Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Leeuwenhart schreef: 18 mei 2022, 20:35 Het lastige is dat je met Jonk volgens mij het gehele 'Team Jonk' binnenhaalt met een eigen visie en eigen mensen voor zo'n beetje alles. Dat heeft Volendam ver gebracht maar volgens mij zit AZ daar niet zo op te wachten.
Dat wordt vaak gezegd maar ik geloof daar niet zo in. Jonk snapt zelf ook wel, wil hij als trainer stappen maken, niet heel zijn gevolg mee kan nemen.
Daar zit geen enkele club die ook maar iets voorstelt op te wachten. Het is natuurlijk geen van Gaal die een heel eisenpakket kan neerleggen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wat maakt het überhaupt uit? Zal Goudmijn beter zijn dan de assistent van Jonk dan?

Ik ben nog steeds pro jonk
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

SchoorlAZ schreef: 20 mei 2022, 18:28 Wat maakt het überhaupt uit? Zal Goudmijn beter zijn dan de assistent van Jonk dan?

Ik ben nog steeds pro jonk
Het gaat niet over 1 assistent maar over 10 mensen: https://teamjonk.com/nl/
Met een eigen visie op alles. Terwijl AZ dat ook heeft. Het kan goed gefuseerd worden maar ik kan me voorstellen dat dit wel wat haken en ogen heeft op de lange termijn.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 21 mei 2022, 09:12 Het gaat niet over 1 assistent maar over 10 mensen: https://teamjonk.com/nl/
Met een eigen visie op alles. Terwijl AZ dat ook heeft. Het kan goed gefuseerd worden maar ik kan me voorstellen dat dit wel wat haken en ogen heeft op de lange termijn.
Zijn al die mensen in dienst van Volendam dan op dit moment?
Overigens hebben we op dit moment aan trainers kant géén visie, dus dat is ook wel weer wat anders.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 21 mei 2022, 09:15 Zijn al die mensen in dienst van Volendam dan op dit moment?
Overigens hebben we op dit moment aan trainers kant géén visie, dus dat is ook wel weer wat anders.
Voor zover ik kon vinden, ja allemaal. Eens, met je laatste opmerking. Toch vind ik het spannend als zo’n hele crew van club naar club hopt. Dat kan gewoon niet goed gaan, zeker bij het eveneens eigenwijze AZ. Bij ajax zijn ze allen ook met veel ellende vertrokken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Leeuwenhart schreef: 21 mei 2022, 09:12 Het gaat niet over 1 assistent maar over 10 mensen: https://teamjonk.com/nl/
Met een eigen visie op alles. Terwijl AZ dat ook heeft. Het kan goed gefuseerd worden maar ik kan me voorstellen dat dit wel wat haken en ogen heeft op de lange termijn.
Jonk zal echt wel begrijpen dat hij niet aan zijn staf kan blijven vast houden als hij elders stappen wil maken
Geloof niet dat dat nu een obstakel moet zijn. AZ predikt aanvallend combinatievoetbal en dat is ook zijn visie.
Feit dat hij nog steeds niet heeft bijgetekend terwijl Volendam allang op een akkoord had gerekend zegt wel dat hij op iets wacht.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 21 mei 2022, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik weet niet of ik Jonk zou trekken.
Die wil je niet na iedere wedstrijd voor de camera (laat staan na regelmatige verliespot, zoals nu met Jansen)
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 21 mei 2022, 13:19 Ik weet niet of ik Jonk zou trekken.
Die wil je niet na iedere wedstrijd voor de camera (laat staan na regelmatige verliespot, zoals nu met Jansen)
Het is inderdaad geen gezelschapsdier en bij iedere nederlaag wordt zijn kop weemoediger, echter het is een vakman die precies werkt waar AZ feitelijk voor staat: talent inpassen, spelers beter maken, aanvallend combinatie voetbal. Lijkt mij juist wel een prima combinatie zoals het bij Slot ook prima klikte.
AZ is toch vooral de club die potentievolle spelers de kans geeft om zich in het eerste elftal te bewijzen, om zo een overstap te maken naar de buitenlandse topcompetitie.
Dat is toch vooral het anker voor het succes van AZ en talenten kwamen hier ook vaak door de namen van trainers en het herkenbare spel waar ze zagen dat ze hier betere spelers werden die anders normaliter voor een andere werkgever zouden kiezen. Het zou dan ook niet gek zijn als AZ deze strategie opnieuw gaat toepassen en voor Wim Jonk kiest mocht het niet verder willen met Jansen als hoofdtrainer. Jonk speelt toch doorgaans herkenbaar voetbal met een visie die volkomen bij dat van AZ aansluit, dus zou gek zou deze combinatie zeker niet zijn.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Leeuwenhart schreef: 21 mei 2022, 09:12 Het gaat niet over 1 assistent maar over 10 mensen: https://teamjonk.com/nl/
Met een eigen visie op alles. Terwijl AZ dat ook heeft. Het kan goed gefuseerd worden maar ik kan me voorstellen dat dit wel wat haken en ogen heeft op de lange termijn.
Aha. Dat is wel een flink stuk meer ja.
Misschien kunnen ze ingepast worden in AZ, denk dat Team Jonk en AZ redelijk overeen komen in de meeste aspecten.

Zie ook geen andere kandidaat zo snel eigenlijk.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 21 mei 2022, 09:12 Het gaat niet over 1 assistent maar over 10 mensen: https://teamjonk.com/nl/
Met een eigen visie op alles. Terwijl AZ dat ook heeft. Het kan goed gefuseerd worden maar ik kan me voorstellen dat dit wel wat haken en ogen heeft op de lange termijn.
"Bijdragen aan een betere wereld, waarin kinderen hun maximale potentieel kunnen bereiken."
Weet nou niet of dat via voetballen gebeurt
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als ik het stukje over Cruijf lees bij Team Jonk dan heb je wel één probleem.
Stel je haalt de hele meute binnen en ze worden écht succesvol, dan zal ajax zo op de stoep staan en dan zijn ze weg ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 21 mei 2022, 21:15 Als ik het stukje over Cruijf lees bij Team Jonk dan heb je wel één probleem.
Stel je haalt de hele meute binnen en ze worden écht succesvol, dan zal ajax zo op de stoep staan en dan zijn ze weg ook.
Een trainer niet halen omdat hij waarschijnlijk weggaat naar ajax wanneer hij erg succesvol is lijkt me geen goede keuze.

Ik heb liever een trainer die succesvol is en weggaat dan een onsuccesvolle trainer. Uiteindelijk gaat elke trainer die erg succesvol is bij ons weg.
Als Slot niet naar Feyenoord was gegaan vorig seizoen, zat die waarschijnlijk nu ook bij ajax.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 21 mei 2022, 22:15 Een trainer niet halen omdat hij waarschijnlijk weggaat naar ajax wanneer hij erg succesvol is lijkt me geen goede keuze.

Ik heb liever een trainer die succesvol is en weggaat dan een onsuccesvolle trainer. Uiteindelijk gaat elke trainer die erg succesvol is bij ons weg.
Als Slot niet naar Feyenoord was gegaan vorig seizoen, zat die waarschijnlijk nu ook bij ajax.
Ja eens, maar het is wel een risico natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Een lijstje met mij trainers die Jansen van mij mogen opvolgen:

Wim Jonk
Hedwiges Maduro (of eerst de Slot route van assistent trainer)
Thomas Letsch
Maarten Martens
Dick Schreuder

Het gaat mij om aanvallend voetbal met de flexibiliteit van verschillende systemen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AnthonisZ schreef: 22 mei 2022, 07:14 Een lijstje met mij trainers die Jansen van mij mogen opvolgen:

Wim Jonk
Hedwiges Maduro (of eerst de Slot route van assistent trainer)
Thomas Letsch
Maarten Martens
Dick Schreuder

Het gaat mij om aanvallend voetbal met de flexibiliteit van verschillende systemen.
Joseph Oosting doet het ook goed met beperkt materiaal bij RKC.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AnthonisZ schreef: 22 mei 2022, 07:14 Een lijstje met mij trainers die Jansen van mij mogen opvolgen:

Wim Jonk
Hedwiges Maduro (of eerst de Slot route van assistent trainer)
Thomas Letsch
Maarten Martens
Dick Schreuder

Het gaat mij om aanvallend voetbal met de flexibiliteit van verschillende systemen.
Martens en Maduro lijken mij nu nog te vroeg.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Hier kan een streep door:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/10 ... enste.html

We zullen over pakweg 12 maanden zien of dit wel of niet een goede suggestie van mij was.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 29 mei 2022, 13:34 Hier kan een streep door:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/10 ... enste.html

We zullen over pakweg 12 maanden zien of dit wel of niet een goede suggestie van mij was.
Met de kennis van nu was het een goede suggestie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AnthonisZ schreef: 22 mei 2022, 07:14 Een lijstje met mij trainers die Jansen van mij mogen opvolgen:

Wim Jonk
Hedwiges Maduro (of eerst de Slot route van assistent trainer)
Thomas Letsch
Maarten Martens
Dick Schreuder

Het gaat mij om aanvallend voetbal met de flexibiliteit van verschillende systemen.
Letsch? Schreuder? Maduro??? Ik kan dit niet echt serieus nemen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voor degenen die in Jonk een AZ trainer voor het komende seizoen zagen:
https://www.nu.nl/voetbal/6208567/jonk- ... s-aan.html
we can come an end
Plaats reactie