Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Tja. Feitelijk zal deze brief wel kloppen. En op zich wel goed dat eea openbaar is want dan moet de KNVB wel reageren.
Maar aan de andere kant heeft het ook wel een zeker Calimero-gehalte.
@Langedijk: ik heb geen bijzondere fouten kunnen ontdekken in het taalgebruik. Het is wel onnodig deftig.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik vraag me zeer af of Woerts dit bij toeval in handen gekregen heeft, of juist niet. Ik vermoed, gezien de genoemde eerdere door de KNVB genegeerde communicatie, het laatste.

Calimero, ja, in ieder geval een beetje. Maar blijkbaar voelt AZ zich serieus in de zeik genomen, en komt er een (feiten?) relaas waarbij ze alles nog even opnoemen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Het is bijzonder dat AZ voor dit middel kiest. Dit is zo jaren 80. En gaat gerust weer backfiren.
Wil je invloed in Zeist? Creeer dan invloed. AZ heeft inmiddels drie directeuren. Laat hen de deur platlopen in Zeist om invloed uit te oefenen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 24 mar 2023, 00:06 @Langedijk: ik heb geen bijzondere fouten kunnen ontdekken in het taalgebruik. Het is wel onnodig deftig.
Ik mis ongeveer 20 komma’s in lange zinnen, met name voorafgaande aan het woordje ‘maar’. Komt de leesbaarheid niet ten goede. En er staat ergens een woord dubbel in een zin.

Ik zou dergelijke brieven eerst laten controleren door een neerlandicus.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik vind het vooral weer een volgende aflevering in de saga van bestuurlijke procedurele fiasco's.

Er zullen vast goede punten in staan (blijkbaar ontbreken de komma's :wink:), maar je hoort de rest van Nederland tot hier lachen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 24 mar 2023, 08:45 Ik vind het vooral weer een volgende aflevering in de saga van bestuurlijke procedurele fiasco's.

Er zullen vast goede punten in staan (blijkbaar ontbreken de komma's :wink:), maar je hoort de rest van Nederland tot hier lachen.
Ik ben het (helaas) helemaal met je eens, de Calimero-bokaal komen we voorlopig niet meer vanaf.

En er staan misschien geen echte fouten in de brief, maar er is echt geen doorkomen aan.

Zinnen als "het is volstrekt helder dat er geen helderheid was", doen vermoeden dat de brief niet is opgesteld door een (fatsoenlijke) advocaat. Ik zal z'n naam niet noemen, maar het zou me niet verbazen als het dezelfde jurist is die AZ destijds in 2020 adviseerde.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Inhoudelijk is het niet eens zo slecht. Maar je bent naief om te denken hier wat aan te kunnen doen. Je kunt het nimmer nooit bewijzen. Het enige wat je inderdaad kunt doen is zelf je invechten in die enge wereld.

Van PAF naar PAFA
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Valt me op dat er veel reacties zijn waarin mensen het belangrijker vinden hoe AZ over zou kunnen komen (angst, oude manier van doen, negatief), dan dat AZ zich inspant om zaken niet schemerig maar netjes en helder te laten verlopen (positief). Ik vind het overigens helemaal niet Calimero, maar sterk. Een beetje bangig niets zeggen of zelf proberen vriendjespolitiek te gaan bedrijven (of niet open proberen invloed uit te gaan oefenen) zou ik erg slap vinden en me vervreemden van AZ
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 24 mar 2023, 07:45 Ik mis ongeveer 20 komma’s in lange zinnen, met name voorafgaande aan het woordje ‘maar’. Komt de leesbaarheid niet ten goede. En er staat ergens een woord dubbel in een zin.

Ik zou dergelijke brieven eerst laten controleren door een neerlandicus.
Een extra komma hier en daar kan geen kwaad maar volgens mij hoort er voor het woordje 'maar' juist geen komma. Maar ik kan het mis hebben, niet alle schoolkennis is blijven hangen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 24 mar 2023, 09:42Ik vind het overigens helemaal niet Calimero, maar sterk. Een beetje bangig niets zeggen of zelf proberen vriendjespolitiek te gaan bedrijven (of niet open proberen invloed uit te gaan oefenen) zou ik erg slap vinden en me vervreemden van AZ
Ach ja, het gaat om resultaat. Dit werkt waarschijnlijk contra-productief en zorgt ervoor dat de afstand tot Zeist alleen groter wordt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 24 mar 2023, 09:53 Ach ja, het gaat om resultaat. Dit werkt waarschijnlijk contra-productief en zorgt ervoor dat de afstand tot Zeist alleen groter wordt.
Als je vriendjespolitiek hekelt (en dat deel ik met de AZ directie), dan moet je zeker niet zelf zo gaan handelen. Graag open, direct, met kwaliteit en integer. Zo kun je verandering teweeg brengen in normen en praktijken (anders versterk je alleen maar de huidige en ben je zelf niks waard)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 24 mar 2023, 09:53 Ach ja, het gaat om resultaat. Dit werkt waarschijnlijk contra-productief en zorgt ervoor dat de afstand tot Zeist alleen groter wordt.
Eens met differentcook, AZ beschuldigt de KNVB van een diep ingesleten patroon, het niet nakomen van afspraken, het negeren van emails met vragen en het niet nakomen van afspraken.

Ik kan me voorstellen dat het lekken van de mail (via Chris Woerts) ook is gedaan omdat de KNVB opnieuw niet reageert en nu wel zal moeten
Beetje journalist gaat graven om uit te vinden hoe het echt zit

Want de ergernis over de macht van PAF, heeft niet alleen AZ maar met AZ nog ruim 30 clubs, alleen heeft AZ nu besloten om door te pakken
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, het is voiop in de media en op 3 clubs na zal AZ de rest van het betaalde voetbal aan haar kant weten (naast mensen die de KNVB hier ook niet netjes vinden handelen). Goed dit bommetje te droppen tijdens een interlandperiode
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 24 mar 2023, 09:56 Als je vriendjespolitiek hekelt (en dat deel ik met de AZ directie), dan moet je zeker niet zelf zo gaan handelen. Graag open, direct, met kwaliteit en integer. Zo kun je verandering teweeg brengen in normen en praktijken (anders versterk je alleen maar de huidige en ben je zelf niks waard)
Een zogenaamd gelekte mail naar Chris Woerts op SBS6. Hoezo is dat open, direct, met kwaliteit en integer?

Het geeft vooral ook aan dat AZ onvoldoende bestuurlijke power heeft om de Zeist-PAF kabel te doorbreken. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je 'vriendjespolitiek' bedrijft, maar AZ moet het gewoon slimmer aanpakken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het is als AZ gewoon goed te handelen als er een voorkeurspositie voor ajax, Feyenoord en PSV is. Wil je 'de top aanvallen', dan moet je directie ook dit doen. En ik sta achter een open brief (had beter geweest dan via lekken)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

differentcook schreef: 24 mar 2023, 10:22 Het is als AZ gewoon goed te handelen als er een voorkeurspositie voor ajax, Feyenoord en PSV is. Wil je 'de top aanvallen', dan moet je directie ook dit doen. En ik sta achter een open brief (had beter geweest dan via lekken)
Op NOS.nl staat een 1e reactie van de KNVB die zeggen dat de feiten niet kloppen en dat ze graag met AZ het gesprek aan gaan.
Inmiddels heeft AZ (oa bij de Telegraaf) laten weten "niet blij te zijn" met het uitlekken van de brief en te wachten op een inhoudelijke reactie van de KNVB

wordt vervolgd.....
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 24 mar 2023, 10:38 Op NOS.nl staat een 1e reactie van de KNVB die zeggen dat de feiten niet kloppen en dat ze graag met AZ het gesprek aan gaan.
Inmiddels heeft AZ (oa bij de Telegraaf) laten weten "niet blij te zijn" met het uitlekken van de brief en te wachten op een inhoudelijke reactie van de KNVB

wordt vervolgd.....
Goh verrassend. Knbvb zegt dat het niet klopt. En zal zeggen, bewijs het maar. Dat kan AZ niet.

En dus waait het weer met een sisser over. (Om maar eens 2 spreekwoorden te mixen)
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 24 mar 2023, 10:42 En dus waait het weer met een sisser over. (Om maar eens 2 spreekwoorden te mixen)
Dat geloof ik niet, want zeker over de NL league bestaat heel veel frustratie over het enorme gebrek aan voortgang binnen de clubs die voor stemden (32 voor incl 040)
Frustratie over het tegenwerken door 010-020 en nu ook 040 (eerst voor) samen met de KNVB (want die staat buitenspel bij de NL league).

Zeker op dit gebied staat AZ niet alleen, integendeel
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Allicht zit er nog meer achter deze actie van Eenhoorn en Nelissen. Als AZ zich profileert als uitdager van ajax, PSV en Feyenoord, zou dat ervoor kunnen zorgen dat AZ mensen aan zich zou kunnen binden.
we can come an end
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Ik ben het absoluut oneens met gasten die het calimero gedrag noemen. Het is juist calimero gedrag als je niet voor je eigen clubbelang opkomt. "Ohjeetje ik kan geen komma zetten nu mag ik niet reageren". Ojee straks worden we outcast.
Inhoudelijk is het gewoon een prima brief.
AZ is inmiddels zo'n sterke organisatie dat het onafhankelijk en krachtig kan ageren tegen de PAF en KNVB en dan vooral het "old boys ' clubje. Die championsleague miljoenen uit het coronajaar hebben we immers ook nog niet ontvangen.
Wellicht krijgt AZ meer clubs mee, want er is een nieuwe deal met ESPN en moeten de centjes verdeeld gaan worden.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Plaats reactie