Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 14 jan 2022, 17:07 Ben ik het ook mee eens, maar ik wil de gedachten van forumlieden ook nog wel eens terugkaatsen.

Het denkbeeld van Kuifje is namelijk stilstand, dan moet je ook niet vol verbazing zitten als er achteruitgang is.
Hoe stilstand? Ze vergroten het transferbedrag van max 3 mio naar 5 mio, ze zijn bereid ook het salarishuis te vergroten. Wat wil je nog meer?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 14 jan 2022, 17:54 Wat wil je nog meer?
Kwalitatieve, rake aankopen - goed voetbal en een aanval op de top 3.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 14 jan 2022, 18:00 Kwalitatieve, rake aankopen - goed voetbal en een aanval op de top 3.
Heb je nog meer open deuren.

Ik wil elk jaar CL winnen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 14 jan 2022, 18:04 Heb je nog meer open deuren.

Ik wil elk jaar CL winnen.
Je vindt het teveel gevraagd van AZ - een aanval op de top 3? Dat zegt wel genoeg over de ambitie van Kuifje.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Als ze bij Feyenoord weer normaal beleid gaan voeren, dan is een aanval op de top 3 ook helemaal niet realistisch, hoe graag we dat ook zouden willen. Incidenteel misschien een keer, maar niet structureel. Gewoon een geldkwestie
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DonnyDelano schreef: 14 jan 2022, 18:19 [..] dan is een aanval op de top 3 ook helemaal niet realistisch, hoe graag we dat ook zouden willen.
Allemachtig, wat een ambitie. Sla de laatste 10-15 jaar er eens op na.
Dan moet je ambitie zijn om die top 3 aan te vallen. En niet zomaar genoegen nemen met plek 4-5-6.

Het is topsport he?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DonnyDelano schreef: 14 jan 2022, 18:19 Als ze bij Feyenoord weer normaal beleid gaan voeren, dan is een aanval op de top 3 ook helemaal niet realistisch, hoe graag we dat ook zouden willen. Incidenteel misschien een keer, maar niet structureel. Gewoon een geldkwestie
Is ook wel zo. Maar ik vindt het wel bijzonder dat AZ de voorsprong die ze hadden opgebouwd t.o.v. Feyenoord dit seizoen zo makkelijk laat wegslippen. Ik had toch wel iets meer urgentie vanuit AZ verwacht om het Feyenoord dit seizoen weer lastig te maken, zeker na wat er allemaal is gebeurd. Tot nu toe is het minimale gedaan om een top4 waardig elftal samen te stellen, met een flink risico bij eventuele blessures op de linkerflank. Maar wie weet wat er nog staat te gebeuren. Max is nooit zo spraakzaam over aankopen, en zou best voor lul staan als hij na 20 interviews met niets aankomt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 14 jan 2022, 17:54 Hoe stilstand? Ze vergroten het transferbedrag van max 3 mio naar 5 mio, ze zijn bereid ook het salarishuis te vergroten. Wat wil je nog meer?
Als dat zo is, dan is dat goed.
Maar dat wordt hier vaak niet zo gesteld en las ik dus ook niet uit je comment.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 14 jan 2022, 18:23 Allemachtig, wat een ambitie. Sla de laatste 10-15 jaar er eens op na.
Dan moet je ambitie zijn om die top 3 aan te vallen. En niet zomaar genoegen nemen met plek 4-5-6.

Het is topsport he?
De ambitie moet je wel houden, we hebben inderdaad al vaak genoeg laten zien dat het soms kan. En ajax en PSV kunnen ook zomaar weer een paar jaar instorten (zie Barca/Juve). En we zijn zelf nou ook niet mega-arm. En Feyenoord moet eerst daadwerkelijk financieel echt boven ons uitstijgen, dat doen ze nu nog maar een beetje.

Maar. Ambitie is iets ander dan eisen als doelstelling. Jouw 'probleem' is dat je doet alsof het ambitie is maar ondertussen reken je AZ telkens af op het best case scenario dat we als club kunnen bereiken. Zo ook dit seizoen. Dat is niet fair. We moeten het per jaar bekijken. Dit jaar is het gewoon even pas op de plaats en blij zijn met plek 4. Alles daarboven zou top zijn in de huidige situatie.

In je discussie met Kuifje ben ik het dan overigens wél volledig met je eens. Er zijn honderden spelers in de vijver waarin we vissen. Dan zoekt Max maar wat beter. Dan klopt 1 statistiekje maar een keer niet helemaal. De selectie heeft nu op rechtsbuiten geen basisklant en op linksback is er maar 1 volwaardige optie. Dat is al heel lang zo. Er zijn geen excuses om nu niet kwaliteit toe te voegen. Ze hebben het nota bene zelf aangekondigd. Misschien heeft ie faalangst gekregen door al zijn eerdere miskopen.

Overigens denk ik dat er volgende week toch 1 of 2 bijkomen. Zo niet, dan heeft Huiberts gewoon weer gefaald, net als ie jarenlang heeft gedaan met de twee posities centraal achterin.
Hup AZ.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Ferry schreef: 14 jan 2022, 18:23 Allemachtig, wat een ambitie. Sla de laatste 10-15 jaar er eens op na.
Dan moet je ambitie zijn om die top 3 aan te vallen. En niet zomaar genoegen nemen met plek 4-5-6.

Het is topsport he?
Leuk hoor, die kreten. Maar als je naar de afgelopen 10 jaar (lijkt me eerlijker dan 15, de Dirk-miljoenen zijn verleden tijd) kijkt zijn we 1 x boven PSV geëindigd en nooit boven ajax. We kunnen wel stellen dat we daar hooguit incidenteel mee kunnen concurreren. Feyenoord is een ander verhaal, daar zijn we 4 x boven geëindigd. Maar dat is meer een gevolg van jarenlang wanbeleid bij Feyenoord. Als ze daar weer normaal gaan doen, hebben ze 3x onze begroting. Zeker als daar ooit de investeerder opstaat waar ze al jaren op hopen, dan is Feyenoord gewoon uit zicht. En dat mag je van mij een gebrek aan ambitie noemen, lig ik niet wakker van.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 14 jan 2022, 18:37 Is ook wel zo. Maar ik vindt het wel bijzonder dat AZ de voorsprong die ze hadden opgebouwd t.o.v. Feyenoord dit seizoen zo makkelijk laat wegslippen. Ik had toch wel iets meer urgentie vanuit AZ verwacht om het Feyenoord dit seizoen weer lastig te maken, zeker na wat er allemaal is gebeurd. Tot nu toe is het minimale gedaan om een top4 waardig elftal samen te stellen, met een flink risico bij eventuele blessures op de linkerflank. Maar wie weet wat er nog staat te gebeuren. Max is nooit zo spraakzaam over aankopen, en zou best voor lul staan als hij na 20 interviews met niets aankomt.
Dat is gewoon de conjunctuur van de markt. Na goede prestaties worden clubs als AZ gewoon volledig afgeroomd en kan je weer opnieuw beginnen. Dan moet je niet in paniek raken en keihard werken aan je nieuwe piek.

Het doet nu wel even pijn dat wij nu net even in laagconjunctuur zitten en Feyenoord het iets minder slecht doet. Het heeft natuurlijk een reden dat ik wekelijks Slot afmaakt in zijn topic :wink:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bob Ross schreef: 14 jan 2022, 18:48 Dit jaar is het gewoon even pas op de plaats en blij zijn met plek 4. Alles daarboven zou top zijn in de huidige situatie.
Hier ben ik het niet mee oneens. Maar ik vind ook wel dat je minimaal vierde moet worden. Met de selectie en de middelen die AZ voor handen heeft.
Tegelijk hoop ik van de clubleiding ook een strategische koers richting de top 3.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 14 jan 2022, 18:54 Dat is gewoon de conjunctuur van de markt. Na goede prestaties worden clubs als AZ gewoon volledig afgeroomd en kan je weer opnieuw beginnen. Dan moet je niet in paniek raken en keihard werken aan je nieuwe piek.

Het doet nu wel even pijn dat wij nu net even in laagconjunctuur zitten en Feyenoord het iets minder slecht doet. Het heeft natuurlijk een reden dat ik wekelijks Slot afmaakt in zijn topic :wink:
Ik zou heel goed kunnen leven met een mindere periode als er actief werd gebouwd aan een team voor komende seizoenen. Daar is gewoon geen sprake van naar mijn mening(ik weet dat niet iedereen daar zo over denkt). Volgend seizoen begin je 100% weer met een halfbakken elftal op deze tour. Wie de nieuwe cashcows/sterkhouders moeten worden na Wijndal en Karlsson zie ik op dit moment niet.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 14 jan 2022, 18:59 Hier ben ik het niet mee oneens. Maar ik vind ook wel dat je minimaal vierde moet worden. Met de selectie en de middelen die AZ voor handen heeft.
Tegelijk hoop ik van de clubleiding ook een strategische koers richting de top 3.
Eigen vermogen is groter, transfers worden duurder (men zit o.a. achter Velasco en Veerman en mogelijk of waarschijnlijk nog duurdere spelers waarvan we niet weten), salarishuis wordt opgekrikt, het stadion is eigendom, vernieuwd en uitgebreid, er komt een nieuwe sponsor, ....
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 jan 2022, 19:20 Eigen vermogen is groter, transfers worden duurder (men zit o.a. achter Velasco en Veerman en mogelijk of waarschijnlijk nog duurdere spelers waarvan we niet weten), salarishuis wordt opgekrikt, het stadion is eigendom, vernieuwd en uitgebreid, er komt een nieuwe sponsor, ....
Natuurlijk. Maar het gaat vooral om de prestaties op het veld - in de nationale en internationale competitie.
Overigens heb ik nergens gelezen dat het salarishuis wordt opgekrikt. En het feit dat we een nieuwe sponsor krijgen, is een logisch vervolg omdat de oude ermee stopt.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 14 jan 2022, 18:40 Als dat zo is, dan is dat goed.
Maar dat wordt hier vaak niet zo gesteld en las ik dus ook niet uit je comment.
Dat is dus het meest verontrustende. Dat ze ondanks die budgettaire inspanning nog steeds de gewenste versterking niet kunnen halen. Let wel; Yuki, Zaka, Evjen en op termijn Poku kunnen de vacature invullen. Iemand die voor miljoenen wordt gehaald en grootverdiener binnen de selectie wordt moet ook echt beduidend beter zijn en niet zomaar een extra concurrent.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

kuifje schreef: 14 jan 2022, 19:38 Dat is dus het meest verontrustende. Dat ze ondanks die budgettaire inspanning nog steeds de gewenste versterking niet kunnen halen. Let wel; Yuki, Zaka, Evjen en op termijn Poku kunnen de vacature invullen. Iemand die voor miljoenen wordt gehaald en grootverdiener binnen de selectie wordt moet ook echt beduidend beter zijn en niet zomaar een extra concurrent.
Ik denk dat je met die Velasco niet zomaar een extra concurrent binnen haalt.
Kost voor AZ begrippen een vermogen, maar gezien hij nu nog niet echt op de radar van de echte grote clubs staat is hij nog binnen handbereik. Zo'n jongen moet een club als AZ op termijn wel weer een Jahanbakhsh transfer op kunnen leveren. Daarbij wordt naast zo'n andere smaakmaker als Karlsson de gehele selectie weer meer waard.
Zoals ik begrepen heb staat hij nog wel steeds op de radar van AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Overigens nogmaals over 'stilstand is achteruitgang' gesproken.
Op het moment dat AZ niks doet en Feyenoord flink investeerd, dan zal dat gat uiteindelijk ook weer groeien.
Tenzij alle aankopen totaal waardeloos moeten blijken, maar hoe groot is die kans dan weer met de nieuwe scoutingsroute van de Rotterdammers die vooral een kopie is van die van AZ?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Geeft toch een klote gevoel moet ik bekennen als ik die Zwolse slijmjurk hoor praten over die twee aankopen bij Feyenoord. Dit zijn toch echte AZ type aankopen. Hij moet maar snel naar ajax......
Praat geen Poep, doos.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

kuifje schreef: 14 jan 2022, 19:38 Dat is dus het meest verontrustende. Dat ze ondanks die budgettaire inspanning nog steeds de gewenste versterking niet kunnen halen. Let wel; Yuki, Zaka, Evjen en op termijn Poku kunnen de vacature invullen. Iemand die voor miljoenen wordt gehaald en grootverdiener binnen de selectie wordt moet ook echt beduidend beter zijn en niet zomaar een extra concurrent.
Ja sorry hoor, maar welke aankoop van een paar miljoen is nou niet beter dan Yuki op RB, een uitgefloten Zakaria, nét 18 jarige Poku of Evjen die hier al 2 jaar geen indruk weet te maken?
Laten we wel iets meer ambitie tonen en gewoon constateren dat het niveau nu nog niet genoeg is op de RB. Evjen en Poku zouden dit eventueel nog kunnen, maar je mist gewoon kwaliteit op dit moment.
Plaats reactie