AZ-Gil Vicente FC (do 18 aug, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

AZ zal het in de play-offs van de Conference League op donderdag 18 augustus in het AFAS stadion opnemen tegen Gil Vicente FC.

De wedstrijden in de tweede ronde van de Uefa Conference League worden gespeeld op donderdag 18 en 25 augustus.

Seizoenkaart opwaarderen
T/m zondag 14 augustus kunnen seizoenkaarthouders de eigen stoel opwaarderen. Seizoenkaarthouders die hier gebruik van maken, hebben op vertoon van de eigen seizoenkaart toegang tot dit duel.

Tarieven

AZ Seizoenkaarthouders ontvangen 40% korting t.o.v. het reguliere tarief.*

* De reguliere tarieven variëren normaal van €20,- tot €30,-. De reguliere tarieven voor jeugd t/m 18 jaar variëren van €15 tot €20,-.

Losse verkoop
Vanaf
• Maandag 15-8 uiterlijk 15.00 uur
Aantal kaarten • onbeperkt
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Opvallend dat Gil Vicente 2x op de maandag speelt (vanavond dus), 2x een dag minder rust dan AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sir Robbert schreef: 15 aug 2022, 10:58 Opvallend dat Gil Vicente 2x op de maandag speelt (vanavond dus), 2x een dag minder rust dan AZ.
Die vinden meer rust voor een competitiewedstrijd dus belangrijker. Dat zegt genoeg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Iemand een of het met de kaartverkoop voor deze wedstrijd beter loopt dan voor die van de thuiswedstrijd tegen Dundee United?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Het is in ieder geval een stuk makkelijker om kaarten te kopen. Onbegrijpelijk dat Dundee als 'risicowedstrijd' werd geclassificeerd. Als AZ dat ook open had gegooid waren er zo een paar duizend extra kaarten verkocht.

M.b.t. de vraag hoeveel kaarten er nu zijn verkocht: als je nu op AZ.nl kaarten probeert te bestellen, zijn er nog ruim 6000 kaarten te koop.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 16 aug 2022, 19:46 Iemand een of het met de kaartverkoop voor deze wedstrijd beter loopt dan voor die van de thuiswedstrijd tegen Dundee United?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Armoede weer, is vandaag weer de laatste verkoopdag?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 16 aug 2022, 21:22 twitter.com/BenSideLoyals
Dank! 8100 is nog niet veel, maar liever 8100 die goed achter het team staan dan een stadion vol met kaaskijkers. Hoop dat we een mooi sfeertje kunnen creëren.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 17 aug 2022, 09:10 Dank! 8100 is nog niet veel, maar liever 8100 die goed achter het team staan dan een stadion vol met kaaskijkers. Hoop dat we een mooi sfeertje kunnen creëren.
Van mij mogen die kaaskijkers die al 40 jaar bij AZ komen, die kaaskijkers met hun kinderen die met van die glimmende ogen rondkijken, die kaaskijkers die in hun drukke werkende leven een gaatje vinden om toch weer naar AZ komen gewoon komen. AZ fans zijn AZ fans niet meer en niet minder en zijn allemaal welkom!!!!

AZ fans inschalen in verschillende categorieën is gewoon onbenullig en laat mensen niet in hun waarde (wie ben jij dat jij je meer voelt dan anderen?).
Het gaat heel misschien op als er bv heel weinig kaarten te krijgen zijn (voorrang voor de frequent flyers), maar dan nog kan iemand die weinig geld heeft en maar eens in de zoveel tijd een keer mee kan gaan gewoon recht hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wildcat schreef: 17 aug 2022, 08:05 Armoede weer, is vandaag weer de laatste verkoopdag?
Nee, er is ook morgen nog gewoon vrije verkoop tot aan de aftrap.

Die beperkte verkoop was vorige week alleen maar om te voorkomen dat er Schotten in de thuisvakken terecht zouden komen. Daar is nu geen noodzaak voor, want het aantal Portugezen dat naar Alkmaar komt zal niet erg groot zijn, dus die kunnen allemaal makkelijk in het uitvak.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

FugAZi schreef: 17 aug 2022, 10:21die kaaskijkers met hun kinderen die met van die glimmende ogen rondkijken
Tsja, dat gaat dus niet met dit aanvangstijdstip. Wat voor mij dus ook het probleem is. 21:00 uur voetballen, 23:00 uur klaar, ben ik als het mee zit rond middernacht thuis. Dat is me ff te laat met een wekker om 04:30.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Ik vraag mij ook af wat de beweegredenen van AZ zijn om deze wedstrijd op 21:00 te plannen. Is dat om mensen alvast aan de poulefase te laten wennen? Niet genoeg personeel om grotere groepen aan te kunnen? Want ik denk dat je inderdaad families met kinderen wel redelijk afschrikt op deze manier.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 17 aug 2022, 11:12 Tsja, dat gaat dus niet met dit aanvangstijdstip. Wat voor mij dus ook het probleem is. 21:00 uur voetballen, 23:00 uur klaar, ben ik als het mee zit rond middernacht thuis. Dat is me ff te laat met een wekker om 04:30.
Nee dat past helemaal niet lijkt me. Blijft een rottijd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ja, moeilijke combi met nachtdienst
dirkjan schreef: 17 aug 2022, 11:12 Tsja, dat gaat dus niet met dit aanvangstijdstip. Wat voor mij dus ook het probleem is. 21:00 uur voetballen, 23:00 uur klaar, ben ik als het mee zit rond middernacht thuis. Dat is me ff te laat met een wekker om 04:30.
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

FugAZi schreef: 17 aug 2022, 10:21 Van mij mogen die kaaskijkers die al 40 jaar bij AZ komen, die kaaskijkers met hun kinderen die met van die glimmende ogen rondkijken, die kaaskijkers die in hun drukke werkende leven een gaatje vinden om toch weer naar AZ komen gewoon komen. AZ fans zijn AZ fans niet meer en niet minder en zijn allemaal welkom!!!!

AZ fans inschalen in verschillende categorieën is gewoon onbenullig en laat mensen niet in hun waarde (wie ben jij dat jij je meer voelt dan anderen?).
Het gaat heel misschien op als er bv heel weinig kaarten te krijgen zijn (voorrang voor de frequent flyers), maar dan nog kan iemand die weinig geld heeft en maar eens in de zoveel tijd een keer mee kan gaan gewoon recht hebben.
En het is ook niet het 1 of het ander. Liever "kaaskijkers" en een goed gevuld station dan een stadion met alleen wat mensen op de Ben Side. Er gaan gewoon heel veel verschillende types naar voetbal (dat is toch ook het mooie aan voetbal?), moeten oude mensen die al jaren lang trouwe van zijn gaan staan springen en zingen? Hebben waarschijnlijk meer meegemaakt met AZ dan de gemiddelde sfeervak-fan. Ik probeer meestal wel sfeer te brengen, maar ga wel heel anders naar een wedstrijd met mn zoontje(s) dan als ik alleen/met vrienden ga.

Al ben ik er helaas deze keer ook niet bij, vrijdagochtend heel vroeg rijden. Hetzelfde probleem, als de wedstrijd eerder was geweest had het nog wel gekund, maar ~23:30 thuis zijn is dan net een beetje te laat.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

072 schreef: 17 aug 2022, 12:06 En het is ook niet het 1 of het ander. Liever "kaaskijkers" en een goed gevuld station dan een stadion met alleen wat mensen op de Ben Side. Er gaan gewoon heel veel verschillende types naar voetbal (dat is toch ook het mooie aan voetbal?), moeten oude mensen die al jaren lang trouwe van zijn gaan staan springen en zingen? Hebben waarschijnlijk meer meegemaakt met AZ dan de gemiddelde sfeervak-fan. Ik probeer meestal wel sfeer te brengen, maar ga wel heel anders naar een wedstrijd met mn zoontje(s) dan als ik alleen/met vrienden ga.

Al ben ik er helaas deze keer ook niet bij, vrijdagochtend heel vroeg rijden. Hetzelfde probleem, als de wedstrijd eerder was geweest had het nog wel gekund, maar ~23:30 thuis zijn is dan net een beetje te laat.
Ja absoluut, we hebben allemaal ons eigen verhaal en eigen achtergrond, iedereen is welkom de liefde (edit: of haat - want de zeiksnorren uiten hun liefde anders :mrgreen: ) voor AZ op zijn eigen manier te beleven.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gatalin schreef: 17 aug 2022, 11:19 Ik vraag mij ook af wat de beweegredenen van AZ zijn om deze wedstrijd op 21:00 te plannen. Is dat om mensen alvast aan de poulefase te laten wennen?
In de poulefase kun je net zo goed 3x om 18.45u moeten spelen, net zoals vorig seizoen.

Ik vind 21.00u ook wel een vreemde tijd. Als de TV-zenders nu hadden bedongen dat ze zowel AZ als Twente willen uitzenden, zoals vorige week met om 19.00u Twente en dan om 21.00u AZ is dat nog een duidelijke reden. Morgen speelt Twente echter ook om 21.00u, dus dat kan de logica niet zijn. Waarom dan niet net zoals tegen Tuzla City om 20.30u spelen.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Gatalin schreef: 17 aug 2022, 11:19 Ik vraag mij ook af wat de beweegredenen van AZ zijn om deze wedstrijd op 21:00 te plannen. Is dat om mensen alvast aan de poulefase te laten wennen? Niet genoeg personeel om grotere groepen aan te kunnen? Want ik denk dat je inderdaad families met kinderen wel redelijk afschrikt op deze manier.
Dat bepaalt AZ helemaal niet [-X . Dat is de UEFA. Verdiep je eerst eens ergens in, voordat je onzin schrijft.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Geen Bazoer morgen. Ook niet wedstrijdfit. En over de andere kreupelen hoeven we niet eens te hebben voorlopig. #-o
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Roadman schreef: 17 aug 2022, 14:38 Dat bepaalt AZ helemaal niet [-X . Dat is de UEFA. Verdiep je eerst eens ergens in, voordat je onzin schrijft.
Misschien moet jij je er eerst zelf in verdiepen. In de voorrondes bepaalt de thuisclub de aanvangstijd. Pas vanaf de groepsfase wordt dat door de UEFA bepaald. [-X
23.01 The venues, dates (in accordance with the calendar in Annex C) and kick-off times for matches in the qualifying phase and the play-offs are fixed by the home clubs and must be confirmed to the UEFA administration in writing by their respective associations by the deadline set by the UEFA administration. The UEFA administration may alter or confirm dates and kick-off times in accordance with the principles set by the Club Competitions Committee.
https://documents.uefa.com/r/Regulation ... /23-Online
Plaats reactie