Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

lowietje schreef: 16 feb 2023, 20:45
Als ik gepasseerd zou worden door Verhulst zou ik ook depressief worden.
Nee, dat staat niet lekker op je CV. Tweede keeper achter Verhulst. Groot gelijk dat hij vertrok.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

lowietje schreef: 16 feb 2023, 20:45Die jongen had gewoon vertrouwen nodig. Bijzonder slecht gemanaged.
Hij is onder het juk van van Aart vandaan. Bij Nurnberg mag hij gewoon ballen vangen in de 16.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 16 feb 2023, 13:52 Dit is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Optie 1 (Vanheusden) kon eigenlijk al niet spelen tegen Utrecht maar moest noodgedwongen invallen voor Dekker. Daarmee nam men toch echt het risico op een langduriger herstel. Optie 2 was nooit een optie centraal achterin, maar een noodverband. En je gaat er ook nog aan voorbij dat optie 1, 2 en 3 voor die positie al geblesseerd waren.

Dus los van of je vindt dat AZ een verdediger had moeten halen in de winter, het is te makkelijk om het allemaal maar op overmacht en pech te gooien.
Optie twee (Bazoer) is wel degelijk meegenomen bij de overweging om wel of niet een extra centrale verdediger te halen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2023, 09:04 Optie twee (Bazoer) is wel degelijk meegenomen bij de overweging om wel of niet een extra centrale verdediger te halen.
Dat ontken ik ook niet, maar het was wel een noodverband. Men heeft er nooit een geheim van gemaakt dat Bazoer als middenvelder werd gehaald en niet als verdediger. Dat je hem bij afwezigheid van de eerste 4 gegadigden dan uiteindelijk toch achterin gaat zetten is dus een noodverband.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ten Hag maakt echt het verschil. Voor het eerst sinds mensenheugenis liet hij Ajaxspelers hard werken en nu heeft hij van ManU een vechtmachine gemaakt.
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

En zo worden keepers bij Go Ahead Eagles en Sparta opvallend beter. Qua schaduwtrainer daar maar eens informeren?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZuid-Scharwoude schreef: 24 feb 2023, 17:30 En zo worden keepers bij Go Ahead Eagles en Sparta opvallend beter. Qua schaduwtrainer daar maar eens informeren?
En die van Sparta heeft al met van Aart gewerkt en is daar niet aan onderdoor gegaan. Tekent de mentale weerbaarheid
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DonnyDelano schreef: 24 feb 2023, 19:20 En die van Sparta heeft al met van Aart gewerkt en is daar niet aan onderdoor gegaan. Tekent de mentale weerbaarheid
:lol:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Joseph Oosting doet het trouwens knap met RKC.

Niet dat AZ van trainer gaat wisselen, maar het zou een welkome aanvulling van de technische staf kunnen zijn. Niet reëel natuurlijk, maar ik had ook nooit verwacht dat AZ in eigen huis zou gaan tijdrekken in een wedstrijd tegen Cambuur. Dus in dat opzicht is alles ook weer mogelijk blijkbaar.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZuid-Scharwoude schreef: 25 feb 2023, 22:15 Joseph Oosting doet het trouwens knap met RKC.

Niet dat AZ van trainer gaat wisselen, maar het zou een welkome aanvulling van de technische staf kunnen zijn. Niet reëel natuurlijk, maar ik had ook nooit verwacht dat AZ in eigen huis zou gaan tijdrekken in een wedstrijd tegen Cambuur. Dus in dat opzicht is alles ook weer mogelijk blijkbaar.
Toch liever lullig drie punten, dan stoer 1 punt of geen
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

differentcook schreef: 25 feb 2023, 22:53 Toch liever lullig drie punten, dan stoer 1 punt of geen
Welja, nog een lullige opmerking eroverheen ook. Past perfect in de lijn van deze avond. :wink:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Jong AZ is in de eerste divisie hard op weg naar de hoogste eindklassering ooit. Toch houdt trainer Maarten Martens er aan het eind van dit seizoen mee op.

Met nog maar eens een knap gelijkspel (2-2) tegen een grote club (Willem II) liet Jong AZ maandagavond weer zien dat het aan een uitstekend seizoen bezig is. In de basis stond de 17-jarige Kees Smit en de 2-2 werd in blessuretijd gemaakt door de eveneens 17-jarige invaller Jayden Addai.

De huidige achtste plaats en het talent dat bij AZ aanwezig is, smaken naar meer, zou je zeggen. Toch houdt trainer Maarten Martens er aan het eind van dit seizoen mee op.

Martens (38) werd in de zomer van 2021 door AZ voor twee jaar aangesteld als trainer van Jong AZ. Hij kwam over van Club Brugge, waar hij assistent-trainer was bij het belofteteam. „Destijds, bij mijn aanstelling, zei ik al dat die termijn van twee jaar voor mij een bewuste keuze was”, zegt Martens. „Dat inzicht is niet veranderd en aan die twee jaar komt na dit seizoen een einde.”

Andere functie

Dat Martens stopt bij Jong AZ wil niet direct zeggen dat hij de club gaat verlaten. Hij is nog met AZ in gesprek over een andere functie binnen de club. „We willen graag dat Maarten bij de club blijft”, zegt Max Huiberts, directeur voetbalzaken bij AZ. „Daarover voeren we gesprekken met hem.”

Wie Martens bij Jong AZ gaat opvolgen, is nog niet bekend. Bij AZ is het niet ongebruikelijk om te gaan schuiven met trainers die al bij de club werken. Mocht dat ook nu gebeuren, dan zou Jan Sierksma een kandidaat kunnen zijn. Sierksma is nu trainer van AZ onder 18 en het team dat in de Youth League uitkomt. Hij doet de cursus Coach Betaald Voetbal en de verwachting is dat hij komende zomer zijn papieren heeft.

Als trainer van Jong AZ kan Martens goede resultaten overleggen. De dertiende plaats van vorig seizoen was al de hoogste klassering van Jong AZ sinds de promotie naar de eerste divisie (zie kader) en dit seizoen is het team hard op weg die prestatie te verbeteren. Jong AZ, dat vrijdagavond in Almelo de zware uitwedstrijd tegen Heracles speelt, staat momenteel knap achtste in de eerste divisie.

Spelers

Daarnaast maakten dit seizoen al diverse spelers vanuit Jong AZ de stap naar de A-selectie of zelfs het eerste elftal. Myron van Brederode, vorig jaar nog Jong AZ, was in de zomer de eerste. Daarna volgde Maxim Dekker in september en sinds enkele weken is Wouter Goes de derde speler die vanuit Jong AZ ogenschijnlijk moeiteloos de stap naar de basis van het eerste elftal weet te maken.

Voordat hij trainer van Jong AZ werd, waren Martens en AZ al goede bekenden van elkaar. De Belg speelde het overgrote deel van zijn carrière bij AZ, van 2006 tot 2014. In die periode werd hij met AZ landskampioen (2009) en stond hij twee keer in de kwartfinale van de Europa League (2012 en 2014). Bij de gewonnen bekerfinale van 2013 ontbrak hij vanwege een blessure.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ben erg benieuwd wat Martens na dit seizoen gaat doen. AZ en Martens wisten twee jaar terug al wat ze van elkaar konden verwachten dus de ambitie van Martens (binnen/buiten AZ) zal ook al lang en breed besproken zijn. Daar heeft men vervolgens twee jaar lang aan kunnen werken qua ontwikkeling en eventuele verwachtingen naar anderen toe. Komt dus voor AZ niet als een verrassing. Lijkt me dus dat wanneer een langer verblijf bij AZ gewenst is, die al behoorlijk is uitgestippeld en vaststaat.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik heb een positief gevoel bij Martens, beschaafde persoon die goed presteert. Ik stel me voor dat AZ hem alleen langer kan binden als ze een concrete toezegging kunnen doen voor een toekomstige rol als hoofdtrainer van het eerste (of dat verstandig is, dat weet ik niet)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 10 mar 2023, 13:55 Ik heb een positief gevoel bij Martens, beschaafde persoon die goed presteert. Ik stel me voor dat AZ hem alleen langer kan binden als ze een concrete toezegging kunnen doen voor een toekomstige rol als hoofdtrainer van het eerste (of dat verstandig is, dat weet ik niet)
Heeft meer laten zien dan Jansen vooraf liet zien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 10 mar 2023, 22:25 Heeft meer laten zien dan Jansen vooraf liet zien.
De vraag is dus of AZ Martens echt als hoofdtrainer ziet. Zullen ze Martens simpelweg toevoegen als assistent-trainern binnen de technische staf van Jansen? Mocht Jansen dan -alsnog- vertrekken, dan heb je de opvolger natuurlijk al klaar staan. Aangezien AZ wat langer vooruit lijkt te kijken m.b.t. opvolging van trainers, zou het ook interessant zijn om te weten wat er bijvoorbeeld met Goudmijn Sr. is afgesproken. Of zouden ze hem dan bijvoorbeeld op Jong AZ zetten? Waarschijnlijk krijgen we hier pas aan het einde van het seizoen meer over te horen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DiepeMast schreef: 13 mar 2023, 15:07 Zullen ze Martens simpelweg toevoegen als assistent-trainern binnen de technische staf van Jansen?
Het is natuurlijk wel risicovol. Wil Maarten wel tweede viool spelen bij AZ 1 nadat hij een aantal jaar op eigen benen stond?
Ik denk dat er voor Maarten straks voldoende belangstelling is om straks ergens (NL of BE) hoofdtrainer te worden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 13 mar 2023, 19:43 Het is natuurlijk wel risicovol. Wil Maarten wel tweede viool spelen bij AZ 1 nadat hij een aantal jaar op eigen benen stond?
Ik denk dat er voor Maarten straks voldoende belangstelling is om straks ergens (NL of BE) hoofdtrainer te worden.
Mijn inschatting is dat ze - gezien het voortraject - hem als hoofdtrainer zien, maar er is nu op dit moment nog geen vacature dus kunnen ze concreet weinig bieden.

AZ en Martens zullen de zomer afwachten en dan een knoop doorhakken.

Jansen zou wel eens (zowel positief als negatief) weg kunnen gaan en dan is de vacature direct ingevuld. Is Jansen er wel nog dan zullen de wegen waarschijnlijk scheiden en blijft hij ongetwijfeld op de radar.

Doet hij het twee jaar leuk bij een Groningen dan kan hij altijd terugkomen. Een grotere club dan AZ zal zich niet melden.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoewel het hier dan over Martens gaat, ben ik stiekem nog wel benieuwd wat voor potentie Sierksma als trainer heeft.
Dit team in de youth league levert toch wel het soort strijd dat ik graag zie én het levert resultaten op.

Zou hij dat ook op een hoger niveau kunnen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 15 mar 2023, 14:53 Hoewel het hier dan over Martens gaat, ben ik stiekem nog wel benieuwd wat voor potentie Sierksma als trainer heeft.
Dit team in de youth league levert toch wel het soort strijd dat ik graag zie én het levert resultaten op.

Zou hij dat ook op een hoger niveau kunnen?
Tussenstapje Jong AZ is misschien het beste, daar is een vacature. Dan kan hij ook met veel van dezelfde jongens werken.
we can come an end
Plaats reactie