Training

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

multatuli schreef: 23 jun 2021, 21:32 Ingrid Paul was een vooraanstaand schaatscoach! Niet alleen qua beweging en conditie kan men bij AZ veel van leren, maar ook qua mentaliteit zal zij veel ervaring hebben. Bijvoorbeeld met Bob de Jong die een topper was op de langste afstand maar ook ontzettend grillig was. Sowieso kunnen voetballers wel wat leren van schaatsers :)
Wel leuk hoor, al die grappige opmerkingen hierover in het Boadu topic, maar wat ik bedoel is de intensiteit vd training. Ik heb regelmatig beelden gezien van de training die schaatsers doen o.a in de zomerperiode. Ik heb daarvan geleerd dat die trainingen (net als judo en kickboxtrainingen) veel zwaarder zijn dan de gemiddelde prof voetbaltraining. Zo'n Sven Kramer is niet zomaar veelvoudig wereldkampioen geworden. Die heeft daar echt keihard voor getraind. Kortom er zit nog veel rek in de fitheid en atletisch vermogen van voetballers. Ik hoop dat Paul hier ook een rol in gaat krijgen dat AZ op een hoger niveau gaat trainen. Topfit (en atletische) spelers kunnen het verschil maken tussen plek 3 en plek 1. Bijvoorbeeld veel wedstrijden worden beslist in de laatste 10 minuten en vaak zie je dat de meeste voetballers er dan aardig doorheen zitten. Een team dat topfit is kan dan het verschil maken.

Ander voorbeeld!/vraag: waarom wordt er bij de gemiddelde Duitse topclub harder getraind dan bij de gemiddelde Nederlandse topclub?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 26 jun 2021, 02:27 Wel leuk hoor, al die grappige opmerkingen hierover in het Boadu topic, maar wat ik bedoel is de intensiteit vd training. Ik heb regelmatig beelden gezien van de training die schaatsers doen o.a in de zomerperiode. Ik heb daarvan geleerd dat die trainingen (net als judo en kickboxtrainingen) veel zwaarder zijn dan de gemiddelde prof voetbaltraining. Zo'n Sven Kramer is niet zomaar veelvoudig wereldkampioen geworden. Die heeft daar echt keihard voor getraind. Kortom er zit nog veel rek in de fitheid en atletisch vermogen van voetballers. Ik hoop dat Paul hier ook een rol in gaat krijgen dat AZ op een hoger niveau gaat trainen. Topfit (en atletische) spelers kunnen het verschil maken tussen plek 3 en plek 1. Bijvoorbeeld veel wedstrijden worden beslist in de laatste 10 minuten en vaak zie je dat de meeste voetballers er dan aardig doorheen zitten. Een team dat topfit is kan dan het verschil maken.

Ander voorbeeld!/vraag: waarom wordt er bij de gemiddelde Duitse topclub harder getraind dan bij de gemiddelde Nederlandse topclub?
Volgens mij is er doorgaans niets mis met de fitheid van het elftal? Die backs blijven maar opkomen, middeveld loopt zich kapot, Gudmunddson doet aanvallend en verdedigend veel loopwerk. We spelen bijna altijd met dezelfde elf ook met doordeweekse potjes erbij en ik zie zelden kramp. En ook overwegend weinig spier blessures, zowel panta, deWit als Svensson hadden blessures door een overtreding.

Mevrouw is gewoon clubarts geen conditietrainer. Als ze wat tips heeft prima, maar AZ heeft de fitheid en krachttraining prima op orde volgens mij. Leuk dat schaatsers zo hard trainen, maar dat is gewoon puur een conditie sport met een beetje techniek. Kramer hoeft niet te trainen op een crosspass of een balletje in te koppen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 26 jun 2021, 09:28 Volgens mij is er doorgaans niets mis met de fitheid van het elftal? Die backs blijven maar opkomen, middeveld loopt zich kapot, Gudmunddson doet aanvallend en verdedigend veel loopwerk. We spelen bijna altijd met dezelfde elf ook met doordeweekse potjes erbij en ik zie zelden kramp. En ook overwegend weinig spier blessures, zowel panta, deWit als Svensson hadden blessures door een overtreding.

Mevrouw is gewoon clubarts geen conditietrainer. Als ze wat tips heeft prima, maar AZ heeft de fitheid en krachttraining prima op orde volgens mij. Leuk dat schaatsers zo hard trainen, maar dat is gewoon puur een conditie sport met een beetje techniek. Kramer hoeft niet te trainen op een crosspass of een balletje in te koppen.
Het is niet alleen conditie, maar ook spiermassa en kracht. Er lopen er bij AZ echt nog wel een paar die op alle punten (conditie, spiermassa en kracht) nog iets erbij kunnen gebruiken. Qua kennis is zij wel iets meer dan alleen een clubarts en zij heeft ook vast veel interessante trainingsdata in haar bezit. Werken ze bij AZ ooit weleens met hartslagapparatuur e.d.?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 26 jun 2021, 12:31Werken ze bij AZ ooit weleens met hartslagapparatuur e.d.?
Ik kan me niet voorstellen dat AZ dat niet doet. Er wordt zoveel gemeten en bijgehouden van alle spelers, dan zullen ze de hartslag toch niet over het hoofd zien.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AZuid-Scharwoude schreef: 26 jun 2021, 14:17 Ik kan me niet voorstellen dat AZ dat niet doet. Er wordt zoveel gemeten en bijgehouden van alle spelers, dan zullen ze de hartslag toch niet over het hoofd zien.
Dat gebeurt al minimaal sinds de begintijd van Verbeek.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 26 jun 2021, 14:30 Dat gebeurt al minimaal sinds de begintijd van Verbeek.
Ik dacht dat Verbeek meer het Rocky type was. Lekker met boomstammen sjouwen in het bos ipv hypermoderne apparatuur :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 26 jun 2021, 18:31 Ik dacht dat Verbeek meer het Rocky type was. Lekker met boomstammen sjouwen in het bos ipv hypermoderne apparatuur :mrgreen:
Bijgaand een artikel waaruit blijkt dat de jeugdopleiding sinds 2015 met deze apparatuur werkt:

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/duin-steeds-beter-worden
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 27 jun 2021, 08:43 Bijgaand een artikel waaruit blijkt dat de jeugdopleiding sinds 2015 met deze apparatuur werkt:

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/duin-steeds-beter-worden
Interessant artikel, bedankt!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Opvallende afwezige -naast Druijf- is Rody de Boer.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Perry schreef: 05 jul 2021, 09:22 Opvallende afwezige -naast Druijf- is Rody de Boer.
Ik vermoed dat Rody ook op zoek is naar een nieuwe club waar hij wel kan keepen. Bij AZ is hij te oud voor Jong AZ en niet goed genoeg voor het 1e.

Is Barasi geblesseerd trouwens? Want die zit er ook niet meer bij.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mag Myron van Brederode nu een eigen topic?
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 07 aug 2022, 16:54 Mag Myron van Brederode nu een eigen topic?
Ik denk dat ie wel basisspeler blijft voorlopig, dus dat lijkt me wel een goed idee.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 24 aug 2022, 21:00 Tjonge wat een gel@l zeg. Onze conditie trainer ziet op een foto dat het nog wat matig is bij hem. Kop op zeg. Doe is normaal #-o
Was jij niet degene die al eerder zich er ook mee bemoeide dat ik 'normaal moest doen' toen ik wat Engelse woorden gebruikte?
Ik bepaal zelf wel of en wanneer ik normaal doe of niet en jij bepaalt niet wat normaal is. (normaal doen is trouwens overrated)
Je hoeft geen conditietrainer te zijn om te zien dat hij fysiek nog niet je van het is (net als velen eerder opmerkten bij Berghuis en Evjen)
we can come an end
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

differentcook schreef: 24 aug 2022, 22:56
(normaal doen is trouwens overrated)
😂😂 Quote van de dag
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

fitte boys
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Waarom heeft Kerkez een hamer vast :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Klei. schreef: 26 aug 2022, 09:18 Waarom heeft Kerkez een hamer vast :lol:
Om zijn sokken mee aan te trekken :lol:
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 24 aug 2022, 22:56 Was jij niet degene die al eerder zich er ook mee bemoeide dat ik 'normaal moest doen' toen ik wat Engelse woorden gebruikte?
Ik bepaal zelf wel of en wanneer ik normaal doe of niet en jij bepaalt niet wat normaal is. (normaal doen is trouwens overrated)
Je hoeft geen conditietrainer te zijn om te zien dat hij fysiek nog niet je van het is (net als velen eerder opmerkten bij Berghuis en Evjen)
Die jongen heeft al meer dan 30 wedstrijden gespeeld in het seizoen daar nu. Fysiek ben je dan nog niet “ je van het “? Na zoveel wedstrijden nu in een lopende competitie ? :^o
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 26 aug 2022, 10:24 Die jongen heeft al meer dan 30 wedstrijden gespeeld in het seizoen daar nu. Fysiek ben je dan nog niet “ je van het “? Na zoveel wedstrijden nu in een lopende competitie ? :^o
In een minder veeleisende competitie bouw je minder fysieke sterkte op dan in een sterkere competitie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Engelse competitie, wat voor beesten daar rondlopen. Een zeer goede fysieke basis is bij AZ1 een basisvoorwaarde om het spel te spelen dat men wil spelen. Ik denk dat dit voor een belangrijk deel ook reden is dat Evjen nu eindelijk begint aan te haken. Mijn reactie op Mihailovic was simpel een uiting van het verschil wat ik zag tussen zijn verschijning nu en die van de AZ spelers (zie de foto uit de kleedkamer van Gil Vicente).
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

differentcook schreef: 26 aug 2022, 10:35 In een minder veeleisende competitie bouw je minder fysieke sterkte op dan in een sterkere competitie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Engelse competitie, wat voor beesten daar rondlopen. Een zeer goede fysieke basis is bij AZ1 een basisvoorwaarde om het spel te spelen dat men wil spelen. Ik denk dat dit voor een belangrijk deel ook reden is dat Evjen nu eindelijk begint aan te haken. Mijn reactie op Mihailovic was simpel een uiting van het verschil wat ik zag tussen zijn verschijning nu en die van de AZ spelers (zie de foto uit de kleedkamer van Gil Vicente).
In hoeverre kan je dat dan zien van wat foto's met een shirt aan dan? Ik ga niet het internet afstruinen om foto's van Djordje zonder shirt te vinden maar als je trainingsfoto's ziet lijkt het me niet heel veel anders dan de gemiddelde AZ speler

Afbeelding
Van Alkmaar begint de victorie
Plaats reactie