Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Grifo schreef: 16 jan 2022, 18:14 We ZIEN toch dat het te laat is? De oorzaak kunnen we niet achterhalen. De oorzaken zijn de 90% waar je op doelt. Als er op tijd bijgetekend wordt, dan is het op tijd geweest. Inmiddels mogen andere clubs al zonder de 'eigenaar' te informeren al in gesprek met Barasi en Taabouni. Als het niet lukt om jeugdspelers op tijd te strikken. zijn de gesprekken dus te laat begonnen (óf AZ moet gezegd hebben dat er een finalebod is gedaan of een finalebod teruggetrokken heeft). Je hoeft geen inzicht te hebben in het exacte moment dat een gesprek start om te kunnen zien dat iets te laat (of op tijd was).
Is pure speculatie. Club en speler/zaakwaarnemers kunnen al jaren met elkaar in gesprek zijn. Je vergeet dat jeugdspelers maar maximaal voor drie jaar kunnen tekenen. Kan best zijn dat ze na een jaar al begonnen te polsen maar de entourage inmiddels ook al door andere clubs is benaderd en vanaf dan al de bal afhoudt. Je weet totaal niet wat de precieze oorzaken zijn. En zolang je niet alle ins en outs weet, kan je niet oordelen. Wanneer is op tijd dan? Twee dagen na ondertekening van het contract?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

4 punten achter plek 3. Ik houd van scorebord journalistiek. :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

kuifje schreef: 16 jan 2022, 19:20 Is pure speculatie. Club en speler/zaakwaarnemers kunnen al jaren met elkaar in gesprek zijn. Je vergeet dat jeugdspelers maar maximaal voor drie jaar kunnen tekenen. Kan best zijn dat ze na een jaar al begonnen te polsen maar de entourage inmiddels ook al door andere clubs is benaderd en vanaf dan al de bal afhoudt. Je weet totaal niet wat de precieze oorzaken zijn. En zolang je niet alle ins en outs weet, kan je niet oordelen. Wanneer is op tijd dan? Twee dagen na ondertekening van het contract?
Dan wordt hij toch ook gewoon aan het lijntje gehouden en zakt ie evengoed voor zijn examen TD.

We weten niet wat de oorzaken zijn, we kunnen alleen oordelen over de gevolgen. En daar is Huiberts verantwoordelijk voor (samen met de AD en RvC). Om Bob Ross van hierboven te quoten:

Zou wel lekker worden als Huiberts nooit kritiek mag krijgen omdat we niet alles weten.
____________
Hoc est nihil
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Ferry schreef: 16 jan 2022, 17:50 We kunnen Huiberts prima beoordelen op datgene wat wel lukt. En dat is qua aankopen niet heel bijzonder (geweest).
Daarnaast geeft meneer zelf nog de uitsmijter dat hij deze zomer 'verrast' was door de transfers van Boadu, Stengs, Koopmeiners en Bizot.
We zien toch allemaal dat Stengs en Boadu voor de Nederlandse competitie aardige voetballers zijn en voor de Europese minder dan middelmaat.
Ja, dan is hij verrast dat er zoveel voor betaald is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 16 jan 2022, 19:53 Dan wordt hij toch ook gewoon aan het lijntje gehouden en zakt ie evengoed voor zijn examen TD.

We weten niet wat de oorzaken zijn, we kunnen alleen oordelen over de gevolgen. En daar is Huiberts verantwoordelijk voor (samen met de AD en RvC). Om Bob Ross van hierboven te quoten:

Zou wel lekker worden als Huiberts nooit kritiek mag krijgen omdat we niet alles weten.
Nee, maar voordat je kritiek geeft op evt. winteraankopen (of het uitblijven daarvan) is het wel zo goed om eerst te wachten tot het februari is.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 16 jan 2022, 20:46 Nee, maar voordat je kritiek geeft op evt. winteraankopen (of het uitblijven daarvan) is het wel zo goed om eerst te wachten tot het februari is.
Ik heb wel geduld hoor, sterker, ik vind zijn verdiensten voor de club opwegen tegen zijn zwakke kanten ook als hij nu wéér te laat is met aankopen.

Alleen dat ophemelen, en dat geroep dat we niet mogen oordelen want het is nog geen 1 februari/we zien maar 10%/er zijn goede redenen voor dat ie zijn woorden niet nakomt trek ik niet zo goed. Ik mag best het beestje bij de naam noemen, als onze td er consequent niet in slaagt zijn contract- en/of inkomende transferzaakjes niet op orde te hebben.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Grifo schreef: 16 jan 2022, 19:53 Zou wel lekker worden als Huiberts nooit kritiek mag krijgen omdat we niet alles weten.
Iedereen moet gewoon zijn bek houden. ;)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 16 jan 2022, 22:28 Iedereen moet gewoon zijn bek houden. ;)
:D
Kan alleen even open voor wat zinnigs, eten/drinken en ademhalen (als de neus verstopt is)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 16 jan 2022, 20:46 Nee, maar voordat je kritiek geeft op evt. winteraankopen (of het uitblijven daarvan) is het wel zo goed om eerst te wachten tot het februari is.
Alsof de reacties anders gaan zijn op dat moment, dan is er vast wel weer een goede reden waarom er niets gebeurd is (als er niets gebeurd is).

OT:
Overigens de week van de 20e is aangebroken, dat wil zeggen dat ik vanaf nu daadwerkelijk nieuws verwacht in klassieke Huiberts stijl. Volgens de heren hierboven heeft Huiberts het al lang allemaal uitgezocht en/of heeft Huiberts gewoon even nodig om een speler te halen.

Zelf heeft hij aangegeven dat er een aanvaller bij moet komen, daar rekenen we hem dan ook op af.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 16 jan 2022, 22:45 Zelf heeft hij aangegeven dat er een aanvaller bij moet komen, daar rekenen we hem dan ook op af.
Ja klopt. Maar afrekenen doe je nooit vooraf, altijd achteraf (het is niet prepaid)
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 16 jan 2022, 22:55 Ja klopt. Maar afrekenen doe je nooit vooraf, altijd achteraf (het is niet prepaid)
inderdaad. Daarom heb ik het ook steeds over hoe hij te laat was met Slot verlengen, met de selectie afgelopen zomer en met het verlengen met twee jeugdspelers. Dat zijn feiten in de twee laatste gevallen en het verhaal van Slot betreffende zijn vertrek.

Daardoor heb ik zorgen over de huidige transferperiode.

Jij hebt het hier over afrekenen, maar ik zie eigenlijk niemand dat hier doen. Enkel worden er zorgen geuit.
____________
Hoc est nihil
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Grifo schreef: 16 jan 2022, 23:33 inderdaad. Daarom heb ik het ook steeds over hoe hij te laat was met Slot verlengen, met de selectie afgelopen zomer en met het verlengen met twee jeugdspelers. Dat zijn feiten in de twee laatste gevallen en het verhaal van Slot betreffende zijn vertrek.

Daardoor heb ik zorgen over de huidige transferperiode.

Jij hebt het hier over afrekenen, maar ik zie eigenlijk niemand dat hier doen. Enkel worden er zorgen geuit.
Slot zal nu 3/4x zoveel verdienen dus “verlengen” had toch geen zin. Daarnaast is hij als een rat van boord gesprongen gezien de aanstaande uitverkoop. Simpelweg heeft slot het ijzer gesmeden toen het heet was 😉

Voor Barasi en Taabouni heb ik weinig hoop tot contractverlenging overigens, dat duurt te lang, krijgen te weinig speeltijd in het eerste door deze trainer en kunnen elders vast een leuk(er) contract tekenen. Zulke jongens kan je alleen binden als je een echt plan voor handen hebt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 16 jan 2022, 22:55 Ja klopt. Maar afrekenen doe je nooit vooraf, altijd achteraf (het is niet prepaid)
Die analogie gaat mank omdat net als bij veilingen op de transfermarkt steeds minder aanbod is naar mate zo´n periode zal vorderen. Dat hoort er nu eenmaal bij wanneer het om mensen gaat.

Natuurlijk kun je wat langer doen over een goede koop, maar er zullen altijd interessante vissen zijn die al gezwommen zijn als je zo laat deals doet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 17 jan 2022, 07:24 Voor Barasi en Taabouni heb ik weinig hoop tot contractverlenging overigens, dat duurt te lang
Waarom geeft Huiberts dan recentelijk nog aan aan dat het er allemaal goed uit ziet met het verlengen van zowel Barasi als Taabouni?
Het duurt lang dat ben ik met je eens, maar als het nog uiterst twijfelachtig is, moet hij zich op een andere manier in de media uiten.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MB80 schreef: 17 jan 2022, 07:24 Slot zal nu 3/4x zoveel verdienen dus “verlengen” had toch geen zin. Daarnaast is hij als een rat van boord gesprongen gezien de aanstaande uitverkoop. Simpelweg heeft slot het ijzer gesmeden toen het heet was 😉
Dat ie meer krijgt dan dat ie bij AZ had kunnen krijgen en dát de moverende factor is geweest om naar Feyenoord te gaan, ipv bij AZ te blijven denk ik wel. Het veel te late aanbod van AZ ná de zomer van 2020 kwam toen al als mosterd na de maaltijd. Toen was Slot waarschijnlijk al in gesprek. Totaal niet netjes van Slot dat hij dat spel zo gespeeld heeft, maar ik heb geen redenen om te twijfelen aan zijn oprechtheid dat hij gewoon had bij willen tekenen als AZ eerder was gekomen met een aanbod.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 16 jan 2022, 20:46 Nee, maar voordat je kritiek geeft op evt. winteraankopen (of het uitblijven daarvan) is het wel zo goed om eerst te wachten tot het februari is.
Maar laten we wel wezen, het is gewoon weer twee voor twaalf inmiddels.

- Trainingskamp gemist
- Begin van de competitie gemist

Ik ben blij als er nu nog wat komt maar hij scoort geen dikke voldoende voor dit handelen. Mocht het echt een wereldaankoop zijn dan krijgt hij een voldoende.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 16 jan 2022, 22:55 Ja klopt. Maar afrekenen doe je nooit vooraf, altijd achteraf (het is niet prepaid)
Verzekeringspremies betaal je altijd vooraf
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De Rode Baron schreef: 17 jan 2022, 09:18 Waarom geeft Huiberts dan recentelijk nog aan aan dat het er allemaal goed uit ziet met het verlengen van zowel Barasi als Taabouni?
Het duurt lang dat ben ik met je eens, maar als het nog uiterst twijfelachtig is, moet hij zich op een andere manier in de media uiten.
Eerst zien dan geloven. Misschien ben ik te pessimistisch maar in de huidige transfermarkt is een Barasi of Taabouni vast wel ergens anders (lucratiever) onder te brengen. Misschien is het beter als AZ geen versterking haalt om deze jongens een extra reden te geven om te verlengen; helemaal in dit “tussenjaar”.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Overigens voor al die mensen die het heel logisch vinden dat Max wacht/kiest om heel laat in de transfermarkt deals te doen.
Zeker in de winterse markt, maar op de transfermarkt in het algemeen heeft te gelden dat clubs over het algemeen niet zitten te wachten op het vertrek van een (jonge) sterspeler een paar momenten voor het sluiten van de markt, dat kunnen ze dan zelf namelijk helemaal niet meer opvangen. Dan gaan ook vaak de prijzen nog even omhoog.

Dat zorgt overigens ook voor een paradox voor de mensen die denken dat Max 'ertoe gedwongen wordt' om zo laat pas transfers te doen. Te vroeg zijn de spelers volgens hen namelijk te duur, maar laat zijn ze ook weer duur.


Het zal mij oprecht benieuwen wat er te gebeuren staat, krijgen we toch een tropische surprise?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 17 jan 2022, 13:41 Overigens voor al die mensen die het heel logisch vinden dat Max wacht/kiest om heel laat in de transfermarkt deals te doen.
Zeker in de winterse markt, maar op de transfermarkt in het algemeen heeft te gelden dat clubs over het algemeen niet zitten te wachten op het vertrek van een (jonge) sterspeler een paar momenten voor het sluiten van de markt, dat kunnen ze dan zelf namelijk helemaal niet meer opvangen. Dan gaan ook vaak de prijzen nog even omhoog.

Dat zorgt overigens ook voor een paradox voor de mensen die denken dat Max 'ertoe gedwongen wordt' om zo laat pas transfers te doen. Te vroeg zijn de spelers volgens hen namelijk te duur, maar laat zijn ze ook weer duur.


Het zal mij oprecht benieuwen wat er te gebeuren staat, krijgen we toch een tropische surprise?
Eens, wat ook een belangrijke factor is dat spelers, maar ook de verkopende clubs vaak hopen op een club met hoger salaris en transfersom dan AZ.
Als eind van de transferperiode dan dichterbij komt en clubs (met hoger budget) afvallen neemt de kans voor AZ toe om alsnog die spelers "binnen te halen"

Dat was bijvoorbeeld ook het verhaal waarom PSV vorig seizoen pas aan het eind van de transferperiode een Sangare en Gotze binnen konden halen. Ze wilden een transfer en andere clubs (met meer geld) haakten af en toen sloeg PSV toe
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie