Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

ForzAZ schreef: 17 aug 2022, 13:00 Ook tegen Padt. Komt uit de corrupte Bulgaarse competitie met matchfixing. Wie weet besmet.
Er is hier al laatst al wat gezegd over transfermarkt.nl daar staat een Duitse keeper Loris Karius. Liverpool
zag het ooit in hem zitten en heeft veel jeugdelftallen doorlopen. Transfervrij op dit moment. Heeft in ieder geval ervaring en kan over 2 jaar plaatsmaken voor Sem.

https://www.transfermarkt.nl/loris-kari ... eler/85864
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jossiek schreef: 17 aug 2022, 13:17 Er is hier al laatst al wat gezegd over transfermarkt.nl daar staat een Duitse keeper Loris Karius. Liverpool
zag het ooit in hem zitten en heeft veel jeugdelftallen doorlopen. Transfervrij op dit moment. Heeft in ieder geval ervaring en kan over 2 jaar plaatsmaken voor Sem.

https://www.transfermarkt.nl/loris-kari ... eler/85864
Hoe laat je weten dat je geen voetbal kijkt buiten AZ, zonder te zeggen dat je geen voetbal kijkt buiten AZ.

:lol:


Context:

https://www.vi.nl/nieuws/het-lot-van-de ... voetballer
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

:lol:

Goed punt!!! Hahaha die had ik even niet scherp. Vergeten maar deze Ken.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 18 aug 2022, 06:47 Ünüvar is ook niet echt een tien, die speelt meer vanaf links. Lijkt me inderdaad onzin. Opleiden voor ajax, waar je zelf niet wijzer van wordt.
Misschien met het oog op Karlsson
we can come an end
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

differentcook schreef: 18 aug 2022, 07:37 Misschien met het oog op Karlsson
Nee, Karlsson vang je niet op met een 19 jarig koter die bij zijn eigen club nog niet verder is gekomen dan de KKD.

Zoals Huiberts al aangaf ze kunnen op dit moment niet iets gelijkwaardigs halen voor Karlsson en daarom laten ze hem niet gaan.

Het gerucht rondom unuvar trek ik ook zeer in twijfel voor de nummer 10.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Love AZ Til I Die! schreef: 18 aug 2022, 07:40 Nee, Karlsson vang je niet op met een 19 jarig koter die bij zijn eigen club nog niet verder is gekomen dan de KKD.
Wij hebben Van Brederode al. Twéé 19-jarige koters met alleen KKD ervaring is wel wat dunnetjes voor een seizoen waarin we ook nog de bekerfinale en Conference League finale moeten gaan spelen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

DeZuivelDuivel schreef: 18 aug 2022, 14:26 Het lijkt mij echt een broodje aap verhaal, maar op zijn 19e heeft hij al 74 duels in de KKD gespeeld met heel behoorlijke statistieken (24 doelpunten, 18 assists), hij moet dus echt wel iets kunnen.

Liever zie ik ook Fedde de Jong spelen, begin er niet voor niets iedere wedstrijd over :wink: , maar zo'n Unuvar is wel even wat anders dan bijvoorbeeld zo'n Savastano of Bergsma was.
Zakaria Aboukhlal heeft bij Jong AZ/Psv in 44 wedstrijden in de KKD ook 22 doelpunten gemaakt en 14 assists gegeven.
Zelfde geld voor Gudmundsson bij Jong Psv 63 wedstrijden 28 goals 13 assists er zit groot risico aan dat je een speler haalt die het net niet red maar wel te veel kost waar je uiteindelijk net niks aan verdient, plus hij komt terug van een zware blessure.
Alleen halen waarneer hij bijna tot niks kost als gokje zoals Tjiani Reijnders bijvoorbeeld.

Heb maar even verplaats past niet in transfergeruchten topic:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Klei. schreef: 18 aug 2022, 15:19 Zakaria Aboukhlal heeft bij Jong AZ/Psv in 44 wedstrijden in de KKD ook 22 doelpunten gemaakt en 14 assists gegeven.
Zelfde geld voor Gudmundsson bij Jong Psv 63 wedstrijden 28 goals 13 assists er zit groot risico aan dat je een speler haalt die het net niet red maar wel te veel kost waar je uiteindelijk net niks aan verdient, plus hij komt terug van een zware blessure.
Alleen halen waarneer hij bijna tot niks kost als gokje zoals Tjiani Reijnders bijvoorbeeld.

Heb maar even verplaats past niet in transfergeruchten topic:
Dat laatste heb je sowieso gelijk in :wink:

Je hebt natuurlijk ergens wel een punt, maar de status van Unuvar vind ik nog wel een bijzondere.
Het hoeft van mij niet, maar er zijn op voorhand ergere transfers geweest in het verleden (denk aan een Bergsma of Savastano).
Als je de vergelijking dan weer maakt tussen Unuvar en Dani de Wit dan heeft Unuvar toch een hoger aanzien nu bij ajax dan de Wit indertijd had.

Unuvar is meer wat Taabouni bij ons was, een jongen die héél vroeg al hogerop mocht aanhaken, maar waar het nu om de een of andere reden stokt.

Ik zie echter weer hele mooie turkse epistels geschreven worden : die gaat vrijwel zeker gewoon naar Trabzonspor als daar ook maar iets van klopt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Laten we aub niet verder gaan over Unuvar..

Ik denk dat er een aardige opvolger is. ten aanzien van Midtsjo/Clasie. Om de posities van verdedigende middenvelder/spelmaker in te vullen:

Santiago Hezze van het Argentijns Huracan. 20
jaar oud en een aantal seizoenen ervaring op het hoogste niveau van ARG. Speelt beweeglijk, kan versnellen met een diepte pass, dribbelt en verdedigd tackelt en positioneert hij zich prima op het eerste oog.

PSV heeft blijkbaar zijn vizier hier opgericht, maar zou dit niet gek voor vinden voor de huidige selectie. Marktwaarde volgende transfermarkt zo’n 900 ton. Kan Max ook wat beter bedreven raken met onderhandelen in Zuid-Amerika.
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

Volgens voetbalprimeur tekent Bullaude maandag in Rotterdam. 7,5 miljoen plus 1 miljoen aan bonussen. Ik denk dat AZ het zo wel prima vindt. De Wit doet het momenteel prima en ook Reijnders en Odgaard kunnen daar nog spelen. Lekker die centen in de zak houden.
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

De Hoer van vak G schreef: 19 aug 2022, 22:27 Volgens voetbalprimeur tekent Bullaude maandag in Rotterdam. 7,5 miljoen plus 1 miljoen aan bonussen. Ik denk dat AZ het zo wel prima vindt. De Wit doet het momenteel prima en ook Reijnders en Odgaard kunnen daar nog spelen. Lekker die centen in de zak houden.
Mee eens, misschien komt er nog wel een andere speler uit de hoed bij AZ. Ik hoop dat ze (Feyenoord) niet meer de lijstjes van AZ gaan gebruiken voor de scouting.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mensen wegsteken en goede corners. Ik zag nog niet zozeer de close ball control van Bullaude niveau dat ook een doorslaggevende waarde kan zijn bij dichte defensies
biefstukje schreef: 20 aug 2022, 11:02 Hij heeft een marktwaarde van 6 miljoen en is een creatieve aanvallende middenvelder. dit seizoen in 20 wedstrijden 7 goals en 4 assists in de MLS. Lijkt me zeker een leuke speler.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=VcTIDf5fGwE
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 20 aug 2022, 12:02 Mensen wegsteken en goede corners. Ik zag nog niet zozeer de close ball control van Bullaude niveau dat ook een doorslaggevende waarde kan zijn bij dichte defensies
Dat vind ik juist anders om.

Bullaude zag er vaak niet zo technisch uit en ballen springen constant ver van zijn voeten weg.

Bij Mihailovic zie ik wat meer korte controle en zachtere voeten (steekpassjes en spelers voor de keeper zetten) ook hoger rendement in competities die niet ver uiteen zullen lopen zo schat ik. Misschien dat iemand daar meer kijk op heeft en over weet te zeggen?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

De Hoer van vak G schreef: 19 aug 2022, 22:27 Volgens voetbalprimeur tekent Bullaude maandag in Rotterdam. 7,5 miljoen plus 1 miljoen aan bonussen. Ik denk dat AZ het zo wel prima vindt. De Wit doet het momenteel prima en ook Reijnders en Odgaard kunnen daar nog spelen. Lekker die centen in de zak houden.
Als je straks Reijnders en Evjen op de bank hebt zitten ten faveure voor Bazoer en Odgaard, zouden dat uitstekende spelers zijn voor die positie.
Ik weet nou niet of zo'n Mihailovic (die nu weer in de belangstelling staat) beter is dan die twee.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 20 aug 2022, 12:09 Dat vind ik juist anders om.

Bullaude zag er vaak niet zo technisch uit en ballen springen constant ver van zijn voeten weg.

Bij Mihailovic zie ik wat meer korte controle en zachtere voeten (steekpassjes en spelers voor de keeper zetten) ook hoger rendement in competities die niet ver uiteen zullen lopen zo schat ik. Misschien dat iemand daar meer kijk op heeft en over weet te zeggen?
In Argentinië wordt er een stuk steviger verdedigt. de MLS is en blijft een rare competitie. Spelers als Altidore, Benteke, Shaqiri, Higuain spelen er en draaien stevig door. Maar spelers als Johan Kappelhof Eloy Room en Albert Rusnak blijven er ook best lang overeind.

Maar deze jongen heeft dusdanig veel assists dat een deel ook gewoon echt in zijn techniek moet zitten. Ballen makkelijk afmaken is één ding, ze uberhaupt geven een totaal ander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Joostess schreef: 16 aug 2022, 10:09 Als 'beetje-dicht-bij-huis' keeper zou ik alleen Kjell Scherpen kunnen bedenken. Brighton staat open voor verhuur. Haal hem 1 seizoen naar Alkmaar en volgend jaar heb je met Westerveld mogelijk een eerste keeper. Eventueel kun je Scherpen na een jaar nog overnemen als de aanvoer vanuit de jeugd om wat voor reden ook toch tegenvalt.

Prima keeper die wat te bewijzen heeft en graag naar het WK wilt.
Ik zit Vitesse-Heerenveen te kijken maar Scherpen is verre van “scherp”. Twee goals tegen waar hij er niet heel goed uit ziet. We mogen echt best blij zijn met Verhulst!

Edit: 0-4
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

I hope he wants to be creative very often!
Slappy schreef: 20 aug 2022, 15:44 I have been following Djordhe for awhile now and he would be an absolute gem for us here. Is quick, very creative when he wants to be, and his love for the game is obvious whenever he plays. Also, he will want to keep good form in order to get called in for Qatar.

Make it happen AZ!
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Aantal sterke punten die ik na een paar filmpjes eruit kan halen gelinkt aan zijn statistieken:

Inzicht, passing en daardoor omschakeling.
Er zit ook echt wat techniek in deze jongen
Hij lijkt behoorlijk vaak de corners/vrije trappen te nemen.

Wat minder:
Hij lijkt ten opzichte van de MLS verdedigers behoorlijk behendig, maar gaat ook echt makkelijk naar de grond.
Hij lijkt zich slim te positioneren, maar de vraag is of dat op een fysiek hoger niveau ook nog blijft lukken.

Ik hoop hier mijn Antti momentje uit te kunnen halen wat betreft mijn gezanik over dat assists een belangrijkere statistiek kan zijn dan doelpunten, want de ballen die hij geeft op de beelden zijn echt goed (En gelukkig voor Pavlidis veelal over de grond gegeven).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 20 aug 2022, 15:23 Ik zit Vitesse-Heerenveen te kijken maar Scherpen is verre van “scherp”. Twee goals tegen waar hij er niet heel goed uit ziet. We mogen echt best blij zijn met Verhulst!

Edit: 0-4
2,02m en nog (heel veel) tekort komen. Wat een prutser
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 20 aug 2022, 12:09
Bullaude zag er vaak niet zo technisch uit en ballen springen constant ver van zijn voeten weg.
Bullaude heeft dit seizoen ruim 1.000 minuten gespeeld, 0 goals, 2 assists. Dramatische cijfers voor een nummer 10.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie