RSC Anderlecht-AZ (do 13 apr, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6513
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Historie:

23 februari 2012
RSC Anderlecht-AZ 0-1
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Hopen op vrij vervoer naar Brussel.
Maar het zal mij niets verbazen als de clubs afspreken dat dat het uitpubliek alleen mag komen met een verplichte buscombi.
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6513
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

schoorl schreef: 17 mar 2023, 22:22 Hopen op vrij vervoer naar Brussel.
Maar het zal mij niets verbazen als de clubs afspreken dat dat het uitpubliek alleen mag komen met een verplichte buscombi.
De clubs zullen dat echt niet uit zichzelf opleggen, maar misschien wel de gemeentes Brussel en Alkmaar.
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

Vrij vervoer gaat hem denk ik niet worden, Antwerpen was in 2019 ook verplichte combi. Voordeel daarvan is wel dat je goedkoop kan reizen, voor de deur wordt afgezet en geen bob nodig hebt.

Weet iemand hoe groot het uitvak is? De regel is toch minimaal 5% van de stadion capaciteit?
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

kohen schreef: 18 mar 2023, 10:29 Vrij vervoer gaat hem denk ik niet worden, Antwerpen was in 2019 ook verplichte combi. Voordeel daarvan is wel dat je goedkoop kan reizen, voor de deur wordt afgezet en geen bob nodig hebt.

Weet iemand hoe groot het uitvak is? De regel is toch minimaal 5% van de stadion capaciteit?
Anderlecht in 2012 was wel gewoon vrij vervoer, dus laten we hopen dat dat weer zo is.

5% is de regel inderdaad.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6513
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kohen schreef: 18 mar 2023, 10:29 Weet iemand hoe groot het uitvak is? De regel is toch minimaal 5% van de stadion capaciteit?
Capaciteit van het stadion is 21.000. Dus heeft de uitploeg recht op ruim 1000 kaarten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Grappig. Ik had het beeld dat Anderlecht een veel groter stadion heeft. Valt best tegen qua capaciteit voor een club met hun historie.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Ik vind de huidige historie interessanter. 8e plek in de croky league.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6513
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

bk wcm schreef: 20 mar 2023, 11:03 Ik vind de huidige historie interessanter. 8e plek in de croky league.
Maar wel gewonnen van Villarreal.
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

Voor deze wedstrijd zijn 1029 kaarten beschikbaar.

Voor de kaartverkoop zal een voorrangsregeling worden ingesteld op basis van het aantal bezochte uitwedstrijden, waarbij het bezoek van recente Europese uitwedstrijden zwaarder meetelt dan de nationale competitiewedstrijden.

Er is nog geen informatie bekend via welke vervoersregeling de wedstrijd bezocht kan worden.

Meer informatie over de kaartverkoop voor deze uitwedstrijd volgt zo spoedig mogelijk.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6540
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik zie in de samenvatting dat het grote talent van Anderlecht Yari Verschaeren geblesseerd is geraakt aan de knie (kruisband). Die is er de komende zes maanden niet bij.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Zou jammer zijn als het verplichte buscombi is.. Brussel is voor mij maar een uurtje rijden, Alkmaar 4 uur (om vervolgens dan weer dezelfde kant op de rijden met de bus)
Laatst gewijzigd door 072 op 21 mar 2023, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Van Alkmaar begint de victorie
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Iemand enig idee wanneer bekend wordt wanneer de kaartverkoop start? Ik ga 2 dagen naar het buitenland en heb een druk programma. Zou balen als een stekker dat het dan net bekend gemaakt wordt.
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

072 schreef: 21 mar 2023, 08:37 Zou jammer zijn als het verplichte buscombi is.. Brussel is voor mij maar een uurtje rijden, Alkmaar 4 uur (om vervolgens dan weer dezelfde kant op de rijden met de bus)
De laatste keer werd ook op Hazeldonk gestopt voor supporters die in het zuiden wonen. Als het een combireis gaat worden, zal dit waarschijnlijk weer gebeuren.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DeRodeBaron1967 schreef: 21 mar 2023, 15:19 De laatste keer werd ook op Hazeldonk gestopt voor supporters die in het zuiden wonen. Als het een combireis gaat worden, zal dit waarschijnlijk weer gebeuren.
Ik woon in het noorden van Frankrijk, Hazeldonk scheelt iig al een stuk (en anders maar undercover op de thuistribune)
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11175
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

072 schreef: 21 mar 2023, 15:58 Ik woon in het noorden van Frankrijk
Vrijwillig? :shock:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Vandaag vindt overleg plaats tussen AZ en Anderlecht over de uitsupporters tijdens beide wedstrijden. AZ geeft aan te hopen op ‘gewoon’ vrij vervoer. Morgen waarschijnlijk definitief duidelijkheid voor de AZ-fans.
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6513
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

schoorl schreef: 28 mar 2023, 14:03 Vandaag vindt overleg plaats tussen AZ en Anderlecht over de uitsupporters tijdens beide wedstrijden. AZ geeft aan te hopen op ‘gewoon’ vrij vervoer. Morgen waarschijnlijk definitief duidelijkheid voor de AZ-fans.
Dus niet "gewoon", maar toch een verplichte buscombi. Ook nog eens aardig aan de prijs met €95,- (kaartje kost alleen al €39,-).
Voorrangsrecht
De verkoop voor deze wedstrijd vindt plaats in fases met een voorrangsregeling. Voor het bepalen van het voorrangsrecht tellen mee:

De aankopen voor UEFA uitwedstrijden (vanaf 1-7-2021)*
De aankopen voor de uitwedstrijden in de Eredivisie en voor de KNVB beker (vanaf 1-7-2021)*
Of je wel of geen seizoenkaart 2022-2023 hebt
* (Aankopen voor wedstrijden van de UEFA toernooien hebben in de regeling voor deze wedstrijd een zwaardere weging ten opzichte van de nationale competities)
De supporters die de meeste uitwedstrijden hebben bezocht en een seizoenkaart hebben komen het eerst in aanmerking.


Let op: de verkoop voor deze wedstrijd is uitsluitend online.




Verkoopoverzicht:





AZ'ers met hoogste voorrangsrecht: exclusief t/m donderdag 30 maart 23:59 uur.

De eerste groep AZ'ers heeft het hoogste voorrangsrecht en kan t/m donderdag 31 maart 23:59 uur exclusief een voucher bestellen. De klant-/relatienummers van de groep AZ'ers met het hoogste voorrangsrecht vind je hier.

Je kunt alleen kaarten bestellen met een account met aankooprecht. Uitsluitend AZ'ers met het hoogste voorrangsrecht hebben de eerste voorrangsperiode (t/m 30 maart 23:59 uur) toegang tot de verkoop. Mocht in de groep met voorrangsrecht staan en geen toegang krijgen tot de verkoop wordt je geadviseerd eerst even uit en in te loggen. Als je voor mede AZ'ers wilt bestellen, kun je alleen bestellen als die betreffende relatie aankooprecht heeft.



Vanaf vrijdag 31 maart 9.00 uur kunnen alle AZ Seizoenkaarthouders een voucher bestellen.

Vanaf vrijdag 31 maart 13.00 uur kunnen indien nog beschikbaar ook alle AZ Clubkaarthouders met een geverifiëerd account kaarten bestellen.



Bestellen in 2 fases

Het bestelproces in opgesplitst in 2 fasen, om het mogelijk te maken dat AZ'ers die op verschillende momenten kaarten bestellen toch in dezelfde bus kunnen plaats nemen.

Je bestelt eerst het aantal busplaatsen. Je ontvangt daarvoor alleen een orderbevestiging
Je ontvangt van ons uiterlijk 7 april per bestelde busplaats een couponcode waarmee je je busnummer kunt kiezen. Je ontvangt na de verzilvering van deze couponcode je busvoucher.



Verplichte buscombi

Busvoucher 1 per geverifieerde AZ Seizoen- of Clubkaarthouder

Busouchers zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar
Instappen van de bus op vertoon van busvoucher en legitimatie (staat een kaart niet op de juiste naam dan krijg je geen toegang tot de bus)
€ 95 leden Supportersvereniging / Waaghalzen / AllstarZ (€ 39 toegangskaart, € 50 bus, €6 administratie- en organisatiekosten; ledenpas moet bij het instappen van de bus op verzoek worden getoond)
€ 100 niet-leden
Voor de heenreis is het toegestaan maximaal 150cl bier (max 4 x 33cl of 3 x 50cl) mee de bus in te nemen. Andere alcoholhoudende dranken zijn niet toegestaan.
* = na vrijdag 31-03-2023 16:00 uur worden uitsluitend nog buskaarten verkocht als de op dat moment gereserveerde bussen nog niet vol zijn.


Het vertrekpunt van het georganiseerd busvervoer is het AFAS Stadion in Alkmaar. Op P5 kan gratis worden geparkeerd. De bussen vertrekken op 13-04-2023 vanaf 15:00u vanaf P4. Na terugkomst in Alkmaar is het voor meereizenden uit de Zaanstreek mogelijk met een bus mee te rijden naar station Zaandam Kogerveld.
Gebruikersavatar
fanatico
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:00
Locatie: Alkmaar

[-(

Alkmaar , City of Dreams

Ben-Side








Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Voetbal is voor iedereen #-o. Waar gaan AZ en Anderlecht nog over in gesprek als dit de uitkomst is? Met deze uitkomst wordt op geen enkele manier rekening gehouden met de supporters. Schandalig

Morgen start via de website van Anferlecht de verkoop voor de eigen vakken. Goedkoper en je wordt niet als een crimineel behandeld
Plaats reactie