De teammanager / Ari Menmi

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Heeft die man eigenlijk een opleiding?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

AZ 4 Life schreef: Was dit ook de man die Bolmi op 22 oktober j.l. bedoelde?

"Die" bedoelde Bolmi inderdaad ;-)

Belachelijke gang van zaken hoe AZ dit heeft aangepakt (Lees niet heeft aangepakt!).
Vak S
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

ForzAZ schreef: Gelukkig niet weer iemand met Friese roots!
En wat is daar mis mee? Een groot gedeelte van de mensen boven Alkmaar stamt af van Friezen. Ook mensen met -ma of -stra achter hun namen zijn altijd afstammelingen van Friezen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wiki over Ted Troost:
Hij was korte tijd voetballer en honkballer bij Feyenoord en is ook tennisleraar geweest
Geen topsporter dus. Ted Troost en Teun de Nooijer zijn niet te vergelijken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Mr-kaas
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2009, 18:21

Geest van Dirk schreef:Leuk, ik ken hem al als kleine jongen en zat geloof ik samen met zijn oudere broer op de kleuterschool en ik ken zijn ouders ook. Terwijl wij aan het voetballen waren was hij als kleine jongen met een hockeystick tegen een muurtje bezig :-)
Toen zeiden ze al dat hij het goed kon, maar dat hij zo'n legendarische sporter zou worden.
Tja baas boven baas, ik zat met Teun zelf in de kleuterklas :lol:
Ben ook wel eens bij hem thuis geweest en wat je zegt klopt hij was altijd tegen een muur aan het slaan met een hockeybal. Maar met voetbal kreeg je hem ook niet van de bal.

Ach ja tot je 37ste succesvol met topsport bezig zijn, dan zit het met je mentaliteit wel goed. Maar ik vind het wel een bescheiden functie, ik zou hem eerder verwachten als trainer, bestuurder, boegbeeld of whatever bij een hockeyclub.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mijn broer heeft ook nog een jaar bij hem in de klas gezeten. Echt waar.

Zullen we dan nu weer met relevante argumenten komen?
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Quote " Als je ziet wat er nu bij ajax gebeurt, daar geloof ik heel sterk in. Cruijff zei het laatst heel treffend: ‘Bij ajax gaat het over voetbal, dus is het logisch dat de mensen die het voor het zeggen hebben voetbal begrijpen.’ Daar zou ik ook voor pleiten in het hockey.” Unquote.

Bron; Nusport.nl
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Plien schreef:Quote " Als je ziet wat er nu bij ajax gebeurt, daar geloof ik heel sterk in. Cruijff zei het laatst heel treffend: ‘Bij ajax gaat het over voetbal, dus is het logisch dat de mensen die het voor het zeggen hebben voetbal begrijpen.’ Daar zou ik ook voor pleiten in het hockey.” Unquote.

Bron; Nusport.nl
Wellicht is dit de bron van dat artikel.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Thanks Jack! Ouwe zoekmachine van me :wink:
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Mijn broer heeft ook nog een jaar bij hem in de klas gezeten. Echt waar.

Zullen we dan nu weer met relevante argumenten komen?
Zoals deze?
Antti Opdam schreef: Nee, een oud voetballer. En sauna-eigenaar. Ofwel; precies het slag volk waar voetballers zich mee kunnen identificeren. Beetje slap ouwe hoeren. Kneepje hier. Bakkie koffie daar.
Ik denk niet dat we op ouwe-jongens-krentenbrood types zitten te wachten. Dat zijn die jonge gasten onderling al.
_________________
"I don't know that!"
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Een hockeyer uit de hoge hoed. Ik vind het een mooie vondst! De Nooijer = niveau Cruijff. Okay, niet met voetbal, maar hij gaat ook niet op het veld staan hè. Het is een local en een intelligente topsporter.

Bovendien bewijst Hans Jorritsma bij Oranje dat het kan (doet het al jaren en je hoort nooit gezeik over hem, zal dus goed functioneren). Daarnaast is men bij AZ inderdaad gecharmeerd van links naar andere sporten. Verbeek zocht dat regelmatig op, Gerbrands is er ook een grote fan (en exponent) van. Zowel qua mensen als qua tactiek/techniek/training/fysiek. Ik denk terecht, want we kunnen er veel van leren.

Tophockeyers verdienen heus wel wat, maar ik denk dat hij meer dan tevreden zal zijn met zijn salaris bij AZ. Kan hem dus ook prima begrijpen. In het tophockey zijn maar enkele banen, en hier leert hij op zijn beurt ook veel van.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Gaat het dus blijkbaar niet zomaar uit de losse (topsport)pols doen

http://www.teundenooijeracademy.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Izwid schreef:Een hockeyer uit de hoge hoed. Ik vind het een mooie vondst! De Nooijer = niveau Cruijff. Okay, niet met voetbal, maar hij gaat ook niet op het veld staan hè. Het is een local en een intelligente topsporter.

Bovendien bewijst Hans Jorritsma bij Oranje dat het kan (doet het al jaren en je hoort nooit gezeik over hem, zal dus goed functioneren). Daarnaast is men bij AZ inderdaad gecharmeerd van links naar andere sporten. Verbeek zocht dat regelmatig op, Gerbrands is er ook een grote fan (en exponent) van. Zowel qua mensen als qua tactiek/techniek/training/fysiek. Ik denk terecht, want we kunnen er veel van leren.

Tophockeyers verdienen heus wel wat, maar ik denk dat hij meer dan tevreden zal zijn met zijn salaris bij AZ. Kan hem dus ook prima begrijpen. In het tophockey zijn maar enkele banen, en hier leert hij op zijn beurt ook veel van.
=D> Gelukkig zijn er meer die verder kijken dan hun voetbalneus lang is.
_________________
"I don't know that!"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Nette vent, goed voor z'n moeder. Kan bij Dickie advies inwinnen over de voors en tegens van een haartransplantatie.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
The Jester
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 apr 2007, 21:42
Locatie: Koog aan de Zaan

Plien schreef:Quote " Als je ziet wat er nu bij ajax gebeurt, daar geloof ik heel sterk in. Cruijff zei het laatst heel treffend: ‘Bij ajax gaat het over voetbal, dus is het logisch dat de mensen die het voor het zeggen hebben voetbal begrijpen.’ Daar zou ik ook voor pleiten in het hockey.” Unquote.

Bron; Nusport.nl
In datzelfde artikel zegt hij in hetzelfde antwoord ook het volgende:
"Ik ben een groot voorstander van kruisbestuiving. Je ziet binnen de olympische sporten trouwens vaak dat men probeert elkaar te helpen"
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Naar model van het bondscoachschap kunnen we misschien nu al Barney als assistent gaan aannemen. Hij mag dan over een jaar of twee, drie het stokje overnemen. Die weet wat het is om plotseling kampioen te worden en hoe je om moet gaan met de druk dat iedereen opeens naar je kijkt. Hij krijgt dan weer als assistent Leon Simons (recordinternational korfbal - heb ik ook moeten googlen) want die weet wat het is om langdurig aan de top te staan en daar te blijven.

Al met al een ambitieuze keuze.
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Nu nog die ambitie vertalen op het veld. Tijdens de presentatie heeft Toon het over een wereld van presteren.....van de Nooijer. Nou AZ nog.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

De Nooijer legt taken als teammanager AZ neer

AZ moet al na één seizoen op zoek naar een nieuwe teammanager. Ex-hockeyer Teun de Nooijer stopt na de huidige jaargang met zijn werkzaamheden.


De Nooijer (foto) kan het werk bij AZ niet meer combineren met zijn eigen bedrijf, de Teun de Nooijer Academie. Daarmee staat hij mensen, teams en organisaties bij in het streven naar maximale prestaties. Bij zijn aanstellen werd al bepaald dat beide partijen medio 2015 zouden gaan evaluaren. Uit die evaluatie is nu gebleken dat de twee functies voor De Nooijer niet te combineren vallen.

De tweevoudig olympisch kampioen krijgt volgend seizoen weer een functie bij zijn voormalige club HC Bloemendaal. De Nooijer was bij AZ in maart 2014 de opvolger van Hans Vonk. De ex-keeper vertrok in december 2013 na iets meer dan een jaar uit Alkmaar om technisch manager bij SC Heerenveen te worden.
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Moet maar gewoon eens een AZ'er in hart en nieren zijn. Een echte supporter.
Als Piet Hartland het kan waarom dan niet een echte AZ supporter.
Het geregel zal allemaal wel meevallen. Iemand met een beetje talent moet het kunnen
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Inderdaad. Je moet organisatorisch en communicatief wel goed zijn alleen. Maar als je dat hebt kom je al een heel eind.
Plaats reactie