Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

differentcook schreef: 02 aug 2022, 11:31 Verhoging begroting (zie sponsornieuws) en salarisplafond (interview december)
Het verschil voelt voor mij heel groot. Als je dat verschil in dit geval voor een groot deel met sponsorinkomsten kunt maken dan heeft de medewerker sponsoring de belangrijkste functie binnen AZ :)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 02 aug 2022, 12:37 Het verschil voelt voor mij heel groot. Als je dat verschil in dit geval voor een groot deel met sponsorinkomsten kunt maken dan heeft de medewerker sponsoring de belangrijkste functie binnen AZ :)
Ja, we zitten regelmatig te muggenziften over allerlei voetbalzaken, maar geld bepaalt erg veel, ook op sportief gebied.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 02 aug 2022, 12:37 Het verschil voelt voor mij heel groot. Als je dat verschil in dit geval voor een groot deel met sponsorinkomsten kunt maken dan heeft de medewerker sponsoring de belangrijkste functie binnen AZ :)
Het verschil is ook groot, de begroting is met 20% gestegen. Dat is nogal wat en biedt aardig wat ruimte in het salarishuis.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

De begroting van AZ komt met die 20% ongeveer 5 miljoen euro hoger te liggen. Dat is zeker een flinke stijging.

AZ heeft met Kerkez, Lahdo, De Wit 3 spelers aangetrokken die 'normaal' zijn. Transfersom voor Odgaard ligt een stuk hoger, ook voor de gewenste Bullaude of een andere speler die ongeveer 4 miljoen moet kosten.
Tevens is een type Bazoer en Vanheusden ook anders dan normaal. Ik ben zeker benieuwd of het eventueel lichten van de koopoptie voor Vanheusden een haalbare kaart is.

Dan heb je die 20% al behoorlijk uitgegeven. Aangezien we dit jaar ook minder transferinkomsten hebben heb ik het gevoel dat deze aankopen niet alleen maar te maken hebben met die hogere begroting. Ik heb het gevoel dat de risicobereidheid voor het uitgeven van geld ook veranderd is.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Joostess schreef: 03 aug 2022, 06:20 De begroting van AZ komt met die 20% ongeveer 5 miljoen euro hoger te liggen. Dat is zeker een flinke stijging.

AZ heeft met Kerkez, Lahdo, De Wit 3 spelers aangetrokken die 'normaal' zijn. Transfersom voor Odgaard ligt een stuk hoger, ook voor de gewenste Bullaude of een andere speler die ongeveer 4 miljoen moet kosten.
Tevens is een type Bazoer en Vanheusden ook anders dan normaal. Ik ben zeker benieuwd of het eventueel lichten van de koopoptie voor Vanheusden een haalbare kaart is.

Dan heb je die 20% al behoorlijk uitgegeven. Aangezien we dit jaar ook minder transferinkomsten hebben heb ik het gevoel dat deze aankopen niet alleen maar te maken hebben met die hogere begroting. Ik heb het gevoel dat de risicobereidheid voor het uitgeven van geld ook veranderd is.
Succes maakt succes. In een goed draaiend team lift vrijwel iedereen in de selectie mee qua transferwaarde, bijv. Top jeugd kan vaker invallen (Barasi, brederode) en je aanvallers vallen vaker op. Dus AZ moest ook wel doorpakken om niet af te glijden qua selectie waarde.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 03 aug 2022, 06:20 Ik heb het gevoel dat de risicobereidheid voor het uitgeven van geld ook veranderd is.
Als je meer zekere inkomsten hebt kun je ook wat meer risico nemen. Verder is er vorig jaar veel binnengekomen en weinig uitgegeven en is er dat plan om zich te richten op plek 1-3 volgend seizoen voor een CL ticket
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 03 aug 2022, 06:20 De begroting van AZ komt met die 20% ongeveer 5 miljoen euro hoger te liggen. Dat is zeker een flinke stijging.

AZ heeft met Kerkez, Lahdo, De Wit 3 spelers aangetrokken die 'normaal' zijn. Transfersom voor Odgaard ligt een stuk hoger, ook voor de gewenste Bullaude of een andere speler die ongeveer 4 miljoen moet kosten.
Tevens is een type Bazoer en Vanheusden ook anders dan normaal. Ik ben zeker benieuwd of het eventueel lichten van de koopoptie voor Vanheusden een haalbare kaart is.

Dan heb je die 20% al behoorlijk uitgegeven. Aangezien we dit jaar ook minder transferinkomsten hebben heb ik het gevoel dat deze aankopen niet alleen maar te maken hebben met die hogere begroting. Ik heb het gevoel dat de risicobereidheid voor het uitgeven van geld ook veranderd is.
Het gaat met niet zozeer om het bedrag waarmee de begroting is gestegen, maar wel om de extra ruimte die je structureel extra hebt in het salarishuis. Als je van maximaal 500.000 naar 650.000 zou gaan voor je topspelers dan scheelt dat aanzienlijk. Dat 5-6 miljoen ben je met één stevige aankoop immers al kwijt. Al wordt dat ook weer voor een groot deel bekostigd van de eerste transferinkomsten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Joostess schreef: 03 aug 2022, 06:20 De begroting van AZ komt met die 20% ongeveer 5 miljoen euro hoger te liggen. Dat is zeker een flinke stijging.

AZ heeft met Kerkez, Lahdo, De Wit 3 spelers aangetrokken die 'normaal' zijn. Transfersom voor Odgaard ligt een stuk hoger, ook voor de gewenste Bullaude of een andere speler die ongeveer 4 miljoen moet kosten.
Tevens is een type Bazoer en Vanheusden ook anders dan normaal. Ik ben zeker benieuwd of het eventueel lichten van de koopoptie voor Vanheusden een haalbare kaart is.

Dan heb je die 20% al behoorlijk uitgegeven. Aangezien we dit jaar ook minder transferinkomsten hebben heb ik het gevoel dat deze aankopen niet alleen maar te maken hebben met die hogere begroting. Ik heb het gevoel dat de risicobereidheid voor het uitgeven van geld ook veranderd is.
Ik weet niet of ik Mees de Wit nou als een ´normale´ transfer zou beschouwen. Daar is toch 2.3 miljoen uitgegeven voor een speler die naar huidige inzichten gewoon op de bank zit. stel je voor we hadden 2.3 miljoen neergeteld voor Donny Gorter of Rajko Brezancic bij wijze van spreken, dat is het soort aankoop dat hij naar idee is(zeg even niks over de inhoud, dat weten we nog niet).

Maar je punt is wel helder, Lahdo en Kerkez zijn zeker in bepaalde opzichten 'normale transfers'. onder de 2.5 miljoen, jong en met potentie.

Je kunt je geld maar een keer uitgeven en dan lijk je met Odgaard, Bazoer, Vanheusden en hypothetisch Bullaude inderdaad wel de hier genoemde stijging van 20% te overstijgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Toen we Mees de Wit haalde, wisten we toen al dat Kerkez er gewoon kon staan? Ik had altijd het idee dat De Wit werd gehaald om Kerkez te laten groeien, maar dat bleek after onnodig
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

072 schreef: 03 aug 2022, 09:50 Toen we Mees de Wit haalde, wisten we toen al dat Kerkez er gewoon kon staan? Ik had altijd het idee dat De Wit werd gehaald om Kerkez te laten groeien, maar dat bleek after onnodig
Zelfde kan gezegd worden over Witry en Yuki.
Men wil die posities blijkbaar graag dubbel bezet hebben (en nog speelt Hatzidiakos daar)
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

differentcook schreef: 03 aug 2022, 09:51 Zelfde kan gezegd worden over Witry en Yuki.
Men wil die posities blijkbaar graag dubbel bezet hebben (en nog speelt Hatzidiakos daar)
Ik hoop dat De Wit achteraf niet zo waardeloos blijkt als Witry... Als Witry enigszins iets kon hoefte Hatzidiakos daar niet te staan
Van Alkmaar begint de victorie
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Joostess schreef: 03 aug 2022, 06:20 De begroting van AZ komt met die 20% ongeveer 5 miljoen euro hoger te liggen. Dat is zeker een flinke stijging.

AZ heeft met Kerkez, Lahdo, De Wit 3 spelers aangetrokken die 'normaal' zijn. Transfersom voor Odgaard ligt een stuk hoger, ook voor de gewenste Bullaude of een andere speler die ongeveer 4 miljoen moet kosten.
Tevens is een type Bazoer en Vanheusden ook anders dan normaal. Ik ben zeker benieuwd of het eventueel lichten van de koopoptie voor Vanheusden een haalbare kaart is.

Dan heb je die 20% al behoorlijk uitgegeven. Aangezien we dit jaar ook minder transferinkomsten hebben heb ik het gevoel dat deze aankopen niet alleen maar te maken hebben met die hogere begroting. Ik heb het gevoel dat de risicobereidheid voor het uitgeven van geld ook veranderd is.
Er is afgelopen twee jaar voor tientallen miljoenen verkocht. Als je kijkt naar de basis ploeg van twee jaar terug en nu is driekwart gewijzigd. Het is niet meer dan logisch dat AZ ook kwaliteit wil inkopen.

Buiten Odgaard zijn er toch geen enorme bedragen uitgegeven. Zoveel risico loopt AZ niet, in ieder geval niet qua transfersommen. Ik vermoed dat de nieuwe aanwinsten ook niet veel meer verdienen dan de top verdieners van twee jaar terug.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Voor Bazoer zal AZ vast tekengeld kwijt zijn. Vanheusden zal niet voor niks komen en er zal een vergoeding naar Inter gaan. Daarnaast heeft Max er geen geheim van gemaakt dat ze nog op zoek zijn naar een nummer 10. Gezien de interesse voor Bullaude zal AZ daar ook ongeveer 4 miljoen voor hebben gereserveerd. En dan nog een keeper die in elke categorie kan komen (talent/ervaren? normale AZ prijs (rond 2 a 3mln) of hoger/lager?).
Kortom, er wordt beduidend meer geïnvesteerd dan eerdere jaren.

We weten ook dat transferinkomsten niet alleen gebruikt kunnen worden voor nieuwe spelers. Daar worden ook andere kosten mee afgedekt. En AZ had nog wat onvoorziene kosten met het dak en corona. Dus dat AZ nu zo actief is heeft m.i. ook niet alleen maar te maken met een incidenteel potje geld dat we nog hadden liggen van de transfers van Stengs, Boadu en Koopmeiners.

Naast de hogere sponsorinkomsten zie ik dus echt nog meer positieve ontwikkelingen bij AZ!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Denk dat bazoer op de 10 gaat spelen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Rjansen17 schreef: 03 aug 2022, 20:56 Denk dat bazoer op de 10 gaat spelen.
Dat zou apart zijn, daar heeft ie bij mijn weten z'n hele carrière nog niet gespeeld
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 03 aug 2022, 20:56 Denk dat bazoer op de 10 gaat spelen.
Ik denk op de plek van Midtsjo
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

differentcook schreef: 03 aug 2022, 20:58 Ik denk op de plek van Midtsjo
:lol:

Ik weet het niet hoor. Bazoer op het middenveld? ;)
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Rjansen17 schreef: 03 aug 2022, 20:56 Denk dat bazoer op de 10 gaat spelen.
Dan ben ik gelijk alle vertrouwen in de staf verloren.

Bazoer past goed in een vrije rol in een driemansverdediging, past goed als verdedigende middenvelder en misschien wel als box to box. Maar op 10?

Overigens zien we aan de selectie voor morgen tegelijkertijd hoe 'pech' er uit ziet, maar ook hoe 'op tijd klaar zijn' er niet uit ziet.
Ik hoop dat onze jeugd gebracht gaat worden en ons in positieve verbazing gaat laten vallen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Rjansen17 schreef: 03 aug 2022, 20:56 Denk dat bazoer op de 10 gaat spelen.
Ik denk dat ie gaat keepen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2240
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 03 aug 2022, 09:39 Ik weet niet of ik Mees de Wit nou als een ´normale´ transfer zou beschouwen. Daar is toch 2.3 miljoen uitgegeven voor een speler die naar huidige inzichten gewoon op de bank zit. stel je voor we hadden 2.3 miljoen neergeteld voor Donny Gorter of Rajko Brezancic bij wijze van spreken, dat is het soort aankoop dat hij naar idee is(zeg even niks over de inhoud, dat weten we nog niet).

Maar je punt is wel helder, Lahdo en Kerkez zijn zeker in bepaalde opzichten 'normale transfers'. onder de 2.5 miljoen, jong en met potentie.

Je kunt je geld maar een keer uitgeven en dan lijk je met Odgaard, Bazoer, Vanheusden en hypothetisch Bullaude inderdaad wel de hier genoemde stijging van 20% te overstijgen.
Vorig seizoen nog Witry voor 1,8 miljoen.
Zakaria ook voor 2M. Gudmundsson ook.
Dus denk wel dat De Wit ook een "normale" transfer is.
Plaats reactie