Wie moet de penalty's nemen?

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

MO811 schreef:Je moet wel in de 16 komen om een pingel te krijgen, AZ speelt tot de 16 heel aardig maar komt heel weinig in de 16 en heeft ook geen spitsen die het duel in de 16 opzoeken. Logisch dat je geen pingels krijgt lijkt me.
Natuurlijk dat is het!!
Vorig jaar kampioen zonder in de 16 te komen en dit jaar zijn er maar 3 ploegen met meer doelpunten voor dan AZ.

AZ had al 2 pingels moeten hebben in de 1e 2 wedstrijden. Dan heb ik het over glaszuivere en niet over twijfelgevalletjes.
Tegen Heracles had de speler die de overtreding maakte ook nog eens rood moeten hebben. AZ liep later nog tegen 2 rode kaarten op door {domme} acties op deze verdediger. Deze 2 rode kaarten leverde in total 9 wedstrijden schorsing op.
Dit waren wel terechte kaarten maar 4 en 5 wedstrijden schorsing zijn daarna nog maar 2x {?} gegeven voor schandalige overtredingen en niet voor domme acties.


Als er wat met een AZ speler gebeurt dan wordt hij meteen op tv beelden geschorst.
Spelers uit A`dam worden vrijgesproken. Recent Enoh en een elleboog van Suarez werd uitgelegd als breed maken.
Volgens mij deed Schaars hetzelfde die week erna en die werd geschorst.


Ook als ik denk aan de scheidsrechter van de bekerfinale krijg ik ook weer tranen in mijn ogen.
Sindsdien weet ik het zeker dat ik de scheidsrechters niet vertrouw. Ik heb het gevoel dat er een club is met een hele hoge begroting welke de laatste tijd erg weinig prijzen pakt die wel eens geholpen wordt.

Zijn er ook statistieken, zoals hier boven staan van de pingels, over kaarten voor en tegen?
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

El Hamdaoui dus. Strak in het hoekje. Discussie gesloten.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

vriend schreef:El Hamdaoui dus. Strak in het hoekje. Discussie gesloten.
Hij raakte de bal verkeerd. Hij schrok, dat zag je aan zijn lichaamstaal.
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

Cruz Azul schreef:[..]

Hij raakte de bal verkeerd. Hij schrok, dat zag je aan zijn lichaamstaal.
\

Een perfecte penalty! Absoluut onhoudbaar voor elke keeper deze bal.
Moet je nagaan als hij hem goed had geraakt. =P~
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Voordeel van nooit penalties krijgen is dat keeperts geen idee hebben welke hoek er gebruikt wordt door AZ-spelers.
...-
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

AZ.nl schreef:Tegen Willem II nam Jonathas de toegekende strafschop, terwijl hij uit tegen BATE Borsisov nog had gemist vanaf elf meter. Verbeek: 'Dat hij hem nu nam, komt ook omdat Rasmus Elm geblesseerd is. Er was eigenlijk geen andere kandidaat.'
:?
Is toch slecht?
...-
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Kees Vooijs schreef:[..]


:?
Is toch slecht?
Ja. Is (was) Schaars niet de nr.uno voor de penalties?
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
Playboy
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:53
Locatie: Alkmaart

Plien schreef:[..]

Ja. Is (was) Schaars niet de nr.uno voor de penalties?
Laten we het maar als een vooruitgang zien dat hij nu geen optie meer is, nu nog de corners en vrijetrappen en we zijn er
Sorry voor mijn spelfouten maar ik heb wat last van dislectie
WZV
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jul 2010, 07:16

Schaars is ruk inderdaad, kan me voorstellen dat Jonathas ze wilt nemen, net zoals van Wolfswinkel ze neemt en Suarez.
Daarmee krik je als spits dan ook snel je doelsaldo op....

Maar fine by me, laat hem ze nemen, Elm als backup....
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

WZV schreef:Daarmee krik je als spits dan ook snel je doelsaldo op........
Ja als je geluk hebt krijg je als AZ spits wel snel een pingel of 1a2 te nemen per jaar.
Als je dan de gouden schoen niet wint ligt het echt aan jezelf.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Playboy schreef:[..]


Laten we het maar als een vooruitgang zien dat hij nu geen optie meer is, nu nog de corners en vrijetrappen en we zijn er
Haha, ze moeten gewoon falkenburg of holman neerzetten aan de andere kant van de 16 bij een corner... dan zijn de corners wel gevaarlijk van schaars (10 meter te ver ingecalculeerd =P~ =P~ =P~

Valt me op dat daar gewoon niemand staat...... opzich ziet iedereen dat? (afgezien de spelers en/of verbeek?)
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Jozy.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Herry of Berry
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

MO7 schreef:Herry of Berry
:lol:

Samen. Een Olsen-Cruijff variant. (Tijd niet gezien trouwens.)
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Ligt het aan mij of heeft AZ in de hele eerste seizoenshelft geen enkele penalty mee gekregen, terwijl clubs als Feyenoord, ajax, PSV, er al een stuk of 6 - 8 hebben gekregen?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat ligt niet aan jou. AZ heeft zelfs in het hele kalenderjaar 2012 geen penalty gekregen in de eredivisie. De laatste was op 18 september 2011.
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Jozy is de enige die veel in de 16 komt. En daar maakt hij doelpunten óf hij struikelt over zijn eigen benen. In beide gevallen terecht geen strafschop.

Even zonder gekheid: ik denk dat Jozy te vaak aanvallende overtredingen maakt, waardoor hij wél 'verdiende' penalty's ook niet krijgt. We kunnen de statistieken opvallend vinden, maar ik kan me weinig situaties herinneren waarin wij een 100% penalty niet hebben gekregen.

Maar liever géén penalty's dan Suarez.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Izwid schreef:Jozy is de enige die veel in de 16 komt. En daar maakt hij doelpunten óf hij struikelt over zijn eigen benen. In beide gevallen terecht geen strafschop.

Even zonder gekheid: ik denk dat Jozy te vaak aanvallende overtredingen maakt, waardoor hij wél 'verdiende' penalty's ook niet krijgt. We kunnen de statistieken opvallend vinden, maar ik kan me weinig situaties herinneren waarin wij een 100% penalty niet hebben gekregen.

Maar liever géén penalty's dan Suarez.
Er waren toch meerdere situaties waarbij een speler van AZ werd vastgehouden in het strafschopgebied, sommige wat licht maar wel vasthouden....

In de samenvattingen zie ik toch redelijk vaak zeer makkelijk gegeven penalty's, dus het kan wel.
Nu is de vraag, waarom krijgen wij die niet?
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Johan schreef:Er waren toch meerdere situaties waarbij een speler van AZ werd vastgehouden in het strafschopgebied, sommige wat licht maar wel vasthouden....

In de samenvattingen zie ik toch redelijk vaak zeer makkelijk gegeven penalty's, dus het kan wel.
Nu is de vraag, waarom krijgen wij die niet?

De voorzetten van de zijkant komen van buiten de 16 (Roy doet zijn scharen tegen de zijlijn aan), en ballen op Jozy in de 16 komen vaak in de voeten met zijn rug naar het doel. Dan wordt hij weleens vastgehouden, maar net zo vaak maakt hij zelf de overtreding. Het ziet er gewoon minder penalty-waardig uit dan een schaar ín de 16, gezicht richting het doel, waarbij de verdediger iets te laat is.

Als Maher, of hetzelfde type, veel in de 16 zou opduiken dan komen er zeker meer penalty-situaties.

Dat de statistieken opvallend zijn is duidelijk, maar ik geloof niet in complotten.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

1] We krijgen bijna geen penalties
2] Altidore is te lomp om penalties te 'versieren' hij loopt nog liever 10 meter door met 2 mensen die aan zijn shirt hangen dan dat hij stopt met lopen. Een Psv, ajax of Twente doet dat continue, als je vastgehouden wordt gewoon stoppen met lopen en demonstratief naar de scheids kijken. Een Altidore valt HEEL af en toe wel eens, maar dan denk je ook van hoe kan zo een 'grote kerel' vallen. De schijn tegen dus.
Voor de rest komt er niemand in de 16, af en toe Maher maar die ego'd liever via een schot dan dat hij er langs probeert te glippen te vallen.

3] De enige 'penalty expert' die we hebben in de selectie is Donny Gorter, nam ze altijd bij NAC. Maar juist nu lijkt Verbeek het licht te hebben gezien en (hopelijk) met Wijnaldum te beginnen :wink:
Plaats reactie