Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 15 jan 2022, 18:03 Ik denk dat veel mensen geen goed idee hebben wat er werkelijk allemaal achter de schermen plaatsvindt en hun idee of oordeel baseren op de huidige zichtbare ontwikkelingen op het veld of nieuwtjes.
Goede toevoeging van Koen Stam. Ik ben benieuwd of/waar Marijn Beuker opduikt na (een half jaartje?) een tussenstap in Schotland.
Ik denk dat we beleid bij een voetbalclub ook niet moeten overschatten. Vorig jaar hadden wij Ramon Leeuwin rondlopen, remember?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 15 jan 2022, 18:41 Ik denk dat we beleid bij een voetbalclub ook niet moeten overschatten. Vorig jaar hadden wij Ramon Leeuwin rondlopen, remember?
Voetbal is een competitieve wereld waar veel geld in omgaat en mensen bij betrokken zijn. Daarin ben je niet nr 72 van Europa (op dit moment) met een bal-op-het-dak mentaliteit. Dus ik denk dat je het onderschat.
Laatst gewijzigd door differentcook op 15 jan 2022, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ferry schreef: 15 jan 2022, 18:41 Ik denk dat we beleid bij een voetbalclub ook niet moeten overschatten. Vorig jaar hadden wij Ramon Leeuwin rondlopen, remember?
Dat was een potentiële international, dat had Max goed gezien!! :)
____________
Hoc est nihil
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Aankomende zomer is wel écht do or die voor mij mbt Max.

Verkopen zijn uitstekend te noemen, maar aankopen te laag niveau, te laat of spelers waarvan we al weten dat ze niet het niveau hebben waar diezelfde Max ons naartoe wilt brengen/praten.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wildcat schreef: 15 jan 2022, 15:24 Slot was gewoon een fucking goede trainer die we uit onze handen hebben laten glippen door laat handelen/nalatigheid van onze grote vriend Max. .

We hadden met Slot een troef in handen tov de top 3.
:lol: Slot wereldtrainer ja. Ik denk dat ie zo weer zegt dat Feyenoord-vitesse een meesterlijke wedstrijd van hoogstaand niveau was.

Slot is alleen een troef als je van gebakken lucht en glibberige praatjes houdt.
Hup AZ.
sportfan
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2015, 22:19

Of Slot is vooral erg geinteresseerd als het over Slot gaat.
Dat is wel iets wat hij mogelijk van van der Brom heeft geleerd: Ga vooral voor je eigen kansen.
Nu staat hij wekelijks in de VI. Doel bereikt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 15 jan 2022, 15:24 Slot was gewoon een fucking goede trainer die we uit onze handen hebben laten glippen door laat handelen/nalatigheid van onze grote vriend Max.
Daar heeft Max niets aan kunnen doen. Slot is enorm ambitieus en zag AZ als een springplank naar hogerop. Beetje kort door de bocht om Max de schuld te geven.

En wat betreft “meneer-hand-op-de-knip” wat je noemt: als je de berichtgeving over eventuele transfers en biedingen van Max op spelers een beetje hebt gevolgd heb je kunnen lezen dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo simpel is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

salmonyappi schreef: 16 jan 2022, 08:22 Daar heeft Max niets aan kunnen doen. Slot is enorm ambitieus en zag AZ als een springplank naar hogerop. Beetje kort door de bocht om Max de schuld te geven.

En wat betreft “meneer-hand-op-de-knip” wat je noemt: als je de berichtgeving over eventuele transfers en biedingen van Max op spelers een beetje hebt gevolgd heb je kunnen lezen dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo simpel is.
Of het komt omdat Raiola nu niet zo lekker gaat met zijn gezondheid dat Max weinig activiteit kan ontplooien.

Heeft Max namelijk zelf wel een netwerk of blijkt nu dat Mino eigenlijk de TD is?

Het was natuurlijk in de tijden van Stengs en Boadu de roddel dat Mino invloed had, maar is deze transferperiode misschien de bevestiging daarvan? :wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 16 jan 2022, 08:22 En wat betreft “meneer-hand-op-de-knip” wat je noemt: als je de berichtgeving over eventuele transfers en biedingen van Max op spelers een beetje hebt gevolgd heb je kunnen lezen dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo simpel is.
Inderdaad. Overmars werd eerst ook Marc Netto genoemd en als een Dagobert Duck afgeschilderd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 15 jan 2022, 19:06 Voetbal is een competitieve wereld waar veel geld in omgaat en mensen bij betrokken zijn. Daarin ben je niet nr 72 van Europa (op dit moment) met een bal-op-het-dak mentaliteit. Dus ik denk dat je het onderschat.
AZ is een bedrijf met een jaarlijkse omzet van 30-40 miljoen. Niet meer, en niet minder.
Ter vergelijking: Afas 192 miljoen. Wehkamp 730 miljoen. Coolblue 2 miljard. Ahold 18,5 miljard.

We moeten niet doen alsof een voetbalbedrijf rocketscience is.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 16 jan 2022, 08:22 Beetje kort door de bocht om Max de schuld te geven.
Vind je werkelijk dat Max hier niks te verwijten valt? Max liet als TD na om het contract van (een goed presterende) Slot te verlengen. En gooit hem daarna direct buiten als ie elders praat.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 jan 2022, 08:22 Daar heeft Max niets aan kunnen doen. Slot is enorm ambitieus en zag AZ als een springplank naar hogerop. Beetje kort door de bocht om Max de schuld te geven.

En wat betreft “meneer-hand-op-de-knip” wat je noemt: als je de berichtgeving over eventuele transfers en biedingen van Max op spelers een beetje hebt gevolgd heb je kunnen lezen dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo simpel is.
Slot heeft zelf aangegeven dat hij dolgraag bij AZ wilde blijven maar er vanuit AZ veel te lang werd gewacht om het gesprek aan te gaan, dat hij voor zekerheid heeft gekozen. Dit is allemaal perfect in lijn met hoe Max nu ook weer ultra last minute met alle gevolgen van dien bezig is om de contracten van onze grootste jeugdtalenten te verlengen. Deze jongens kunnen inmiddels zomaar in onderhandelingen met andere clubs zijn ook door dit late optreden.

En dat Max aan geeft dat het zo moeilijk is maar iedere andere club uit het linkerrijtje wel kan handelen voor schappelijke bedragen/“buitenkansjes” spreekt niet in zijn voordeel of wel?

Probeer even verder te kijken dan blind je eigen clubje te geloven in alles wat ze zeggen. Met het vermogen van AZ, had hij veel meer kunnen doen en dan zeg ik echt niet dat hij al het geld er doorheen moet blazen.

Ik roep al vanaf de zomer dat het pijnpunt in de rechtsbuiten positie zit en dat je met 1 hele goede aankoop op die positie het verschil kan maken tussen top 3 spelen en plek 5/6 plaatsing. Maar de helft hier vond het allemaal wel goed genoeg om de vacantie posities in te vullen met bankzitters of jeugdspelers. Een TD had dit allang moeten voorzien in de zomer, Max kwam hier twee maanden terug achter en heeft nu halverwege de winter transferperiode alsnog niks geregeld ondanks dat het trainingskamp al is geweest en de competitie officieel hervat is vandaag.

De beste man is totaal niet (pro)actief, sterker nog gewoon laks.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik weet niet hoe representatief een aantal reacties op het forum zijn voor alle AZ volgers, maar het lijkt op een situatie waarin de leiding, Huiberts en Eenhoorn, AZ bezig zijn vooruit te helpen op een weldoordachte, rationele, beheerste manier, terwijl de achterban smacht naar hier-en-nu en emotie.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Wildcat schreef: 16 jan 2022, 11:26 Slot heeft zelf aangegeven dat hij dolgraag bij AZ wilde blijven maar er vanuit AZ veel te lang werd gewacht om het gesprek aan te gaan, dat hij voor zekerheid heeft gekozen. Dit is allemaal perfect in lijn met hoe Max nu ook weer ultra last minute met alle gevolgen van dien bezig is om de contracten van onze grootste jeugdtalenten te verlengen. Deze jongens kunnen inmiddels zomaar in onderhandelingen met andere clubs zijn ook door dit late optreden.

En dat Max aan geeft dat het zo moeilijk is maar iedere andere club uit het linkerrijtje wel kan handelen voor schappelijke bedragen/“buitenkansjes” spreekt niet in zijn voordeel of wel?

Probeer even verder te kijken dan blind je eigen clubje te geloven in alles wat ze zeggen. Met het vermogen van AZ, had hij veel meer kunnen doen en dan zeg ik echt niet dat hij al het geld er doorheen moet blazen.

Ik roep al vanaf de zomer dat het pijnpunt in de rechtsbuiten positie zit en dat je met 1 hele goede aankoop op die positie het verschil kan maken tussen top 3 spelen en plek 5/6 plaatsing. Maar de helft hier vond het allemaal wel goed genoeg om de vacantie posities in te vullen met bankzitters of jeugdspelers. Een TD had dit allang moeten voorzien in de zomer, Max kwam hier twee maanden terug achter en heeft nu halverwege de winter transferperiode alsnog niks geregeld ondanks dat het trainingskamp al is geweest en de competitie officieel hervat is vandaag.

De beste man is totaal niet (pro)actief, sterker nog gewoon laks.
Hear, hear!

Voor de duidelijkheid: Max verdient enige krediet dankzij de vele miljoenen die hij binnen heeft gehaald en vanwege zijn geschiedenis met AZ, maar zijn ogenschijnlijke laksheid begint de club echt ontzettend te schaden.

Of het daadwerkelijk laksheid en verwijtbaar is kunnen we op afstand lsstig beoordelen, maar vaststaat dat ie niet handelt naar wat ie zegt te gaan doen.
Laatst gewijzigd door Grifo op 16 jan 2022, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 16 jan 2022, 11:30 Ik weet niet hoe representatief een aantal reacties op het forum zijn voor alle AZ volgers, maar het lijkt op een situatie waarin de leiding, Hioberts en Eenhoorn, AZ bezig zijn vooruit te helpen op een weldoordachte, rationele, beheerste manier, terwijl de achterban smacht naar hier-en-nu en emotie.
Hoe kun je vaststellen dat het beleid van de heren directeuren weldoordacht, rationeel en beheerst is?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 16 jan 2022, 11:33 Hoe kun je vaststellen dat het beleid van de heren directeuren weldoordacht, rationeel en beheerst is?
Dat kan niet met 100% zekerheid, maar dat kun je afleiden uit alle keuzes, handelingen, presentatie en vooral op hoe AZ het t.o.v. de rest doet en in de tijd.
Ter verduidelijking, het is bijvoorbeeld geen Feyenoord (voor Arnesen) of Utrecht
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 16 jan 2022, 11:36 Dat kan niet met 100% zekerheid, maar dat kun je afleiden uit alle keuzes, handelingen, presentatie en vooral op hoe AZ het t.o.v. de rest doet en in de tijd.
Ter verduidelijking, het is bijvoorbeeld geen Feyenoord (voor Arnesen) of Utrecht
Welke keuzes, handelingen en presentatie bij AZ zijn weldoordacht, rationeel en beheerst?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 16 jan 2022, 11:30 Ik weet niet hoe representatief een aantal reacties op het forum zijn voor alle AZ volgers, maar het lijkt op een situatie waarin de leiding, Huiberts en Eenhoorn, AZ bezig zijn vooruit te helpen op een weldoordachte, rationele, beheerste manier, terwijl de achterban smacht naar hier-en-nu en emotie.
Vind dit echt een flauwe reactie op de poster boven je.
Waarom moet dat telkens op zo'n manier?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 16 jan 2022, 12:27 Vind dit echt een flauwe reactie op de poster boven je.
Waarom moet dat telkens op zo'n manier?
Flauw? Telkens? En op welke manier?
Ik denk hiermee wat toe te voegen. Het verschil dat ik denk te zien is relevant en maakt o.a. dat Feyenoord al jaren beneden haar potentie heeft gefunctioneerd (en ik wil dat beter voor AZ)
Laatst gewijzigd door differentcook op 16 jan 2022, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 16 jan 2022, 12:27 Vind dit echt een flauwe reactie op de poster boven je.
Waarom moet dat telkens op zo'n manier?
Heel dat geneuzel over beleid en uitvoering ervan is vrij zielig. Het valt gewoon niet te oordelen omdat er achter de schermen zoveel gebeurt waar je niets van weet. Hetgeen zichtbaar is is hooguit 10%. Alleen dat valt hier niet te accepteren. En ja, het kan best zo zijn dat dingen niet goed maar je weet het simpelweg niet.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie