Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 19:10 Die lijkt behoorlijk afwezig anders.
Het is net de bedoeling om ook bij tegenvallers dicht bij je visie te blijven. Ja, er is iets te weinig geïnvesteerd want met een extra goede middenvelder en een rechteraanvaller was de selectie prima geweest om vierde te worden. Zelfs nu met een te matige selectie en falende staff was dit mogelijk geweest.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 16 mei 2022, 19:00 Als er normaal 6-8 mio wordt geïnvesteerd mag er heus een keer aan een verdubbeling worden geacht maar dat vind ik dan ook wel de grens.
Hoeveel is er zonder Joey Veerman geïnvesteerd en hoeveel zou er geïnvesteerd zijn met hem?

Dat geld dat op de bank is blijven staan mag nu wel extra geïnvesteerd worden toch?

Inmiddels mag de opbrengst van Ouwejan en waarschijnlijk daarna ook van Druijf nog meegerekend worden in het potje om te investeren. Een deel van opbrengst Wijndal daarna ook nog en ik zie ook Karlsson nog een transfer gaan maken waardoor de pot nog verder gevuld wordt.

Hierbij zeg ik niet dat AZ het geld over de balk moet gooien, maar juist een aantal gerichte directe versterkingen moet halen. De selectie moet echt een upgrade krijgen om volgend seizoen niet verder terug te zakken. Integendeel zelfs want als we de woorden van Eenhoorn mogen geloven zou AZ juist extra moeten investeren om te gaan voor de 3e CL plek.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

ForzAZ schreef: 16 mei 2022, 19:40 Hoeveel is er zonder Joey Veerman geïnvesteerd en hoeveel zou er geïnvesteerd zijn met hem?

Dat geld dat op de bank is blijven staan mag nu wel extra geïnvesteerd worden toch?

Inmiddels mag de opbrengst van Ouwejan en waarschijnlijk daarna ook van Druijf nog meegerekend worden in het potje om te investeren. Een deel van opbrengst Wijndal daarna ook nog en ik zie ook Karlsson nog een transfer gaan maken waardoor de pot nog verder gevuld wordt.

Hierbij zeg ik niet dat AZ het geld over de balk moet gooien, maar juist een aantal gerichte directe versterkingen moet halen. De selectie moet echt een upgrade krijgen om volgend seizoen niet verder terug te zakken. Integendeel zelfs want als we de woorden van Eenhoorn mogen geloven zou AZ juist extra moeten investeren om te gaan voor de 3e CL plek.
Vergeet de bijna 7 miljoen euro die ze nu binnen krijgen vanuit de tv gelden niet. Kun je er ook bijtellen :arrow:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Roadman schreef: 16 mei 2022, 20:10 Vergeet de bijna 7 miljoen euro die ze nu binnen krijgen vanuit de tv gelden niet. Kun je er ook bijtellen :arrow:
Dat geld zal in de begroting zijn meegenomen en als dekking van de jaarlijkse lasten zijn ingerekend.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 16 mei 2022, 19:08 Je hebt ook nog zoiets als een lange termijn visie.
Juist vanwege die langetermijnvisie zou ik investeren in spelers. Dat is je kapitaal en mogelijk ook je groei.
Van de selectie die er nu rondloopt gaat weinig transfergeld komen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 17 mei 2022, 05:38 Juist vanwege die langetermijnvisie zou ik investeren in spelers. Dat is je kapitaal en mogelijk ook je groei.
Van de selectie die er nu rondloopt gaat weinig transfergeld komen.
Er is een verschil tussen drie echte gerichte versterkingen met links of rechts nog een talent en zeven nieuwe basisspelers. AZ is de laatste tien jaar succesvol geweest door slimme aankopen en eigen jeugd. Dan is het heel kortzichtig om dit beleid overboord te gooien omdat het één keer tegenvalt. Als in deze ploeg twee goede aankopen waren geweest en een goede staff dan had je zeker die vierde plek gepakt. We eindigen trouwens vijfde hè, de teneur hier is alsof we vijftiende zijn geëindigd. En de vraag is zelfs, hadden we met een goede trainer niet wel die vierde plek gepakt?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 17 mei 2022, 06:28 Er is een verschil tussen drie echte gerichte versterkingen met links of rechts nog een talent en zeven nieuwe basisspelers. AZ is de laatste tien jaar succesvol geweest door slimme aankopen en eigen jeugd. Dan is het heel kortzichtig om dit beleid overboord te gooien omdat het één keer tegenvalt. Als in deze ploeg twee goede aankopen waren geweest en een goede staff dan had je zeker die vierde plek gepakt. We eindigen trouwens vijfde hè, de teneur hier is alsof we vijftiende zijn geëindigd. En de vraag is zelfs, hadden we met een goede trainer niet wel die vierde plek gepakt?
Grappig - je moet eens met differentcook praten. Die vindt juist dat alles te wijten is aan Huiberts.
Ik denk dat je mijn verhaal niet goed begrijpt. Om de toekomst te garanderen moet je als AZ zijnde ook doorverkooppotentieel hebben.
Je hebt die verkopen ook in de toekomst nodig voor een sluitende begroting. Dus: investeren in talenten voor zover je die niet in Alkmaar hebt lopen.
We kunnen 50 miljoen op de bank zetten, maar dan weet je dat je nu al 10% inflatie pakt. Dat is een beetje zonde.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 17 mei 2022, 06:28 Er is een verschil tussen drie echte gerichte versterkingen met links of rechts nog een talent en zeven nieuwe basisspelers. AZ is de laatste tien jaar succesvol geweest door slimme aankopen en eigen jeugd. Dan is het heel kortzichtig om dit beleid overboord te gooien omdat het één keer tegenvalt. Als in deze ploeg twee goede aankopen waren geweest en een goede staff dan had je zeker die vierde plek gepakt. We eindigen trouwens vijfde hè, de teneur hier is alsof we vijftiende zijn geëindigd. En de vraag is zelfs, hadden we met een goede trainer niet wel die vierde plek gepakt?
Eens, het gaat om details waardoor je het net niet haalt, dus gewoon de uitgezette koers blijven volgen.
Ik denk trouwens niet dat veel veranderingen je zeker die vierde plaats hadden gegeven, het is immers niet zo dat AZ tekort kansen heeft gecreëerd, ze hebben er gewoon te veel gemist.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 07:14 Eens, het gaat om details waardoor je het net niet haalt, dus gewoon de uitgezette koers blijven volgen.
Ik denk trouwens niet dat veel veranderingen je zeker die vierde plaats hadden gegeven, het is immers niet zo dat AZ tekort kansen heeft gecreëerd, ze hebben er gewoon te veel gemist.
Daarmee zeg je toch juist dat een klein verschil had geholpen? Een scorende middenvelder of rechtsbuiten had je behoorlijk wat punten kunnen schelen. Het verschil is 4/10 punten. Dat is opzich klein, alleen weten wij met de kennis van nu dat het een godswonder is dat we staan waar we staan ondanks de prestaties in het veld én dat we nog eens gaan inleveren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2022, 07:50 Daarmee zeg je toch juist dat een klein verschil had geholpen? Een scorende middenvelder of rechtsbuiten had je behoorlijk wat punten kunnen schelen. Het verschil is 4/10 punten. Dat is opzich klein, alleen weten wij met de kennis van nu dat het een godswonder is dat we staan waar we staan ondanks de prestaties in het veld én dat we nog eens gaan inleveren.
Er wordt toch ook aangegeven dat een paar gerichte versterkingen wellicht die vierde plaats hadden opgeleverd. Het was meer tegen de tendens dat er nu zowat een hele nieuwe ploeg moet komen.

Als we dit seizoen die middenvelder en aanvaller hadden gehad en ook een goede technische staff hadden we ook tegen de kleintjes beter gepresteerd en die vierde plek gepakt.

Het enige godswonder is dat Karlsson en Pavlidis fit zijn gebleven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 17 mei 2022, 06:52 Grappig - je moet eens met differentcook praten. Die vindt juist dat alles te wijten is aan Huiberts.
Ik denk dat het goed is even te nuanceren.
Ik vind dat Huiberts (niet alleen afgelopen seizoen) ondermaats gepresteerd heeft wat betreft inkomende transfers en dat dit de hoofdreden is van dit frustrerende seizoen. Het ontbreken van een basis van een goede selectie zorgt ervoor dat er eigenlijk geen beginnen aan is. Hoeveel vervolgens mankeert of niet aan Jansen als trainer vind ik moeilijk los te beoordelen (hoe beoordeel je het werk van iemand die met slecht of onvoldoende gereedschap moet werken?); die kwestie laat ik open. Ik benoem de rol van Huiberts vooral vaak, omdat ik het gevoel heb dat de aandacht naar het verkeerde uitgaat hier.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het gene wat de meeste punten heeft gekost is misschien nog wel dat we geen fatsoenlijke wisselspelers hebben. Bijna de gehele top 12 heeft n betere bank dan wij. En kan zowel als ze voor/achterstaan n plan B gaan spelen of zich versterken met verse energie. Wij worden structureel zwakker bij zon beetje iedere wissel. Daarnaast is n beetje gezonde concurrentie binnen de selectie helemaal niet slecht.

En dan hadden we nog nauwelijks blessures.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 16 mei 2022, 20:10 Vergeet de bijna 7 miljoen euro die ze nu binnen krijgen vanuit de tv gelden niet. Kun je er ook bijtellen :arrow:
Is die zeven miljoen niet al opgenomen in de begroting? Bij mijn weten zijn enkel de inkomsten afkomstig van Europees voetbal 'extra' geld.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

@zuivelduivel (ik kan om een of andere reden niet quoten?)

Het aantal bij elkaar gespeelde kansen was niet zoveel onder niveau van andere jaren. Dus de vraag is had een aankoop net zoveel kansen helpen creëren? Tja misschien had hij er paar meer gemaakt dan de Wit. Maar de 30 grote missers van Pavlidis Karlsson etc staan gewoon in de boeken hoor en die konden ze alleen missen omdat het team ze aan die kansen hebben geholpen. Dus aan de aanvoer ligt het niet. Veel van die missers waren daarbij op cruciale momenten (extra energie in drukken gestopt missen en dan de deksel op de neus krijgen met een tegen doelpunt) je kan het haast uittekenen dit seizoen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 17 mei 2022, 07:50 Daarmee zeg je toch juist dat een klein verschil had geholpen? Een scorende middenvelder of rechtsbuiten had je behoorlijk wat punten kunnen schelen. Het verschil is 4/10 punten. Dat is opzich klein, alleen weten wij met de kennis van nu dat het een godswonder is dat we staan waar we staan ondanks de prestaties in het veld én dat we nog eens gaan inleveren.
Dus Jansen heeft eigenlijk een wereldprestatie geleverd. :wink:

Nee, maar om even aan te haken op differentcook: De hoofdverantwoordelijke is ook Huiberts en niet Jansen. Wil dat zeggen dat laatstgenoemde helemaal niks te verwijten valt? Zeker niet. Alleen ik kijk nu puur even naar de selectie.

We hebben een keeper die niet aan de verwachtingen voldoet. Je hebt een rechtsback die de helft van de tijd rechtsbuiten heeft gestaan, waardoor je een mindere rechtsback op moest stellen. De reden dat je eerste keus op rechtsback op rechtsbuiten moest staan is omdat je met Aboukhlal, Sowah en Evjen drie rechteraanvallers hebt die niet voldoen.

Daarnaast heb je ook nog eens een tien die niet scoort (op de eerste weken van de competitie na) en op de bank heb je buiten Reijnders en Beukema alleen maar wissels zitten waarvan je elftal (significant) zwakker wordt. Nou, veel succes. En volgens 90% van het forum kunnen ook Hatzidiakos en Martins Indi er helemaal niks van. Die laatste mening deel ik overigens niet, maar als die kritiek die hier allemaal geleverd wordt op de spelers waar is dan is het inderdaad een godswonder dat je vijfde bent geworden.

Zelf vind ik vierde het maximaal haalbare met deze groep. Onze selectie is gewoon een flink stuk minder dan die van Feyenoord. En dan kan ik vooral naar de breedte. Zij hebben op dit moment gasten als Toornstra, Jahanbakhsh, Wahlemark en Linssen op de bank zitten. Moet je eens kijken wat wij daarvoor in de plaats hebben zitten. Dus die zijn verder.

Dat gezegd hebbende hebben wij die vierde plek wel op een treurige wijze weggegooid de laatste zes/zeven weken. Dat kan je Jansen en de ploeg zeker verwijten. Nu ben je veroordeeld tot de play-offs en dat gaat gezien het negatieve sentiment, zowel op als naast het veld, een hels karwei worden. De play-offs draaien veelal om momentum en dat is als trainer zo moeilijk te beïnvloeden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 08:27 @zuivelduivel (ik kan om een of andere reden niet quoten?)

Het aantal bij elkaar gespeelde kansen was niet zoveel onder niveau van andere jaren. Dus de vraag is had een aankoop net zoveel kansen helpen creëren? Tja misschien had hij er paar meer gemaakt dan de Wit. Maar de 30 grote missers van Pavlidis Karlsson etc staan gewoon in de boeken hoor en die konden ze alleen missen omdat het team ze aan die kansen hebben geholpen. Dus aan de aanvoer ligt het niet. Veel van die missers waren daarbij op cruciale momenten (extra energie in drukken gestopt missen en dan de deksel op de neus krijgen met een tegen doelpunt) je kan het haast uittekenen dit seizoen.
Ik heb in tegenstelling tot jou eigenlijk niet het idee dat Karlsson/Pavlidis nou overdadig veel meer kansen missen dan bijvoorbeeld Hallers/Dessers/Berghuis/Gakpo/Zahavi/Sinisterra etc. En dat AZ genoeg kansen creëert vind ik eigenlijk juist niet het geval. Elk wedstrijd wel een flinke hoeveelheid schoten, maar de kwaliteit van de kansen is vaak niet superhoog. Verder dan 20 voorzetten van de backs + karlsson komen we vaak niet.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 17 mei 2022, 08:48 Ik heb in tegenstelling tot jou eigenlijk niet het idee dat Karlsson/Pavlidis nou overdadig veel meer kansen missen dan bijvoorbeeld Hallers/Dessers/Berghuis/Gakpo/Zahavi/Sinisterra etc. En dat AZ genoeg kansen creëert vind ik eigenlijk juist niet het geval. Elk wedstrijd wel een flinke hoeveelheid schoten, maar de kwaliteit van de kansen is vaak niet superhoog. Verder dan 20 voorzetten van de backs + karlsson komen we vaak niet.
Halverwege het seizoen stonden 2e of 3e met gecreëerde kansen, hoeveel minder dat is geworden in de tweede seizoenshelft weet ik niet. Net als je in een andere discussie zei (de ballen die een missende speler eigenlijk naar een ander had moeten afspelen staan niet in de statestiek) en ik weet 100% dat dat er best veel waren (wind ik me vreselijk over op bij oa Karlsson :roll:).
Ik weet ook dat anderen veel missen, maar in ons geval hadden we met een 3 of 4 doelpunten meer er heel anders voorgestaan. (zo dicht stonden we er ieder geval bij).

Heb je die cijfers van vorige jaren nog opgedoken op vraag in presentatie/taktiek topic?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

kuifje schreef: 17 mei 2022, 06:28 We eindigen trouwens vijfde hè, de teneur hier is alsof we vijftiende zijn geëindigd.
Als je al vanaf 2015 nagenoeg onafgebroken in de top 4 hebt gebivakkeerd en de laatste seizoenen zelfs een ajax en PSV het vuur aan de schenen hebt gelegd dan roept dit seizoen grote vraagtekens op. Een 5e plaats is anno 2022, AZ onwaardig! Hier is behoorlijk gefaald en zal het komend seizoen recht gezet moeten worden.
Dat 2 stappen achteruit om er vervolgens drie vooruit te zetten, verwacht ik dan ook van dit AZ bestuur; er zal fors worden ingegrepen en dan met name in deze povere selectie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 17 mei 2022, 09:23 Als je al vanaf 2015 nagenoeg onafgebroken in de top 4 hebt gebivakkeerd en de laatste seizoenen zelfs een ajax en PSV het vuur aan de schenen hebt gelegd dan roept dit seizoen grote vraagtekens op. Een 5e plaats is anno 2022, AZ onwaardig!
Na de titelrace in 2020 is er niet goed gehandeld rond Slot, vervanging (en misschien soms ook de verkoop) van de goede AZ-jeugd lichting, hoe te dealen met de opkomst van Feyenoord en meer concurrentie op de Scandinavische markt en allicht ook wat pandemie-gerelateerde zaken. AZ is slechter uit de pandemie gekomen dan het erin ging.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 17 mei 2022, 09:16 Halverwege het seizoen stonden 2e of 3e met gecreëerde kansen, hoeveel minder dat is geworden in de tweede seizoenshelft weet ik niet. Net als je in een andere discussie zei (de ballen die een missende speler eigenlijk naar een ander had moeten afspelen staan niet in de statestiek) en ik weet 100% dat dat er best veel waren (wind ik me vreselijk over op bij oa Karlsson :roll:).
Ik weet ook dat anderen veel missen, maar in ons geval hadden we met een 3 of 4 doelpunten meer er heel anders voorgestaan. (zo dicht stonden we er ieder geval bij).

Heb je die cijfers van vorige jaren nog opgedoken op vraag in presentatie/taktiek topic?
Van de gemiste grote kansen is het eigenlijk heel stabiel en zo goed als gelijk met voorgaande seizoenen.
Plaats reactie