AZ-FK Bodø/Glimt (do 17 maa, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Kaartverkoopinfo volgt later.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Wat een klote tijd weer!
18:45 is net niks.
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Najaa, hij is toch gratis.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Die gaan we pakken!
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De kaartverkoop is gestart.

Zoals al eerder bekend was gemaakt heeft iedereen die een kaartje had voor AZ-Randers daarmee toegang tot deze wedstrijd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het ziet ernaar uit dat AZ donderdag in de return tegen Bodø/Glimt nog steeds niet kan beschikken over Fredrik Midtsjø.

De Noorse middenvelder viel eind februari in de wedstrijd tegen Feyenoord twintig minuten voor tijd geblesseerd uit. Sindsdien is hij afwezig en ook dinsdag trainde hij nog altijd niet met de selectie mee. Het lijkt dan ook uitgesloten dat hij er donderdagavond bij is in de achtste finale van de Conference League.
Zucht
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Shota-Arveladze schreef: 25 feb 2022, 18:39 Die gaan we pakken!
Denk je dat nog steeds?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Shota-Arveladze schreef: 25 feb 2022, 18:39 Die gaan we pakken!
Ik vrees van niet. We gaan tegen een Noorse muur oplopen en komen er nauwelijks doorheen. Zij gaan counteren en dan worden we met die wapens beslecht.

Kansen creëren gaat moeizaam. Scoren gaat moeizaam. Dus.....

Maar wie weet verrast Jansen ons met een briljant tactisch plan. Of heeft Karlsson weer eens een aantal bevliegingen. Of komt Pavlidis morgenavond helemaal los. Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

salmonyappi schreef: 15 mar 2022, 23:47 Denk je dat nog steeds?
3-0, let maar op.
"One swallow does not make a summer"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Shota-Arveladze schreef: 16 mar 2022, 08:52 3-0, let maar op.
Optimist! :lol:

Dat zou voor mij bijkans een wonder zijn. [-o<
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Volgens de podcast was Clasie vorige week ziek (koorts). Dat was ook de reden dat hij tegen Twente op doktersadvies maar een half uur mee mocht doen. Aanstaande donderdag zal hij in principe weer starten. Dat betekent dat Janssen redelijk de basisopstelling kan neerzetten met Reijnders naast Clasie; rechtsvoor Sugawara en Witry rechtsback. Dat is eerder ook redelijk gegaan. Als Wijndal en Karlsson dan ook weer wat beter op elkaar afgestemd zijn, dan kan het nog een leuke wedstrijd worden.

Als ik drie jaar geleden tegen mezelf had verteld dat het wel of niet meespelen van Clasie wellicht de doorslag kan geven in zo'n wedstrijd, had ik mezelf voor gek verklaard :lol:.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

ForzAZ schreef: 16 mar 2022, 07:29 Ik vrees van niet. We gaan tegen een Noorse muur oplopen en komen er nauwelijks doorheen. Zij gaan counteren en dan worden we met die wapens beslecht.

Kansen creëren gaat moeizaam. Scoren gaat moeizaam. Dus.....

Maar wie weet verrast Jansen ons met een briljant tactisch plan. Of heeft Karlsson weer eens een aantal bevliegingen. Of komt Pavlidis morgenavond helemaal los. Hoop doet leven!
Is er enige reden om aan te nemen dat Jansen met een briljant tactisch plan komt?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

galblazer schreef: 16 mar 2022, 19:37 Is er enige reden om aan te nemen dat Jansen met een briljant tactisch plan komt?
Als iemand een paar druppels LSD in zijn thee doet, is er nog wel een kans aanwezig.

Anders acht ik de kans nul.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Zonder Midtsjø zie ik het heel zwaar in helaas.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

nah. Deze gaat AZ winnen natuurlijk. Thuiswedstrijd.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als ik de beelden van de laatste training zo bekijk dan zie ik goedlachse jongens die het allemaal niet zo serieus nemen.

Sfeer in de groep is dus goed, maar het oogt nou niet echt als groep die zich tot op de tanden aan het wapenen is om de strijd aan te gaan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Als ik de voorbeschouwing met Jansen en Wijndal zo hoor zal er niet veel veranderen vanavond. Volgens Jansen moeten we goals maken maar ook niet teveel weggeven (goed gezien!) en volgens Wijndal zullen ze niet veel anders gaan spelen, behalve dat Clasie er weer bij is. In de uitwedstrijd zag ik nou niet heel veel lichtpuntjes die dan veel vertrouwen geeft voor vanavond. AZ creeert al niet veel kansen dus dat zal vanavond niet anders zijn.
Wat mij betreft kiest Jansen een keer voor Sowah als rechtsbuiten. Daar is hij tenslotte voor gehaald en aan die kant loopt het nog niet erg denderend. Laat Sowah het maar eens zien op 'zijn' positie. Daarnaast heb je m.i. vanavond meer aan Beukema dan aan Panta. Beukema voetbalt meer naar voren en is een gevaarlijk wapen bij de standaardsituaties. Dat zou gezien de verwachting van weinig kansen toch een belangrijke troef kunnen zijn.
Balletje breed, balletje terug en lange bal naar voren zal toch niet de strategie zijn als je tenminste 1x moet scoren...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Joostess schreef: 17 mar 2022, 09:07 Als ik de voorbeschouwing met Jansen en Wijndal zo hoor zal er niet veel veranderen vanavond. Volgens Jansen moeten we goals maken maar ook niet teveel weggeven (goed gezien!) en volgens Wijndal zullen ze niet veel anders gaan spelen, behalve dat Clasie er weer bij is. In de uitwedstrijd zag ik nou niet heel veel lichtpuntjes die dan veel vertrouwen geeft voor vanavond. AZ creeert al niet veel kansen dus dat zal vanavond niet anders zijn.
Wat mij betreft kiest Jansen een keer voor Sowah als rechtsbuiten. Daar is hij tenslotte voor gehaald en aan die kant loopt het nog niet erg denderend. Laat Sowah het maar eens zien op 'zijn' positie. Daarnaast heb je m.i. vanavond meer aan Beukema dan aan Panta. Beukema voetbalt meer naar voren en is een gevaarlijk wapen bij de standaardsituaties. Dat zou gezien de verwachting van weinig kansen toch een belangrijke troef kunnen zijn.
Balletje breed, balletje terug en lange bal naar voren zal toch niet de strategie zijn als je tenminste 1x moet scoren...
En alles wat jij hoopt gaat vermoedelijk niet gebeuren……Panta speelt, Evjen mag het weer proberen, de tikkies breed en terug gaan we eindeloos veel zien……ik ben bang voor een flinke zeperd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10988
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik moet noodgedwongen het eerste uur missen. Vroeger zou ik daarvan balen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Haha wat een deprimerend gedoe is het toch allemaal hier. Je kan een hoop van dit AZ zeggen, maar het is wel een ploeg die (dankzij Jansen) mentaal weerbaar blijkt. Clasie erin maakt wel een hoop verschil. Ik zeg een vroege 2-0 voorsprong, poging tot controleren om vervolgens uit het niets een 2-1 te krijgen en dan Aboukhlal de winnende 3-1 in de slotminuten.
Plaats reactie