Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 14 jan 2022, 17:38 Dit is de 1e speler die ze daadwerkelijk halen toch? Het huren van een veredelde jeugdspeler uit VS kun je niet serieus meetellen
Nou neem daar even de transferzomer in mee waarin ze zo 2/3 transfertargets van AZ voor de neus weg snoepte. Ze piepelen ons en op het veld zijn ze ons ook weer voorbij zonder geld. Feyenoord groeit en AZ stagneert omdat er veel te veel op safe wordt gespeeld terwijl de middelen er meer zijn en we op dat gebied gewoon top 3 zijn inmiddels.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Wildcat schreef: 14 jan 2022, 17:44 Nou neem daar even de transferzomer in mee waarin ze zo 2/3 transfertargets van AZ voor de neus weg snoepte. Ze piepelen ons en op het veld zijn ze ons ook weer voorbij zonder geld. Feyenoord groeit en AZ stagneert omdat er veel te veel op safe wordt gespeeld terwijl de middelen er meer zijn en we op dat gebied gewoon top 3 zijn inmiddels.
Vermeende transfertargets. Dat ze bij AZ op een lijst stonden, betekent niet dat er ooit serieuze interesse is geweest (misschien ook wel, maar dat weten we geen van beiden). Vergeet niet dat de salarissen bij Feyenoord veel en veel hoger liggen dan bij AZ, dat overtuigt wat makkelijker spelers. En zomaar even het salarisplafond omhoog schroeven is wel riskant, AZ heeft jaarlijks al transferinkomsten nodig om het tekort te dichten. Misschien dat de nieuwe hoofdsponsor zorgt voor meer inkomsten, dan kunnen de uitgaven ook wat stijgen
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Nog even wat opties voor AZ:

Touba van RKC - volgens transfermarkt 1 miljoen waarde.
Omdat de druk op het gedroomde duo BMI en Hatzi te verhogen.

Ali Akman van Eintracht/NEC - volgens transfermarkt 1,5 miljoen euro waarde.
Omdat Barasi nog niet bijtekent. Akman is ook pas 19 jaar.
Eventueel kan je nog aan Emegha van Sparta denken - 18 jaar - 0,5 miljoen euro waarde

Zian Flemming van Fortuna - makkelijk scorende aanvallende middenvelder. Doet me een beetje denken aan Til.
Wel 23 jaar, transferwaarde 1,2 miljoen.

In Groningen loopt nog Ngonge - voorheen RKC en Club Brugge. Hier ook al eerder genoemd. Van die hakbal tegen AZ.

Bij Twente lopen Oosterwolde (linksback, 20 jaar - als backup achter Wijndal) en Zerrouki (verdedigende middenvelder van 23 jaar)

Bij Vitesse ook goede linksbacks: Wittek of Manhoef. Daarnaast loopt in de spits Baden Frederiksen van 21 jaar. Uit de jeugd van Juventus. Knap gescout.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 14 jan 2022, 17:57 Nog even wat opties voor AZ:

Touba van RKC - volgens transfermarkt 1 miljoen waarde.
Omdat de druk op het gedroomde duo BMI en Hatzi te verhogen.

enz.
Tja die vijver ligt nu helemaal open natuurlijk met Feyenoord op de AZ tour. Touba vind ik als enige wel een interessante optie. Maar AZ heeft net bewust geïnvesteerd in BMI, dus daar gaan ze niet meer van afwijken voorlopig. Oosterwolde veel te blessuregevoelig. Begrijp verder wel dat je die jongens noemt, maar voor de prijs die je betaalt in de eredivisie voor dergelijke spelers is t al snel geldverspilling.

Feyenoord haalt met Bassett en Walemark het bord van schoot
"Cole Bassett (20) en Patrik Walemark (20) melden zich volgende week bij Feyenoord. Daarmee haalt de club opnieuw spelers die niet zijn gescout met het bord op schoot. Een nadere kennismaking. ‘Ze passen perfect in de nieuwe filosofie."

DonnyDelano schreef: 14 jan 2022, 17:38 Het huren van een veredelde jeugdspeler uit VS kun je niet serieus meetellen
Lol staat op TM voor 6 miljoen, net zn debuut gemaakt voor USA1 en al 70 potjes MLS met behoorlijk wat goals/assist voor een middenvelder. Tevens heeft fey een optie tot koop. Wil niet zeggen dat het een succes wordt, maar is zeker geen veredelde jeugdspeler.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Ik geef onmiddellijk toe, ik heb 0 onderzoek gedaan. Maar Slot geeft zelf aan dat het geen directe versterking is (sorry, weet even niet meer waar ik dat gelezen heb).
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 14 jan 2022, 18:26 Ik geef onmiddellijk toe, ik heb 0 onderzoek gedaan. Maar Slot geeft zelf aan dat het geen directe versterking is (sorry, weet even niet meer waar ik dat gelezen heb).
Dat is een classic-Slot opmerking. Want dan kan hij straks de credits pakken dat die jongen zogenaamd uit het niets het al heel goed doet. En dat heeft hij dan natuurlijk gedaan.

Lijstje van Ferry al veel namen eerder voorbij zien komen. Touba en toch ook Flemming zou ik durven halen en zijn ook zeker betaalbaar. Ngonge en Oosterwolde vind ik nog te broos. Zerrouki en Wittek zijn al niet meer te betalen. Manhoef zou je op de Schaarsmanier kunnen halen. Hopen dat Dasa lang blijft en Vitesse instort.
Hup AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bob Ross schreef: 14 jan 2022, 19:07 Dat is een classic-Slot opmerking. Want dan kan hij straks de credits pakken dat die jongen zogenaamd uit het niets het al heel goed doet. En dat heeft hij dan natuurlijk gedaan.

Lijstje van Ferry al veel namen eerder voorbij zien komen. Touba en toch ook Flemming zou ik durven halen en zijn ook zeker betaalbaar. Ngonge en Oosterwolde vind ik nog te broos. Zerrouki en Wittek zijn al niet meer te betalen. Manhoef zou je op de Schaarsmanier kunnen halen. Hopen dat Dasa lang blijft en Vitesse instort.
Touba was altijd mijn gewenste aankoop. Maar speelt een onwijs zak seizoen.
Flemming is gewoon te licht. Geen directe versterking. We he ben kwaliteit nodig.
Wittek is inderdaad onbetaalbaar. Zerrouki zou kunnen. Kijk liever naar het buitenland.

Jongen van Den Bosch (net 18) en NAC(16, geen contract), zou je beide kunnen inlijven voor onder een miljoen. Beide al 15 wedstrijden in de benen in de KKD.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Alireza bevrijden bij Feyenoord? :wink:
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Gaan we ons versterken met B garnituur? Lijkt wel of AZ geen centen meer heeft. Mond vol met de kerstreceptie voor nieuwe aankopen maar er gebeurd helemaal niets (althans dat lijkt dan zo). Spelers van andere clubs van 18 of 19 jaar halen heeft ook geen zin want dan slaan we onze eigen jeugd over. Snap echt niet waarom ze Patrik Walemark niet gehaald hebben, als je ziet wat Feyenoord er voor betaald heeft :oops:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

RoycosoepieAZ schreef: 15 jan 2022, 10:45 Gaan we ons versterken met B garnituur? Lijkt wel of AZ geen centen meer heeft. Mond vol met de kerstreceptie voor nieuwe aankopen maar er gebeurd helemaal niets (althans dat lijkt dan zo). Spelers van andere clubs van 18 of 19 jaar halen heeft ook geen zin want dan slaan we onze eigen jeugd over. Snap echt niet waarom ze Patrik Walemark niet gehaald hebben, als je ziet wat Feyenoord er voor betaald heeft :oops:
Als AZ dezelfde transfersom zou hebben neergelegd wat betekent dat de clubs eruit zijn. Is het aan de speler om te kiezen ga je voor 400.000 salaris of voor 800.000. Ik zou het echt niet weten wat ik zou kiezen :roll:
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

FugAZi schreef: 15 jan 2022, 10:52 Als AZ dezelfde transfersom zou hebben neergelegd wat betekent dat de clubs eruit zijn. Is het aan de speler om te kiezen ga je voor 400.000 salaris of voor 800.000. Ik zou het echt niet weten wat ik zou kiezen :roll:
Wie zegt dat Feyenoord 8 ton betaald aan salaris? Waarschijnlijk wel meer dan AZ. AZ heeft schijnbaar minder rijke vrienden dan Feyenoord :oops:
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Vertaling uit de Argentijnse media. Alan Velasco lijkt dus te hoog gegrepen voor AZ.

FC Dallas , van het Amerikaanse voetbalteam , stuurde Independiente een mondeling bod van bijna 7,5 miljoen dollar bruto, plus twee miljoen aan variabelen . De 19-jarige vleugelspeler/dealer was een van Rojo's beste voetballers tijdens de Julio César Falcioni -cyclus , en Eduardo Domínguez droomt ervan dat hij blijft
Praat geen Poep, doos.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dan blijven Amoo en Holse over.
Ik zou voor Amoo gaan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

RoycosoepieAZ schreef: 15 jan 2022, 11:02 Wie zegt dat Feyenoord 8 ton betaald aan salaris? Waarschijnlijk wel meer dan AZ. AZ heeft schijnbaar minder rijke vrienden dan Feyenoord :oops:
Algemeen bekend. Daarom hebben ze een dubbele (2,5 x grotere) begroting/omzet. Salarissen worden uit de begroting betaald. De 'vrienden' zorgen voor extra transfersommen.
Dus wat zou jij kiezen als speler?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 15 jan 2022, 11:38 Algemeen bekend. Daarom hebben ze een dubbele (2,5 x grotere) begroting/omzet. Salarissen worden uit de begroting betaald. De 'vrienden' zorgen voor extra transfersommen.
Dus wat zou jij kiezen als speler?
Laten we heel eerlijk zijn : het magische potje van Feyenoord is wel écht magisch aan het worden.
Waar die het op dit moment van doen weten de supporters ook niet te beantwoorden.

Maar goed, nieuwe namen nodig dus.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 jan 2022, 11:43 Laten we heel eerlijk zijn : het magische potje van Feyenoord is wel écht magisch aan het worden.
Waar die het op dit moment van doen weten de supporters ook niet te beantwoorden.

Maar goed, nieuwe namen nodig dus.
Ze hebben hun begroting niet kleiner hoeven te maken, dat daar afbetaling van schulden tussen zitten zegt dus niet zoveel. De aantrekkingskracht van een veel hoger salaris blijft voor hun een pluspunt..

Ja ben benieuwd of er nog wat komt. Lijkt me een moeilijke puzzel. Als je uitkomt op de categorie die je ook zelf nog moet opleiden, kan je net zo goed op eigen jeugd gokken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 15 jan 2022, 12:01 Ze hebben hun begroting niet kleiner hoeven te maken, dat daar afbetaling van schulden tussen zitten zegt dus niet zoveel. De aantrekkingskracht van een veel hoger salaris blijft voor hun een pluspunt..

Ja ben benieuwd of er nog wat komt. Lijkt me een moeilijke puzzel. Als je uitkomt op de categorie die je ook zelf nog moet opleiden, kan je net zo goed op eigen jeugd gokken.
Blijf erbij dat een betere jeugdscouting en/of een deal met een club zoals NEC (zoals ajax die met Sparta heeft) een beter optie zou zijn dan veel transfers.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Die Amoo lijkt me ook wel een goede. Net als Karlsson naar binnen kappen en met Sugawara (of Witry...) er overheen. Een handenbindertje is het in ieder geval, met in zijn grote teen al meer dreiging dan Evjen en Aboukhlal samen. Ik denk wel dat hij een half jaartje nodig heeft om te wennen aan het AZ-spel, wat wat minder pielen is en meer denken en lopen, maar dat lukt denk ik wel op termijn.

Ik hoop ook nog steeds dat er een linksback of een verdedigende middenvelder komt. Voor linksback weet ik het even niet, als verdedigende middenvelder hoop ik dat Max Zerrouki weet te halen. Misschien met Oosting als ruilmiddel, ofzo. Die past perfect in het hoog drukzetten van AZ en zie ik op den duur echt de dirigent op het middenveld worden. Heeft een mooie trap, veel duelkracht en blijft rustig aan de bal. Zal best een dure worden, maar lijkt me sterk dat hij zo veel kost als AZ voor Veerman heeft geboden, dus het geld is er wel. Die is in potentie echt wel beter dan Clasie nu is, hoewel een fijne backup (en Peer is nog te licht, lijkt het). Als ik de Twentenaren mag geloven op hun eigen forum heeft hij ook een prima mentaliteit.

Twente is al in gesprek (https://www.twentefans.nl/fc-twente-met ... -contract/) met hem, maar wij hebben hem en Twente ook veel te bieden. Hij lijkt niet te gaan spelen op de afrika cup, wat in dit geval misschien maar beter is.
Laatst gewijzigd door timdadum op 15 jan 2022, 12:31, 3 keer totaal gewijzigd.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

RoycosoepieAZ schreef: 15 jan 2022, 10:45 Snap echt niet waarom ze Patrik Walemark niet gehaald hebben, als je ziet wat Feyenoord er voor betaald heeft :oops:
Is die beter dan Evjen dan?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 14 jan 2022, 20:07 Flemming is gewoon te licht. Geen directe versterking. We he ben kwaliteit nodig.
Jongen van Den Bosch (net 18) en NAC(16, geen contract), zou je beide kunnen inlijven voor onder een miljoen. Beide al 15 wedstrijden in de benen in de KKD.
Flemming een lichtgewicht noemen, maar wel twee onbekende tieners uit de KKD voorstellen voor 1 miljoen?
Flemming maakt 17 doelpunten in 48 wedstrijden voor Fortuna. Dat vind ik heel behoorlijk - en ik denk dat hij voetballend twee stappen hoger kan.
Plaats reactie