Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 01 sep 2022, 19:57 Er werd aangegeven dat er weinig goede keepers zijn. Dat bestrijd ik. En ik geef opties waar je kan scouten.
En ja. tweede, derde keepers van PSG, Man City, etc. zijn waarschijnlijk twee niveau's beter dan Vindahl en Hobby Verhulst

En hun salarissen liggen waarschijnlijk ook twee niveau's hoger dan wat er in Alkmaar betaald wordt.

Natuurlijk zijn er goede keepers, maar beschikbaar, haalbaar en betaalbaar, daar wringt de schoen.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ik word altijd een beetje moe van voetballiefhebbers die zeggen dat AZ spelers elders niet renderen. Zojuist Koopmeiners 3 keer gescoord.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

eenjaarazalkmaar schreef: 01 sep 2022, 21:20 Ik word altijd een beetje moe van voetballiefhebbers die zeggen dat AZ spelers elders niet renderen. Zojuist Koopmeiners 3 keer gescoord.
Er zijn ook wel AZ spelers die niet renderen elders, maar dat heeft meer met zelfoverschatting (Boadu/Stengs) of clubkeuze te maken (Janssen/Alireza). Kijk naar Wout Weghorst: schoot de bundesliga aan gort, maar leek in Engeland dusdanig een kneus dat hij nu naar Turkije is afgezakt i.p.v terug naar Duitsland.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

eenjaarazalkmaar schreef: 01 sep 2022, 21:20 Ik word altijd een beetje moe van voetballiefhebbers die zeggen dat AZ spelers elders niet renderen. Zojuist Koopmeiners 3 keer gescoord.
Twee penalties. Maar Teun Koopmeiners is wel de uitzondering die de regel bevestigt. Hij doet het supergoed bij Atalanta!
Maar maak maar eens twee lijstjes, één met AZ-spelers die succesvol waren bij de buitenlandse club die ze aantrok en één die dat niet waren. Je zult zien welk lijstje het langste is.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Ongetwijfeld. Maar vergelijk die lijstjes dan eens met de andere 3 topclubs. Volgens mij doet AZ het dan net als de anderen.
Scriptieonderwerp.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 01 sep 2022, 16:38 Mag ik er dan ook nog ééntje aan toevoegen? ☺️

🙂
#-o sorry yappie dit is denk ik 3 keer dat jij of iemand anders mij precies op deze fout wijst. Zo aangewezen zie ik het wel, maar al schrijvend blijft het mis gaan :wink:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 sep 2022, 16:58 Vorig jaar hebben we eindelijk écht gehoord dat plek 4 de doelstelling is en hoger de ambitie van de club in de Eredivisie, daarnaast is de doelstelling minimaal om te overwinteren in Europa. Daarom is er deze zomer ook extra geld uitgegeven en doorgeselecteerd.
Alleen van de beker weten we het nog niet zeker.

Aan die meetlat mag je AZ dus wel toetsen, dat doet de club zelf immers ook. FC Twente moeten we dit seizoem écht voor gaan blijven.
Ja ik weet het.... Maar voor mij blijft het teleurstellend, maar goed genoeg. Twente is een grotere club, met ongeveer de zelfde begroting die nu geen Europees meer spelen. Dus er is een reële kans dat je op details van een directe concurrent kan verliezen, daar hoef je jezelf niet voor te schamen als je er alles aan hebt proberen te doen. Dat heet sport, dat kan je verliezen ook al ben zelf best goed.

Maar bv 5e worden achter pak weg Heerenveen zou ik echt een onvoldoende vinden. Dan verlies je van een mindere concurrent. Dat is ook sport en het kan heus gebeuren dat Heerenveen een wereld seizoen speelt (voorbeelden te over) maar dan heb je het niet op details laten liggen en was je niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Nog geen obligaat interview met de technisch directeur voor AZ.TV?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Vond het wel een acceptabel interview deze keer.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Interessantste aan het verhaal vind ik dat je terug kan lezen dat Hatzidiakos op rechtsback een bewuste keuze is. Daarom dus ook geen vervanger voor Witry want: Witry was al derde keus.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Hoe heeft Huiberts onderhandelt en een dure Amerikaan als alternatief koopt, die nog eens 4M meer kost ? Of is bij nader inzien Mihailovic dan helemaal geen alternatief als je er 3 Bullaudes voor hebt kunnen kopen?
Feyenoord betaalt een stuk minder geld voor aanwinst Ezequiel Bullaude dan werd gedacht. Aanvankelijk werd er gesproken over bedragen rond de 7,5 miljoen euro, maar het Algemeen Dagblad beweert dat Feyenoord slechts twee miljoen moet overmaken naar Argentinië voor de middenvelder.

Feyenoord presenteerde Bullaude eerder deze week. In Argentinië werd melding gemaakt van een relatief hoge transfersom, maar De Telegraaf sprak dat al tegen. Nu onthult het AD het bedrag dat daadwerkelijk met de overgang gemoeid is: Feyenoord betaalt zo'n twee miljoen euro aan Godoy Cruz voor de Argentijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

We zullen het nooit weten want ook hier communiceren ze nooit over. Met als gevolg dat Huiberts nu terecht als een enorme prutser wordt gezien. Als er echt 4,5 miljoen geboden is gaat hij natuurlijk niet voor 2 miljoen naar die kakkerlakken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

De Rode Baron schreef: 03 sep 2022, 11:12 Hoe heeft Huiberts onderhandelt en een dure Amerikaan als alternatief koopt, die nog eens 4M meer kost ? Of is bij nader inzien Mihailovic dan helemaal geen alternatief als je er 3 Bullaudes voor hebt kunnen kopen?
Inderdaad. Hij is geen alternatief geweest. Is ook nooit bevestigd dat die Argentijn a) eventueel zou komen en b) wat zijn prijs dan zou zijn. Dat waren speculatieve onbevestigde berichten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 03 sep 2022, 11:33 We zullen het nooit weten want ook hier communiceren ze nooit over. Met als gevolg dat Huiberts nu terecht als een enorme prutser wordt gezien. Als er echt 4,5 miljoen geboden is gaat hij natuurlijk niet voor 2 miljoen naar die kakkerlakken.
Dat lijkt me niet, want dan had dat Godoy Cruz met hangende pootjes wel contact met Max gezocht.
Schijnbaar is het in de jacht naar een aanvallende middenvelder in de persoon van Mihailovic een betere speler tegengekomen waar het bereidt was 3x zoveel voor uit te trekken.
Laten we maar vast stellen dat onze Amerikaan geen alternatief is geweest maar domweg nog beter paste in het sportieve plaatje en het daarvoor volledig de beurs heeft opengetrokken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 03 sep 2022, 11:03 Interessantste aan het verhaal vind ik dat je terug kan lezen dat Hatzidiakos op rechtsback een bewuste keuze is. Daarom dus ook geen vervanger voor Witry want: Witry was al derde keus.
Is dat niet een beetje doelredeneren van onze Max?
Waarom is Witry dan in augustus 2021 gehaald?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 03 sep 2022, 11:12 Hoe heeft Huiberts onderhandelt en een dure Amerikaan als alternatief koopt, die nog eens 4M meer kost ? Of is bij nader inzien Mihailovic dan helemaal geen alternatief als je er 3 Bullaudes voor hebt kunnen kopen?
Twee miljoen aan Goduy Cruz in 5.5 miljoen aan al zijn zaakwaarnemers :)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 03 sep 2022, 13:11 Is dat niet een beetje doelredeneren van onze Max?
Waarom is Witry dan in augustus 2021 gehaald?
Dat is het ook wel.
Maar zoals blijkt uit de opstellingen is er nu ook écht op ingezet.
Beukema staat basis zolang Vanheusden niet fit is en Hatzidiakos dus blijkbaar voorlopig op rechtsback, voor Yuki.

Dat maakte ook al vind ik dat zelf pijnlijk 1. Panta 2. Yuki 3. Witry.
Daar mag je natuurlijk wat van vinden, maar dat is de achterliggende gedachte bij het verhaal dat nu verkocht wordt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Huiberts had sinds de winterstop - minus de week die nodig was om te zien dat Sowah niet geschikt was - om alsnog iemand te vinden voor de voorhoede die voor diepte zou zorgen (beloofd voor die transferperiode) en te zorgen dat de selectie breed genoeg was om op alle posities een redelijke vervanger te hebben.

Na afloop van seizoen 21/22 dacht hij blijkbaar: nou ja, voor het middenveld is vervanging per januari vroeg genoeg. Verder heb ik in de spits niemand nodig, dat is prima bevallen. Oh ja, ik heb geen linker centrale verdediger als back-up voor Martins Indi, nou ja, hoe groot is de kans dat de twee posities waar ik niemand voor heb (behalve eigen jeugd) tegelijk uitvallen?
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ikkyu-San schreef: 04 sep 2022, 11:27

Oh ja, ik heb geen linker centrale verdediger als back-up voor Martins Indi, P
Jawel. Maxim Dekker. Prima tot nu toe =D> =D>
Plaats reactie