AZ-FK Tuzla City (do 21 jul, 20.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 10:08 Leek mij overigens ook het perfecte moment om Odgaard zijn eerste doelpunt te gunnen.
Inderdaad een beetje apart dus.
Hij had de penalty zelf uitgelokt, daarnaast is De Wit geen aanvoerder of spits. Wel een typische Janssen-actie
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

MarkusHenriksen19 schreef: 22 jul 2022, 10:14 =P~

Mag niet van de UEFA
Anti-retteketet lobby
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 21 jul 2022, 20:25 Oh wat waren ze negatief in het jansen topic.
Foei foei foei.


Komt gewoon weer 1op1 uit. Zelfs tegen tuzla weet AZ niks te creëeren. Balletje rond spelen en maar hoog voorgeven. Precies wat hun willen. (Waarom eigenlijk?!, moet alles in dienst zijn van deWit?)Creatieve spelers wisselen. En Lahdo die een goede indruk maakte in de voorbereiding (en de nodige diepgang kan brengen) 90min banken. Eerste de beste corner lag er (zoals voorspeld) alweer op n haar na in. 1-0 tegen ijsselmeervogels. Met een kermis scheidsrechter is de conf league kan het altijd misgaan in zon uitwedstrijd.

Kerkez odgaard BMI en Reijnders maakte n goede indruk met veel energie en dribbels/ingrepen.
Al bij je eerste zin ga je de mist in. AZ heeft niks weten te creeren? Welke wedstrijd heb je dan in hemelsnaam zitten kijken? AZ heeft zeker zes goede kansen gekregen met De Wit, Hatzidiakos, Odgaard twee/drie keer, Pavlidis en dat schot van Kerkez. Waarbij die laatste dan geen uitgespeelde kans was.

Met die kansen doel ik op de twee goede schietkansen die Odgaard kreeg op de rand van de zestien, de vrije kopbal van Odgaard, de vrije kopbal van De Wit en de bal van Pavlidis net naast na rust.

Daarnaast waren er nog veel kansloze, maar vrije, pogingen van afstand en veel momenten die gevaarlijker hadden kunnen worden als ze iets doortastender waren geweest en sneller hadden gehandeld rond de zestien. AZ had bovendien nog een strafschop moeten krijgen met die handsbal op het middenveld.

Wat betreft de wissels. Welke creatieve jongens werden gewisseld dan? Verder dan Odgaard kom ik niet en die was niet helemaal fit nog als ik het goed heb begrepen. Evjen is een creatieve jongen en mocht blijven staan. Al was die niet best. Lahdo had van mij mogen spelen, maar wat jij zegt: Hij brengt diepgang. Daar heb je niet zoveel aan tegen een geparkeerde bus. Dan kan je beter Van Brederode brengen, die beter is in de kleine ruimte en een actie heeft.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Evjen was inderdaad teringslecht, Hatzidiakos heeft werkelijk niets zinnigs gedaan op rechtsback en de verdere basis van vorig jaar durft niks. Tikkies breed, supervoorspelbaar en alles op één tempo. Alleen de penalty kwam voort uit een goede versnelling. Complimenten voor Hobie, Odgaard en Kerkez. BMI krijgt complimenten, maar dat was eigenlijk ook voornamelijk om het repareren van zijn eigen fouten. Het is dat die Bosniërs zo blind als de pest waren in de afronding, want ze hebben zeker vier opgelegde kansen gehad.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 22 jul 2022, 13:17 Al bij je eerste zin ga je de mist in. AZ heeft niks weten te creeren? Welke wedstrijd heb je dan in hemelsnaam zitten kijken? AZ heeft zeker zes goede kansen gekregen met De Wit, Hatzidiakos, Odgaard twee/drie keer, Pavlidis en dat schot van Kerkez. Waarbij die laatste dan geen uitgespeelde kans was.

Met die kansen doel ik op de twee goede schietkansen die Odgaard kreeg op de rand van de zestien, de vrije kopbal van Odgaard, de vrije kopbal van De Wit en de bal van Pavlidis net naast na rust.

Daarnaast waren er nog veel kansloze, maar vrije, pogingen van afstand en veel momenten die gevaarlijker hadden kunnen worden als ze iets doortastender waren geweest en sneller hadden gehandeld rond de zestien. AZ had bovendien nog een strafschop moeten krijgen met die handsbal op het middenveld.

Wat betreft de wissels. Welke creatieve jongens werden gewisseld dan? Verder dan Odgaard kom ik niet en die was niet helemaal fit nog als ik het goed heb begrepen. Evjen is een creatieve jongen en mocht blijven staan. Al was die niet best. Lahdo had van mij mogen spelen, maar wat jij zegt: Hij brengt diepgang. Daar heb je niet zoveel aan tegen een geparkeerde bus. Dan kan je beter Van Brederode brengen, die beter is in de kleine ruimte en een actie heeft.
Heb nog even de samenvatting gekeken. Kinderhand is weer snel gevuld zeg. Kopkans van Odgaard op aangeven van DeWit was indd een goede kans. Verder was het toch vrij pover, met een hoop nietszeggende schoten. Die 2 voorzetten waar n kans uit kwam voor Pavlidis en DeWit hadden erin gekund misschien ja, halfhoog op de borst van Pavlidis en die van DeWit was ook lastig zat. Typisch dat AZ het zelfs tegen deze "stevige muiters" weer van voorzetten moet hebben. Keeper heeft niet 1 goede redding hoeven verrichten. 2e helft 0 ik herhaal 0 schoten op doel. Die ruimte achter de verdediging lag er best vaak wel. Zeker bij Evjen en Pavlidis, alleen zijn die niet snel genoeg. AZ heeft geen diepte, en het combinatie spel rond de 16 is heel erg pover. Ook ben ik nog steeds van mening dat AZ bij teruggetrokken voorzetten een slechte bezetting heeft op randje 16, meestal omdat deWit als tweede spits fungeert. Blijft over, de bal inbrengen vanaf de zijkanten en hopen dat ie goed valt. Dat beeld kennen we na 40 potjes wel. Daarmee maakt het niet uit of je tegen Pec, Fortuna, Randers, tweede van Westerlo of deze KKD ploeg uit Bosnië speelt. Het spelbeeld is net als de tactiek van Jansen telkens hetzelfde.

Dat Jansen dan DeWit, Pavlidis en Evjen laat staan past precies in dat beeld. Lahdo voor Evjen. Midtsjo voor deWit en Reijnders op 10. Barasi heeft snelheid en n individuele actie voor Pavlidis die ook zelden 90min volle bak kan gaan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 22 jul 2022, 18:36
Ook ben ik nog steeds van mening dat AZ bij teruggetrokken voorzetten een slechte bezetting heeft op randje 16, meestal omdat deWit als tweede spits fungeert.
De Wit rent meestal als een kip zonder kop richting de doellijn zodat de spits geen kans krijgt. Maar op de 16 blijven hangen heeft ook geen zin want hij heeft geen traptechniek. Precies de nadelen van een slechte voetballer op 10 tegen een zwakke tegenstander.

Jansen speelt en wisselt nooit om te winnen of beter te worden. Het is behoudend resultaatvoetbal dat niet om aan te gluren is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

MarkusHenriksen19 schreef: 22 jul 2022, 10:14 =P~

Mag niet van de UEFA
UEFA MAFFIA!!!!!!!!
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

072 schreef: 22 jul 2022, 11:04 Anti-retteketet lobby
Klootzakken!
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik ben het heus eens met veel reacties maar dan vooral als het over de 2e helft gaat.
Het eerste kwartier was echt goed, energiek, met vroeg en massaal storen, met redelijk wat kansen; ik ging met een goed gevoel naar de kantine en verwachtte een 3 a 4-0.
De tweede helft was echt oersaai en vervelend. Zoals hierboven veel beschreven: ze durven niet vooruit te passen, óf ze mogen het niet…….
Er werd geopperd dat het gebrek aan kwaliteit zou kunnen zijn, maar dat geloof ik niet. Er zit genoeg in deze ploeg alleen hebben we een andere coach nodig die het eruit weet te halen. 1-0 tegen Tuzla is redelijk beschamend………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

salmonyappi schreef: 23 jul 2022, 09:08 Ik ben het heus eens met veel reacties maar dan vooral als het over de 2e helft gaat.
Het eerste kwartier was echt goed, energiek, met vroeg en massaal storen, met redelijk wat kansen; ik ging met een goed gevoel naar de kantine en verwachtte een 3 a 4-0.
De tweede helft was echt oersaai en vervelend. Zoals hierboven veel beschreven: ze durven niet vooruit te passen, óf ze mogen het niet…….
Er werd geopperd dat het gebrek aan kwaliteit zou kunnen zijn, maar dat geloof ik niet. Er zit genoeg in deze ploeg alleen hebben we een andere coach nodig die het eruit weet te halen. 1-0 tegen Tuzla is redelijk beschamend………
Ik had precies hetzelfde, eerste 15-20 minuten dacht ik deze gaan we 4-0 pakken. Jammer dat het vuur dan uiteindelijk toch weer helemaal geblust was. En ik ben bang dat die vlam dit seizoen niet echt aangewakkerd gaat worden. Gewoon een paar goede ouderwetste schoppen onder de kont nodig.
Van Alkmaar begint de victorie
Plaats reactie