Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

lowietje schreef: 28 jun 2022, 18:06 Misschien val ik in herhaling, maar het gaat erom dat je in uitwedstrijden tegen PEC, Sparta, Willem II en Heracles, de onderste ploegen van vorig jaar, 10 van de 12 punten laat liggen. Ook met deze selectie kan dat gewoon niet. En dan vergeet ik maar even twee keer verliezen van RKC, geen jeugd inbrengen en veel te verdedigend en angstig voetbal spelen. Dan faal je als trainer. En dus hadden ze Jansen moeten ontslaan ondanks het winnen van de play-offs.
Hou toch eens op met de geneuzel over Jansen ontslaan. Gaat niet gebeuren want is totaal onlogisch, toen en nu. Er is namelijk geen betere trainer voor AZ op dit moment beschikbaar.

Vindt het behoorlijk flauw om alles op Jansen af te schuiven. Jeugdspelers waren absoluut niet beter dan wat er op de bank zat. En het verdedigend spelen heeft te maken met het elftal, duidelijk dat de spelers niet goed genoeg waren om de gehele wedstrijd lang gas te geven. Het is een kwestie geweest van een slechte concentratie bij de spelers met domme goals vroeg en laat in de wedstrijd. De poppetjes stonden goed, alleen deden ze het niet goed.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ_4ever schreef: 28 jun 2022, 19:55 Hou toch eens op met de geneuzel over Jansen ontslaan. Gaat niet gebeuren want is totaal onlogisch, toen en nu. Er is namelijk geen betere trainer voor AZ op dit moment beschikbaar.

Vindt het behoorlijk flauw om alles op Jansen af te schuiven. Jeugdspelers waren absoluut niet beter dan wat er op de bank zat. En het verdedigend spelen heeft te maken met het elftal, duidelijk dat de spelers niet goed genoeg waren om de gehele wedstrijd lang gas te geven. Het is een kwestie geweest van een slechte concentratie bij de spelers met domme goals vroeg en laat in de wedstrijd. De poppetjes stonden goed, alleen deden ze het niet goed.
Mee eens, misschien alleen niet dat er geen betere trainer zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat op de gehele wereldpopulatie er geen betere rondloopt. Ik denk vooral dat AZ (en de betreffende persoon) dat alleen niet weet
we can come an end
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

AZ_4ever schreef: 28 jun 2022, 19:55 Hou toch eens op met de geneuzel over Jansen ontslaan. Gaat niet gebeuren want is totaal onlogisch, toen en nu. Er is namelijk geen betere trainer voor AZ op dit moment beschikbaar.

Vindt het behoorlijk flauw om alles op Jansen af te schuiven. Jeugdspelers waren absoluut niet beter dan wat er op de bank zat. En het verdedigend spelen heeft te maken met het elftal, duidelijk dat de spelers niet goed genoeg waren om de gehele wedstrijd lang gas te geven. Het is een kwestie geweest van een slechte concentratie bij de spelers met domme goals vroeg en laat in de wedstrijd. De poppetjes stonden goed, alleen deden ze het niet goed.
Eens, in de beginfase hebben we veel punten laten liggen, daarna een inhaalslag gemaakt maar de selectie kwam in de breedte kwaliteit tekort om dat vol te houden. En individuele kwaliteit om meer duels tegen de traditionele topdrie te winnen. Dat ligt niet aan Jansen. Eigenlijk vond ik het wel prettig dat men stoïcijns er het beste van is blijven maken en dat Jansen de club goed vertegenwoordigd. Komend seizoen kijken of hij met een goede selectie een contractverlenging kan verdienen.

Wat Max betreft, die had meer kunnen doen om de selectie tijdig op orde te hebben, en met meer kwaliteit in de breedte. Maar als ik hem met de TDs bij de concurrenten vergelijk, vind ik dat we weinig te klagen hebben. Deze window tot dusverre ook prima gehandeld.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik denk dat vooral het gevoel overheerst, bij mij althans, dat er meer ingezeten had. Ook al is het niet reëel om structureel top 3 te eindigen gezien de veel grotere mogelijkheden die Feyenoord, PSV en ajax hebben. We hebben vorig seizoen veel punten laten liggen tegen de kleinere clubs en dat was niet nodig geweest. Daarnaast een te smalle selectie.

Wat dat betreft zijn de voortekenen voor een bredere en betere selectie, die mogelijk ook nog eens op tijd bij elkaar gekocht is, goed.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Of het gevoel dat overheerst dat sommige posities echt wel beter gevuld hadden kunnen worden. En dan kijk ik niet naar afgelopen seizoen. Het piepte en kraakte al bij ons CV duo Vlaar-Wuytens. Tot op de dag van vandaag is het er nog niet beter op geworden. Dat zijn redelijk wat transfer perioden. Dat had echt beter gemoeten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

hihacorner schreef: 28 jun 2022, 20:16 Eens, in de beginfase hebben we veel punten laten liggen, daarna een inhaalslag gemaakt maar de selectie kwam in de breedte kwaliteit tekort om dat vol te houden. En individuele kwaliteit om meer duels tegen de traditionele topdrie te winnen. Dat ligt niet aan Jansen. Eigenlijk vond ik het wel prettig dat men stoïcijns er het beste van is blijven maken en dat Jansen de club goed vertegenwoordigd. Komend seizoen kijken of hij met een goede selectie een contractverlenging kan verdienen.

Wat Max betreft, die had meer kunnen doen om de selectie tijdig op orde te hebben, en met meer kwaliteit in de breedte. Maar als ik hem met de TDs bij de concurrenten vergelijk, vind ik dat we weinig te klagen hebben. Deze window tot dusverre ook prima gehandeld.
Helemaal mee eens, ook eens fijn! =D>
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ_4ever schreef: 28 jun 2022, 19:55Er is namelijk geen betere trainer voor AZ op dit moment beschikbaar.
Wat een onzin.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dipsaus schreef: 28 jun 2022, 21:06 Of het gevoel dat overheerst dat sommige posities echt wel beter gevuld hadden kunnen worden. En dan kijk ik niet naar afgelopen seizoen. Het piepte en kraakte al bij ons CV duo Vlaar-Wuytens. Tot op de dag van vandaag is het er nog niet beter op geworden. Dat zijn redelijk wat transfer perioden. Dat had echt beter gemoeten.
Ik was ruim tevreden met dat duo, hadden we dat niveau nog maar. Liever stabiel 2 7's dan soms een 3 en soms een 6.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Ferry schreef: 29 jun 2022, 08:21Wat een onzin.
Lekker constructieve reactie.. Noem dan maar eens namen die beschikbaar zijn, in het profiel passen van AZ en een zeker betere prestatie kunnen leveren.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Veelal was AZ het domineerde elftal zowel in de competitie maar ook tegen een club als Bodø/Glimt in Europa. Het moest echter teveel breien om gesloten defensies uit elkaar te spelen, kon zelden na een voorsprong afstand nemen en ondanks het vele veldoverwicht waren de aanvallen vaak te voorspelbaar zodat de trekker niet kon worden overgehaald waardoor tegenstanders altijd gesterkt waren dat er nog iets te halen valt.
Ik denk dat met een aanval van Karlsson, Pavlidis, Odgaard en hopelijk Bullaude we over veel meer stootkracht beschikken; spelers die kunnen afronden, een actie in huis hebben en bovendien een goed schot in de benen hebben. Hierdoor zal automatisch ook de defensie en een keeper als Vindahl wat meer ontlast worden.
Met het binnen halen van die twee aanvallers ben je al een heel eind om een ander AZ te gaan zien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 29 jun 2022, 09:46 Veelal was AZ het domineerde elftal zowel in de competitie maar ook tegen een club als Bodø/Glimt in Europa. Het moest echter teveel breien om gesloten defensies uit elkaar te spelen, kon zelden na een voorsprong afstand nemen en ondanks het vele veldoverwicht waren de aanvallen vaak te voorspelbaar zodat de trekker niet kon worden overgehaald waardoor tegenstanders altijd gesterkt waren dat er nog iets te halen valt.
Ik denk dat met een aanval van Karlsson, Pavlidis, Odgaard en hopelijk Bullaude we over veel meer stootkracht beschikken; spelers die kunnen afronden, een actie in huis hebben en bovendien een goed schot in de benen hebben. Hierdoor zal automatisch ook de defensie en een keeper als Vindahl wat meer ontlast worden.
Vooral ook gevaar vanuit alle hoeken, niet alleen van Karlsson of Pavlidis
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ_4ever schreef: 29 jun 2022, 09:33 Lekker constructieve reactie..
Zekerheid heb je natuurlijk nooit. Maar geloven dat er niemand beter presteert dan Jansen...ja, dat is een beetje onzin, vind je ook niet?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ_4ever schreef: 29 jun 2022, 09:33 Lekker constructieve reactie.. Noem dan maar eens namen die beschikbaar zijn, in het profiel passen van AZ en een zeker betere prestatie kunnen leveren.
Dan kunnen we iedereen wel noemen want deze trainer heeft voorlopig niks gepresteerd. En dat 'profiel' slaat nergens op want als je de trainers bekijkt in de afgelopen 10 jaar dan valt daar werkelijk geen lijn in te ontdekken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 29 jun 2022, 09:48 Vooral ook gevaar vanuit alle hoeken, niet alleen van Karlsson of Pavlidis
Dat klopt, zo'n Odgaard maar ook die Bullaude (als ik de beelden bekijk) spelen net zo gemakkelijk in de punt als er om heen.
Verder moesten we het vorig seizoen vooral van Karlsson hebben die vanuit de tweede lijn de goal regelmatig onder vuur nam, daar zal nu ook wel verandering in komen gezien beide heren er ook wel wat van kunnen. Heerlijk, weg met dat eindeloos gebrei (70% balbezit en nog geen resultaat). Duimen dat het rond komt met die Bullaude, dan heeft Huiberts in mijn ogen al voor een elftal gezorgd dat er zal staan. Want nogmaals door deze versterkte aanval zal ook de defensie stukken worden ontlast.
Alles wat er dan nog bij komt aan versterkingen is meegenomen.
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Langedijk schreef: 29 jun 2022, 09:52 Dan kunnen we iedereen wel noemen want deze trainer heeft voorlopig niks gepresteerd. En dat 'profiel' slaat nergens op want als je de trainers bekijkt in de afgelopen 10 jaar dan valt daar werkelijk geen lijn in te ontdekken.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk. Ik merk dat iedereen alleen maar negatief is op Jansen, terwijl de schuldige ook gezocht kan worden in de spelers (individuele fouten/concentratie) en het technisch beleid (breedte van selectie).
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Ferry schreef: 29 jun 2022, 09:50 Zekerheid heb je natuurlijk nooit. Maar geloven dat er niemand beter presteert dan Jansen...ja, dat is een beetje onzin, vind je ook niet?
Klopt, dat kan ik niet weten. Want zoals je zegt zekerheid heb je nooit inderdaad
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Ik vind het allemaal nog maar erg smal. De jubelstemming is al weer breed aanwezig met de komst van Odgaard. Vind het zelf ook echt een aanwinst. Maar mocht een van de spelers langdurig geblesseerd raken na het verstrijken van de transferperiode… dan begint het grote schuiven weer van ‘multifunctionele’ spelers (ook zo’n term die is geïntroduceerd om het aankoopbeleid te relativeren)

Stel Pavlidis raakt geblesseerd, wie pakt de handschoen op? Met Meerdink en Barasi ga je het niet redden in een lang seizoen. Gaat Jansen toch Odgaard daar uitproberen en eindig je weer uiteindelijk met Yuki op rechtsbuiten. Van mij mag er zeker nog worden gezocht naar alternatieven voor spitspositie (Dallinga nog in beeld?) en de rechtercentrale verdediger. (Want ook Hatzadiakos zit er volgens mij helemaal niet lekker in, die kijkt echt droopy uit ze ogen bij de aanvang van het nieuwe seizoen.)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AnthonisZ schreef: 29 jun 2022, 10:48 Want ook Hatzadiakos zit er volgens mij helemaal niet lekker in, die kijkt echt droopy uit ze ogen bij de aanvang van het nieuwe seizoen.
Geen speld tussen te krijgen :wink:
Was van de ouzo
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AnthonisZ schreef: 29 jun 2022, 10:48 Ik vind het allemaal nog maar erg smal. De jubelstemming is al weer breed aanwezig met de komst van Odgaard.
Er is inderdaad nog geen enkele reden voor euforie. De grootste versterkingen zijn het vertrek van Aboukhlal en Sowah maar vooral achterin en op doel is er voorlopig niks veranderd. Ik mag toch aannemen dat er nog minimaal 2 directe versterkingen bij gaan komen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AnthonisZ schreef: 29 jun 2022, 10:48

(Dallinga nog in beeld?)
Die is z'n transfer naar Toulouse aan het afronden, waar hij mag gaan profiteren van de vele assists van Aboukhlal
Plaats reactie