Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 14 jan 2022, 09:32 Je moet gewoon spelers aantrekken die er direct staan: Idrissi, Karlsson dat soort jongens waarvan de potentie duidelijk is. Bij 'buiten kansjes' moet ik altijd denken aan spelers als Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson, etc. Spelers die het wel eens leuk doen maar nimmer tot de basisspelers gaan behoren. Vol voor een speler gaan die je ook daadwerkelijk wilt hebben en niet eentje nemen die dan bij een lange zoektocht plotseling voorbij komt, wellicht zal functioneren en mede neemt omdat die nog te betalen is.
Bij die Argentijn had ik een goed gevoel, eentje die er bovenuit steekt en zeker omdat AZ hier ook zijn nek voor wilde uitsteken. Totdat Max ons verklapte dat er helemaal geen bod op is gedaan.
Ik bedoelde meer in de zin van gewoon wennen aan een nieuwe omgeving even settelen etc. Kijk naar Evjen die daar blijkbaar heel veel moeite mee had. Spelers kunnen er alsnog direct staan, maar op deze positie is het meer voorsorteren op vertrekkende spelers. Spelers die jij aanhaalt zijn "bijna" niet meer te betalen tenzij je echt flink de portemonnee moet trekken. Helaas zijn wij daar gelukkig heel zorgvuldig mee omdat dat ons gebracht heeft waar we nu staan. Voor een met alle respect een Veerman moet je al 6 miljoen met bonussen en doorverkoop betalen. Wij kunnen niet structureel zulke bedragen uitgeven tenzij we een andere inkomstenbron hebben. Hopelijk kan een goede sponsor ervoor zorgen dat wij het salarishuis omhoog kunnen doen en de max. uitgave aan spelers weer iets omhoog kan waar dat nu max 5 miljoen is.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 14 jan 2022, 10:48 Spelers die jij aanhaalt zijn "bijna" niet meer te betalen tenzij je echt flink de portemonnee moet trekken. Helaas zijn wij daar gelukkig heel zorgvuldig mee omdat dat ons gebracht heeft waar we nu staan.
Hoe luidt het welbekende spreekwoord: 'Aan de top blijven is moeilijker dan er te komen'.
Als je er nagenoeg staat zoals AZ in de laatste seizoenen gedaan heeft, moet je op een gegeven moment wel meer (financiële en beleidsmatige) risico's durven te nemen.
Die interesse in een Veerman en nu die Alan Velasco, ook al hebben ze tot niets geleid, zie ik in ieder geval een kleine koersverandering.
Huiberts en ook Eenhoorn hebben zich hier ook al min of meer over uitgelaten.
'En om structureel in de top 4 te spelen en die top 3 aan te vallen, zou ons budget omhoog moeten. Ook wij komen in de categorie spelers terecht waarbij we ons huidige salarishuis wellicht moeten loslaten.' ajax deed dat ook en geniet nu het succes daarvan.
Daarbij heeft men bij deze club laten zien goede talenten voor hoge prijzen te kunnen verkopen, dan mag je op een gegeven moment ook wel in een iets hoger segment gaan vissen als je weet dat als zo'n Velasco hier gaat slagen, zeker wel voor een Jahanbaksh transfertje de deur uit kan gaan.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

leuke geruchten :D
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 14 jan 2022, 09:32 Je moet gewoon spelers aantrekken die er direct staan: Idrissi, Karlsson dat soort jongens waarvan de potentie duidelijk is. Bij 'buiten kansjes' moet ik altijd denken aan spelers als Aboukhlal, Evjen, Gudmundsson, etc. Spelers die het wel eens leuk doen maar nimmer tot de basisspelers gaan behoren. Vol voor een speler gaan die je ook daadwerkelijk wilt hebben en niet eentje nemen die dan bij een lange zoektocht plotseling voorbij komt, wellicht zal functioneren en mede neemt omdat die nog te betalen is.
Bij die Argentijn had ik een goed gevoel, eentje die er bovenuit steekt en zeker omdat AZ hier ook zijn nek voor wilde uitsteken. Totdat Max ons verklapte dat er helemaal geen bod op is gedaan.
Dit is achteraf zo makkelijk praten.
Gudmundsson was een groot talent vonden PSV supporters, die zagen wel potentie in hem en Idrissi deed het niet zo bijzonder goed bij Groningen. Niet iedereen was daar heel positief over aanvankelijk. Die jongen heeft zich gewoon onwijs ontwikkeld.
Evjen was topscoorder en beste speler van de Noorse competitie notabene.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 14 jan 2022, 17:08 Dit is achteraf zo makkelijk praten.
Gudmundsson was een groot talent vonden PSV supporters
Die zelfde PSV supporters vonden Aboukhlal nog een groter talent.
Feit blijft dat jongens als Gudmundsson, Aboukhlal, de Wit het niet konden afdwingen bij hun huidige club om stappen te maken richting het eerste.
Dat waren dan de buitenkansjes voor Max omdat ze elders dan basisspelers dachten te kunnen worden. Afgezien ze hier dan wel bij het eerste zitten omdat we nu eenmaal een smallere selectie hebben, zijn het op de Wit (waar we ook nog over kunnen discussen) nooit volwaardige basisspelers geworden. Trek je de portemonnee vol open voor dat Argentijns talent heb je een speler die er staat en over 2 a 3 seizoenen voor een Jahanbakhsh bedrag vertrekt bij een club als AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 14 jan 2022, 19:36 Die zelfde PSV supporters vonden Aboukhlal nog een groter talent.
Feit blijft dat jongens als Gudmundsson, Aboukhlal, de Wit het niet konden afdwingen bij hun huidige club om stappen te maken richting het eerste.
Dat waren dan de buitenkansjes voor Max omdat ze elders dan basisspelers dachten te kunnen worden. Afgezien ze hier dan wel bij het eerste zitten omdat we nu eenmaal een smallere selectie hebben, zijn het op de Wit (waar we ook nog over kunnen discussen) nooit volwaardige basisspelers geworden. Trek je de portemonnee vol open voor dat Argentijns talent heb je een speler die er staat en over 2 a 3 seizoenen voor een Jahanbakhsh bedrag vertrekt bij een club als AZ.
Ik heb dat van Zakaria nog nooit gehoord. Evenals Dani de Wit. Volgens mij waren dit geen grote talenten. Gudmundsson was inderdaad ook niet heilig verklaard, maar hier zagen velen wel potentie in.
Ben het met je eens dat we geen jongens moeten aantrekken die niet eens voor het eerste in aanmerking komen bij onze 'beoogde' concurrenten overigens. Zo groei je nooit naar de plekken waar we naartoe willen. Dus daar ben ik het helemaal mee eens. Snap niet dat dit buitenkansjes zouden zijn ook.

Neemt niet weg dat ik het heel makkelijk praten vindt. Voor hetzelfde geld was Evjen een toptalent geweest en had Idrissi (al 22 destijds) geen spectaculaire ontwikkeling meegemaakt. We hebben hem notabene gekocht voor 1,5/2 miljoen en hij had geen hoog rendement.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 14 jan 2022, 20:03 Ik heb dat van Zakaria nog nooit gehoord
https://forum.psv.nl/index.php?threads/ ... 302/page-5
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zijn er nog serieuze geruchten?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 14 jan 2022, 20:13 Zijn er nog serieuze geruchten?
Inderdaad. Zo lang die niet komen, wil ik hier geen nieuwe berichten meer zien.
_________________
"I don't know that!"
SB072
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2022, 13:35

Weet iemand of het wel goed gaat met Huiberts? Er gebeurt wel heel weinig rond AZ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het Alan Velasco gerucht kan gesloten worden. Tenminste, volgens berichten wil Independiente met FC Dallas nu onderhandelen om hem daarheen te transfereren
we can come an end
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 18 jan 2022, 15:57 Het Alan Velasco gerucht kan gesloten worden. Tenminste, volgens berichten wil Independiente met FC Dallas nu onderhandelen om hem daarheen te transfereren
Het was er al nooit, AZ heeft eens geïnformeerd en het daarbij gelijk laten zitten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SB072 schreef: 18 jan 2022, 13:37 Weet iemand of het wel goed gaat met Huiberts? Er gebeurt wel heel weinig rond AZ...
Er gebeurt heel veel alleen horen we niks, jammer voor ons, beter voor de onderhandelingspositie van AZ
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

AZ-073 schreef: 18 jan 2022, 19:51 Er gebeurt heel veel alleen horen we niks, jammer voor ons, beter voor de onderhandelingspositie van AZ
Volgens mij gebeurd er ook niet veel. Heb het idee dat er ook niks gaat gebeuren of dat er een transfer vrije speler wordt gehaald (iets met een dubbeltje op de eerste rij willen zitten). Vind dit voor AZ wel karig.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Mijn Italiaans is niet best, maar we gaan (mogelijk) een jeugdspeler van Milan huren begrijp ik? Dan zit Max z'n taak er wel weer op, de Chinees kan worden afbesteld
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 28 jan 2022, 10:05
Basisspeler in het youth League team van Milan.
De Italianen in de reacties zijn er niet echt blij mee dat ie weg zou gaan.
Ik heb niet het idee dat het om huren gaat.
Op eerste gezicht ziet het er wel positief uit.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

De naam van AZ is opgedoken in het Italiaanse geruchtencircuit. Volgens Gianluca Di Marzio is de Servisch-Hongaarse linksback Milos Kerkez (18) op weg van AC Milan naar Alkmaar.

Kerkez werd in 2003 geboren in het toenmalige Servië en Montenegro, genoot zijn jeugdopleiding in Hongarije en werd door AC Milan gescout bij ETO FC Györ. In Milaan deed hij ervaring op in de Primavera en in de UEFA Youth League, nu zou dus een stap naar Nederland lonken. Of AZ een huur- of koopdeal in gedachten heeft en of Kerkez bij Jong AZ of bij de hoofdmacht aan moet gaan sluiten, laat Di Marzio in het midden.

AZ heeft momenteel met aanvoerder Owen Wijndal één pure linksback in de selectie, met de rechtsbenige Aslak Fonn Witry en de aanvallend ingestelde Thijs Oosting als back-ups. Dat Wijndal na dit seizoen nog bij AZ speelt, is echter allerminst zeker: de Alkmaarders willen zijn contract verlengen, maar hebben beloofd om zich soepel op te stellen, mocht er een transfer in het verschiet liggen.

Voetbalprimeur.nl
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

https://www.youtube.com/watch?v=SurP8B9qX2k

In voetbalprimeur staat dat hij een linksback is, maar in het Youtube filmpje zie ik heb niet echt achterin voetballen :D

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... kmaar.html
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Aankoop geen huur.
Plaats reactie