Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 08 jan 2022, 07:35 Artikel zit helaas achter de betaalmuur.
Ja daarom een kleine samenvatting in mijn eigen woorden
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 08 jan 2022, 07:35 Artikel zit helaas achter de betaalmuur.
Daarom heb ik geprobeerd een kleine samenvatting er van te maken (het Judas Slot heb ik er zelf bij bedacht, maar het gaat erom dat de Scandinavische markt is overspoeld met aandacht van de grote competities)
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

FugAZi schreef: 08 jan 2022, 07:55 Daarom heb ik geprobeerd een kleine samenvatting er van te maken (het Judas Slot heb ik er zelf bij bedacht, maar het gaat erom dat de Scandinavische markt is overspoeld met aandacht van de grote competities)
Dank voor de samenvatting. Inderdaad is die markt overstroomd, maar dat had men kunnen zien aankomen. Benieuwd of Max de nieuwe markten weet te vinden.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 08 jan 2022, 08:03 Dank voor de samenvatting. Inderdaad is die markt overstroomd, maar dat had men kunnen zien aankomen. Benieuwd of Max de nieuwe markten weet te vinden.
In het artikel staat Azië als iets waar ze mee bezig zijn. Maar net wat je zegt de anderen (het grote geld) zien dat ook aankomen.
Max vertelde ook dat de markt echt verziekt is door het grote geld. Kleine clubs en competities worden compleet weggeblazen door het blind bieden en opkopen van grote clubs. Fair Play is een gedrocht, hij stelt een maximum van 50 spelers voor, maar verwacht er niks van. De jeugdopleiding is eigenlijk de enige weg.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 08 jan 2022, 08:53 In het artikel staat Azië als iets waar ze mee bezig zijn. Maar net wat je zegt de anderen (het grote geld) zien dat ook aankomen.
Max vertelde ook dat de markt echt verziekt is door het grote geld. Kleine clubs en competities worden compleet weggeblazen door het blind bieden en opkopen van grote clubs. Fair Play is een gedrocht, hij stelt een maximum van 50 spelers voor, maar verwacht er niks van. De jeugdopleiding is eigenlijk de enige weg.
Duitse en Belgische clubs zitten al lang in Azië en de Italianen halen geregeld direct Koreanen op.

Dat is echt geen 'onontdekte markt'.

Vreemd dat Belgische clubs en zelfs clubs uit de 2e Bundesliga wel gewoon spelers uit Scandinavië kunnen halen ook. Max is volgens mij vooral goed in verhalen vertellen op dit moment.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 08 jan 2022, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Hele ondertoon van het artikel voor mij is dat er voor het einde van deze transferperiode helemaal niemand gaat komen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AlkmaarForever schreef: 08 jan 2022, 09:16 Hele ondertoon van het artikel voor mij is dat er voor het einde van deze transferperiode helemaal niemand gaat komen.
Zoals verwacht.
AZ is zo'n unieke club dat fatsoenlijke transfers op dit moment onmogelijk zijn. :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

"AZ wil graag een aanvaller halen. Hoe is de markt in ’jullie categorie’ spelers?

„Niet gunstig. We waren deze winterstop ver met het aantrekken van een aanvaller, maar de keuze viel op een andere club. Dat heeft ook te maken met geld."
Ben wel echt benieuwd om wie dat ging. In scandinavie zijn nog niet echt transfer gedaan binnen het profiel wat we zoeken. Blijf het knap vinden dat dat dus gewoon niet uitlekt.

Opzich valt de overspannen scandinavische markt nog best mee. Alleen bodo is een beetje n hype nadat ze van Roma wonnen. Die Botheim is nogal overpriced weggegaan naar Rusland. En Berg en Bjorkan was de brede interesse wel logisch na zon goed seizoen. De andere ploegen in noorwegen/zweden zullen niet snel boven de 4/5miljoen krijgen.

Celtic haalt net 4 Japanners weg uit Azie, en ook uit Korea lopen er best veel in de topcompetities. Daar zitten genoeg scouts, tevens is t niveau daar nou niet superhoog. Alleen de uitblinkers kunnen de stap maken. Gasten als Veldwijk zijn daar letterlijk grote jongen. Zegt genoeg.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 08 jan 2022, 09:34 Ben wel echt benieuwd om wie dat ging. In scandinavie zijn nog niet echt transfer gedaan binnen het profiel wat we zoeken. Blijf het knap vinden dat dat dus gewoon niet uitlekt.

Opzich valt de overspannen scandinavische markt nog best mee. Alleen bodo is een beetje n hype nadat ze van Roma wonnen. Die Botheim is nogal overpriced weggegaan naar Rusland. En Berg en Bjorkan was de brede interesse wel logisch na zon goed seizoen. De andere ploegen in noorwegen/zweden zullen niet snel boven de 4/5miljoen krijgen.

Celtic haalt net 4 Japanners weg uit Azie, en ook uit Korea lopen er best veel in de topcompetities. Daar zitten genoeg scouts, tevens is t niveau daar nou niet superhoog. Alleen de uitblinkers kunnen de stap maken. Gasten als Veldwijk zijn daar letterlijk grote jongen. Zegt genoeg.
Ik gok op Erik Botheim.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Az564 schreef: 08 jan 2022, 09:47 Ik gok op Erik Botheim.
Kan me niet voorstellen, die lijkt op Pavlidis qua profiel speler.
ik dacht zelf aan Daizen Maeda die naar celtic is, die kan zowel spits als buitenspeler. En aangezien hij zelf over azie begon.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 08 jan 2022, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Natuurlijk regeert het grote geld al jaren. Beetje een jankverhaal. Misschien moet AZ weer terug naar, naast data scouting, scouts met balgevoel, oog voor talent. Type Barry van Galen. Daarnaast is ook AZ op zoek naar het grote geld. Simpel, zo werkt deze maatschappij nu eenmaal.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 08 jan 2022, 09:34 Ben wel echt benieuwd om wie dat ging. In scandinavie zijn nog niet echt transfer gedaan binnen het profiel wat we zoeken. Blijf het knap vinden dat dat dus gewoon niet uitlekt
Voor het zelfde geld niemand, en probeert Max na zijn woorden ''We hebben zo'n speler proberen te halen in de zomer en dat is niet gelukt. We gaan er vanuit dat het komende winter wel gaat lukken' de hoge verwachtingen het op deze makkelijke manier enigszins terug te schroeven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Heeft het hebben van persoonlijkheid ook te maken met het verlagen van de lat? misschien zonder dat het opvalt zelfs?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Witzer schreef: 08 jan 2022, 09:51 Natuurlijk regeert het grote geld al jaren. Beetje een jankverhaal. Misschien moet AZ weer terug naar, naast data scouting, scouts met balgevoel, oog voor talent. Type Barry van Galen. Daarnaast is ook AZ op zoek naar het grote geld. Simpel, zo werkt deze maatschappij nu eenmaal.
Jij wil dus beweren dat er dus nog steeds wat te vinden is wat alle andere scouts van alle in Scandinavië actieve clubs nog niet hebben ontdekt? We halen Barry terug en hij komt terug met de naam die niemand nog heeft gezien?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 08 jan 2022, 09:15 Vreemd dat Belgische clubs en zelfs clubs uit de 2e Bundesliga wel gewoon spelers uit Scandinavië kunnen halen ook. Max is volgens mij vooral goed in verhalen vertellen op dit moment.
Ik zou niet onderschatten hoeveel geld bij sommige clubs zit. Die hebben vaak meer te besteden dan AZ. Dus zo vreemd is dat niet. Vergeet ook niet dat AZ hoe langer hoe unieker wordt door een club te zijn zonder externe investeerders of andere geldschieters. In België is amper nog een club te vinden waar geen extern geld in wordt gestopt. Ze zijn allemaal eigendom van een miljonair of inversteringsmaatschappij.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 08 jan 2022, 09:15 Duitse en Belgische clubs zitten al lang in Azië en de Italianen halen geregeld direct Koreanen op.

Dat is echt geen 'onontdekte markt'.

Vreemd dat Belgische clubs en zelfs clubs uit de 2e Bundesliga wel gewoon spelers uit Scandinavië kunnen halen ook. Max is volgens mij vooral goed in verhalen vertellen op dit moment.
Wel positief toch dat ze verder kijken, de ervaring met Yuki is tenminste positief te noemen.

Ik vind het wel grappig, ik schrijf al tijden precies/ongeveer hetzelfde als Max hier in het interview uitlegt. Daarbij is ook met Bob Ross zijn loonvergelijking duidelijk geworden hoe laag AZ staat in de hoogte van de betaalde lonen.

Ik wacht rustig af of er nog wat bij komt deze periode.
Als dat niet lukt is er des te meer tijd voor de jeugdspelers zichzelf te bewijzen dat ze zonder terugval het niveau aankunnen.

Bij elke jeugdspeler die zich aandiend en de potentie heeft om zijn belofte in te lossen zal het de volgende tranferronde moeilijker worden. Max kan immers niet het zelfde of iets beter halen want dan sta je die jeugdpspeler in de weg. Dus dan moet je veel beter halen. ( en dan zijn we weer terug, bij de huidige markt).
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Als ik op transfermarkt kijk in bijvoorbeeld Zweden, dan worden spelers maximaal voor vier miljoen euro verkocht. Dat is toch zo’n beetje het maximum wat AZ uitgeeft. Je zou zeggen dat spelers van daar best nog wel haalbaar zouden moeten zijn voor de club. Al is de concurrentie groot en zal je ook wel eens misgrijpen. Maar dat is niet nieuw.

Het belangrijkste is en blijft de doorstroom vanuit de jeugd. Een heel elftal bij elkaar kopen kan AZ niet. Vanuit de jeugd kunnen wel ineens weer wat goede spelers doorbreken. Jong AZ zit vol talentvolle spelers en de onder 18 doet het goed in de competitie en in de Youth League. Het stikt van de jeugdinternationals. Je zou zeggen dat de komende jaren meerdere spelers gaan doorbreken in AZ 1.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

fcvictorie schreef: 08 jan 2022, 11:24Je zou zeggen dat de komende jaren meerdere spelers gaan doorbreken in AZ 1.
Dat zal dan wel moeten met een trainer die ze speeltijd gaat geven.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 08 jan 2022, 11:30 Dat zal dan wel moeten met een trainer die ze speeltijd gaat geven.
Dan moeten spelers die wel verdienen en er zijn ook klaar voor zijn. Het is niet zomaar voor de leeuwen gooien omdat ze nu éénmaal 19 en talentvol zijn. Elke speler heeft zijn eigen ontwikkelingstraject met vroegrijpers en laatbloeiers.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

fcvictorie schreef: 08 jan 2022, 11:24 Als ik op transfermarkt kijk in bijvoorbeeld Zweden, dan worden spelers maximaal voor vier miljoen euro verkocht.
En daar komen dan de kosten voor de zaakwaarnemers nog eens bij, de salarisvoorwaarden en extra tekengeld. Misschien is dat dan net een brug te ver.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie