Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Witzer schreef: 11 jan 2022, 19:47 Is dit nu toeval of zit Feyenoord nu constant in de vijver van AZ te vissen sinds Slot weg is. Nu weer een bod op die Walemark:

Feyenoord is in de markt voor Patrik Wålemark, zo meldt Aftonbladet.se op hun website. De 20-jarige buitenspeler is op dit moment actief voor BK Hacken in Zweden 1908.nl op Twitter bevestigt de interesse. De Rotterdammers zouden ook al een bod hebben uitgebracht.
Pff... dat zou wat zijn zeg.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Judas Slot heeft het lijstje meegenomen heh.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DiepeMast schreef: 11 jan 2022, 20:00 Pff... dat zou wat zijn zeg.
En dan hebben wij straks een zuid-Amerikaan. Dat lijkt mij beter dan naar fc Scandinavië te kijken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Witzer schreef: 11 jan 2022, 19:47 Is dit nu toeval of zit Feyenoord nu constant in de vijver van AZ te vissen sinds Slot weg is. Nu weer een bod op die Walemark:

Feyenoord is in de markt voor Patrik Wålemark, zo meldt Aftonbladet.se op hun website. De 20-jarige buitenspeler is op dit moment actief voor BK Hacken in Zweden 1908.nl op Twitter bevestigt de interesse. De Rotterdammers zouden ook al een bod hebben uitgebracht.
Dit zijn natuurlijk geen onder de radar spelers. Feyenoord heeft gewoon eindelijk het licht gezien en gaat nu ook slim scouten (onder aanvoering van tal van ex-AZ'ers) en ook nog eens veelal met een beperkte portemonnee. AZ ondergaat de comeback van Feyenoord gelaten en vult de gaten her en der met middenvelders en gokt op weinig blessures. Als straks de fans terugkomen en feyenoord de vruchten gaat plukken van de nieuwe scouting, wordt plek 4 voortaan weer een hele dikke kluif.
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

Waarschijnlijk heeft Slot ‘Last Scout’ meegenomen naar Rotterdam en is Wälemark één van de velen op een lijstje.

Even een stukje wishfull thinking van mijn kant; ik las ergens dat Lammers terug gehaald zou worden naar Atalanta omdat hij te weinig minuten maakt in Duitsland. Nu zal Huiberts Sartori’s nummer vast nog wel in z’n contacten hebben staan… huren met optie tot koop, Sam Lammers wordt AZ’er.

Dan nog een extraatje voor een lijstje Mykhaylo Mudryk, geen idee wat de voetballers in de Oekraïne verdienen, maar als Huiberts deze jongeman kan binnenhalen ben ik voor. Tweebenig, snel, zowel links- als rechtsbuiten, zoiets zoeken we.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Tot nu toe vooral veel woorden weinig daden bij Feyenoord. Zouden een bod van 2,5 miljoen hebben neergelegd voor Walemark. Tsja, dan kun je een hoop willen maar gaat er weinig gebeuren.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 11 jan 2022, 20:12 Dit zijn natuurlijk geen onder de radar spelers. Feyenoord heeft gewoon eindelijk het licht gezien en gaat nu ook slim scouten
Als het geen onder de radar spelers zijn, is er ook geen sprake van slim scouten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 11 jan 2022, 19:47 Is dit nu toeval of zit Feyenoord nu constant in de vijver van AZ te vissen sinds Slot weg is. Nu weer een bod op die Walemark:
Je weet toch dat Slot dit forum leest? :lol:
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kilkenny schreef: 11 jan 2022, 20:53 Als het geen onder de radar spelers zijn, is er ook geen sprake van slim scouten.
Het is slim om voor Walemark, Aursness en Pedersen te gaan ipv bord op schoot Amrabat, Ayoub, Diemers, Bozenik, Larsson en Basacikoglu en noem ze maar op.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Waarom gaat AZ dan niet voor Patrick Walemark? Feyenoord heeft minder geld maar vist in vele vijvers en AZ is stil op de transfermarkt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

RoycosoepieAZ schreef: 11 jan 2022, 21:31 Waarom gaat AZ dan niet voor Patrick Walemark? Feyenoord heeft minder geld maar vist in vele vijvers en AZ is stil op de transfermarkt.
Het verschil tussen paniekaankopen en lange termijn visie?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

RoycosoepieAZ schreef: 11 jan 2022, 21:31 Waarom gaat AZ dan niet voor Patrick Walemark? Feyenoord heeft minder geld maar vist in vele vijvers en AZ is stil op de transfermarkt.
AZ is bijna altijd stil. AZ kan iets beter dingen binnenskamers houden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Tarik schreef: 11 jan 2022, 20:33 Waarschijnlijk heeft Slot ‘Last Scout’ meegenomen naar Rotterdam en is Wälemark één van de velen op een lijstje.

Even een stukje wishfull thinking van mijn kant; ik las ergens dat Lammers terug gehaald zou worden naar Atalanta omdat hij te weinig minuten maakt in Duitsland. Nu zal Huiberts Sartori’s nummer vast nog wel in z’n contacten hebben staan… huren met optie tot koop, Sam Lammers wordt AZ’er.

Dan nog een extraatje voor een lijstje Mykhaylo Mudryk, geen idee wat de voetballers in de Oekraïne verdienen, maar als Huiberts deze jongeman kan binnenhalen ben ik voor. Tweebenig, snel, zowel links- als rechtsbuiten, zoiets zoeken we.
Lammers bakt er geen hout van in het buitenland. Dus waarom bij ons wel dan? Bovendien hebben we met Yusuf Barasi een veel beter spits achter de hand naast Pavlidis. Wordt alleen wel tijd dat Huiberts nu echt koppen met spijkers slaat met Barasi!

Ik heb beelden gezien van Patrick Wälemark maar dat is op het eerste oog niet een speler die voldoet aan het gezochte profiel. Wij zoeken een snelle en diepgaande aanvaller. In hem zie ik meer een type Stengs die mooie passes geeft en doelgerichter is als Stengs. Maar niet die supersnelle diepgaande aanvaller. Dus ik geloof niet dat die het wordt.

Maar voor dat profiel hebben we in onze jeugd wel Ernst Poku die de laatste stappen moet maken. Maar die is nog erg jong (eind januari wordt ie pas 18 jaar) en daar kun je nog niet vol op rekenen. Dus Huiberts en zijn scout's zouden met die befaamde schaduwlijstjes nu toch wel een paar kandidaten aan het polsen zijn mag ik hopen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Nederlandse club die zich voor Walemark heeft gemeldt is Feyenoord, niet AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 11 jan 2022, 19:47 Is dit nu toeval of zit Feyenoord nu constant in de vijver van AZ te vissen sinds Slot weg is. Nu weer een bod op die Walemark:

Feyenoord is in de markt voor Patrik Wålemark, zo meldt Aftonbladet.se op hun website. De 20-jarige buitenspeler is op dit moment actief voor BK Hacken in Zweden 1908.nl op Twitter bevestigt de interesse. De Rotterdammers zouden ook al een bod hebben uitgebracht.
Nee is geen toeval. Pedersen, Aursnes en Trauner komen ook van onze lijst. Ze proberen alles te kopieren daar. Hebben ook jeugdtrainers benaderd, maar die hebben gelukkig geweigerd. Enige die daarheen is gegaan is Koen Stam, al zat die toen al zonder contract. Treurig clubje daar in Rotterdam. Maar een voordeel, de kopie is nooit zo goed als het origineel.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Ik heb gisteren de AZ podcast geluisterd. Huiberts heeft van de week te kennen gegeven dat ze bijna rond waren met iemand. Dit werd daar ook bevestigd. Ze wisten echter niet om wie het ging, maar het had er alle schijn van dat het om Eric Botheim ging van Bodo/Glimt. Die zou namelijk wel op het lijstje gestaan hebben. Desbetreffende speler is voor 10 miljoen aan Krasnodar verkocht...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Love AZ Til I Die! schreef: 12 jan 2022, 10:13 Ik heb gisteren de AZ podcast geluisterd. Huiberts heeft van de week te kennen gegeven dat ze bijna rond waren met iemand. Dit werd daar ook bevestigd. Ze wisten echter niet om wie het ging, maar het had er alle schijn van dat het om Eric Botheim ging van Bodo/Glimt. Die zou namelijk wel op het lijstje gestaan hebben. Desbetreffende speler is voor 10 miljoen aan Krasnodar verkocht...
Wat maar aangeeft waarom het zo moeilijk is om nu nog de krenten uit de Scandinavische pap te kunnen vissen voor een redelijke prijs. En ja ForzAZ, ze zijn dus wel bezig.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Love AZ Til I Die! schreef: 12 jan 2022, 10:13 Ik heb gisteren de AZ podcast geluisterd. Huiberts heeft van de week te kennen gegeven dat ze bijna rond waren met iemand. Dit werd daar ook bevestigd. Ze wisten echter niet om wie het ging, maar het had er alle schijn van dat het om Eric Botheim ging van Bodo/Glimt. Die zou namelijk wel op het lijstje gestaan hebben. Desbetreffende speler is voor 10 miljoen aan Krasnodar verkocht...
Balen! Ik was al benieuwd om wie het ging, want Huiberts en Janssen leken zo enthousiast en zeker, dat ze, atypisch, in december al over versterkingen in januari spraken.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 12 jan 2022, 08:33 De Nederlandse club die zich voor Walemark heeft gemeldt is Feyenoord, niet AZ.
Zoveel was al duidelijk :lol:
Misschien hebben ze niet het scoutingslijstje van AZ gegapt, maar het forumlijstje! :lol:

Nee maar even zonder dollen: ik heb al eens eerder aangegeven dat los van kwaliteiten die hij wel of niet heeft Walemark op zijn positie de speler is die er nou echt uit springt in Scandinavië (naast de jongens van Bodo/Glimt). Dat wil zeggen dat alle andere jongens al 'geoogst' zijn door clubs over heel Europa. Het zal weer even nodig hebben voor de jongens die daarvoor in de plaats komen zich weer in ieder geval genoeg hebben kunnen laten zien om ook maar iets van een oordeel te geven.

Zo'n Andreas Schjelderup van Nordsjaelland heeft bijvoorbeeld echt wel de beginselen van potentie met zijn 3 doelpunten in 16 duels voor Nordsjaelland op 17 jarige leeftijd en als hij zijn potentie waar gaat maken is het een hele grote vis (die toevallig ook uit Bodo komt :lol: ) desbetreffende speler is hier ook al eens genoemd. Maar écht een bevestiging heb je nog niet, die jongen zal dan ook flink doorgescout moeten zijn.

Walemark (heeft ik haal het nog maar eens aan) : 9 doelpunten en 8 assists in 30 wedstrijden (en was nog 19, is nu 20) en steekt er daarmee in de statistieken gewoon bovenuit. En deed het in zijn debuut seizoen ook niet onaardig met 4 doelpunten en 5 assists in 23 wedstrijden. Jongens als Schjelderup scouten vergt het inzicht om te zien of de Walemark van 2019 de potentie had om vandaag bij AZ te kunnen spelen, naast dat je moet kunnen beoordelen of hij nu goed genoeg is.

Lang verhaal kort: Walemark is op dit een 'overduidelijke' kandidaat uit Scandinavië, daar heb je geen scoutingsapparaat voor nodig, daarom is hij hier ook al een tijdje geleden aangehaald.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Als het Eric Botheim betreft dan vind ik niet matchen met het vooraf geschetste profiel van de versterking; diepgang en veel snelheid. Volgens mij is hij toch meer een spits pur-sang?
Plaats reactie