Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Langedijk schreef: 29 dec 2022, 21:13 Maar gingen jouw dochters daardoor naar de mannen kijken en hebben ze nu een seizoenskaart? Dat is namelijk wat hierboven door iemand wordt beweerd.
Ik beweer dat helemaal niet, ik zeg dat dat een financiele motivatie kan zijn om een verlieslatende vrouwentak tóch in stand te houden. Het zou eerst onderzocht moeten worden óf dat enige grond heeft.

Overigens, ik durf wel te stellen dat mijn dochter veel meer met voetbal gehad zou hebben als AZ ook een vrouwentak had gehad en we af en toe daarheen hadden kunnen gaan/dat op tv hadden kunnen zien.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Grifo schreef: 29 dec 2022, 20:13 [...]niet zozeer economische motieven, want met sponsoring is een vrouwentak echt wel rond te krijgen qua begroting
Dat vraag ik me af. Zeker als de kosten voor salarissen omhoog gaat.
Het is niet zo dat er veel toeschouwers zijn - of dat de competitiewedstrijden op TV enorm bekeken worden.
Dan is je sponsoring ook liefdadigheid.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 29 dec 2022, 21:19 Ik beweer dat helemaal niet, ik zeg dat dat een financiele motivatie kan zijn om een verlieslatende vrouwentak tóch in stand te houden. Het zou eerst onderzocht moeten worden óf dat enige grond heeft.
Ik ben alvast met het onderzoek begonnen 8)

Maar om rode cijfers van een vrouwentak te rechtvaardigen heb je echt 1.000 extra vrouwen op de tribunes nodig bij de mannen. En daar geloof ik niet in. Waar ik wel in geloof is 1.000 topless vrouwen tussen het publiek waar de mannelijke supporters voor betalen :wink: Maar dat is natuurlijk weer grensoverschrijdend

Zoals Ferry ook aangeeft: sponsors willen iets terug voor hun geld. En als er niemand kijkt is dat geen reclame, dan wordt het inderdaad liefdadigheid. Voor professionalisering is veel geld nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 29 dec 2022, 21:13 Maar gingen jouw dochters daardoor naar de mannen kijken en hebben ze nu een seizoenskaart? Dat is namelijk wat hierboven door iemand wordt beweerd.
Nee geen seizoenkaart, wel af en toe mee😀
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 29 dec 2022, 21:45
Zoals Ferry ook aangeeft: sponsors willen iets terug voor hun geld. En als er niemand kijkt is dat geen reclame, dan wordt het inderdaad liefdadigheid. Voor professionalisering is veel geld nodig.
Sponsors (dus ook de huidige sponsors) willen een zo breed mogelijke maatschappelijke uitstraling. Een nieuwe doelgroep door het vrouwenvoetbal geeft precies dat.
Eenhoorn heeft vorig jaar aangegeven dat er een onderzoek naar de levensvatbaarheid van het vrouwenvoetbal moest komen. Ik ga er van uit dat dat onderzoek positief is afgerond want anders was deze beslissing niet genomen.
Expertise en mensen opleiden zijn kerntaken van AZ, dat erin brengen is al genoeg om tot een professionalisering te komen. Het hoeft niet veel geld te kosten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 29 dec 2022, 22:04 Het hoeft niet veel geld te kosten.
Het kutte is dat een behoorlijk deel van onze samenleving veel geld krijgt voor relatief weinig meerwaarde
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 29 dec 2022, 22:04 Sponsors (dus ook de huidige sponsors) willen een zo breed mogelijke maatschappelijke uitstraling.
Grote sponsors willen vooral zichtbaar zijn voor een groot publiek. Op de achterkant van een shirtje staan heeft geen zin als er niemand komt of kijkt.

Ik ben trouwens helemaal niet tegen een vrouwentak hoor. Laat ze net als de jeugd maar lekker van die snavels en kakkerlakken winnen. Ik geloof alleen niet in volle tribunes en zwarte cijfers en ik vind het algehele niveau bedroevend. Zelfs in Oranje maar 3 of 4 dames die recht tegen een bal kunnen trappen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 29 dec 2022, 22:11 Het kutte is dat een behoorlijk deel van onze samenleving veel geld krijgt voor relatief weinig meerwaarde
Nee dat is juist het mooie, wat is er nou meer waardevol dan een mensenleven. Alles meten in financiële meerwaarde is juist de grootste armoede in denken die er bestaat.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 29 dec 2022, 22:18 Nee dat is juist het mooie, wat is er nou meer waardevol dan een mensenleven. Alles meten in financiële meerwaarde is juist de grootste armoede in denken die er bestaat.
Ik denk dat we op een lijn zitten. Ik zie met afschuw dat iedere scheet wordt gedeclareerd. Weinig mensen die uit een passie de mooiste dingen maken.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 29 dec 2022, 22:17 Grote sponsors willen vooral zichtbaar zijn voor een groot publiek. Op de achterkant van een shirtje staan heeft geen zin als er niemand komt of kijkt.
Het gaat om de uitstraling, het overgrote deel van NL heeft niks met voetbal en zien nooit een wedstrijd, die krijgen alleen suptiel de sponsors tot zich (nieuwsberichtje hier, itemtje daar). Daarbij is het beeld over voetbal bij heel veel mensen negatief en de maatschappelijke kosten voor politie etc buiten proportie. Dus al het andere nieuws of exposure anders dan de gewone (negatieve) zaken geeft een breder perspectief en is daardoor toegankelijker voor een breder publiek.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 29 dec 2022, 22:04 Sponsors (dus ook de huidige sponsors) willen een zo breed mogelijke maatschappelijke uitstraling. Een nieuwe doelgroep door het vrouwenvoetbal geeft precies dat.
Een sponsor wil dat zijn naam zichtbaarheid krijgt bij de juiste doelgroep op het juiste moment. De brede maatschappelijke uitstraling is vooral voor AZ van belang.
Expertise en mensen opleiden zijn kerntaken van AZ, dat erin brengen is al genoeg om tot een professionalisering te komen. Het hoeft niet veel geld te kosten.
Ik denk dat je hier de AZ organisatie wat overschat. Het blijft een organisatie met ongeveer 30 miljoen omzet.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 30 dec 2022, 07:54 Een sponsor wil dat zijn naam zichtbaarheid krijgt bij de juiste doelgroep op het juiste moment. De brede maatschappelijke uitstraling is vooral voor AZ van belang.
Wat een lulkoek, denk je dat vrouwen niet gokken en geen huizen kopen. Alles wat meer naamsbekendheid geeft is meegenomen.
Ik denk dat je hier de AZ organisatie wat overschat. Het blijft een organisatie met ongeveer 30 miljoen omzet.
Ze gaan niet opeens koekjes bakken of metselen. Ze blijven bij hun eigen expertise en dat is voetbal. Dus ik denk dat jou beeld van geen kant klopt en dat dit geen grote inspanning vergt om in de organisatie te integreren. AZ heeft zelfs al een vrouwenteam gehad en de organisatie van vv-alkmaar staat ook gewoon. Appeltje eitje.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 30 dec 2022, 09:48 Wat een lulkoek, denk je dat vrouwen niet gokken en geen huizen kopen. Alles wat meer naamsbekendheid geeft is meegenomen.
Nee, dit is letterlijk wat sponsoring is en doet. Je koopt zichtbaarheid bij een bepaalde doelgroep. En dat wil je zo gericht mogelijk.
Kansino is de shirtsponsoring niet gestart voor mogelijk vrouwen voetbal. Geloof mij maar.
Je bent wel een oliedomme marketeer als je kiest voor sponsoring in een recessie met zichtbaarheid dat is 'meegenomen'.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Vrouwenvoetbal brengt weer eigen geinteresseerde sponsoren met zich mee en de bedragen die daarbij horen zullen de bedragen zijn op welke leest het vrouwenvoetbal zal moeten worden geschoeid (naast andere mogelijke inkomstenbronnen). Vooralsnog zullen de salarissen en kosten niet van het niveau zijn als dat bij de mannen. Verder heeft AZ al een hele infrastructuur voor betaald voetbal staan.

Voor veel mensen zal het de algehele uitstraling van AZ doen verbeteren en een meer diverse omgeving lijkt me sowieso leuk en goed voor iedereen die er bij AZ rondloopt.
Laatst gewijzigd door differentcook op 30 dec 2022, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 30 dec 2022, 09:48 AZ heeft zelfs al een vrouwenteam gehad
Ja, en daar zijn ze mee gestopt omdat het alleen maar geld kostte. Prima dat ze het 12 jaar later opnieuw gaan proberen maar een shirtsponsor zal nog steeds willen dat veel mensen dat shirt kunnen zien. Van alleen maatschappelijke betrokkenheid kun je niet leven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 30 dec 2022, 10:21 op welke leest het vrouwenvoetbal zal moeten worden geschroeid
Waarom wil je het nu opeens weer afbranden?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 30 dec 2022, 10:26 Waarom wil je het nu opeens weer afbranden?
:D
Dank je, ik heb mijn gezegden/uitdrukkingen niet op orde.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 30 dec 2022, 10:17 Nee, dit is letterlijk wat sponsoring is en doet. Je koopt zichtbaarheid bij een bepaalde doelgroep. En dat wil je zo gericht mogelijk.
Kansino is de shirtsponsoring niet gestart voor mogelijk vrouwen voetbal. Geloof mij maar.
Je bent wel een oliedomme marketeer als je kiest voor sponsoring in een recessie met zichtbaarheid dat is 'meegenomen'.
Tuurlijk is kansino is niet ingestapt om het vrouwenvoetbal. Maar ik sluit niet dat ze er wel van geweten hebben omdat het al heel lang speelt, dus er zal best een passage in het contract kunnen staan over de status van de shirts bij de vrouwentak (misschien komt er wel een aparte sponsor).
Maar ze zijn er natuurlijk niet rouwig om, de uitstraling van AZ is hier mee gegroeid en dus ook hun afzetmarkt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Helemaal niets over Alex Kroes gehoord of gelezen vandaag, ook niet uit de mond van Eenhoorn:
https://www.espn.nl/video/clip?id=11431022
Ik vind dat wel raar dat bij een nieuwjaarsreceptie de nieuwe derde statutair directeur niet spreekt (of zelfs maar wordt besproken in de eigen media). Maar hij heeft dan ook geen topic op het Fanpage forum
(ook kan Eenhoorn niet uit zijn mond krijgen dat hij er ook bij is op de nieuwjaarsreceptie 2024)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 30 dec 2022, 17:45 Tuurlijk is kansino is niet ingestapt om het vrouwenvoetbal. Maar ik sluit niet dat ze er wel van geweten hebben omdat het al heel lang speelt, dus er zal best een passage in het contract kunnen staan over de status van de shirts bij de vrouwentak (misschien komt er wel een aparte sponsor).
Maar ze zijn er natuurlijk niet rouwig om, de uitstraling van AZ is hier mee gegroeid en dus ook hun afzetmarkt.
Dat hebben ze geweten, die gesprekken over de overname van VV Alkmaar waren al een jaar gaande.
Plaats reactie