Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: 03 aug 2022, 09:21 Het gaat met niet zozeer om het bedrag waarmee de begroting is gestegen, maar wel om de extra ruimte die je structureel extra hebt in het salarishuis. Als je van maximaal 500.000 naar 650.000 zou gaan voor je topspelers dan scheelt dat aanzienlijk. Dat 5-6 miljoen ben je met één stevige aankoop immers al kwijt. Al wordt dat ook weer voor een groot deel bekostigd van de eerste transferinkomsten.
Ben wel benieuwd hoe de verdeling van de extra inkomsten gaat. Worden alle potjes met 20% verhoogd (salarissen selectie, marketingafdeling, jeugdopleiding etc.)? Of gaat dat vrijwel in zijn geheel naar de selectie?

Volgens redelijk goed geinformeerde bronnen heb ik vernomen dat de topspelers al op 600k zaten /zitten bij AZ. Koopmeiners Boadu en Stengs in ieder geval. Wellicht dat een Odgaard daar nu dus nog boven zit..
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ fanatic 4-life schreef: 04 aug 2022, 07:58 Volgens redelijk goed geinformeerde bronnen heb ik vernomen dat de topspelers al op 600k zaten /zitten bij AZ. Koopmeiners Boadu en Stengs in ieder geval. Wellicht dat een Odgaard daar nu dus nog boven zit..
Odgaard kwam natuurlijk via Sassuolo. Maar voor een speler die zich bij RKC in de kijker speelt, ga je normaliter toch geen 500k+ salaris betalen?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 03 aug 2022, 09:21 Dat 5-6 miljoen ben je met één stevige aankoop immers al kwijt.
Zijn er nog signalen nu met het binnen halen van Bazoer of men nog vol voor een aanvallende middenvelder gaat, gezien het toch echt erop gaat lijken dat Bullaude deze transferwindow niet meer gaat komen en Reijnders ook door geschoven kan worden op die positie? Kortom is de selectie nu rond of wil het nog steeds versterkingen halen voor de 10 positie en keeper?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Elke dag geeft een ESPN voetbalanalist zijn voorspelling voor het nieuwe voetbalseizoen. Opmerkelijk dat er nog niet al te veel vertrouwen in het huidige AZ is want het eindigt steevast op plek 5 en moet clubs als Twente en Feyenoord (ook al presteert deze club belabberd in deze voorbereiding) steeds voor zich dulden. Bij de tijden met Stengs, Boadu en Koopmeiners was dat even wel anders, AZ moet schijnbaar het vertrouwen als (top) club weer flink herstellen en dat na slechts een minder seizoen is dat wel opmerkelijk. Bij clubs als ajax, psv of feyenoord blijft het vertrouwen altijd groot ook als het eens een keer een wat minder seizoen heeft gehad. De status die het als structurele top 4 club sinds Brom heeft opgebouwd is als sneeuw voorde zon verdwenen en dat neem ik Huiberts nog steeds kwalijk gezien hij niet optimaal heeft ingespeeld op het vertrek van de sterkhouders vorig seizoen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 04 aug 2022, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 10:28 Zijn er nog signalen nu met het binnen halen van Bazoer of men nog vol voor een aanvallende middenvelder gaat, gezien het toch echt erop gaat lijken dat Bullaude deze transferwindow niet meer gaat komen en Reijnders ook door geschoven kan worden op die positie? Kortom is de selectie nu rond of wil het nog steeds versterkingen halen voor de 10 positie en keeper?
Bullaude was men in geinteresseerd en in hoeverre er al dan niet is geconcludeerd dat die weg (voor dit window) doorloopt is onbekend (net als of men werkt aan alternatieven). Verder kwam eerder deze week naar buiten dat AZ een nieuwe eerste keeper wil halen.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 10:42 Elke dag geeft een ESPN voetbalanalist zijn voorspelling voor het nieuwe voetbalseizoen. Opmerkelijk dat er nog niet al te veel vertrouwen in het huidige AZ is want het eindigt steevast op plek 5 en moet clubs als Twente en Feyenoord steeds voor zich dulden. Bij de tijden met Stengs, Boadu en Koopmeiners was dat even wel anders, AZ moet schijnbaar het vertrouwen als (top) club weer flink herstellen en dat na slechts een minder seizoen is dat wel opmerkelijk. Bij clubs als ajax, psv of feyenoord blijft het vertrouwen altijd groot ook als het eens een keer een wat minder seizoen heeft gehad. De status die het als structurele top 4 club sinds Brom heeft opgebouwd is als sneeuw voorde zon verdwenen en dat neem ik Huiberts nog steeds kwalijk gezien hij niet optimaal heeft ingespeeld op het vertrek van de sterkhouders vorig seizoen.
Ach, men baseert zich vaak op het verleden is niet zo goed in het van scratch nieuwe situaties beoordelen
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 04 aug 2022, 10:42 Bullaude was men in geinteresseerd en in hoeverre er al dan niet is geconcludeerd dat die weg (voor dit window) doorloopt is onbekend (net als of men werkt aan alternatieven)
Het kan zijn omdat het domweg geen doorgang krijgt bij Godoy Cruz het intern oplost met Reijnders door te schuiven, nu Bazoer de positie van Midtso gaat innemen.
Wellicht dat men, mocht die positie in de winter nog steeds ter discussie staan (de wit/ Reijnders) men een nieuwe poging gaat wagen.
Verhulst maakt tot heden geen verkeerde indruk (net zoals vorig seizoen in de voorbereiding) die zal nu wel de kans krijgen. Ook hier zie ik dat men in ieder geval het een half seizoen zal gaan aanzien met Jensen dan achter hem. Ik verwacht niet meer zoveel vuurwerk op transfer gebied maar hoop dat ik het mis heb.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 04 aug 2022, 10:43 Ach, men baseert zich vaak op het verleden is niet zo goed in het van scratch nieuwe situaties beoordelen
Dat klopt, maar dat weet je als club en als TD. Vertrouwen (en daarmee status) komt te voet en gaat te paard. Als de ene directeur loopt te schreeuwen en fitten dat je gezien de prestaties van afgelopen jaren als topclub beschouwd moet worden (Eenhoorn nav uitzendrechten Celtic) en de andere directeur helpt diezelfde status waar de AD zich op beroept om zeep door een zwakke selectie samen te stellen en een zwakke coach voor de groep te zetten terwijl je genoeg geld hebt, dan sla je als club een pleefiguur.

Ik neem het afgelopen seizoen Huiberts ook zeer kwalijk, meer nog dan Jansen. Maar je doet er zo weinig aan...
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 10:42 Elke dag geeft een ESPN voetbalanalist zijn voorspelling voor het nieuwe voetbalseizoen. Opmerkelijk dat er nog niet al te veel vertrouwen in het huidige AZ is want het eindigt steevast op plek 5 en moet clubs als Twente en Feyenoord (ook al presteert deze club belabberd in deze voorbereiding) steeds voor zich dulden.
Op basis waarvan denken zij dan dat Twente het wéér zo goed gaan doen?

Gevoelsmatig hebben ze wat boven hun stand geleefd; mede omdat ze als enige (subtop)club geen Europese zorgen hadden.

Als je redeneert dat Twente dit jaar weer geen Europees speelt en de rest wel lang meespeelt is het misschien nog te begrijpen ...
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 04 aug 2022, 11:52 Op basis waarvan denken zij dan dat Twente het wéér zo goed gaan doen?
Je kent het wel dat riedeltje: ingespeeld elftal, ervaren trainer, geen mutaties, spelers die toen terug uit blessures kwamen nu sterker (Cerny).
Maar goed, waar het mij omgaat is dat AZ maar weinig credits heeft als structurele top 4 club wat het sinds 2015 heeft opgebouwd. Nog zo'n seizoentje en je wordt helemaal niet meer genoemd daar waar het seizoenen lang echt rekening mee werd gehouden. Er is in dit seizoen flink wat kapot gemaakt door niet te willen inzien dat herinvesteren van de vertrokken sterkhouders noodzakelijk was.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 04 aug 2022, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 12:05 Maar goed, waar het mij omgaat is dat AZ maar weinig credits heeft als structurele top 4 club wat het sinds 2015 heeft opgebouwd. Nog zo'n seizoentje en je wordt helemaal niet meer genoemd.
De afgelopen twee seizoenen bivakeerde AZ in het eerste deel van het seizoen in lagere regionen (terwijl de KNVB en sportmedia aanvankelijk alles net had ingericht op supersundays, items en clubwatchers met AZ daarbij)
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 10:42 Elke dag geeft een ESPN voetbalanalist zijn voorspelling voor het nieuwe voetbalseizoen. Opmerkelijk dat er nog niet al te veel vertrouwen in het huidige AZ is want het eindigt steevast op plek 5 en moet clubs als Twente en Feyenoord (ook al presteert deze club belabberd in deze voorbereiding) steeds voor zich dulden. Bij de tijden met Stengs, Boadu en Koopmeiners was dat even wel anders, AZ moet schijnbaar het vertrouwen als (top) club weer flink herstellen en dat na slechts een minder seizoen is dat wel opmerkelijk. Bij clubs als ajax, psv of feyenoord blijft het vertrouwen altijd groot ook als het eens een keer een wat minder seizoen heeft gehad. De status die het als structurele top 4 club sinds Brom heeft opgebouwd is als sneeuw voorde zon verdwenen en dat neem ik Huiberts nog steeds kwalijk gezien hij niet optimaal heeft ingespeeld op het vertrek van de sterkhouders vorig seizoen.
ESPN voetbalanalisten :roll:
Van Alkmaar begint de victorie
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Ferry schreef: 04 aug 2022, 10:00 Odgaard kwam natuurlijk via Sassuolo. Maar voor een speler die zich bij RKC in de kijker speelt, ga je normaliter toch geen 500k+ salaris betalen?
Voor een speler met een aankoopsom van ca. 4,5 miljoen euro lijkt mij dat niet zo gek..
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 04 aug 2022, 12:07 De afgelopen twee seizoenen bivakeerde AZ in het eerste deel van het seizoen in lagere regionen (terwijl de KNVB en sportmedia aanvankelijk alles net had ingericht op supersundays, items en clubwatchers met AZ daarbij)
Yup, dan sta je als sportzender gewoon voor lul. Ik snap heel goed dat ze AZ niet meer als topclub beschouwen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 12:05 Maar goed, waar het mij omgaat is dat AZ maar weinig credits heeft als structurele top 4 club wat het sinds 2015 heeft opgebouwd.
Maar van dat elftal is ook gewoon niks meer over. Svensson, Bizot, Koopmeiners, Stengs, Boadu, Vlaar, Wijndal, Wuytens, Midstjo, Ouwejan, Idrissi...
Allemaal sterkhouders die vertrokken zijn.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 10:28 Zijn er nog signalen nu met het binnen halen van Bazoer of men nog vol voor een aanvallende middenvelder gaat, gezien het toch echt erop gaat lijken dat Bullaude deze transferwindow niet meer gaat komen en Reijnders ook door geschoven kan worden op die positie? Kortom is de selectie nu rond of wil het nog steeds versterkingen halen voor de 10 positie en keeper?
Bazoer zal neem ik aan als vervanger van Midtsjø worden gezien. Bullaude is een andere type, meer aanvallend. Zou gek zijn als ze met halen van Bazoer nu ineens geen aanvallende middenvelder zouden halen.

Ik denk dat we wel nog creativiteit tekort komen en een aankoop zoals die Argentijn noodzakelijk is om te kunnen strijden voor plek drie.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 12:05 Je kent het wel dat riedeltje: ingespeeld elftal, ervaren trainer, geen mutaties, spelers die toen terug uit blessures kwamen nu sterker (Cerny).
Maar goed, waar het mij omgaat is dat AZ maar weinig credits heeft als structurele top 4 club wat het sinds 2015 heeft opgebouwd. Nog zo'n seizoentje en je wordt helemaal niet meer genoemd daar waar het seizoenen lang echt rekening mee werd gehouden. Er is in dit seizoen flink wat kapot gemaakt door niet te willen inzien dat herinvesteren van de vertrokken sterkhouders noodzakelijk was.
Iedereen ziet AZ top 5. Het lijkt mij ook logisch dat er weinig zo positief zijn als wij😉. Vorig jaar was een tussenjaar volgens AZ en Jansen zal nu moeten laten zien dat we ons kunnen meten met de top. Huijberts heeft prima ingekocht. Plaats 3 moet kunnen en plaats vier is logisch met dit materiaal. Jansen zal nu moeten laten zien wat hij waard is. Het maximale uit zo'n groep halen. Als we in de winter top 3 staan lullen al die zogenaamde kenners weer heel anders. 'AZ kan de top aanvallen en ze hebben weer veel talenten rondlopen'. We zullen zien, zin an.....
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 04 aug 2022, 15:29 Iedereen ziet AZ top 5. Het lijkt mij ook logisch dat er weinig zo positief zijn als wij😉. Vorig jaar was een tussenjaar volgens AZ en Jansen zal nu moeten laten zien dat we ons kunnen meten met de top. Huijberts heeft prima ingekocht. Plaats 3 moet kunnen en plaats vier is logisch met dit materiaal. Jansen zal nu moeten laten zien wat hij waard is. Het maximale uit zo'n groep halen. Als we in de winter top 3 staan lullen al die zogenaamde kenners weer heel anders. 'AZ kan de top aanvallen en ze hebben weer veel talenten rondlopen'. We zullen zien, zin an.....
Niets is zo makkelijk als eeen kenner of analist in het voetbal te zijn. Wat je zegt telt alleen op het moment dat het gezegd wordt en binnen no-time is dat weer vergeten en kun je, ondanks veelvuldig falen, gewoon zonder problemen blijven worden opgevoerd als analist of kenner.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 04 aug 2022, 12:05 Je kent het wel dat riedeltje: ingespeeld elftal, ervaren trainer, geen mutaties, spelers die toen terug uit blessures kwamen nu sterker (Cerny).
Maar goed, waar het mij omgaat is dat AZ maar weinig credits heeft als structurele top 4 club wat het sinds 2015 heeft opgebouwd. Nog zo'n seizoentje en je wordt helemaal niet meer genoemd daar waar het seizoenen lang echt rekening mee werd gehouden. Er is in dit seizoen flink wat kapot gemaakt door niet te willen inzien dat herinvesteren van de vertrokken sterkhouders noodzakelijk was.
Het feit dat we afgelopen seizoen een keer 5e zijn geworden, iets wat best een keer kan gebeuren, zeker als de selectie een stuk minder is dan daarvoor, betekent niet meteen dat je “er niet meer bij hoort”. En het feit dat “men” ons niet meer noemt is al helemaal niet iets om je druk over te maken. Ik weet dat de vergelijking niet helemaal op gaat, maar toch: met Van Gaal zijn we een keer 11e geworden en het seizoen erop 1e. Het kan verkeren.
Ik ben wel benieuwd wat jij vindt dat “er allemaal kapot is gemaakt”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 04 aug 2022, 15:39 Niets is zo makkelijk als eeen kenner of analist in het voetbal te zijn. Wat je zegt telt alleen op het moment dat het gezegd wordt en binnen no-time is dat weer vergeten en kun je, ondanks veelvuldig falen, gewoon zonder problemen blijven worden opgevoerd als analist of kenner.
Dit is zó waar. Laat ze maar lullen, denk ik meestal……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie