Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 03 dec 2021, 13:24 In die positie komt Pavlidis we vaak, alleen werkt hij tot op heden veel kansen om zeep.
Dan kijk je blijkbaar geen voetbal buiten AZ om, want het is behoorlijk twijfelachtig dat je dit zo ziet.

Pavlidis is juist veel vaker ergens anders in het veld te vinden, daarom wordt hij ook zo vaak afgerekend op zijn snelheid. Daarmee staat hij vaak niet eens in de buurt van het midden van de 16. Eerder komt hij via randje 16 binnen met een buitenspeler naast hem of de Wit ertussenin. Het is ook niet voor niets dat analisten inmiddels ook beginnen te klagen over de looplijnen van de Wit en de afstemming voorin.

Het spel van AZ is op dit moment sowieso, zo stroperig, dat een spits nauwelijks 1 op 1 met doelman van de tegenpartij komt.


Maar laten we vooral zo door gaan als nu, haal vooral zo'n type speler en we zien vanzelf of we in het linkerrijtje mogen blijven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 04 dec 2021, 09:39 Dan kijk je blijkbaar geen voetbal buiten AZ om, want het is behoorlijk twijfelachtig dat je dit zo ziet.

Pavlidis is juist veel vaker ergens anders in het veld te vinden, daarom wordt hij ook zo vaak afgerekend op zijn snelheid. Daarmee staat hij vaak niet eens in de buurt van het midden van de 16. Eerder komt hij via randje 16 binnen met een buitenspeler naast hem of de Wit ertussenin. Het is ook niet voor niets dat analisten inmiddels ook beginnen te klagen over de looplijnen van de Wit en de afstemming voorin.

Het spel van AZ is op dit moment sowieso, zo stroperig, dat een spits nauwelijks 1 op 1 met doelman van de tegenpartij komt.


Maar laten we vooral zo door gaan als nu, haal vooral zo'n type speler en we zien vanzelf of we in het linkerrijtje mogen blijven.
Het gaat hier toch om AZ, dus waar slaat die eerste opmerking op?

Pavlidis wordt niet enkel afgerekend op zijn snelheid, hij wordt ook afgerekend op het missen van kansen. Van de week kwam ik daar een mooi statistiekje over tegen online, over hoeveel schoten hij had, hoeveel daarvan op doel gingen en hoeveel er raak waren. Dat viel behoorlijk tegen. Zal eens kijken waar dat ook alweer stond. Hij komt dus wel degelijk in positie om te scoren. Als hij ze maakt dan compenseert dat zijn gebrek aan snelheid.

Maar om even ontopic te blijven: ik zet mijn geld deze winter op Locadia.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Pavlidis heeft drie keer op de binnenkant van de paal geschoten, je kan dus inderdaad niet stellen dat hij niet in de positie komt. Een extra speler met meer snelheid en scorend vermogen is zeker geen overbodige luxe.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 04 dec 2021, 15:00 Het gaat hier toch om AZ, dus waar slaat die eerste opmerking op?

Pavlidis wordt niet enkel afgerekend op zijn snelheid, hij wordt ook afgerekend op het missen van kansen. Van de week kwam ik daar een mooi statistiekje over tegen online, over hoeveel schoten hij had, hoeveel daarvan op doel gingen en hoeveel er raak waren. Dat viel behoorlijk tegen. Zal eens kijken waar dat ook alweer stond. Hij komt dus wel degelijk in positie om te scoren. Als hij ze maakt dan compenseert dat zijn gebrek aan snelheid.

Maar om even ontopic te blijven: ik zet mijn geld deze winter op Locadia.
Die eerste opmerking gaat over het feit dat je blijkbaar geen flauw idee hebt hoe aanvallen bij andere clubs er uit zien, anders zou je een dergelijke conclusie over Pavlidis niet trekken.

Het punt is namelijk dat Pavlidis in het reguliere spel meestal een vol strafschop gebied voor zich heeft dat hij vanuit de buitenkant intrekt. Daar is ook een goede reden voor want de Wit loopt vaker de looplijn die een spits eigenlijk zou moeten lopen. Pavlidis heeft derhalve vaak minder tijd en meer druk bij zijn momenten voor de goal.

Het ene deel van de klachten over het huidige AZ is daarmee ook een logische verklaring voor de andere klachten: door de trage opbouw en de trage omschakeling zijn er standaard veel meer verdedigende spelers van de tegenstander aanwezig waar doorheen gespeeld moet worden.

Ik zie overigens een mooie overlap tussen mensen die dit niet snappen en mensen die denken dat 60% balbezit betekend dat je beter speelt dan je tegenstander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 04 dec 2021, 15:23 Die eerste opmerking gaat over het feit dat je blijkbaar geen flauw idee hebt hoe aanvallen bij andere clubs er uit zien, anders zou je een dergelijke conclusie over Pavlidis niet trekken.

Het punt is namelijk dat Pavlidis in het reguliere spel meestal een vol strafschop gebied voor zich heeft dat hij vanuit de buitenkant intrekt. Daar is ook een goede reden voor want de Wit loopt vaker de looplijn die een spits eigenlijk zou moeten lopen. Pavlidis heeft derhalve vaak minder tijd en meer druk bij zijn momenten voor de goal.

Het ene deel van de klachten over het huidige AZ is daarmee ook een logische verklaring voor de andere klachten: door de trage opbouw en de trage omschakeling zijn er standaard veel meer verdedigende spelers van de tegenstander aanwezig waar doorheen gespeeld moet worden.

Ik zie overigens een mooie overlap tussen mensen die dit niet snappen en mensen die denken dat 60% balbezit betekend dat je beter speelt dan je tegenstander.
Wat interesseert mij hoe andere clubs aanvallen? Dat is totaal niet relevant voor de discussie. Het gaat hier over Pavlidis en AZ. Het ging erom dat hij wel degelijk vaak in scoringspositie komt, alleen die kansen vaak verprutst tot op heden. De rest van jouw betoog klinkt interessant, maar is totaal niet relevant.

Pavlidis moet je op een bepaalde manier bedienen in de zestien. Dat gebeurt nu redelijk. Extra wapens in aanvallend opzicht zijn echter geen overbodige luxe. Wil je namelijk nu op de snelheid voorin gokken dan moet je alweer terugvallen op Aboukhlal. Daar moet dus iemand bij. Locadia heeft normaal gesproken meer snelheid om op die manier te spelen.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

AZ 4 Life schreef: 04 dec 2021, 15:34
Locadia heeft normaal gesproken meer snelheid om op die manier te spelen.
Spits van 28 die de laatste 4 jaar 12 keer heeft gescoord. Prima voor AZ.......
Praat geen Poep, doos.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Witzer schreef: 04 dec 2021, 16:03 Spits van 28 die de laatste 4 jaar 12 keer heeft gescoord. Prima voor AZ.......
AZ 4 Life zit dicht op de bron :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Locadia is wel multifunctioneel. Hij kan ook op de flanken, meen ik mij te herinneren.

Als hij nog steeds zo hard en zuiver kan schieten zal het in de eredivisie wel goed komen. Al had ik liever Barasi of Poku de kans zien krijgen. Ik gok als we dan toch op de oud PSV trein zitten, dat Ihattaren als nieuwe rechtsbuiten ook tot de mogelijkheden behoort(niet dat ik hier zelf uitgesproken voorstander voor ben).
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 04 dec 2021, 16:37 Locadia is wel multifunctioneel. Hij kan ook op de flanken, meen ik mij te herinneren.

Als hij nog steeds zo hard en zuiver kan schieten zal het in de eredivisie wel goed komen. Al had ik liever Barasi of Poku de kans zien krijgen. Ik gok als we dan toch op de oud PSV trein zitten, dat Ihattaren als nieuwe rechtsbuiten ook tot de mogelijkheden behoort(niet dat ik hier zelf uitgesproken voorstander voor ben).
Ik ben dus ook bang dat het inderdaad wéér deze categorie spelers gaat worden, zeker met Jansen zn psv achtergrond en AZ's slechte gewoonte om budget ex-top3 spelers binnen te hengelen.

Locadia is mislukt bij het slechtste team in de MLS en scoort al jaren niet meer en Ihattaren misdraagt zich overal waar hij komt en is niet fit. Die staan dus hoog op t lijstje.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

RoycosoepieAZ schreef: 04 dec 2021, 09:12 We hebben echt een creatieve middenvelder nodig (Joey Veerman) naast Midsjo. Clasie en De Wit zijn alleen maar dravers. Daarnaast nog een rechter buitenspits. ik dacht zelf aan Virgil Misidjan van Twente. Koop de spits van Excelsior (Dallinga) voor een prikkie. Is gewoon een spits voor de toekomst (lees komende jaren). Kan ie dit jaar als stand in voor Pavlidis fungeren dit seizoen. Ik zie er wel een toekomstige Vincent Janssen in. Kwam ook van de KKD. We hebben nu wel genoeg Scandinaviers.
Joey Veerman kost de hoofdprijs en speelt al het hele seizoen matig. Ook lijkt het me geen jongen met de juiste instelling. Ben blij dat die deal niet is door gegaan.
Misidjan is gewoon niveau twente, niet meer.
Dallinga zou kunnen, ik heb hem nog nooit live zien spelen dus kan er niks over zeggen, hangt van de prijs af ook.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 04 dec 2021, 15:00 Maar om even ontopic te blijven: ik zet mijn geld deze winter op Locadia.
Tijdje terug schreef je dat AZ in de winterstop een rechtsbuiten en linksback zou gaan halen, is dit enkel verlegd naar een centrumspits?
Ik ga er namelijk wel vanuit dat Gudmundsson wel eens zou kunnen vertrekken.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ik zit nu de wedstrijd van Heracles tegen Heereveen te kijken. Joey Veerman heeft al met meer mooie pasen gestrooid dan dat ik tot nu toe Clasie of De Wit heb zien doen. Hij is ook constant alles aan het aansturen, een echter leider op het middenveld en voor de verdediging.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

RoycosoepieAZ schreef: 04 dec 2021, 20:16 Ik zit nu de wedstrijd van Heracles tegen Heereveen te kijken. Joey Veerman heeft al met meer mooie pasen gestrooid dan dat ik tot nu toe Clasie of De Wit heb zien doen. Hij is ook constant alles aan het aansturen, een echter leider op het middenveld en voor de verdediging.
Zal je net zien dat als ik zeg dat hij matig speelt, hij net een wereldpartij speelt.
Jongen heeft wel erg weinig zin in verdedigen helaas. Vind het echt zo'n slappe zak. Had zo graag Maher op de positie van Clasie nog hebben staan. Maar goed, dat is niet erg relevant want die komt niet en dat moeten we (misschien) ook niet willen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 04 dec 2021, 19:54 Tijdje terug schreef je dat AZ in de winterstop een rechtsbuiten en linksback zou gaan halen, is dit enkel verlegd naar een centrumspits?
Ik ga er namelijk wel vanuit dat Gudmundsson wel eens zou kunnen vertrekken.
Jansen gaf vandaag aan dat er een speler voor de voorhoede gezocht wordt, niet per se een centrale spits.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 05 dec 2021, 22:53 Jansen gaf vandaag aan dat er een speler voor de voorhoede gezocht wordt, niet per se een centrale spits.
Ah een linksbuiten kan dus ook! :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 05 dec 2021, 22:53 Jansen gaf vandaag aan dat er een speler voor de voorhoede gezocht wordt, niet per se een centrale spits.
Naam van Loïs Openda komt steeds meer naar voren waar ze mee bezig zijn.
Weet niet of dat kan gezien Brugge hem tot 2022 heeft verhuurd aan Vitesse en speelt hij niet veelal op links?
Contract loopt tot 2023 bij Brugge, maar die gaan niet verder met hem. Vitesse kan hem niet betalen waar de waarde op zo'n 3 miljoen wordt geschat.
Gisteren liet ook Arno Vermeulen ook even zijn naam vallen richting AZ om een speler als Pavlidis beter te laten functioneren
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 06 dec 2021, 08:41 Naam van Loïs Openda komt steeds meer naar voren waar ze mee bezig zijn.
Weet niet of dat kan gezien Brugge hem tot 2022 heeft verhuurd aan Vitesse en speelt hij niet veelal op links?
Contract loopt tot 2023 bij Brugge, maar die gaan niet verder met hem. Vitesse kan hem niet betalen waar de waarde op zo'n 3 miljoen wordt geschat.
Gisteren liet ook Arno Vermeulen ook even zijn naam vallen richting AZ om een speler als Pavlidis beter te laten functioneren
In theorie kan je volgens mij een huurcontract wel afkopen en ook dan zijn verbintenis bij Brugge.

Wat zijn verder de bronnen van mogelijke interesse voor Openda?

Vraag me wel af of zo'n jongen wel wil. Die zit lekker in zijn vel bij Vitesse, draait goed, is belangrijk en levert. Waarom zou hij dan tussendoor naar AZ willen overstappen? Vanuit zijn oogpunt is het toch beter seizoen af te maken, lijn met prestaties door te trekken en dan op het einde van het seizoen te kijken wat er in het vat zit. Als hij een goed seizoen heeft gespeeld en Brugge hem niet wil terughalen, Vitesse het geld niet heeft; dan zal er altijd nog wel een leuke club voorbijkomen om zijn carrière te vervolgen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Volgens de witte Chinees zou het ook zo maar kunnen dat AZ nog eens een poging doet voor Veerman.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Idrissi (terug) halen als buitenspeler.
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Nou stond een vriend van mij laatst met Robert Eenhorn te praten en die gaf toen aan dat AZ in de winter alsnog gaat proberen Veerman over te nemen. Dat kan inmiddels achterhaald zijn maar het was er kennelijk wel.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Plaats reactie