FC Vaduz-AZ (do 27 okt, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Maar goed, resumerend: we zijn door in Europa 😄
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Zonder de interceptie van de Wit geen 1-0. Dat is al de zoveelste keer dit seizoen, dat het pressen en bal veroveren de kans creërt. Verder weinig gezien.

Karlsson is het echt helemaal kwijt, wat een balverlies en slechte passes echt vreselijk, slechtste man van het veld. Ik kon niet zien of hij klapte maar als dat zo was zat daar een flinke vertraging in, het gebeurde voor zijn neus, kwam op mij heel bedenkelijk over.

Van Brederode weer in de basis volgende wedstrijd goede invalbeurt. Mooi doelpunt.

Hobie zowaar een paar belangrijke reddingen.

Odgaard werkt hard maar wel een beetje ongelukkig.

Reijnders een paar goede acties, ook grote rol in 1-0. Maar wat een balverlies echt tranentrekkend.

Yuki 2e helft een paar goede combinaties, liet zich af en toe aftroeven.

Panta meerdere keren mooie passen die veel ruimte brachten, maar liet zich ook een paar keer aftroeven.

Kerkez =D>

Beukema, wel een schoonheidsfoutje maar verder puike wedstrijd met veel goede inspeelpasses.

Dekker veel op zekerheid, maar toch ook een mooie ballen maar voren.

Clasie, goede wedstrijd, veel moeten repareren, mooie assist.

Bazoer ooh mijn god #-o maar gaf ook een paar goede ballen tussendoor.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 27 okt 2022, 17:27 Wat een stel slome drollen zeg, alsof ze al een marathon gelopen hebben. Zo slordig en ongeïnspireerd, ongelooflijk.
Kan je met “walking football” ook scoren eigenlijk?
Misschien zijn de stadswandelingen die ze maken te lang en vermoeiend? :wink:
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

FugAZi schreef: 28 okt 2022, 00:29 Ik kon niet zien of hij klapte maar als dat zo was zat daar een flinke vertraging in, het gebeurde voor zijn neus, kwam op mij heel bedenkelijk over.
Er zat helemaal geen vertraging in. Hij liep nota bene achter het doel langs toen er gescoord werd en klapte zodra de bal in het netje lag. Of had ie al moeten klappen toen Myron zijn mannetje uitkapte? Bovendien zou ik het best begrepen hebben als ie gebaald zou hebben. Hij speelde niet best en zijn vervanger en 'concurrent' scoort 1 minuut nadat ie gewisseld is. Dat ie niet als een bezetene gaat juichen is dus heel logisch.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 27 okt 2022, 23:13 Maar goed, resumerend: we zijn door in Europa 😄
Prima samenvatting van de wedstrijd.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 28 okt 2022, 06:17 Er zat helemaal geen vertraging in. Hij liep nota bene achter het doel langs toen er gescoord werd en klapte zodra de bal in het netje lag. Of had ie al moeten klappen toen Myron zijn mannetje uitkapte? Bovendien zou ik het best begrepen hebben als ie gebaald zou hebben. Hij speelde niet best en zijn vervanger en 'concurrent' scoort 1 minuut nadat ie gewisseld is. Dat ie niet als een bezetene gaat juichen is dus heel logisch.
Dus de dat BV Karlsson baalt is belangrijker dan BV AZ of het team? Wat een zieke mentaliteit, het is een teamsport, als iemand zich groter voelt als het team mag hij van mij opzouten.

Edit: het is toch raar dat het verval van de laatste tijd synchroon loopt met de terugkeer van Karlsson, als hij echt BV Karlsson en alleen aan zichzelf denkt dan is dat echt slecht voor de teamspirit.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 28 okt 2022, 08:10 Dus de dat BV Karlsson baalt is belangrijker dan BV AZ of het team? Wat een zieke mentaliteit, het is een teamsport, als iemand zich groter voelt als het team mag hij van mij opzouten.

Edit: het is toch raar dat het verval van de laatste tijd synchroon loopt met de terugkeer van Karlsson, als hij echt BV Karlsson en alleen aan zichzelf denkt dan is dat echt slecht voor de teamspirit.
Zieke mentaliteit nog wel toe maar, en dat allemaal op basis van dat half geknipte beeld op tv? Denk alleen aan zichzelf, maar creeert iedere week meerdere dikke kans voor anderen, vorig jaar een stuk of 100 kansen gecreeerd. Wat een egoist.

Het "verval" is overigens helemaal niet zo duidelijk zoals jij het heel erg graag ziet. Tegen Sparta, Cambuur, Nec, Dnipro, Twente en vaduz(thuis) speelde AZ al totaal niet overtuigend. Tegen ajax en Emmen wel (zonder Karlsson), net zoals het tegen Utrecht en groningen (met Karlsson wel prima liep). Maargoed, dat sluit vast niet aan bij jou gewenste conclusie. AZ heeft een voorspelbare speelwijze die door trainers simpel te kraken is.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 28 okt 2022, 09:29 Zieke mentaliteit nog wel toe maar, en dat allemaal op basis van dat half geknipte beeld op tv? Denk alleen aan zichzelf, maar creeert iedere week meerdere dikke kans voor anderen, vorig jaar een stuk of 100 kansen gecreeerd. Wat een egoist.

Het "verval" is overigens helemaal niet zo duidelijk zoals jij het heel erg graag ziet. Tegen Sparta, Cambuur, Nec, Dnipro, Twente en vaduz(thuis) speelde AZ al totaal niet overtuigend. Tegen ajax en Emmen wel (zonder Karlsson), net zoals het tegen Utrecht en groningen (met Karlsson wel prima liep). Maargoed, dat sluit vast niet aan bij jou gewenste conclusie. AZ heeft een voorspelbare speelwijze die door trainers simpel te kraken is.
Ik zie het helemaal niet graag, zieke mentaliteit noem ik wat Grifo op hem plakt (dat hij best wel even mag balen en dat het begrijpelijk is dat hij niet meeviert).
Hoezo geknipt beeld, ik heb alleen de wedstrijd gekeken (om half 2 snacht na mijn werk). Ik zag geen beweging van zijn armen toen hij achter het doel langsliep. (en ik schreef hierboven dat ik het niet goed kon zien).

Zijn waarde staat buiten kijf, maar verliespartijen zijn wel gedeeltelijk bij hem neer te leggen (laat zijn man lopen, gaat weer voor eigen succes en slaat speler over die 100% kans zou hebben (hoe vaak hebben we dat wel niet gezien). Gisteren was hij toch de slechtste toch? Wel 4 keer uitbraak van Valduz door zijn doen en dat waren echt simpele inlever balletjes. Raar wegdraaien dat het spel stokt, onvoorstelbaar voor zijn medespelers, nooit zijn man voorbij. Ja weer een geweldig hakje maar dat was het dan wel.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 28 okt 2022, 09:56 Ik zie het helemaal niet graag, zieke mentaliteit noem ik wat Grifo op hem plakt (dat hij best wel even mag balen en dat het begrijpelijk is dat hij niet meeviert).
Hoezo geknipt beeld, ik heb alleen de wedstrijd gekeken (om half 2 snacht na mijn werk). Ik zag geen beweging van zijn armen toen hij achter het doel langsliep. (en ik schreef hierboven dat ik het niet goed kon zien).

Zijn waarde staat buiten kijf, maar verliespartijen zijn wel gedeeltelijk bij hem neer te leggen (laat zijn man lopen, gaat weer voor eigen succes en slaat speler over die 100% kans zou hebben (hoe vaak hebben we dat wel niet gezien). Gisteren was hij toch de slechtste toch? Wel 4 keer uitbraak van Valduz door zijn doen en dat waren echt simpele inlever balletjes. Raar wegdraaien dat het spel stokt, onvoorstelbaar voor zijn medespelers, nooit zijn man voorbij. Ja weer een geweldig hakje maar dat was het dan wel.
Ik vond hem helemaal niet de slechste, maar daar schijnt nogal een meningsverschil over te zijn hier heb ik gemerkt :wink:. Ieder zn mening ook verder hoor, prima. Ik vond Reijnders, DeWit en Odgaard een stuk matiger. Reijnders was degene die keer op keer een uitbraak inleidde met waanzinnig balverlies, Odgaard liep er een beetje verloren bij, verloor ieder duel en was bij elke voorzet te laat. En ja DeWit die deed zn standaard ding, 5 overtredingen en wat gesleur. Terwijl Karlsson bijna al zn duels won (7/9 volgens opta) en teven 100% had op dribbels (4/4 geslaagd). Speelt 3 man uit rond minuut 4 en vind de ruimte op rechts, waar panta hem vervolgens zomaar over de lijn speelt, paar goeie corners (maarja wie kopt ze in bij AZ?), rond minuut 35 goede wisselwerking met Kerkez waar grote kans uit komt, tweede helft hakje op Reijnders in de 16 die vervolgens wederom waanzinnig slecht balverlies leidt, in een 2 tegen 5 weet Karlsson toch nog Odgaard te vinden met een goede actie/voorzet. Dat het beter kan tuurlijk, maar van de aanvallers was hij gewoon het gevaarlijkst gister. Onderbouw ik met statistieken en voorbeelden. Die 4 gevaarlijke uitbraken die Karlsson weggeeft zie ik niet in de uitgebreide samenvatting, die van Reijnders en Bazoer wel. Selectieve regie, of gewoon niet waar? En al die sugestieve dingen over stapje minder dan de rest en rotte appel in het team zal allemaal wel. Is ook gewoon maanden geblesseerd geweest, vergeten we weer even, en liep 2 weken terug nog te puffen na 20min spelen (Ironisch genoeg ontstond die blessure door lomperd deWit, maargoed dat terzijde.)
Maar zeker laatste potjes zie ik hem echt niet een stapje minder zetten, doet gwn zn verdedigende werk.


De grootste egoist is overigens Odgaard, die alleen maar oog heeft om een schot te lossen. Vind ik opzich niet erg, want kan zo wel eens verrassen. Maar dat Karlsson voor zn eigen bv speelt is echt onzin. Vorig jaar zowat 100 kansen gecreerd, dit jaar ook weer elke wedstrijd 2+ dikke kansen per wedstrijd.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 28 okt 2022, 10:38 Ik vond hem helemaal niet de slechste, maar daar schijnt nogal een meningsverschil over te zijn hier heb ik gemerkt :wink:. Ieder zn mening ook verder hoor, prima. Ik vond Reijnders, DeWit en Odgaard een stuk matiger. Reijnders was degene die keer op keer een uitbraak inleidde met waanzinnig balverlies, Odgaard liep er een beetje verloren bij, verloor ieder duel en was bij elke voorzet te laat. En ja DeWit die deed zn standaard ding, 5 overtredingen en wat gesleur. Terwijl Karlsson bijna al zn duels won (7/9 volgens opta) en teven 100% had op dribbels (4/4 geslaagd). Speelt 3 man uit rond minuut 4 en vind de ruimte op rechts, waar panta hem vervolgens zomaar over de lijn speelt, paar goeie corners (maarja wie kopt ze in bij AZ?), rond minuut 35 goede wisselwerking met Kerkez waar grote kans uit komt, tweede helft hakje op Reijnders in de 16 die vervolgens wederom waanzinnig slecht balverlies leidt, in een 2 tegen 5 weet Karlsson toch nog Odgaard te vinden met een goede actie/voorzet. Dat het beter kan tuurlijk, maar van de aanvallers was hij gewoon het gevaarlijkst gister. Onderbouw ik met statistieken en voorbeelden. Die 4 gevaarlijke uitbraken die Karlsson weggeeft zie ik niet in de uitgebreide samenvatting, die van Reijnders en Bazoer wel. Selectieve regie, of gewoon niet waar? En al die sugestieve dingen over stapje minder dan de rest en rotte appel in het team zal allemaal wel. Is ook gewoon maanden geblesseerd geweest, vergeten we weer even, en liep 2 weken terug nog te puffen na 20min spelen (Ironisch genoeg ontstond die blessure door lomperd deWit, maargoed dat terzijde.)
Maar zeker laatste potjes zie ik hem echt niet een stapje minder zetten, doet gwn zn verdedigende werk.


De grootste egoist is overigens Odgaard, die alleen maar oog heeft om een schot te lossen. Vind ik opzich niet erg, want kan zo wel eens verrassen. Maar dat Karlsson voor zn eigen bv speelt is echt onzin. Vorig jaar zowat 100 kansen gecreerd, dit jaar ook weer elke wedstrijd 2+ dikke kansen per wedstrijd.
Tja meningen lopen wel vaker compleet uiteen hier :mrgreen: Laten we het erop houden dat hij 50% van zijn kunnen speelt en dat we moeten hopen dat hij flink verbeterd de komende tijd. Misschien toch maar een tijdje als invaller het verschil maken?

De samenvatting laat nooit balverlies zien dat gerepareerd wordt. (of daar nou 7 spelers van het team voor heeft moeten sprinten om het recht te zetten of niet maakt niet uit). Ook zie je nooit wat er aan vooraf gaat bij goals etc het zijn altijd de mannen die de laatste balcontacten hebben die met de eer strijken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 28 okt 2022, 11:38 Tja meningen lopen wel vaker compleet uiteen hier :mrgreen: Laten we het erop houden dat hij 50% van zijn kunnen speelt en dat we moeten hopen dat hij flink verbeterd de komende tijd. Misschien toch maar een tijdje als invaller het verschil maken?
Ja maar met alle respect, wie is er beter dan? Brederode viel top in, maar is als basisspeler echt niet beter. Karlsson heeft zelfs in z'n slechte wedstrijden altijd 2/3 acties waarmee hij iemand een dikke kans biedt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 28 okt 2022, 14:37 Ja maar met alle respect, wie is er beter dan? Brederode viel top in, maar is als basisspeler echt niet beter. Karlsson heeft zelfs in z'n slechte wedstrijden altijd 2/3 acties waarmee hij iemand een dikke kans biedt.
Weet ik niet, mijn gevoel zegt dat van Brederode voorspelbaarder en balvaster is dan Karlsson voor zijn ploeggenoten. Waardoor er minder energie verspild wordt en meer energie aan het einde overblijft. Het kan zo maar zijn dat de mindere speler een veel groter rendement haalt uit zijn medespelers doordat ze niet de hele tijd de gaten moeten dichtlopen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 28 okt 2022, 15:15 Weet ik niet, mijn gevoel zegt dat van Brederode voorspelbaarder en balvaster is dan Karlsson voor zijn ploeggenoten. Waardoor er minder energie verspild wordt en meer energie aan het einde overblijft. Het kan zo maar zijn dat de mindere speler een veel groter rendement haalt uit zijn medespelers doordat ze niet de hele tijd de gaten moeten dichtlopen.
Dan is toch juist een beetje het probleem? Dat we teveel gasten hebben die voorspelbaar zijn en op safe spelen, zo kan Karlsson ook prima spelen als je hem die opdracht geeft. En wat betekend dat eigenlijk "balvaster". Dat je een mogelijk beslissende pas of actie niet maakt omdat de kans bestaat dat je hem verliest? Tuurlijk zit daar een evenwicht in, maar doe niet alsof AZ heel de wedstrijd bezig is om balverlies van Karlsson te compenseren.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 28 okt 2022, 15:25 Dan is toch juist een beetje het probleem? Dat we teveel gasten hebben die voorspelbaar zijn en op safe spelen, zo kan Karlsson ook prima spelen als je hem die opdracht geeft. En wat betekend dat eigenlijk "balvaster". Dat je een mogelijk beslissende pas of actie niet maakt omdat de kans bestaat dat je hem verliest? Tuurlijk zit daar een evenwicht in, maar doe niet alsof AZ heel de wedstrijd bezig is om balverlies van Karlsson te compenseren.
Karlsson doet dingen puur op gevoel die kan je maar beperkt opdrachten geven want anders maak je zijn talent dood met al die opdrachten. Het is prachtig als het lukt, maar als medespelers ook enigszins verrast zijn door zijn acties, niet hebben kunnen aansluiten of in positie staan voor de restverdediging is het ook een groot gevaar.
Balvaster is dus voorspelbaarder voor de medespeler. De voorspelbaarheid van 3 of 4 mogelijke acties van de eigen speler is genoeg (als de tegenstander maar voor keuzes wordt gesteld). Dat betekend dat er 3 medespelers zijn de bal kan verwachten of beter nog de loopactie kunnen maken op mogelijkheid ervan.
Het is natuurlijk niet zo zwart wit, Karlsson wacht ook wel eens momenten af en lokt spelers om simpel af te spelen (ergens anders moet dan immers de ruimte zijn) maar over het algemeen moet hij uit zijn natuur een actie maken en ja daar moet je maar van afwachten of het geniaal is of weer een prutsbal is.

Dus wat is wijsheid, ik vond het spel begin van het seizoen een lust voor het oog, tegenstanders moesten kiezen door gewoon simpeler balvaster voetbal. De roep om sneller en meer of via andere patronen naar voren moet zeker in de afwisseling zitten maar als dat te snel gaat dan heb geen collectief meer op het veld. En dat is nu juist het probleem.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 28 okt 2022, 16:52 Karlsson doet dingen puur op gevoel die kan je maar beperkt opdrachten geven want anders maak je zijn talent dood met al die opdrachten. Het is prachtig als het lukt, maar als medespelers ook enigszins verrast zijn door zijn acties, niet hebben kunnen aansluiten of in positie staan voor de restverdediging is het ook een groot gevaar.
Balvaster is dus voorspelbaarder voor de medespeler. De voorspelbaarheid van 3 of 4 mogelijke acties van de eigen speler is genoeg (als de tegenstander maar voor keuzes wordt gesteld). Dat betekend dat er 3 medespelers zijn de bal kan verwachten of beter nog de loopactie kunnen maken op mogelijkheid ervan.
Het is natuurlijk niet zo zwart wit, Karlsson wacht ook wel eens momenten af en lokt spelers om simpel af te spelen (ergens anders moet dan immers de ruimte zijn) maar over het algemeen moet hij uit zijn natuur een actie maken en ja daar moet je maar van afwachten of het geniaal is of weer een prutsbal is.

Dus wat is wijsheid, ik vond het spel begin van het seizoen een lust voor het oog, tegenstanders moesten kiezen door gewoon simpeler balvaster voetbal. De roep om sneller en meer of via andere patronen naar voren moet zeker in de afwisseling zitten maar als dat te snel gaat dan heb geen collectief meer op het veld. En dat is nu juist het probleem.
Persoonlijk denk ik dat vooral het gemis van Pavlidis vrij groot is vergeleken met die eerdere wedstrijden. Gelukkig is die weer bijna terug. Dat is iemand die een balletje kan vasthouden en daarmee jongens kan laten aansluiten, zelf een actie kan maken, maar ook iemand die begrijpt wat bijvoorbeeld Karlsson gaat doen qua voorzetten en daar op anticipeert. Zullen we het daar over eens zijn :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

VI
DE KASSA RINKELT

Bij AZ wordt Europees voetbal vooraf niet in de begroting opgenomen, dus elke verdiende euro tikt aan. De teller staat na de zege in het Rheinpark Stadion op 7,2 miljoen, bij groepswinst komt daar nog eens 600.000 euro premie bovenop. Volgende week hebben de Alkmaarders in het AFAS Stadion aan een gelijkspel tegen Dnipro-1 genoeg om dat voor elkaar te krijgen. Ook in sportief opzicht kan AZ voordeel halen uit de koppositie in groep E. Daarmee zou het spelen van een tussenronde in februari, tegen een nummer drie uit de Europa League poules, worden voorkomen. In dat geval hervat AZ de strijd in de Conference League in maart in de achtste finales.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie