Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

DeZuivelDuivel schreef: 01 jun 2023, 20:01 Als we dan toch daar het shoppen zijn: wat dacht je van Koki Saito? Dit seizoen 7 doelpunten en 5 assists voor Sparta, maar is net als Ugalde gehuurd van Lommel waar zijn contract tot 2025 loopt. Heeft dus 1 doelpunt minder, maar 4 assists meer dan de door jou genoemde Ugalde en een evenlange contractduur.

Beiden koop je dan ook weer op de groei natuurlijk.
Koki Saito past niet meer na het aantrekken van van Bommel. Ugalde vind ik ook niet de juiste optie, dan kan je beter met Odgaard of Meerdink in de punt gaan spelen. Er vanuitgaande dat Pavlidis dan vertrekt.

Ik hoop dat het beperkt blijf bij Kerkez en Karlsson. Dat we vervolgens gericht kunnen doorselecteren en een talentenstrijd op links laten ontstaan.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

HSV gaat waarschijnlijk weer niet promoveren. Bij een vertrek van Dani de Wit zou ik dan een lijntje uitgooien bij Reis.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 01 jun 2023, 20:01
Beiden koop je dan ook weer op de groei natuurlijk.
Japanners koop je nooit op de groei :wink:

Na Sugawara ben ik trouwens wel even klaar met Japanners
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 07:21
Na Sugawara ben ik trouwens wel even klaar met Japanners
Want? Heb je een algemene mening over Japanse voetballers?
Slaat weer als kut op dirk dit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 07:21 Japanners koop je nooit op de groei :wink:

Na Sugawara ben ik trouwens wel even klaar met Japanners
🤮
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 02 jun 2023, 07:28 Want? Heb je een algemene mening over Japanse voetballers?
Slaat weer als kut op dirk dit.
Het niveau Sugawara hoef je niet helemaal uit Japan te halen. Dat moet je zelf kunnen opleiden of uit de KKD kunnen halen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Langedijk schreef: 02 jun 2023, 08:42 Het niveau Sugawara hoef je niet helemaal uit Japan te halen. Dat moet je zelf kunnen opleiden of uit de KKD kunnen halen.
Ben ik met jou eens. Rechterkant kwam vrijwel de hele competitie het gevaar vandaan. Odgaard die de bal kwijtraakt en Yuki die halfslachtig verdedigd. Van Ewijk is drie klassen beter, maar ook drie keer zo duur. Zou ik wel aandurven. Raak je met winst wel weer kwijt voordat het supertalent Mastoras er klaar voor is.
Jop van der Linden
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jan 2023, 20:52

Mousa Sidi schreef: 02 jun 2023, 09:01 Ben ik met jou eens. Rechterkant kwam vrijwel de hele competitie het gevaar vandaan. Odgaard die de bal kwijtraakt en Yuki die halfslachtig verdedigd. Van Ewijk is drie klassen beter, maar ook drie keer zo duur. Zou ik wel aandurven. Raak je met winst wel weer kwijt voordat het supertalent Mastoras er klaar voor is.
Ik las dat Heerenveen tussen de 5-7 miljoen voor hem vraagt, als dat waar is zouden ze hem moeten halen.
Koekie van Yuki
Steward
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2022, 20:45

DeTorenburch schreef: 02 jun 2023, 05:43 HSV gaat waarschijnlijk weer niet promoveren. Bij een vertrek van Dani de Wit zou ik dan een lijntje uitgooien bij Reis.
Helemaal mee eens! Al zie ik hem niet als vervanger van de Wit maar eerder daarachter.
Koekie van Yuki
Steward
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2022, 20:45

Ik zie op VP dat de hier al eerder genoemde Fosu-Mensah ook mag vertrekken. Lijkt mij dat AZ hier zeker een poging moet wagen. Dan heb je een speler van een aardig niveau die RB, CV en volgens mij ook CVM kan spelen. Heeft alleen maar sporadisch het niveau aangetikt in het buitenland. Maar lijkt mij een gevalletje clasie, geen opvallende speler in het buitenland maar hier in NL echt wel een sterke. Denk dat er ook wat ervaring en leeftijd toegevoegd mag worden aan deze selectie (zonder dat het gelijk 30+ 'ers zijn)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik geloof niet zo in Fosu Mensah, maar vind het wel aannemelijk dat AZ voor hem zou kunnen gaan als hij weer op de markt is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Koekie van Yuki schreef: 02 jun 2023, 10:27 Ik zie op VP dat de hier al eerder genoemde Fosu-Mensah ook mag vertrekken. Lijkt mij dat AZ hier zeker een poging moet wagen. Dan heb je een speler van een aardig niveau die RB, CV en volgens mij ook CVM kan spelen. Heeft alleen maar sporadisch het niveau aangetikt in het buitenland. Maar lijkt mij een gevalletje clasie, geen opvallende speler in het buitenland maar hier in NL echt wel een sterke. Denk dat er ook wat ervaring en leeftijd toegevoegd mag worden aan deze selectie (zonder dat het gelijk 30+ 'ers zijn)
Zou een goede optie zijn. Brengt ook de nodige fysieke kracht met zich mee.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Verdedigend is Yuki niet de sterkste, maar zoveel RB's in de ED kunnen zijn cijfers qua doelpunten en assists niet overleggen. Brenet komt nog het meest in de buurt. Van Ewijk moet je alleen halen als Sugawara vertrekt. Ook Van Ewijk is aanvallend sterk, maar laat verdedigend nog wel eens steken vallen.

En Fosu-Mensah? Ik weet het niet. Daar heb ik 'm te weinig voor gezien.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef: 02 jun 2023, 19:59 Ook Van Ewijk is aanvallend sterk, maar laat verdedigend nog wel eens steken vallen.
Klinkt als een functie-omschrijving voor een AZ back
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 02 jun 2023, 19:59 Verdedigend is Yuki niet de sterkste, maar zoveel RB's in de ED kunnen zijn cijfers qua doelpunten en assists niet overleggen.
En bijna geen enkele rechtsback kan zoveel defensieve blunders overleggen. Kijk de thuiswedstrijd tegen Utrecht anders nog eens terug. Backs moeten primair kunnen verdedigen, voor goals en assists moeten anderen zorgen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Leuk al die namen als Van Ewijk, Manhoef en Cerny. Maar die kosten stuk voor stuk rond de 8 miljoen Euro. Dan kan je als AZ beter inzetten op talenten uit het Youth League team. Ambitie kan zich uiten in het kopen van spelers, maar ook in het behouden van wat je hebt. Ik heb liever dat AZ het team bijeen weet te houden dan dat er met miljoenen wordt gesmeten met het risico op een Mihailovicje.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kass schreef: 02 jun 2023, 21:26 Leuk al die namen als Van Ewijk, Manhoef en Cerny. Maar die kosten stuk voor stuk rond de 8 miljoen Euro. Dan kan je als AZ beter inzetten op talenten uit het Youth League team.
Het is én én. Die jongens kunnen zich ontwikkelen en af en toe minuten maken achter de spelers die met meer zekerheid presteren. Je moet het team niet aan hen ophangen. AZ heeft een buffertje opgebouwd en gaat cashen op Kerkez en Karlsson (en evt. nog anderen) en gaan dze transferzomer ook uitgeven. Huiberts en Eenhoorm kunnen niet gaan zonder een goede prijs.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 02 jun 2023, 22:20 Het is én én. Die jongens kunnen zich ontwikkelen en af en toe minuten maken achter de spelers die met meer zekerheid presteren. Je moet het team niet aan hen ophangen. AZ heeft een buffertje opgebouwd en gaat cashen op Kerkez en Karlsson (en evt. nog anderen) en gaan dze transferzomer ook uitgeven. Huiberts en Eenhoorm kunnen niet gaan zonder een goede prijs.
Het zal wel flink cashen op Kerkez en Pavlidis. Die eerste heeft zich zo in de kijker gespeeld en feitelijk niet meer tegen te houden( is het niet Benfica dan wel een club uit de P.L, Laliga of serie A). Pavlidis gezien zijn contract (2025) lijkt ook gunstig om hem nu in de markt te zetten en je hebt in Odgaard feitelijk al een ideale centrumspits.
Een bedrag rondom de 36 a 38 miljoen lijkt me wel reëel wat het AZ zou moeten gaan opleveren.
Mogelijk dat Pantelis en Dani ook nog een transfer maken of die laatste zou er nog een seizoen bij moeten plakken gezien zijn blessure roet in het eten heeft gegooid,
waardoor de interesse die er vanuit de B.L. was, uiteindelijk is afgenomen.
Karlsson daarentegen wil ik nog wel zien of die vertrekt; zal gezien zijn grote mogelijkheden toch de 20 M grens moeten passeren, maar is dit seizoen nog al geblesseerd geweest waardoor hij slechts bij momenten zijn niveau van het seizoen daarvoor heeft weten aan te tikken en ligt daarbij nog t/m 2026 vast.
Ik kan wel begrijpen dat zo'n Huiberts, zou willen inzetten op een aanval: Karlsson-Odgaard-Cerny en daarbij het elftal met verdere aankopen en doorstroming van de eigen talenten ook in de breedte een impuls wil geven.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 03 jun 2023, 00:03 Het zal wel flink cashen op Kerkez en Pavlidis. Die eerste heeft zich zo in de kijker gespeeld en feitelijk niet meer tegen te houden( is het niet Benfica dan wel een club uit de P.L, Laliga of serie A). Pavlidis gezien zijn contract (2025) lijkt ook gunstig om hem nu in de markt te zetten en je hebt in Odgaard feitelijk al een ideale centrumspits.
Een bedrag rondom de 36 a 38 miljoen lijkt me wel reëel wat het AZ zou moeten gaan opleveren.
Mogelijk dat Pantelis en Dani ook nog een transfer maken of die laatste zou er nog een seizoen bij moeten plakken gezien zijn blessure roet in het eten heeft gegooid,
waardoor de interesse die er vanuit de B.L. was, uiteindelijk is afgenomen.
Karlsson daarentegen wil ik nog wel zien of die vertrekt; zal gezien zijn grote mogelijkheden toch de 20 M grens moeten passeren, maar is dit seizoen nog al geblesseerd geweest waardoor hij slechts bij momenten zijn niveau van het seizoen daarvoor heeft weten aan te tikken en ligt daarbij nog t/m 2026 vast.
Ik kan wel begrijpen dat zo'n Huiberts, zou willen inzetten op een aanval: Karlsson-Odgaard-Cerny en daarbij het elftal met verdere aankopen en doorstroming van de eigen talenten ook in de breedte een impuls wil geven.
Je kunt Karlsson niet twee zomers achter elkaar vastbinden en Odgaard is goed als 2e spits, moet een goalgetter bij als Pavlidis gaat.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 03 jun 2023, 00:54 Je kunt Karlsson niet twee zomers achter elkaar vastbinden en Odgaard is goed als 2e spits, moet een goalgetter bij als Pavlidis gaat.
Ibrahimovic gaat weg bij Milan……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie