Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 30 mar 2023, 12:57 Jij bent niet overtuigd. Dat is wat anders dan dat het op zichzelf niet overtuigend is. Een aantal mensen zit wel op mijn hand. Wellicht dat het voor hen wel overtuigend is.

Ik hoop eigenlijk vooral dat AZ mensen weet te overtuigen. Ten aanzien van de handelswijze van Albers komen ze voor mij niet met overtuigend bewijs. En voornamelijk met onbewezen stellingen en insinuaties. Dat vind ik voor een BVO in een officieel schrijven nogal kwalijk.

Maar ieder zo zijn eigen normenkader.
Eigenlijk had AZ hun handelswijze nog eens met jou moeten bespreken, nadat het al door diverse personen in en buiten de organisatie heel goed is besproken.
Jij doet het nu een beetje voorkomen dat deze stap en brief even in een soort opwelling in elkaar is geflanst, terwijl er feitelijk een heel tijdsbestek aan vooraf is gegaan voordat deze weldoordachte brief door het miljoenenbedrijf is verstuurd. We zullen zien of de KNVB wederom AZ zo gemakkelijk als in 2020 van zich afschudt.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 31 mar 2023, 10:40 Eigenlijk had AZ hun handelswijze nog eens met jou moeten bespreken, nadat het al door diverse personen in en buiten de organisatie heel goed is besproken.
Jij doet het nu een beetje voorkomen dat deze stap en brief even in een soort opwelling in elkaar is geflanst, terwijl er feitelijk een heel tijdsbestek aan vooraf is gegaan voordat deze weldoordachte brief door het miljoenenbedrijf is verstuurd. We zullen zien of de KNVB wederom AZ zo gemakkelijk als in 2020 van zich afschudt.
Je kan het toch prima eens zijn met de stap die ze zetten, maar vraagtekens hebben bij keuzes/formuleringen in de brief?

Ik van ganser harte dat ze al hun vermoedens en verwijten hard kunnen maken en werd tijd dat een BVO het gedrag/bestuur van de KNVB aan de kaak stelt. Maar of dit de juiste vorm is, deze brief, weet ik niet.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZA'dam schreef: 31 mar 2023, 10:37 Wij baseren ons op de werkelijke eindstand in een competitie waarin we twee keer van ajax wonnen. En het ging alleen al om 35 miljoen startgeld.
Wat ikzelf heel problematisch vind is de naïviteit van AZ in dit verhaal. Ook AZ stond vooraan om het seizoen te laten beëindigen. Waarom? Er was geen enkele noodzaak. We hadden prima in de zomer verder kunnen voetballen. Maar itt andere landen, had ESPN (toen nog FOX) aangekondigd gewoon te zullen betalen, dus clubs vonden het wel best. Het was naïef van AZ te denken dat zij als winnaar/nr1 uitgeroepen zouden worden, of een eerlijke verdeling van die CL-gelden zouden krijgen. Het was kortom, gewoon dom en zeer teleurstellend van AZ om vooraan te staan om de competitie te beëindigen.

En toen bleek ajax (vs AZ) bij de KNVB een grotere gunfactor/betere lobby te hebben, en Feyenoord eveneens (vs Utrecht). Goh, verrassend.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 31 mar 2023, 11:13 Je kan het toch prima eens zijn met de stap die ze zetten, maar vraagtekens hebben bij keuzes/formuleringen in de brief?
Die brief gaf het haar standpunten op maar ik denk wel dat AZ reeds heeft ingecalculeerd dat het een gang naar de recht hierna gaat zetten.
De KNVB heeft immers meteen al laten weten dat het onjuist is wat AZ beweerd en zich hierin geheel niet kan vinden. Het neemt AZ dus wederom niet serieus en deze reactie van de KNVB zal voor AZ ook niet onverwachts zijn. De brief gaf reeds aan, dat AZ de gang naar de rechter niet gaat schuwen mocht de voetbalbond niet open staat voor een onderzoek en het zal neem ik aan daarmee, wat het ook zegt 'concrete aanwijzingen hebben'. Wat dat precies is om als bewijslast te kunnen opvoeren kunnen wij niet inschatten, maar als je het zo hard speelt zoals AZ nu doet ga ik er vanuit dat die brief slechts de eerste stap is in het scenario wat AZ voor ogen heeft.
Nogmaals dit is niet in twee dagen allemaal opgezet en gezien de eerder ervaringen die het had met de KNVB, neem ik aan dat ze nu beter voor de dag komen om niet wederom zomaar te worden afscheept.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Grifo schreef: 31 mar 2023, 11:25 Wat ikzelf heel problematisch vind is de naïviteit van AZ in dit verhaal. Ook AZ stond vooraan om het seizoen te laten beëindigen. Waarom? Er was geen enkele noodzaak. We hadden prima in de zomer verder kunnen voetballen. Maar itt andere landen, had ESPN (toen nog FOX) aangekondigd gewoon te zullen betalen, dus clubs vonden het wel best. Het was naïef van AZ te denken dat zij als winnaar/nr1 uitgeroepen zouden worden, of een eerlijke verdeling van die CL-gelden zouden krijgen. Het was kortom, gewoon dom en zeer teleurstellend van AZ om vooraan te staan om de competitie te beëindigen.

En toen bleek ajax (vs AZ) bij de KNVB een grotere gunfactor/betere lobby te hebben, en Feyenoord eveneens (vs Utrecht). Goh, verrassend.
Het lijkt inderdaad op het eerste oog naïef van AZ geweest te zijn.
Misschien dacht men dat de kans op Champions League miljoenen op dat moment groter was dan dat die na 34 speelronden zou zijn.
Verder wist men op dat moment niet hoe de corona perikelen zich zouden ontwikkelen.
Ook denk ik dat ze graag naar het CAS zouden zijn gegaan maar dat dat niet mogelijk bleek omdat de KNVB geen formeel besluit nam waartegen ze bij het CAS in beroep konden gaan.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 31 mar 2023, 08:29 Prima. Dan beticht ik ze van het schrijven van een broddel-brief.

Maar misschien leef ik ook in een parallel universum. Voornamelijk in de politiek en de juridische wereld en in beide gevallen kom je met een dergelijk epistel echt niet weg. Maar misschien is dit in deze bedrijfstak - de voetballerij - heel gewoon en sorteert een dergelijke brief wel het gewenste effect.
Oh dus dat AZ zich aan roddel en achterklap schuldig maakte is terug genomen? We lijken het steeds meer eens te worden :D

Voor de (door jou?) overtuigden die dat nog steeds menen nog het volgende:

Bij roddel en achterklap zijn drie partijen betrokken namelijk de roddelaar, degene tegen wie die roddelt en degene over wie die roddelt. Zo roddelt mijn buurvrouw wel eens tegen mij over andere buren.
Inzake de brief zijn er slechts twee partijen in het geding, de zender en de ontvanger oftewel AZ en de KNVB. Op grond daarvan kun je AZ moeilijk van roddel en achterklap betichten.

Voldoen daarmee jouw eerdere reacties op mijn posts ook aan de kwalificatie broddelwerk ?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 31 mar 2023, 12:27 Oh dus dat AZ zich aan roddel en achterklap schuldig maakte is terug genomen? We lijken het steeds meer eens te worden :D

Voor de (door jou?) overtuigden die dat nog steeds menen nog het volgende:

Bij roddel en achterklap zijn drie partijen betrokken namelijk de roddelaar, degene tegen wie die roddelt en degene over wie die roddelt. Zo roddelt mijn buurvrouw wel eens tegen mij over andere buren.
Inzake de brief zijn er slechts twee partijen in het geding, de zender en de ontvanger oftewel AZ en de KNVB. Op grond daarvan kun je AZ moeilijk van roddel en achterklap betichten.

Voldoen daarmee jouw eerdere reacties op mijn posts ook aan de kwalificatie broddelwerk ?
Het betreft toch uitlatingen van verschillende individu'en?
Beetje rare logica dit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2023, 13:53 Het betreft toch uitlatingen van verschillende individu'en?
Beetje rare logica dit.
Ondanks mijn inspanningen begrijpend te lezen begrijp ik je reactie niet. Kun je dat nader toelichten?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16055
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2023, 13:53 Het betreft toch uitlatingen van verschillende individu'en?
Beetje rare logica dit.
Ik snap de komma, maar hij is niet nodig :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 31 mar 2023, 16:57 Ik snap de komma, maar hij is niet nodig :wink:
Een punt achter ‘nodig’ is wél nodig. :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 31 mar 2023, 16:57 Ik snap de komma, maar hij is niet nodig :wink:
Ik zie geen komma?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Eindelijk de tijd gehad de brief door te nemen. Hoewel je over enkele punjes kunt soebatten, is het algemene beeld toch wel redelijk duidelijk:
- KNVB reageert simpelweg nauwelijks/niet op het moment dat er kritische vragen worden gesteld (vanuit AZ).
- Besluitvorming en informatievoorziening is niet eenduidig en transparant (zie de hele discussie omtrent compensatie)
- Er is een discrepantie in de belangenvertegenwoordiging van de KNVB 1) voor en tussen alle clubs en 2) vanuit KNVB als organisatie t.o.v. de overheid en de BVO's.

M.b.t. Albers: Het kan bijna niet anders dan dat AZ hard kan maken dat Albers wel degelijk contact heeft gehad met mensen binnen PSV. En als het dan inderdaad klopt, is het volkomen terecht dat AZ dit aankaart. Als blijkt dat AZ dit niet hard kan maken, is dit niet een heel sterk punt.

Dat de FAP wel vaker bevoordeeld wordt, lijkt me een algemeen vermoeden. Althans: is dit iets wat jullie met totale verbazing hebben gelezen (oprecht als in: "Huh?! Zegt AZ nu dat ze vermoeden dat de KNVB een voorkeurspositie voor FAP heeft?")? Ik kan het me bijna niet voorstellen. AZ heeft daar ook nog eens enkele specifieke stellingen voor. Heel goed dat ze dit vermoeden nu eens formaliseren. Laat de KNVB maar eens aantonen dat ze reglementair handelen en keuzes maken in het belang van àlle BVO's.

En dan nog één laatste toevoeging: het is op z'n minst opvallend te noemen dat de KNVB de inhoud van deze brief pas eind juni wilt behandelen nádat de hele discussie over de verkoop van televisierechten aan ESPN al is begonnen (zie ook https://www.telegraaf.nl/sport/19931061 ... ombrief-AZ). Hmm... :?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 31 mar 2023, 15:27 Ondanks mijn inspanningen begrijpend te lezen begrijp ik je reactie niet. Kun je dat nader toelichten?
Als ik op jouw werk kom en met jouw collega's/manager/directie ga praten over jouw handelen namens de organisatie, kan ik best een dialoog hebben en toch aan het roddelen zijn.

In de brief geadresseerd aan de KNVB komen ook de vermeende handelingen van individuele personen ter sprake. Dan zijn er toch alsnog drie of meer betrokken partijen?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 31 mar 2023, 19:18 Als ik op jouw werk kom en met jouw collega's/manager/directie ga praten over jouw handelen namens de organisatie, kan ik best een dialoog hebben en toch aan het roddelen zijn.

In de brief geadresseerd aan de KNVB komen ook de vermeende handelingen van individuele personen ter sprake. Dan zijn er toch alsnog drie of meer betrokken partijen?
Ja maar wie zou er dan roddelen tegen wie, over wie ? De brief was toch mede aan Jan Albers gericht?

Als je kritiek hebt op mijn functioneren als voorzitter van de RvC en je stuurt een brief naar de organisatie waar ik werk dan is dat geen roddelen. Naar wie had je de brief anders moeten sturen ? Niet naar mij persoonlijk want je schrijft over me als functionaris van die organisatie. Notabene met als doel misstanden binnen die organisatie aan de kaak te stellen en aldus, als direct belanghebbend lid, het functioneren van die organisatie in de toekomst te verbeteren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16055
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 31 mar 2023, 18:10 Ik zie geen komma?
Individu’en?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De KNVB heeft inmiddels gereageerd op de brief van AZ. "We hebben AZ bovendien uitgenodigd voor een gesprek, omdat we graag zo snel mogelijk de lucht willen klaren", laat een woordvoerder van de KNVB weten. "In principe reageren we niet inhoudelijk via de media op briefwisselingen met onze leden, dus dat doen we nu ook niet. De brief van AZ hebben we ontvangen en besproken. AZ heeft ons gevraagd om schriftelijk te reageren en dat hebben we inmiddels gedaan."

Reactie AZ
'AZ heeft de reactie van de KNVB op onze brief ontvangen. We gaan de antwoorden bestuderen en zullen daarna reageren. Een ding dat opvalt is dat er geen reactie is gekomen op ons verzoek om een (onafhankelijk) feitenonderzoek. Daar heeft AZ nog opvolging om gevraagd bij de KNVB', zo klinkt het.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 31 mar 2023, 19:47 Individu’en?
Dat is geen komma, maar een apostrof. Zou jij als taalnazi toch moeten weten.

Individu'en is overigens sowieso geen juiste spelling. Meervoud van individu wordt óf individuen, óf individu's.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16055
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 31 mar 2023, 22:04 Dat is geen komma, maar een apostrof. Zou jij als taalnazi toch moeten weten.

Individu'en is overigens sowieso geen juiste spelling. Meervoud van individu wordt óf individuen, óf individu's.
En wie is hier nu de taalnazi? :lol: :lol:

Als ik nou toch altijd zó diep in jouw irritatiezone zit, negeer me dan gewoon.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 31 mar 2023, 22:12 En wie is hier nu de taalnazi? :lol: :lol:

Als ik nou toch altijd zó diep in jouw irritatiezone zit, negeer me dan gewoon.
Ik grijp pas in als de forumverbeteraars het ook verkeerd doen.

Geen idee op basis waarvan je denkt dat jij heel diep in mijn irritatiezone zit trouwens, dat is op dit moment slechts voorbehouden aan 1 forummer. Jij valt me inmiddels wel weer mee.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Lekker OT.

Overigens kenmerkend dat de KNVB het belangrijkste deel van de brief simpelweg lijkt te negeren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie