De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 09 jul 2022, 09:47 Hier staat karlsson toch als een 11?
Odgaard kort achter Pavlidis en Karlsson. Het 5-3-2 systeem waar de backs wat hoger staan omdat men speelt met drie centrale verdedigers.
In zo'n systeem kan het middenveld offensiever spelen (vandaar de keuze op Reijnders) en kan Odgaard aansluiten in de 16 en op de flanken.
Verdedigend ben je, lijkt mij ook minder kwetsbaar en kan Beukema ook worden ingepast naast Indi en Vanheusen.
Oh de rugnummers heb je er ook zelf bij ingevoerd?
Daar had ik niet bij stil gestaan en dat niet meegeteld.

Mijn punt blijft in die zin hetzelfde: Karlsson is een pure linksbuiten, die moet je niet dichter achter Pavlidis zetten. Odgaard en Pavlidis samen in een wisselend 2 spitsen systeem waarbij Odgaard de vrije rol heeft, of Odgaard op 10 achter Pavlidis waarbij ze verticaal wisselen kan ik begrijpen. Maar zodra Karlsson in de mix komt, moet je Karlsson gewoon in zijn kracht gebruiken en dat is op linksbuiten. Ik zie niet in hoe je Karlsson in zijn kracht zou zijn het gebruiken als je hem naast Pavlidis in de spits zet. Dan kan je nog beter asymetrisch gaan spelen.

Lang verhaal kort: door de positieverdeling heb ik het idee dat je zowel Odgaard als Karlsson met jouw opstelling niet in hun krachten zet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 09 jul 2022, 11:46 Waaruit blijkt dat Jansen het met hem eens is? Heb dat even gemist denk ik.
Dat denk ik ook
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Verhulst
Aankoop - Beukema - Vanheusden - Kerkez
Clasie - Midtsjo (bij vertrek Reijnders)
Bullaude
Odgaard - Pavlidis - Karlsson
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 17 jul 2022, 08:52 Verhulst
Aankoop - Beukema - Vanheusden - Kerkez
Clasie - Midtsjo (bij vertrek Reijnders)
Bullaude
Odgaard - Pavlidis - Karlsson
Jansen gaat op zeker Martins Indi niet op de bank zetten.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 17 jul 2022, 08:52 Verhulst
Aankoop - Beukema - Vanheusden - Kerkez
Clasie - Midtsjo (bij vertrek Reijnders)
Bullaude
Odgaard - Pavlidis - Karlsson
Precies. Zo moeilijk is 't niet.
Fingers crossed. 🤞🏼
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 17 jul 2022, 08:52 Verhulst
Aankoop - Beukema - Vanheusden - Kerkez
Clasie - Midtsjo (bij vertrek Reijnders)
Bullaude
Odgaard - Pavlidis - Karlsson
Yuki op de plek van aankoop, BMI op plek van Vanheusden (die als hij fit is, op de plek van Beukema zal komen). Stop de tijd!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 17 jul 2022, 09:50 Yuki op de plek van aankoop, BMI op plek van Vanheusden (die als hij fit is, op de plek van Beukema zal komen). Stop de tijd!
Yuki kan niet verdedigen en BMI is te traag om met ruimte in de rug te spelen. Ik weet niet of Vanheusden snel genoeg is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 17 jul 2022, 10:00 Yuki kan niet verdedigen en BMI is te traag om met ruimte in de rug te spelen. Ik weet niet of Vanheusden snel genoeg is.
Yuki hoeft ook niet heel veel te verdedigen, die moet constant de diepte in als Odgaard naar binnen komt. BMI is inderdaad te langzaam, maar zal z'n plek voorlopig echt niet kwijtraken.

Iets heel anders: fijn dat Jansen nu ook inziet dat Vindahl er weinig van kan, maar moeten we dan ook maar genoegen nemen met die KKD-keeper of komt er nog een aankoop?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DonnyDelano schreef: 17 jul 2022, 09:50 Yuki op de plek van aankoop, BMI op plek van Vanheusden (die als hij fit is, op de plek van Beukema zal komen). Stop de tijd!
Ja, dit moet het wel een beetje zo zijn op het begin (of Lahdo, als Odgaard nog niet beter is)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 17 jul 2022, 10:15
Iets heel anders: fijn dat Jansen nu ook inziet dat Vindahl er weinig van kan, maar moeten we dan ook maar genoegen nemen met die KKD-keeper of komt er nog een aankoop?
Dat lijkt me niet want dan schuift Vindahl op naar plek 3. Dan kan hij meteen weg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 17 jul 2022, 10:00 Yuki kan niet verdedigen en BMI is te traag om met ruimte in de rug te spelen. Ik weet niet of Vanheusden snel genoeg is.
Wijndal kan ook niet verdedigen, en zo slecht deed Yuki het helemaal niet. Zeker met de kanttekening dat hij nog nooit met een fatsoenlijke speler voor hem heeft gespeeld, en zelfs regelmatig als winger moest spelen. Ik hoop dat yuki eindelijk de tijd krijgt om een tandem op te bouwen met Odgaard. Dan kan je na een wedstrijd of 10-15 een eerlijk oordeel geven.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 17 jul 2022, 15:10 Wijndal kan ook niet verdedigen, en zo slecht deed Yuki het helemaal niet.
Wijndal speelde wel gewoon Antony uit de wedstrijd. Yuki is positioneel echt heel slecht verdedigend. Tegen kleine clubs kan dat nog maar in de toppers valt hij door de mand.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Hatzidiakos deed het als rechtsback anders ook niet slecht. Dus dan zou je afhankelijk van de tegenstander kunnen switchen tussen Yuki en Hatzidiakos. En wie weet dat Witry het licht nog gaat zien dit seizoen. Ik vind het bij hem nog lastig te beoordelen in hoe verre hij beter/minder is qua positioneel staan / verdedigen t.o.v. Yuki.

Overigens zal Janssen ook dit seizoen ongetwijfeld weer eens een keer 3-4-3 of 3-5-2 gaan proberen als alle verdedigers fit blijken. Dus dan komen alle verdedigers sowieso wel een keer aan hun trekken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 26 jul 2022, 20:38 Hatzidiakos deed het als rechtsback anders ook niet slecht. Dus dan zou je afhankelijk van de tegenstander kunnen switchen tussen Yuki en Hatzidiakos. En wie weet dat Witry het licht nog gaat zien dit seizoen. Ik vind het bij hem nog lastig te beoordelen in hoe verre hij beter/minder is qua positioneel staan / verdedigen t.o.v. Yuki.

Overigens zal Janssen ook dit seizoen ongetwijfeld weer eens een keer 3-4-3 of 3-5-2 gaan proberen als alle verdedigers fit blijken. Dus dan komen alle verdedigers sowieso wel een keer aan hun trekken.
Wel telkens tegen een ploeg met 5 achterin, en dus geen directe tegenstander(Vitesse en Hveen). Aanvallend zoals tegen tuzla hoef je ook weinig te verwachten. Dat Hatzidiakos de voorkeur krijgt boven Witry zegt vooral veel over Witry. Maar als nood doet panta het oke. Maar toch niet als vaste waarde hopelijk. Ik heb wel vertrouwen in Yuki, zeker nu hij daadwerkelijk een tandem kan gaan vormen met iemand voor hem.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien als we inderdaad een tandem Yuki/Odgaard krijgen.
Zou natuurlijk frappant zijn als Karlsson blijft, maar blijkt dat Karlsson en Kerkez geen klik hebben :lol:

Maar anders zie ik op beide flanken wel wat interessants ontstaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De opstelling hoe ik hem zou willen en enigzins gebaseerd op realiteit:

-------------------------------Cilessen---------------------------
---Sugawara---van Heusden--Beukema----Kerkez-----

--------------------Midtsjo----------Reijnders--------------
-------------------------------Bullaude-------------------------

--------Odgaard---------Pavlidis--------Karlsson---

Idealiter zou ik voor Sugawara ook een betere speler hebben maar dit gaat niet veranderen, daarnaast heb ik dus Reijnders en Midtsjo staan, wat nooit gaat gebeuren en Beukema gaat BMI helaas ook niet laten banken.



Realistischere opstelling met het vertrek van Midtsjo en de onzekerheid van Bullaude ingecalculeerd:

-------------------------------Verhulst---------------------------
---Sugawara---van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Aankoop-------Clasie--------------
------------------------------Reijnders-----------------------

--------Odgaard---------Pavlidis--------Karlsson---
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Wildcat schreef: 27 jul 2022, 08:54 Realistischere opstelling met het vertrek van Midtsjo en de onzekerheid van Bullaude ingecalculeerd:

-------------------------------Verhulst---------------------------
---Sugawara---van Heusden--Martins Indi----Kerkez-----

--------------------Aankoop-------Clasie--------------
------------------------------Reijnders-----------------------

--------Odgaard---------Pavlidis--------Karlsson---
Met Bullaude (en dan Reijnders op 8 ) en eventueel Cillessen (hoewel ik het niet verwacht) zou er echt wel een prima team staan hoor. In de breedte ook niet verkeerd, hoewel we op het middenveld zouden moeten gaan schuiven. Maar hoop wel op minuten voor Buurmeester.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

hihacorner schreef: 27 jul 2022, 09:08 Met Bullaude (en dan Reijnders op 8 ) en eventueel Cillessen (hoewel ik het niet verwacht) zou er echt wel een prima team staan hoor. In de breedte ook niet verkeerd, hoewel we op het middenveld zouden moeten gaan schuiven. Maar hoop wel op minuten voor Buurmeester.
Met Buurmeester zou je dan wellicht iets op kunnen lossen, maar stel dat Clasie geblesseerd of geschorst raakt... dan heb moet je echt met noodoplossingen aan de bak. Eigenlijk geb je dan alleen nog maar Peer, maar dan wordt het wel erg jong allemaal. Kortom: als Midtsjø inderdaad vertrekt (het is hem van harte gegund) dan zul je echt vervanging moeten halen.

(Had ik Breivik al genoemd van Molde? :p)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DiepeMast schreef: 27 jul 2022, 20:20 Met Buurmeester zou je dan wellicht iets op kunnen lossen, maar stel dat Clasie geblesseerd of geschorst raakt... dan heb moet je echt met noodoplossingen aan de bak. Eigenlijk geb je dan alleen nog maar Peer, maar dan wordt het wel erg jong allemaal. Kortom: als Midtsjø inderdaad vertrekt (het is hem van harte gegund) dan zul je echt vervanging moeten halen.

(Had ik Breivik al genoemd van Molde? :p)
Goed punt. Afgelopen seizoen heeft het ons ook punten gekost toen zowel Clasie als Midtsjø afwezig waren. Toen stond Sugawara ineens op het middenveld of Peer Koopmeiners maar die laatste heeft wel een ervaren kracht naast zich nodig.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Fedde de Jong deed lekker mee!
we can come an end
Plaats reactie