Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Jij zegt dat AZ de gok niet kan nemen. Ik denk dat het een van de meest veilige, maar ook verstandige keuzes zou zijn. Heb die hele serie van Eus gezien en er kwam alleen maar zinnige tekst uit die man. Wat een contrast met de clichéslijmjurk die we nu hebben.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

MO7 schreef: 25 dec 2021, 13:13 Jij zegt dat AZ de gok niet kan nemen. Ik denk dat het een van de meest veilige, maar ook verstandige keuzes zou zijn. Heb die hele serie van Eus gezien en er kwam alleen maar zinnige tekst uit die man. Wat een contrast met de clichéslijmjurk die we nu hebben.
Dan heb je ook gezien wat een totale non-motivator dit is in de kleedkamer. Blij toen Beukema het woord nam. Ik vind het een Frank de Boer 2. Zelfde profiel, goede ervaring als speler, Volgens mij een prima resultaattrainer voor AZ, maar dan ook geen gejank meer over saai, degelijk, verdedigend voetbal en speciale vrije trappen. Ik zie meer in een Sipke Hulshoff de Slot route laten bewandelen hier (nu als assistent en dan Jansen vervangen). Past ook meer in de AZ filosofie.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Non-motivator? Het was juist de kunst om die overvaren ploeg niet boven de toerenbegrenzer op te jagen. Het team gaf zelf aan dat het juist de valkuil was om te vervallen in te gehaast en daardoor slordig spel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Zou toch een mooie stunt zijn als Tomasson ineens trainer is na de winterstop :wink:.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Az564 schreef: 30 dec 2021, 18:57 Zou toch een mooie stunt zijn als Tomasson ineens trainer is na de winterstop :wink:.
Leuk bedacht, maar die gaat naar Heerenveen heb ik begrepen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Az564 schreef: 30 dec 2021, 18:57 Zou toch een mooie stunt zijn als Tomasson ineens trainer is na de winterstop :wink:.
Als Huiberts dat flikt, stop ik met kijken.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Dat gebeurt echt niet. AZ is net een positief nieuws campagne gestart via de eigen social media tijdens de feestdagen. O.a. het uitgebreide interview met Jansen op de website en via Twitter de statistiek "Jansen won 61% van zijn 54 AZ-duels tot dusver. Alleen de legendarische Georg Kessler kan betere cijfers overleggen in de clubhistorie."
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZuid-Scharwoude schreef: 31 dec 2021, 10:43 Dat gebeurt echt niet. AZ is net een positief nieuws campagne gestart via de eigen social media tijdens de feestdagen. O.a. het uitgebreide interview met Jansen op de website en via Twitter de statistiek "Jansen won 61% van zijn 54 AZ-duels tot dusver. Alleen de legendarische Georg Kessler kan betere cijfers overleggen in de clubhistorie."
Slotje?

:wink:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 31 dec 2021, 10:43 Dat gebeurt echt niet. AZ is net een positief nieuws campagne gestart via de eigen social media tijdens de feestdagen. O.a. het uitgebreide interview met Jansen op de website en via Twitter de statistiek "Jansen won 61% van zijn 54 AZ-duels tot dusver. Alleen de legendarische Georg Kessler kan betere cijfers overleggen in de clubhistorie."
AZ voert de laatste tijd sowieso 'goed nieuws' campagnes zodra de kritiek oplaait. Weet niet of dat nou écht topsportklimaat is én wie dat bedenkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 31 dec 2021, 12:00 AZ voert de laatste tijd sowieso 'goed nieuws' campagnes zodra de kritiek oplaait. Weet niet of dat nou écht topsportklimaat is én wie dat bedenkt.
Je doet nu net alsof er zo ook naar de spelers gecommuniceerd wordt, wat natuurlijk onzin is

Er is een groot verschil in doelstelling van communiceren met fans en met de spelers.
Fans wil je oa blij en trots maken.
Daarvoor heb je de communicatie afdeling (die in interviews de kritische vragen ook durft te stellen)

Topsportmentaliteit is oa
Spelers bewust maken van wat beter kan en dus beter maken, alleen spoiler, dat doet de technische staf (bijna uitsluitend) intern.
Ben je teleurgesteld dat kritiek en verbeterpunten niet naar buiten komt?
Ga er maar vanuit dat dat zo blijft ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 31 dec 2021, 15:04 Je doet nu net alsof er zo ook naar de spelers gecommuniceerd wordt, wat natuurlijk onzin is

Er is een groot verschil in doelstelling van communiceren met fans en met de spelers.
Fans wil je oa blij en trots maken.
Daarvoor heb je de communicatie afdeling (die in interviews de kritische vragen ook durft te stellen)

Topsportmentaliteit is oa
Spelers bewust maken van wat beter kan en dus beter maken, alleen spoiler, dat doet de technische staf (bijna uitsluitend) intern.
Ben je teleurgesteld dat kritiek en verbeterpunten niet naar buiten komt?
Ga er maar vanuit dat dat zo blijft ;-)
Dat bedoelde ik helemaal niet.
Ik bedoelde dat zodra er échte kritiek kwam, op Aboukhlal bijvoorbeeld, er op de AZ socials bovengemiddelde aandacht voor die spelers/mensen is sinds dit seizoen. Idem bij Jansen dus. Dat is in bepaalde zin pamperen, het illustreert namelijk dat AZ intern de kritiek niet deelt die de buitenwacht uit (iets dat zich overigens bij Aboukhlal altijd bewezen heeft in dat hij mocht blijven invallen).

Dus wat dat betreft zit er echt wel een verband tussen hoe AZ op de socials communiceert en hoe de beleving intern bij AZ is.
Voor Letschert is AZ namelijk écht niet opgekomen op de socials, die mocht ook gewoon keihard vertrekken.

Om het terug on-topic te brengen: er is geen enkele indicatie dat AZ Jansen gaat ontslaan in de winter. Wat dat betreft zijn mensen die nu opeens bij een club stoppen niet aan AZ te linken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Henk Fraser verlaat sparta.
Dat lijkt mij een goeie coach voor AZ.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAuluZ schreef: 01 feb 2022, 11:18 Henk Fraser verlaat sparta.
Dat lijkt mij een goeie coach voor AZ.
Verlaat hij Sparta niet om bondscoach te worden na het WK?
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

pAuluZ schreef: 01 feb 2022, 11:18 Henk Fraser verlaat sparta.
Dat lijkt mij een goeie coach voor AZ.
Die speelt afbraakvoetbal, dat lijkt mij echt geen trainer voor AZ.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Sir Robbert schreef: 01 feb 2022, 12:18 Die speelt afbraakvoetbal, dat lijkt mij echt geen trainer voor AZ.
Ben ik het mee eens. Als er al spraken komt van een nieuwe trainer in de zomer, zie ik AZ eerder voor Wim Jonk of Kees van Wonderen gaan. Nergens op gebaseerd kwa geruchten, maar wel op basis van het profiel van beide heren.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

pAuluZ schreef: 01 feb 2022, 11:18 Henk Fraser verlaat sparta.
Dat lijkt mij een goeie coach voor AZ.
Hij geeft in een interview bij ESPN aan dat er 1 club binnen Nederland is waar die heel graag zou willen werken. En dat die best verrassend zal zijn. Zou dat om AZ gaan?

Hij lijkt mij trouwens wel een goede assistent.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Sir Robbert schreef: 01 feb 2022, 12:18 Die speelt afbraakvoetbal, dat lijkt mij echt geen trainer voor AZ.
Ik denk dat hij afbraakvoetbal speelt, omdat de selectie van Sparta niets bijzonders is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 01 feb 2022, 16:57 Ik denk dat hij afbraakvoetbal speelt, omdat de selectie van Sparta niets bijzonders is.
Dat is wel zo, maar het is sowiezo wel een type van de mouwen opstropen en 'het eerste duel winnen etc. Sinds Verbeek ben ik daar wel een beetje van genezen. Het lijkt me alleen geen groot tacticus, en daar worden de meesten hier vooral geil van..

Feitelijk heeft hij natuurlijk wel al meer bewezen dan Jansen, dus ik zou het een klein stapje vooruit vinden t.o.v. Jansen.

Juist omdat het een verrassing is zou het zomaar AZ kunnen zijn. Nergens op gebaseerd, maar een gevoel.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kan op dit moment bijleren van Louis.
Misschien heeft Louis hem wel aan het verstand gebracht hoe interessant AZ kan zijn, kan die nog wat backseat driving doen als hij echt met pensioen gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Zou Andy van der Meyde trainers ambities hebben? :P
Plaats reactie