Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 20 dec 2021, 12:38 Consensus in voetballand was dat AZ beter was.
Dat waren we ook, al gaat het uiteindelijk natuurlijk wel om het resultaat. Als je kijkt naar onze concurrenten dan doen we het redelijk tot goed. Utrecht weggespeeld, Vitesse uit gelijk, Feyenoord-uit niet goed maar net zoveel kansen, ajax uit top en PSV thuis voetballend goed.

Deze teams spelen echt niet graag tegen AZ. In Februari moeten we tegen PSV en Feyenoord, dat wordt een hele interessante maand.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 20 dec 2021, 12:38 Consensus in voetballand was dat AZ beter was.
Het was best verzorgd tot aan de 16 meter van de tegenstander. Het was blaffen, maar niet bijten.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Cocu had nog interesse in een club. Hij zal toch wel iets aanvallender spelen dan Pascal de yoga leraar.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Az564 schreef: 21 dec 2021, 21:42 Cocu had nog interesse in een club. Hij zal toch wel iets aanvallender spelen dan Pascal de yoga leraar.
Nee, dat doet hij niet. Kijk voor de grap maar is wat wedstrijden terug van Derby of PSV.
We hebben écht een trainer die ons beter maakt, niet een waarvan we weten dat het oké/niet slecht is.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 22 dec 2021, 01:58 Nee, dat doet hij niet. Kijk voor de grap maar is wat wedstrijden terug van Derby of PSV.
We hebben écht een trainer die ons beter maakt, niet een waarvan we weten dat het oké/niet slecht is.
Dan vermoed ik dat je achter het woord “maakt” nog “nodig” had willen plaatsen………..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nieuwe trainers aanstellen kan in voetballand nog wel eens tot onvoorspelbare resultaten leiden. Daarom de volgende vragen:

Moet Pascal Jansen nog altijd ontslagen worden als:
- je weet dat John van den Brom zijn vervanger zal worden (weer clubloos)?
- je weet dat Frank de Boer zijn vervanger zal worden?
- je weet dat Jaap Stam zijn vervanger zal worden?

Kortom: welk niveau moet een trainer minimaal hebben om beter te zijn dan Jansen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 22 dec 2021, 13:17 Nieuwe trainers aanstellen kan in voetballand nog wel eens tot onvoorspelbare resultaten leiden. Daarom de volgende vragen:

Moet Pascal Jansen nog altijd ontslagen worden als:
- je weet dat John van den Brom zijn vervanger zal worden (weer clubloos)?
- je weet dat Frank de Boer zijn vervanger zal worden?
- je weet dat Jaap Stam zijn vervanger zal worden?

Kortom: welk niveau moet een trainer minimaal hebben om beter te zijn dan Jansen?
Dit is wel een heel duidelijke nee.

Het gewenste profiel is toch iemand die ploeg goed laat spelen, daarbij oog heeft voor individuele ontwikkeling en bereid is met zelf opgeleide spelers te werken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

salmonyappi schreef: 22 dec 2021, 10:05 Dan vermoed ik dat je achter het woord “maakt” nog “nodig” had willen plaatsen………..
Als je dat vermoedt (wat overigens denk ik iedereen doet), dan is het fijner dat je daadwerkelijk op de inhoud van het bericht ingaat.
Anders verwijs ik je graag door naar een ander forum, waar dit soort opmerkingen beter passen.

https://www.welklidwoord.nl/1/forum

Graag gedaan :wink:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 22 dec 2021, 13:17 Nieuwe trainers aanstellen kan in voetballand nog wel eens tot onvoorspelbare resultaten leiden. Daarom de volgende vragen:

Moet Pascal Jansen nog altijd ontslagen worden als:
- je weet dat John van den Brom zijn vervanger zal worden (weer clubloos)?
- je weet dat Frank de Boer zijn vervanger zal worden?
- je weet dat Jaap Stam zijn vervanger zal worden?

Kortom: welk niveau moet een trainer minimaal hebben om beter te zijn dan Jansen?
Dat lijkt me inderdaad een sterke nee.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 16 dec 2021, 10:34 ... Knutsen doen het nog altijd heel goed.
Knutsen heeft gisteren bijgetekend en blijft ondanks belangstelling voor hem uit Engeland, België en Nederland vooralsnog bij Bodo Glimt. Uit Nederland denk ik eerder aan Heerenveen of Groningen dan AZ trouwens.

Reken dus maar niet meer op hem.
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

https://twitter.com/ESPNnl/status/14737 ... wsrc%5Etfw.

Meestal zijn we niet gelukkig met aankoop van spelers van Heracles- maar zou Wormuth iets kunnen zijn voor AZ? Met beperkte middelen best succesvol & laat zijn ploegen aardig voetbal spelen. Ook goed in het verbeteren van spelers.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zit net eens dat interview met Van Nistelrooy te kijken. Inhoudelijk kan ik er niet veel over zeggen, maar als persoon hoor ik daar wel iemand met een totaal andere en nuchterdere kijk op voetbal dan veel andere oud-spelers.

Als je dan toch weer een 'trainerstalent' de kans zou geven, dan zou ik zeggen: probeer van Nistelrooy.

Ware het niet dat hij zodra PSV belt weer weg is.

Maar toch, mag wel genoemd worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Van Wondergem stop na dit seizoen bij Go Ahead Eagles. Zal denk ik wel naar Groningen gaan. Lijkt me wel een goede trainer voor AZ.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

RoycosoepieAZ schreef: 24 dec 2021, 10:44 Van Wondergem stop na dit seizoen bij Go Ahead Eagles. Zal denk ik wel naar Groningen gaan. Lijkt me wel een goede trainer voor AZ.
Ik neem aan dat Max al gebeld heeft en hem heeft uitgenodigd voor een kop koffie. Promoveerde in zijn 1e seizoen als hoofdtrainer direct naar de Ere. Staat 11e met een selectie die net iets meer waard is dan Jong AZ, en net zoveel waard als Karlsson in zijn eentje.

Grootste nederlaag dit seizoen tegen AZ, de rest van de verloren wedstrijden met maximaal 2 doelpunten verschil. Het merendeel van de verloren wedstrijden was een nipt verlies. Haalde een punt in 020 en heeft dapper weerstand geboden tegen Feyenoord en PSV.

Van Wonderen kan wel wat. In ieder geval meer dan Jansen (al gaat dat al snel, maar dat terzijde).
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 22 dec 2021, 19:05 Als je dat vermoedt (wat overigens denk ik iedereen doet), dan is het fijner dat je daadwerkelijk op de inhoud van het bericht ingaat.
Anders verwijs ik je graag door naar een ander forum, waar dit soort opmerkingen beter passen.

https://www.welklidwoord.nl/1/forum

Graag gedaan :wink:
Echt serieus: ik snap je antwoord niet. Lees het zelf nog eens terug en je zal snappen dat ik met de toevoeging “nodig” wel degelijk op je post inga.

Over andere sites e.d. gesproken: ga jij dan even een site zoeken waar je goed Nederlands kan leren, want “kijk voor de grap maar is wat wedstrijden” is ook voor een ander forum…….😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Bombaman schreef: 24 dec 2021, 11:04 Ik neem aan dat Max al gebeld heeft en hem heeft uitgenodigd voor een kop koffie. Promoveerde in zijn 1e seizoen als hoofdtrainer direct naar de Ere. Staat 11e met een selectie die net iets meer waard is dan Jong AZ, en net zoveel waard als Karlsson in zijn eentje.

Grootste nederlaag dit seizoen tegen AZ, de rest van de verloren wedstrijden met maximaal 2 doelpunten verschil. Het merendeel van de verloren wedstrijden was een nipt verlies. Haalde een punt in 020 en heeft dapper weerstand geboden tegen Feyenoord en PSV.

Van Wonderen kan wel wat. In ieder geval meer dan Jansen (al gaat dat al snel, maar dat terzijde).
Door na dit seizoen op te stappen gaan Van Wonderen de moeilijkste uitdaging uit de weg: een promovendus er het tweede seizoen inhouden. Slecht teken. Dat eerste seizoen lukt de meesten wel.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Dario Hubner schreef: 25 dec 2021, 06:56 Door na dit seizoen op te stappen gaan Van Wonderen de moeilijkste uitdaging uit de weg: een promovendus er het tweede seizoen inhouden. Slecht teken. Dat eerste seizoen lukt de meesten wel.
Daar heb ik een andere mening over. Ik vind dat hij het netjes afhandeld. Voortijdig doorgeeft dat hij andere plannen heeft. =D>
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Van Wonderen mag het gewoon eerst eens bij een club als Groningen laten zien. AZ kan die gok niet nemen. Go Ahead is er trouwens nog lang niet, dat vrijuit ballen is er de 2e seizoenshelft wel af en het thuispubliek is ook nog niet terug.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dus AZ kon de gok wel nemen om een nitwit zonder enig trackrecord aan te stellen die toevallig door bij de goede personen te likken assistent was geworden, maar een bovengemiddeld presterende trainer, geboren in Bergen NH, die als speler de UEFA-cup heeft gewonnen en Oranje heeft gehaald niet? Jouw hoofd draait echt op een ander toerental.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik haal Jansen er toch helemaal niet bij?
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie