Training

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Antti Opdam schreef: 03 jul 2019, 13:27 Maar een korter verblijf in de Europa League kost meer dan de marktwaarde van deze twee spelers samen.
De kosten van een korter verblijf in de Europa League moet je natuurlijk nog vermenigvuldigen met de kans dat deze spelers daadwerkelijk gaan spelen (+trainings/concurrentie-effect), het verschil dat zij dan zouden maken (leidt dat meespelen of hun aanwezigheid daadwerkelijk tot een langer verblijf?) en het effect van een weekje achterstand op hun functioneren ten tijde van de play-offs (zou een week meer trainen de doorslag geven?).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

klotsen schreef: 03 jul 2019, 14:08 De kosten van een korter verblijf in de Europa League moet je natuurlijk nog vermenigvuldigen met de kans dat deze spelers daadwerkelijk gaan spelen (+trainings/concurrentie-effect), het verschil dat zij dan zouden maken (leidt dat meespelen of hun aanwezigheid daadwerkelijk tot een langer verblijf?) en het effect van een weekje achterstand op hun functioneren ten tijde van de play-offs (zou een week meer trainen de doorslag geven?).
Eens.

Maar je begrijpt dat in de wereld van Antti:

- Johnsen zeker moet invallen (want het wordt een zware pot met deze armoedige selectie);
- er een hele goede kans is dat hij gaat scoren (heeft zich immers al bewezen tegen de beste verdedigers van Zweden);
- zijn marktwaarde dan exponentieel stijgt.

Laten we nu vooral hopen dat hij nu de mentaliteit kan opbrengen om het mismanagement van Slot (en Max) te compenseren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 03 jul 2019, 14:18 Eens.

Maar je begrijpt dat in de wereld van Antti:

- Johnsen zeker moet invallen (want het wordt een zware pot met deze armoedige selectie);
- er een hele goede kans is dat hij gaat scoren (heeft zich immers al bewezen tegen de beste verdedigers van Zweden);
- zijn marktwaarde dan exponentieel stijgt.

Laten we nu vooral hopen dat hij nu de mentaliteit kan opbrengen om het mismanagement van Slot (en Max) te compenseren.
Wat een gelul ineens over die Johnsen. Die kan er echt geen reet van en is enkel bruikbaar als pinchhitter. Een rol die Druijf ook kan vervullen tegen een team als Häcken. Laten we nu alsjeblieft niet net gaan doen alsof de aanwezigheid van Johnsen doorslaggevend gaat zijn want dat is het niet. Johnsen is overbodig verklaard doordat Boadu en Druijf hoger ingeschat worden, wat de kansen op speeltijd sowieso miniem maakt. Of Druijf moet ineens geblesseerd raken.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Iemand iets over de training?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 03 jul 2019, 15:58 Iemand iets over de training?
Ja mag ik!? :wink:

Ik zet net die fotoserie van trainingsdag 3 van AZ te kijken en dan vallen mij 2 foto's op.

Ten eerste lijkt het dat Ouwejan apart traint met de fysio. Klopt dat?

Ten tweede volgens mij loopt Maxim Gullit er opeens tussen. Traint hij mee als mogelijke vervanger van Ouwejan?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 03 jul 2019, 16:20 Ja mag ik!? :wink:

Ik zet net die fotoserie van trainingsdag 3 van AZ te kijken en dan vallen mij 2 foto's op.

Ten eerste lijkt het dat Ouwejan apart traint met de fysio. Klopt dat?

Ten tweede volgens mij loopt Maxim Gullit er opeens tussen. Traint hij mee als mogelijke vervanger van Ouwejan?
Ik heb ergens gelezen dat Ouwejan geblesseerd is (en daarom niet meespeelde). En dat vanwege de blessure van Ouwejan, Gullit is ingevlogen naar het trainingskamp (en dus ook meteen mocht invallen tijdens de wedstrijd). Kortom heeft nog niets met een mogelijke transfer te maken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 03 jul 2019, 14:38 Wat een gelul ineens over die Johnsen. Die kan er echt geen reet van en is enkel bruikbaar als pinchhitter. Een rol die Druijf ook kan vervullen tegen een team als Häcken.
Dat laatste is werkelijk nog nooit bewezen.

Maar, om on topic te komen, ik hoop dat Druijf daar dan heel hard op traint en misschien dat hij dan ooit op een dag het niveau van Johnsen kan halen. Te weten, 19 velddoelpunten bij de nummer 7 van Nederland.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 04 jul 2019, 14:24 Dat laatste is werkelijk nog nooit bewezen.

Maar, om on topic te komen, ik hoop dat Druijf daar dan heel hard op traint en misschien dat hij dan ooit op een dag het niveau van Johnsen kan halen. Te weten, 19 velddoelpunten bij de nummer 7 van Nederland.
Dan moeten wij eerst nummer 7 worden :lol: :lol: :lol: :lol:

En nu serieus: er mag wat mij betreft wat meer gebikkeld worden bij AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 04 jul 2019, 14:26 En nu serieus: er mag wat mij betreft wat meer gebikkeld worden bij AZ.
Wat mij betreft scoren we zoveel mogelijk.

Dat hele concept helpt doorgaans wat meer bij punten halen en door-bekeren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

trainingsschema.png
trainingsschema.png (21.03 KiB) 4831 keer bekeken

Hier kun je niet uit opmaken wat ze de hele week aan het doen zijn. Als je bij een wedstrijd geweest bent en je ziet dat alle corners misgegaan zijn dan kun je niet achterhalen of ze erop getraind hebben. Of penalty's of iets anders. Dat is wel soort van jammer. Zou allemaal wel wat gedetailleerder mogen. Indoor, betekent gewoon dat ze binnen bezig zijn.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De selectie die mee gaat op trainingskamp. Jammer dat er geen verassing vanuit de jeugd bij is:

Keepers
Marco Bizot
Rody de Boer
Jasper Schendelaar
Mees Bakker

Verdedigers
Jonas Svensson
Ron Vlaar
Stijn Wuytens
Owen Wijndal
Yukinari Sugawara
Thomas Ouwejan
Ramon Leeuwin
Joris Kramer
Léon Bergsma

Middenvelders
Fredrik Midtsjø
Dani de Wit
Teun Koopmeiners
Jordy Clasie
Håkon Evjen
Kenzo Goudmijn
Thijs Oosting
Mo Taabouni
Peer Koopmeiners

Aanvallers
Calvin Stengs
Myron Boadu
Oussama Idrissi
Albert Gudmundsson
Ferdy Druijf
Zakaria Aboukhlal
Félix Andrade
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ze hebben gelukkig wel de meest veelbelovende spelers van jong AZ meegenomen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Vorig jaar gingen 4 spelers van onder-16 mee.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ze gaan ook altijd evalueren tijdens trainingskamp. En opnieuw leren voetballen na de kerst en oud en nieuw. Dat evalueren leverde eigenlijk het meeste op in de Van den Brom tijd. Ik ben benieuwd of dat nu weer zo zal zijn. Zo ja, dan wordt AZ landskampioen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

~AZ~ schreef: 05 jan 2020, 17:01 Vorig jaar gingen 4 spelers van onder-16 mee.
Waaronder Fitz-Jim en Hillen. Het beoogde doel om zeer jonge spelers op deze manier meer vertrouwen te geven en te behouden voor de club is dus niet gelukt. Gewoon lekker met de selectie voor de 2e seizoenshelft afreizen voor een optimale voorbereiding.
Cetero censeo birrum bibendum esse
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

~AZ~ schreef: 05 jan 2020, 16:51 ... Jammer dat er geen verassing vanuit de jeugd bij is...
Dan weet de ´grote´ concurrent juist weer welke talenten zij gaan wegkapen bij AZ.

Het niveau op training bij AZ is heel hoog. Nodig om op hoog niveau te presteren in de wedstrijden. Die piepjonge gasten moeten opeens op hun leeftijd meedoen op een niveau dat ver boven hun niveau ligt. Dat kan zich daarna gaan wreken.

Bovendien vind ik dit trainingskamp moet de basis leggen voor de tweede seizoenshelft en is niet bedoeld voor mooie uitjes van jonge spelers.

Met Slot eindelijk weer een verstandige trainer die zich dit soort dingen niet laat opdringen omwille andere niet voetbaltechnische redenen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Felix Andrade.. een aanvaller. Is dat zo'n jonge speler ?

oh, ik zie 't al. huurling van Manchester City. Die hebber er teveel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Middenvelders
Fredrik Midtsjø
Dani de Wit
Teun Koopmeiners
Jordy Clasie
Håkon Evjen
Kenzo Goudmijn
Thijs Oosting
Mo Taabouni
Peer Koopmeiners
Goed om te zien, dat men Evjen dus ook als aanvallende middenvelder ziet en niet als rechteraanvaller.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 05 jan 2020, 21:15 Goed om te zien, dat men Evjen dus ook als aanvallende middenvelder ziet en niet als rechteraanvaller.
Maar dat zegt bij AZ echt helemaal niets. Ook Peer staat bij middenvelders, maar die moet verplicht achterin spelen. Ook vorig seizoen op de AZ website Teun en Seuntjens middenvelders. De 1e speelde toen achterin en de 2e in de spits
En zo waren er nog wel een paar spelers.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ik verbaas me erover waarom Allouch niet mee is op trainingskamp. Toch ook één van de groeibriljantjes in de jeugdopleiding. Daartegenover is wel Felix Andrade Correira mee die op huurbasis hier speelt maar mijn inziens geen potten en pannen tot op heden heeft gebroken
Plaats reactie