Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Ik ben benieuwd of Ryan gehaald is voor de basis als Verhulst net zijn contract heeft verlengd. Wat mij betreft wel ondanks dat ik niet eens weet hoe we hem in moeten schatten maar ik blijf mijn twijfels houden bij Verhulst dus geef ik elke nieuwe keeper het voordeel van de twijfel.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jossiek schreef: 08 jan 2023, 18:20 Ik ben benieuwd of Ryan gehaald is voor de basis als Verhulst net zijn contract heeft verlengd. Wat mij betreft wel ondanks dat ik niet eens weet hoe we hem in moeten schatten maar ik blijf mijn twijfels houden bij Verhulst dus geef ik elke nieuwe keeper het voordeel van de twijfel.
Iemand die waarschijnlijk grootverdiener gaat worden bij AZ, gaan ze niet op de bank zetten natuurlijk. Tevens zegt Ryan in elk interview op zoek te zijn naar speeltijd. Verhulst weet heel goed wat zijn rol is schat ik zo in, is nooit naar AZ gehaald om eerste keeper te worden. Dat hij dat nu toch een tijdje is geweest is pure bonus voor hem.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Hier Mathew Ryan vandaag over transfers (en vermoedelijk AZ):
https://youtu.be/EGabjW8Xc4M?t=243
(meer achtergrond ook voor het starttijdstip)
Hieruit blijkt dat hij wil verkassen omdat het hem om speeltijd gaat. AZ zal hem dus alleen binnen kunnen halen als ze hem een goede kans hierop kunnen voorspiegelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Zou een mooie aankoop voor AZ zijn. Minimaal half jaar eerste keeper. Volgend seizoen grote kans daarop en de strijd aangaan met Westerveld en Owusu-Odoro. Zo'n ervaren keeper is voor deze jongens ook alleen maar goed. En Ryan is nog relatief jong voor een keeper. Kan AZ veel plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Zou heel lekker zijn, prima keeper =D>
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Jossiek schreef: 08 jan 2023, 18:20 Ik ben benieuwd of Ryan gehaald is voor de basis als Verhulst net zijn contract heeft verlengd. Wat mij betreft wel ondanks dat ik niet eens weet hoe we hem in moeten schatten maar ik blijf mijn twijfels houden bij Verhulst dus geef ik elke nieuwe keeper het voordeel van de twijfel.
Natuurlijk gaat Ryan de eerste keeper worden, zijn concurrentie is belabberd hier en Ryan heeft zowaar een best goed trackrecord. Bij Brugge en Brighton was het een goede keeper dus het ergens wel opvallend hoe de laatste jaren ineens weinig speelde, o.a. huur bij Arsenal (backup), Real Sociedad en nu ook niet bij Kopenhagen. Dus lijkt logisch dat Ryan alleen naar AZ komt als een basisplaats hem min of meer is beloofd.

Het was ook tekenend dat bij de verlenging van Verhulst er melding was dat hij zich schikte in welke rol dan ook.
Dat Verhulst nog langere tijd in Alkmaar blijft, mag geen verrassing worden genoemd, weet Huiberts. “In zijn vorige rol, als tweede keeper, is hij in 2020 teruggekeerd bij AZ. Toen was hij al er uitgesproken over dat dit zijn club is. Natuurlijk zou hij de concurrentie aangaan met degene die op dat moment de nummer één is. Hij heeft altijd te kennen gegeven dat hij zijn toekomst bij AZ ziet, in welke rol dan ook. Dat is nu gebeurd.”
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Zou top zijn, goed trackrecord en heeft nog vele goede jaren in zich. Alleen jammer dat men pas nu ermee komt i.p.v. van de zomer ;-) Toen was een fatsoenlijke keeper ook al nodig en was Ryan ook al beschikbaar (voordat hij naar Kopenhagen ging) ook voor relatief weinig.

Opvallend dat er melding is dat het 'slechts' om een contract van 1.5 jaar gaat. Misschien mooi om Westerveld voor seizoen 2023/2024 te verhuren aan een Eredivisie ploeg om dan in de zomer van 2024 de positie van Ryan over te nemen 8)
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Sorry, net in het verkeerde topic.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Gerucht af nu: https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-versterk ... elman-ryan

Moet alleen nog wel een werkvergunning krijgen
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Raar verhaal op AZ.nl
Huiberts: ‘Vanaf begin topkandidaat’
De clubleiding is al een aantal weken bezig met het aantrekken van een nieuwe doelman voor AZ 1. Directeur Voetbalzaken Max Huiberts stelt dat het beschikken over ervaring een belangrijke vereiste is, waar Ryan aan voldoet. Huiberts: “Hij heeft op verschillende niveaus laten zien dat hij goed is en was vanaf het begin onze topkandidaat. We zochten iemand die er direct staat als hij fit is. Dat is hij. Alles past wat dat betreft in het plaatje.”
Gebruikersavatar
tarik azaz
Dagjesmens
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jun 2007, 08:30

Screenshot_20230109_231203_Twitter.jpg
Screenshot_20230109_231203_Twitter.jpg (90.88 KiB) 2330 keer bekeken
https://twitter.com/intermilan/status/1 ... ZXnLQ&s=19
De mooiste AZ-aanvallen van 2008/2009 EN 1980/1981 op een rij: http://www.youtube.com/user/tarikazaz
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Iemand een idee waarom Ryan kennelijk geen eerste keuze meer is bij Kopenhagen ?
Seizoenkaarthouder
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

lowietje schreef: 09 jan 2023, 22:27 Iemand een idee waarom Ryan kennelijk geen eerste keuze meer is bij Kopenhagen ?
Ze hebben een Poolse keeper die stappen aan het maken is richting het nationale team.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

tarik azaz schreef: 09 jan 2023, 22:11 Screenshot_20230109_231203_Twitter.jpg

https://twitter.com/intermilan/status/1 ... ZXnLQ&s=19
Wingbacks haal je in Milaan.
Misschien is het al vergevorderd, aangezien men Lathouwers heeft laten gaan?
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 09 jan 2023, 22:56 Wingbacks haal je in Milaan.
Misschien is het al vergevorderd, aangezien men Lathouwers heeft laten gaan?
5 keer geel in 14 potjes dit seizoen. Heeft de noodrem blijkbaar vaak nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 10 jan 2023, 07:32 5 keer geel in 14 potjes dit seizoen. Heeft de noodrem blijkbaar vaak nodig.
Gewoon een aanpakker die vol ieder duel in gaat. Beter dan een slapjanus als Sugawara die zijn poot telkens terug trekt uit duels.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat moeten we nou met een bericht waarin 8 andere clubs worden genoemd, waarvan het grootste deel veeeeeeeel meer geld heeft dan AZ.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 17 jan 2023, 22:20 Wat moeten we nou met een bericht waarin 8 andere clubs worden genoemd, waarvan het grootste deel veeeeeeeel meer geld heeft dan AZ.
Niet bij voorbaat opgeven; AZ flikt wel eens vaker iets.
we can come an end
Plaats reactie