Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 20 feb 2023, 19:02 Ik ben niet bekend met dat mensen hem afvallen of enorm kapot maken. Voor zo een jonge speler niet netjes nee en al helemaal niet als het indirect door Huiberts komt. Alleen is hij misschien gewoon ook niet zo goed of geen toegevoegde waarde voor AZ1? Men is verwend geraakt met een Koopmeiners of wijndal die moeiteloos meekwamen.. dat zegt meer over die laatste twee overigens in positieve zin.

Daarom is het indirect mooi dat AZ een Mijnans in deze fase van zijn carrière koopt na een wedstrijd of 80 in de eredivisie.. die heeft hopelijk zijn leergeld elders al betaald.
Kijk eens op instagram bijvoorbeeld.
En ja zou goed kunnen dat hij tekort komt voor az1, maar misschien moet AZ zon speler dan ook niet van de 018 doorschuiven naar AZ1. Kan die knul weinig aan doen. AZ verzint er weer een lulverhaal bij over ontwikkeling blah blah, maar het is gewoon omdat Huiberts geen enkele aanvallende speler op de bank heeft zitten. Richt ieder zn pijlen lekker op Huiberts.


Het enige verschil tussen Brederode en Feddedejong/buurmeester/schouten/westerveld en noem ze maar op. Is dat de eerste geforceerd az1 speler is geworden en de anderen niet.

De eerste ie nu ineens een kutspeler en de rest zijn talenten. Dat slaat gewoon nergens op.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 20 feb 2023, 19:05 Hij is inderdaad volledig onterecht ineens speler van de A-kern geworden, omdat Huiberts zn werk niet doet. Die persoonlijke aanvallen op social media en soms ook hier op zon knul zijn gewoon verwerpelijk en dom.

"Zijn rendement bij Jong AZ was namelijk nogal beroerd", die gozer was 17/18 destijds..... en heeft 500minuten in JAZ gespeeld.
849 minuten. 1 goaltje, 0 assists

Wie zegt dat hij na een extra jaar Jong AZ bij de hoofdmacht was gekomen? Misschien was hij dan wel verhuurd of verkocht, zoals Lathouwers, Jacobs of Koopmeiners. Hij is nu bijna 20. Wat goed is komt snel, en nogmaals: de meeste jeugdspelers krijgen niet zoveel kansen.

Persoonlijke aanvallen zijn me niet bekend, ik doe ook bijna niks met social media. De vergelijking met Dos Santos is om meerdere redenen snel gemaakt, maar onschuldig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 20 feb 2023, 19:09 Kijk eens op instagram bijvoorbeeld.
En ja zou goed kunnen dat hij tekort komt voor az1, maar misschien moet AZ zon speler dan ook niet van de 018 doorschuiven naar AZ1. Kan die knul weinig aan doen. AZ verzint er weer een lulverhaal bij over ontwikkeling blah blah, maar het is gewoon omdat Huiberts geen enkele aanvallende speler op de bank heeft zitten. Richt ieder zn pijlen lekker op Huiberts.


Het enige verschil tussen Brederode en Feddedejong/buurmeester/schouten/westerveld en noem ze maar op. Is dat de eerste geforceerd az1 speler is geworden en de anderen niet.

De eerste ie nu ineens een kutspeler en de rest zijn talenten. Dat slaat gewoon nergens op.
Die reacties zijn gewoon in en in triest. Begin echt een hekel te krijgen aan dat volk op social media. We hebben het hier over een jonge jongen, die dit seizoen eerder dan gepland moest worden opgesteld omdat er een blessuregolf was in de voorhoede. Beetje hetzelfde als je nu met Goes hebt achterin. Van Brederode heeft het daarin naar behoren gedaan. Tuurlijk was niet elke wedstrijd een acht, maar dat kan je ook niet van verwachten. Hij heeft prima meegedraaid en we hebben ook prima gepresteerd met hem in de ploeg. Als je dan vervolgens die reacties leest van die zogenaamde kenners als zo'n jongen zijn contract verlengd... Om te kotsen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 21 feb 2023, 13:00 Die reacties zijn gewoon in en in triest. Begin echt een hekel te krijgen aan dat volk op social media. We hebben het hier over een jonge jongen, die dit seizoen eerder dan gepland moest worden opgesteld omdat er een blessuregolf was in de voorhoede. Beetje hetzelfde als je nu met Goes hebt achterin. Van Brederode heeft het daarin naar behoren gedaan. Tuurlijk was niet elke wedstrijd een acht, maar dat kan je ook niet van verwachten. Hij heeft prima meegedraaid en we hebben ook prima gepresteerd met hem in de ploeg. Als je dan vervolgens die reacties leest van die zogenaamde kenners als zo'n jongen zijn contract verlengd... Om te kotsen.
=D> =D> =D>
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

"AZ wil de technische staf intact houden. Nadat eerder al het contract met hoofdtrainer Pascal Jansen werd verlengd, wil de club ook de verbintenissen met de twee assistent-trainers Robert Franssen en Kenneth Goudmijn verlengen.
Franssen (36) en Goudmijn (52) zijn nu twee jaar assistent van Janssen en als het aan AZ ligt, wordt die samenwerking voortgezet. De huidige contracten van het tweetal lopen aan het eind van dit seizoen af."


Het is wachten tot onze keeperstrainer zijn contract tot 2036 mag ondertekenen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 22 feb 2023, 21:53 "AZ wil de technische staf intact houden. Nadat eerder al het contract met hoofdtrainer Pascal Jansen werd verlengd, wil de club ook de verbintenissen met de twee assistent-trainers Robert Franssen en Kenneth Goudmijn verlengen.
Franssen (36) en Goudmijn (52) zijn nu twee jaar assistent van Janssen en als het aan AZ ligt, wordt die samenwerking voortgezet. De huidige contracten van het tweetal lopen aan het eind van dit seizoen af."


Het is wachten tot onze keeperstrainer zijn contract tot 2036 mag ondertekenen.
Het getuigt van het vasthouden aan zekerheden maar van weinig ambitie.
De contractverlengingen van de laatste weken belooft weinig verandering van de ingezette koers onder Jansen. Ik voorzie nog vele saaie en voorspelbare wedstrijden. Jammer.
Ik heb steeds het gevoel dat we een redelijk elftal hebben opgebouwd en dat er een goede generatie aankomt, maar dat er maar niets verandert…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mensen willen sensatie en acties die hun wensdenken voeden. Gestaag voortbouwen krijgt weinig enthousiasme, vooral na een vervelende verliespartij (wat vaak wel momenten zijn om goede deals te sluiten).
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 22 feb 2023, 22:18 Mensen willen sensatie en acties die hun wensdenken voeden. Gestaag voortbouwen krijgt weinig enthousiasme, vooral na een vervelende verliespartij (wat vaak wel momenten zijn om goede deals te sluiten).
Gestaag voortbouwen is een mooi streven, maar ergens moet er toch eens een klinkend resultaat geboekt worden, al was het alleen maar in de vorm van “leuk voetbal”. Co’tje heeft ook niets gewonnen, maar het voetbal was heerlijk. Dit “achteruitvoetbal” gaat echt vervelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 22 feb 2023, 22:18 Mensen willen sensatie en acties die hun wensdenken voeden. Gestaag voortbouwen krijgt weinig enthousiasme, vooral na een vervelende verliespartij (wat vaak wel momenten zijn om goede deals te sluiten).
Of mensen willen juist zien dat er gebouwd wordt en duidelijke progressie in zowel spelers als elftal zien in plaats van dezelfde fouten zowel tactisch als bij spelers individueel :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik denk dat ik dan binnen de kortste keren overschakel naar het zijn van een samenvattingen-supporter.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

differentcook schreef: 22 feb 2023, 22:18 Mensen willen sensatie en acties die hun wensdenken voeden. Gestaag voortbouwen krijgt weinig enthousiasme, vooral na een vervelende verliespartij (wat vaak wel momenten zijn om goede deals te sluiten).
Mensen willen m.i. onderhand eens een soort van progressie en af en toe eens een goede wedstrijd zien. Beide zaken die je met een loep moet zoeken bij het AZ onder Jansen en zijn staf. Gestaag voortbouwen klinkt mooi, maar ik zie tot op heden niet veel resultaten van dat zogenaamde bouwen terug. Eerder afbraak(voetbal) en bij hoge uitzondering eens een aardige pot.

Het is naar mijn mening naïef en wensdenken dat het tij daarin gaat keren als je maar lang genoeg aan hetzelfde groepje staf vasthoudt. Daarvoor zijn er onder de huidige staf al te veel wedstrijden gespeeld. Het huidige niveau is wat er onder hen in zit. De selectie is blessures uitgezonderd, een stuk beter als vorig jaar. Het matige spel vrijwel hetzelfde.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Tja mensen, wat kan een mens nog zegggen wat er niet al gezegd is.

Van Brederode: Prima dat ze die jongen verlengen en heeft redelijk meegedraaid in het begin van het seizoen, het is niet zijn schuld dat hij zo jong voor de leeuwen werd gegooid en er zit nog genoeg potentie in. Hij was dan wel echt veel besluitvaardiger moeten worden in zijn acties, lijkt met zichzelf in de knoop te komen als hij de bal aan zijn voet krijgt. Voorlopig hoop ik dat zijn aandeel in 1 daarom niet al te groot zal zijn.

De technische staff: Beetje om het even, aan de ene kant vind ik de stabiliteit fijn en denk ik dat ze met Jansen iemand hebben die voor de volgende generatie talenten een fijne trainer is en hij daarin ideaal is om hen te laten doorbreken wat bij een andere ervaren trainer allemaal wel wat minder zou gaan. Qua richting en eisen stellen is Jansen volgens mij ook een makkelijke om onder de duim te houden voor de directie en de prestaties zijn redelijk. Ik had wel gehoopt dat AZ een absolute ervaren man naast Jansen zou zetten die het klappen van de zweep door en door kent. Daar kan een AZ alleen maar beter van worden en ik begrijp dus ook oprecht niet dat we zo een onervaren technische staff hebben voor een club die zich met de top wil mengen.

Jansen is een leuke vent, komt duidelijk over en wil heel graag voor AZ werken, dit spreekt allemaal in zijn voordeel. Maar ergens blijf je toch het gevoel houden dat we telkens op de cruciale momenten pit en karakter missen om ook echt een prestatie te gaan neerzetten, de lijst met belangrijke momenten waarop we tekort schieten is inmiddels al heel lang. Maar het kan ook zijn dat dit aan de spelersgroep ligt, we scouten natuurlijk op ideale schoonzonen, dan is dit wat je kan krijgen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 22 feb 2023, 22:18 Mensen willen sensatie en acties die hun wensdenken voeden. Gestaag voortbouwen krijgt weinig enthousiasme, vooral na een vervelende verliespartij (wat vaak wel momenten zijn om goede deals te sluiten).
De post die te verwachten was. Topsport speel je voor de prestaties. En die zijn er (in mijn ogen) onvoldoende. Het vasthouden aan de hoofdrolspelers levert dan waarschijnlijk een status quo op.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 23 feb 2023, 09:22 Tja mensen, wat kan een mens nog zegggen wat er niet al gezegd is.

Van Brederode: Prima dat ze die jongen verlengen en heeft redelijk meegedraaid in het begin van het seizoen, het is niet zijn schuld dat hij zo jong voor de leeuwen werd gegooid en er zit nog genoeg potentie in. Hij was dan wel echt veel besluitvaardiger moeten worden in zijn acties, lijkt met zichzelf in de knoop te komen als hij de bal aan zijn voet krijgt. Voorlopig hoop ik dat zijn aandeel in 1 daarom niet al te groot zal zijn.

De technische staff: Beetje om het even, aan de ene kant vind ik de stabiliteit fijn en denk ik dat ze met Jansen iemand hebben die voor de volgende generatie talenten een fijne trainer is en hij daarin ideaal is om hen te laten doorbreken wat bij een andere ervaren trainer allemaal wel wat minder zou gaan. Qua richting en eisen stellen is Jansen volgens mij ook een makkelijke om onder de duim te houden voor de directie en de prestaties zijn redelijk. Ik had wel gehoopt dat AZ een absolute ervaren man naast Jansen zou zetten die het klappen van de zweep door en door kent. Daar kan een AZ alleen maar beter van worden en ik begrijp dus ook oprecht niet dat we zo een onervaren technische staff hebben voor een club die zich met de top wil mengen.

Jansen is een leuke vent, komt duidelijk over en wil heel graag voor AZ werken, dit spreekt allemaal in zijn voordeel. Maar ergens blijf je toch het gevoel houden dat we telkens op de cruciale momenten pit en karakter missen om ook echt een prestatie te gaan neerzetten, de lijst met belangrijke momenten waarop we tekort schieten is inmiddels al heel lang. Maar het kan ook zijn dat dit aan de spelersgroep ligt, we scouten natuurlijk op ideale schoonzonen, dan is dit wat je kan krijgen.
De prestaties zijn redelijk? Als we dat maar blijven herhalen dan wordt het vanzelf waarheid denken sommigen volgens mij. Je bent de 4e club, vorig jaar werd je 5e, dit jaar lig je in ieder geval al onnodig voortijdig uit de beker. Tuurlijk hebben we met het complete inkakken van ajax en de zelfkastijding van PSV even tweede gestaan. Maar het eindresultaat telt en we stevenen nu weer af op een instorting eerder dan een wederopstanding.

Dit seizoen moet je minimaal 3e worden en in ieder geval één ronde verder in de Conference League. Dan kun je pas spreken van progressie. Dan kun je ook spreken van 'bouwen' anders heb je gewoon iemand die op de winkel past.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: 21 feb 2023, 13:00 Die reacties zijn gewoon in en in triest. Begin echt een hekel te krijgen aan dat volk op social media. We hebben het hier over een jonge jongen, die dit seizoen eerder dan gepland moest worden opgesteld omdat er een blessuregolf was in de voorhoede. Beetje hetzelfde als je nu met Goes hebt achterin. Van Brederode heeft het daarin naar behoren gedaan. Tuurlijk was niet elke wedstrijd een acht, maar dat kan je ook niet van verwachten. Hij heeft prima meegedraaid en we hebben ook prima gepresteerd met hem in de ploeg. Als je dan vervolgens die reacties leest van die zogenaamde kenners als zo'n jongen zijn contract verlengd... Om te kotsen.
Voor een groot deel eens. Niveau is bedroevig op de socials.

Wel mag je als supporter kritisch zijn en/of je bedenkingen hebben. Myron heeft redelijk mee kunnen doen, maar ook niet meer dan dat. De vraag die je hier dus wel kan stellen is; Waarom een speler die nog 3 jaar vast ligt en vorig jaar heeft verlengt (en er dus op vooruit is gegaan), nu alweer zijn contract upgraden en verlengen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 23 feb 2023, 12:43 De prestaties zijn redelijk? Als we dat maar blijven herhalen dan wordt het vanzelf waarheid denken sommigen volgens mij. Je bent de 4e club, vorig jaar werd je 5e, dit jaar lig je in ieder geval al onnodig voortijdig uit de beker. Tuurlijk hebben we met het complete inkakken van ajax en de zelfkastijding van PSV even tweede gestaan. Maar het eindresultaat telt en we stevenen nu weer af op een instorting eerder dan een wederopstanding.

Dit seizoen moet je minimaal 3e worden en in ieder geval één ronde verder in de Conference League. Dan kun je pas spreken van progressie. Dan kun je ook spreken van 'bouwen' anders heb je gewoon iemand die op de winkel past.
De prestaties zijn toch ook redelijk? Ze zijn niet goed, maar ook niet slecht. Als ze slecht zijn speel je niet om de 1e plaats en sta je nu geen 3e. Redelijk is een goede aanduiding.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 23 feb 2023, 12:57 De prestaties zijn toch ook redelijk? Ze zijn niet goed, maar ook niet slecht. Als ze slecht zijn speel je niet om de 1e plaats en sta je nu geen 3e. Redelijk is een goede aanduiding.
Dit onderdeel zat al in mijn post. Het is op dit moment een momentopname.

Je staat nu 3e, maar de achtervolgers staan respectievelijk 1 en 3 punten achter je en je had best een voorsprong op de huidige nummer twee en had zelfs meerdere kansen om plek 1 te pakken. Ook dat was een momentopname geweest. Je zou binnen 3 weken ook evengoed weer op plek 5-6 kunnen belanden en dan moet je nog wat toppers spelen.

Je zal toch ook echt het speelschema van de andere ploegen in acht moeten nemen als je kijkt naar de huidige situatie. En de waarheid is natuurlijk dat ondanks dat je nu op plek 3 staat, je zat kansen hebt gehad om hoger te staan.

De beker uitschakeling is daarnaast definitief.

In de Conference League had je het geluk dat je weer een pretpoule had en dat het huidige systeem je automatisch een ronde verderop zet. Maar net als vorig jaar moet de eerste echte uitdaging nog komen.

Dus ja, wie er op de korte termijn naar kijkt zal denken 'we doen het toch goed?' maar op de lange termijn bekeken kan het heel snel bergafwaarts gaan en dan zijn de kaarten toch wel ietwat anders geschud. Momenteel neigt het eerder berg af dan berg op in ieder geval.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 23 feb 2023, 14:56 Dit onderdeel zat al in mijn post. Het is op dit moment een momentopname.

Je staat nu 3e, maar de achtervolgers staan respectievelijk 1 en 3 punten achter je en je had best een voorsprong op de huidige nummer twee en had zelfs meerdere kansen om plek 1 te pakken. Ook dat was een momentopname geweest. Je zou binnen 3 weken ook evengoed weer op plek 5-6 kunnen belanden en dan moet je nog wat toppers spelen.

Je zal toch ook echt het speelschema van de andere ploegen in acht moeten nemen als je kijkt naar de huidige situatie. En de waarheid is natuurlijk dat ondanks dat je nu op plek 3 staat, je zat kansen hebt gehad om hoger te staan.

De beker uitschakeling is daarnaast definitief.

In de Conference League had je het geluk dat je weer een pretpoule had en dat het huidige systeem je automatisch een ronde verderop zet. Maar net als vorig jaar moet de eerste echte uitdaging nog komen.

Dus ja, wie er op de korte termijn naar kijkt zal denken 'we doen het toch goed?' maar op de lange termijn bekeken kan het heel snel bergafwaarts gaan en dan zijn de kaarten toch wel ietwat anders geschud. Momenteel neigt het eerder berg af dan berg op in ieder geval.
Daarom beter te kijken naar wat iedereen van de staff en selectie zelf presteert, los van huidige standen.
Daarbij kan ook ik niet ontkomen aan de vrij algemene achterdocht tov Nick van Aart, al heb ik totaal geen weet wat die in de praktijk nu allemaal uitvoert, goed en verkeerd doet.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 23 feb 2023, 16:38 Daarom beter te kijken naar wat iedereen van de staff en selectie zelf presteert, los van huidige standen.
Daarbij kan ook ik niet ontkomen aan de vrij algemene achterdocht tov Nick van Aart, al heb ik totaal geen weet wat die in de praktijk nu allemaal uitvoert, goed en verkeerd doet.
Van Aart is de keeperstrainer van het eerste elftal, voor de jeugd hebben we als ik het goed onthouden heb die Hongaarse keeperstrainer. van Aart zal op zijn minst gepolst worden bij het aantrekken van nieuwe doelmannen, daarnaast doet hij ook de training van de dode spelmomenten.

Er zijn een aantal elementen die dusdanig opvallend en systematisch zijn dat je ze toch écht wel bij de keeperstrainer gaat zoeken:
1. Keepers van AZ vangen consequent weinig ballen
2. Keepers van AZ boksen consequent veel ballen
3. De wijze waarop ze boksen levert gevaar op
4. AZ is consequent bagger in dodespelsituaties zowel verdedigend als aanvallend (dat laatste behoudens als er een specialist is aangetrokken die het al kon voor dat ie bij AZ kwam).

Zoiets om een beginnetje te maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Bij de loting tegen Lazio meteen een pijnlijke flashback aan het tweeluik tegen Lyon. Na een pret poule en ''Europese overwintering'' gehad te hebben en dus een behaalde doelstelling zet AZ zichzelf hopelijk niet voor schut.

Eerst 7 Maart uit zal AZ waarschijnlijk nog steeds op halve kracht zijn qua blessures, eventueel bij de return 16 Maart is een De Wit en/of Beukema allicht terug maar hopelijk is het kalf nog niet verdronken dan ;-) Dat de terugwedstrijd tenminste nog een wedstrijd is en geen formaliteit.
Plaats reactie