Ron Vlaar (stage <17/assistent)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

ForzAZ schreef: 30 nov 2019, 08:23 Donderdag zat ik op de tribune. Gisteren heb ik die beelden op het internet ook gezien. Prachtig. Hou ik van die beleving. AZ moet in de winterstop maar met hem gaan praten voor een nieuwe rol van hem in de toekomst bij AZ. Ik denk dat hij van grote waarde kan zijn in de motivatie van jonge spelers.
Ik zag het ook pas in de samenvatting toen ik 's avonds laat nog even bij zat te komen na de rit naar huis. Vond het mooi om te zien.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Is het helemaal uitgesloten dat Vlaar de wedstrijd tegen ajax haalt, traint hij al weer mee of nog apart?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

handelaar schreef: 02 dec 2019, 00:13 Is het helemaal uitgesloten dat Vlaar de wedstrijd tegen ajax haalt, traint hij al weer mee of nog apart?
Alles wat hij voor de winterstop meepakt is meegenomen... het zal mij verbazen als hij speelt. Daarnaast heeft Vlaar echt wel wedstrijdritme nodig om weer in vorm te komen. Ik opteer gewoon Koopmeiners centraal en Clasie op de plek van Koopmeiners.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ Twello schreef: 02 dec 2019, 07:39 Ik opteer gewoon Koopmeiners centraal en Clasie op de plek van Koopmeiners.
Denk niet dat hij dat zelf wil, nu met het verlengen van zijn contract wil hij zich echt in die grote wedstrijden onderscheiden op het middenveld.
Gisteren was toch ook de bedoeling, maar dat ging niet door ziekte door, dat Midstsjo naar achteren gehaald zou worden en Clasie op zijn positie.
Toch zie ik Midtsjo juist liever op het middenveld blijven staan, gezien hij in mijn ogen de motor is van AZ, die wil ik juist tegen een ajax zijn kilometers zien maken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

handelaar schreef: 02 dec 2019, 08:38 Denk niet dat hij dat zelf wil, nu met het verlengen van zijn contract wil hij zich echt in die grote wedstrijden onderscheiden op het middenveld.
Gisteren was toch ook de bedoeling, maar dat ging niet door ziekte door, dat Midstsjo naar achteren gehaald zou worden en Clasie op zijn positie.
Toch zie ik Midtsjo juist liever op het middenveld blijven staan, gezien hij in mijn ogen de motor is van AZ, die wil ik juist tegen een ajax zijn kilometers zien maken.
Tegen tegenstanders die zich ingraven kun je wel in deze variant spelen (3-4-3) maar tegen 020 zie ik toch liever gewoon weer 4-3-3; dan moet Koopmeiners zich maar een wedstrijd opofferen. Zijn belang is niet groter dan het belang van AZ
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ Twello schreef: 02 dec 2019, 10:25 Tegen tegenstanders die zich ingraven kun je wel in deze variant spelen (3-4-3) maar tegen 020 zie ik toch liever gewoon weer 4-3-3; dan moet Koopmeiners zich maar een wedstrijd opofferen. Zijn belang is niet groter dan het belang van AZ
Slot zal er vast wel iets op verzinnen. In Slot we trust.

En ja, Max had op de blessuregevoeligheid van Vlaar moeten anticiperen, maar dat had vorig jaar al gemoeten. Maar daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.

Verder hoop ik inderdaad dat Vlaar na zijn voetballende carrière nog iets bij de club kan blijven doen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

dirkjan schreef: 02 dec 2019, 10:49 Slot zal er vast wel iets op verzinnen. In Slot we trust.

En ja, Max had op de blessuregevoeligheid van Vlaar moeten anticiperen, maar dat had vorig jaar al gemoeten. Maar daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.

Verder hoop ik inderdaad dat Vlaar na zijn voetballende carrière nog iets bij de club kan blijven doen.
Volgens mij - maar dat weet ik niet zeker - was er al afgesproken dat Vlaar actief gaat worden in de opleiding als hij stopt. Ik zal het nog eens navragen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 02 dec 2019, 10:49 Slot zal er vast wel iets op verzinnen. In Slot we trust.

En ja, Max had op de blessuregevoeligheid van Vlaar moeten anticiperen, maar dat had vorig jaar al gemoeten. Maar daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik.
Nee, niet zo maar. En vorig jaar al helemaal niet. De vraag blijft namelijk wie je er dan bijgehaald had als misschien wel 2e reserve voor een heel seizoen. En welke speler van niveau dat gewild had. Een onmogelijke opdracht, dus AZ heeft de keuze gemaakt dat niet te doen. Waarbij Slot ongetwijfeld ook geraadpleegd is.

Komende winter zal deze discussie er echter niet meer toe doen, want dan heeft AZ toch geen andere keuze dan een vervanger/concurrent voor Vlaar te halen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 02 dec 2019, 10:52 Volgens mij - maar dat weet ik niet zeker - was er al afgesproken dat Vlaar actief gaat worden in de opleiding als hij stopt. Ik zal het nog eens navragen.
Dat klopt inderdaad. Vlaar krijgt na zijn loopbaan een andere rol binnen de club.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 02 dec 2019, 19:26 Nee, niet zo maar. En vorig jaar al helemaal niet. De vraag blijft namelijk wie je er dan bijgehaald had als misschien wel 2e reserve voor een heel seizoen. En welke speler van niveau dat gewild had. Een onmogelijke opdracht, dus AZ heeft de keuze gemaakt dat niet te doen. Waarbij Slot ongetwijfeld ook geraadpleegd is.

Komende winter zal deze discussie er echter niet meer toe doen, want dan heeft AZ toch geen andere keuze dan een vervanger/concurrent voor Vlaar te halen.
Klopt. Je had de posities inderdaad dubbel bezet met Wuytes/Koopmeiners en Hatzidiakos/Vlaar. Van laatstgenoemde weet je inderdaad dat hij 35-30 wedstrijden zal spelen, maar met Hatzidiakos had je een redelijk fit alternatief. Enige optie was geweest om een talent te halen die dit seizoen had kunnen wennen en dan volgend jaar met Hatzidiakos had kunnen concurreren. Sepp van de Berg was daar ideaal voor geweest, alleen koos die helaas voor Engeland. Al weet ik niet of dat uberhaupt een optie was geweest voor AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 03 dec 2019, 08:59 Klopt. Je had de posities inderdaad dubbel bezet met Wuytes/Koopmeiners en Hatzidiakos/Vlaar. Van laatstgenoemde weet je inderdaad dat hij 35-30 wedstrijden zal spelen, maar met Hatzidiakos had je een redelijk fit alternatief. Enige optie was geweest om een talent te halen die dit seizoen had kunnen wennen en dan volgend jaar met Hatzidiakos had kunnen concurreren. Sepp van de Berg was daar ideaal voor geweest, alleen koos die helaas voor Engeland. Al weet ik niet of dat uberhaupt een optie was geweest voor AZ.
Misschien niet afgelopen zomer, maar ik heb begrepen dat men in Zwolle als de dood was dat hij zou worden opgepikt rond de tijd dat wij Reijnders oppikten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

[quote="AZ 4 Life" post_id=687575 time=1575363596 user_id=194]
Klopt. Je had de posities inderdaad dubbel bezet met Wuytes/Koopmeiners en Hatzidiakos/Vlaar. Van laatstgenoemde weet je inderdaad dat hij 35-30 wedstrijden zal spelen, maar met Hatzidiakos had je een redelijk fit alternatief. Enige optie was geweest om een talent te halen die dit seizoen had kunnen wennen en dan volgend jaar met Hatzidiakos had kunnen concurreren. Sepp van de Berg was daar ideaal voor geweest, alleen koos die helaas voor Engeland. Al weet ik niet of dat uberhaupt een optie was geweest voor AZ.
[/quote]

Denk dat er op de situatie geanticipeerd was door het aantrekken van Weigelt en Bergsma in de zomer van 2018 en Velthuis in 2019. Naast de opties Wuytens/Koopmeiners/Hatzidiakos/Vlaar zou er met hun en Kramer voldoende talent aanwezig zijn om situaties zoals de huidige op te lossen en de oudere garde langzaam door de jongere te vervangen (ofschoon Bergsma al ouder is dan Koopmeiners maar dat terzijde). Helaas valt het tegen met de ontwikkeling van sommigen.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Theo Brinkman
Vandaag om 15:11
WIJDEWORMER
Ron Vlaar is op de weg terug nadat een blessure hem ruim een maand aan de kant hield. De centrale verdediger van AZ deed donderdag het grootste deel van de training mee met de rest van de groep.

Er is voorzichtige hoop dat Vlaar voor de winterstop nog in actie kan komen. Of dat dan als basisspeler is, is afwachten. Die kans is vooralsnog niet zo groot. Vlaar speelde zes weken geleden zijn laatste wedstrijd.

AZ trainde donderdag in de hal op het trainingscomplex. Daarbij werd duidelijk dat Jordy Clasie zaterdagavond tegen PEC Zwolle centraal in de verdediging zal spelen, als vervanger van de geblesseerde Pantelis Hatzidiakos. Afgelopen weekend in de thuiswedstrijd tegen VVV was dat ook al het geval.

Met Clasie als centrale verdediger kiest trainer Arne Slot ervoor om het vertrouwde middenveld van AZ intact te houden. Fredrik Midtsjø keert namelijk terug van afwezigheid (hij was zondag ziek) en zal zoals gebruikelijk het middenveld vormen met Teun Koopmeiners en Dani de Wit.
Slot moet in de verdediging improviseren omdat beide rechtsbenige centrale middenvelders (Hatzidiakos en Vlaar) geblesseerd zijn. De selectie herbergt geen derde rechtsbenige centrale verdediger en de spelers van Jong AZ worden nog niet geschikt geacht. Een middenvelder opstellen als centrale verdediger is volgens Slot daarom op dit moment de beste optie.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 4Haq?amp=1
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 10 dec 2019, 12:07 Vlaar zal denk ik wel minstens een helft tegen Manchester United spelen waarin Slot denk ik wel gaat kijken of hij in het weekend met Vlaar kan beginnen
Hij kwam wel voorbij in het filmpje over de training in het stadion, maar ik heb nog niet gelezen dat hij weer volledig mee traint. Dan weten we meer.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Kilkenny schreef: 10 dec 2019, 12:21 Hij kwam wel voorbij in het filmpje over de training in het stadion, maar ik heb nog niet gelezen dat hij weer volledig mee traint. Dan weten we meer.
Zat hij dan al niet tegen PEC al op de bank? Kan me vergissen maar volgens mij heeft hij ook nog eventjes warm gelopen maar van een invalbeurt kwam het er niet van.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

handelaar schreef: 10 dec 2019, 12:42 Zat hij dan al niet tegen PEC al op de bank? Kan me vergissen maar volgens mij heeft hij ook nog eventjes warm gelopen maar van een invalbeurt kwam het er niet van.
Hij zat wel op de bank en heeft ook warm gelopen, maar ik heb niet kunnen zien of dat met de intentie was om in te vallen of omdat hij gewoon even in beweging moest komen, want het duurde niet lang. Ik wacht het nieuws nog even af, als hij fit is zullen ze hem zeker een invalbeurt geven/gunnen in Manchester. We kunnen hem natuurlijk gebruiken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Kilkenny schreef: 10 dec 2019, 12:47 Hij zat wel op de bank en heeft ook warm gelopen, maar ik heb niet kunnen zien of dat met de intentie was om in te vallen of omdat hij gewoon even in beweging moest komen, want het duurde niet lang. Ik wacht het nieuws nog even af, als hij fit is zullen ze hem zeker een invalbeurt geven/gunnen in Manchester. We kunnen hem natuurlijk gebruiken.
Tegen Manchester kunnen we nu wat experimenteren voor de wedstrijd in het weekend. Zou mooi zijn om te kijken hoe Clasie en daarna Vlaar zich staande houden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

handelaar schreef: 10 dec 2019, 13:07 Tegen Manchester kunnen we nu wat experimenteren voor de wedstrijd in het weekend. Zou mooi zijn om te kijken hoe Clasie en daarna Vlaar zich staande houden.
De 3600 achterna reizende AZers alleen al lijkt me een uitstekende reden om vanavond niet te gebruiken voor experimenten
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Vlaar zal niet spelen aldus Slot. Een wedstrijd met een dergelijk hoge intensiteit is niet goed als je terugkomt van een blessure, 4 trainingen in de benen hebt en 6 wedstrijden hebt gemist. Hij zou alleen kunnen invallen. Volgens Slot is het wel de verwachting dat Clasie speelt. Over Druijf als alternatief voor Boadu vond ik hem minder zeker spreken, alhoewel hij duidelijk nog niks zei over de opstelling alleen dat de beste 11 spelen.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Dario Hubner schreef: 12 dec 2019, 06:47 De 3600 achterna reizende AZers alleen al lijkt me een uitstekende reden om vanavond niet te gebruiken voor experimenten
Dit lijkt me geen gek experiment, dit zijn gewoon de twee opties die we hebben voor de komende tijd dus weinig experimenteels aan.
Plaats reactie