SS Lazio-AZ (di 7 maa, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Roadman schreef: 09 mar 2023, 11:46 Klopt. Als jij iets wilt verkopen en de hoogste prijs wilt hebben, zorg je dat het goed werkt, foutloos functioneert en er goed en degelijk uit ziet. Dat trekt toch kopers en geïnteresseerden aan ? Dus de grootste kans om een mooi bedrag daar voor te ontvangen.

Nou, de “ broodvoetballers” in dienst van een BVO willen natuurlijk ook een stap hogerop maken. Meer salaris ontvangen enz.enz. Als ze dan in een “ etalage spelen” ( iq in een Europese wedstrijd ) dan is het niet meer als logisch en menselijk dat ze graag stappen harder lopen en stinkend hun best doen om op de radar te komen.

En dat, mijn beste, is een heeeeeeel stuk minder als ze tegen een laagvlieger spelen in de Ned competitie en erg geen enkele scout op de tribune zit. Ook dat is een heel logische reactie van spelers.

Dat kan simplistisch denken zijn, maar de praktijk bewijst dit gewoon. (Volendam uit bv of Excelsior in het begin uit of noem maar op). Het zijn dezelfde ( of nagenoeg) spelers als die van dinsdagavond hé. :)
Dezelfde spelers (ongeveer) maar een totaal andere tegenstanders.
Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat die beter zijn dan Lazio, maar dat ze totaal anders spelen. AZ heeft moeite met bepaalde speelstijlen en sommige spelers floreren beter tegen bepaalde tegenstanders. Dat heeft echt niet met meer “je best doen” te maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6543
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wat een fantasie verhalen over inzet..

Naast het feit dat het vertoonde spel van AZ wel iet wat wordt overgeschat door sommigen. (Niet minder blij met het resultaat natuurlijk).

Het verschil is natuurlijk gewoon dat AZ nu op een heel andere manier kan voetballen, ipv zelf het spel moeten maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 mar 2023, 11:57 Dezelfde spelers (ongeveer) maar een totaal andere tegenstanders.
Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat die beter zijn dan Lazio, maar dat ze totaal anders spelen. AZ heeft moeite met bepaalde speelstijlen en sommige spelers floreren beter tegen bepaalde tegenstanders. Dat heeft echt niet met meer “je best doen” te maken.
Reijnders wist niet gelijk Groningen te noemen als tegenstander dit weekend in een interview na Lazio. Ik weet vrij zeker dat hij meteen weet dat ze na Groningen tegen Lazio spelen. Het is gewoon zo dat spelers tegen grote teams meer motivatie hebben.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 mar 2023, 12:36 Reijnders wist niet gelijk Groningen te noemen als tegenstander dit weekend in een interview na Lazio. Ik weet vrij zeker dat hij meteen weet dat ze na Groningen tegen Lazio spelen. Het is gewoon zo dat spelers tegen grote teams meer motivatie hebben.
Is een aanname.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 mar 2023, 12:56 Is een aanname.
Trainers zeggen ook vaak dat ze hun team niet hoeven te motiveren voor team X
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 mar 2023, 13:18 Trainers zeggen ook vaak dat ze hun team niet hoeven te motiveren voor team X
Zorgt betere motivatie dan ook voor beter spel?
Ik denk dat ze tegen Feyenoord ook heus wel gemotiveerd zullen zijn geweest, maar dat was aan het spel niet te zien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 09 mar 2023, 15:47 Zorgt betere motivatie dan ook voor beter spel?
Ik denk dat ze tegen Feyenoord ook heus wel gemotiveerd zullen zijn geweest, maar dat was aan het spel niet te zien.
Het is een combinatie van vele factoren, zoals, motivatie, rust/mindset, fitheid, tactiek, kwaliteiten, groepsdynamiek, omgeving (waaronder supporters), tegenstander/weerstand, veld/weer, toevalligheden, arbitrage, ...
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 09 mar 2023, 18:49 Het is een combinatie van vele factoren, zoals, motivatie, rust/mindset, fitheid, tactiek, kwaliteiten, groepsdynamiek, omgeving (waaronder supporters), tegenstander/weerstand, veld/weer, toevalligheden, arbitrage, ...
Precies. Dus niet alleen een goede tegenstander :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie