FK Bodø/Glimt-AZ (do 10 maa, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Kaartverkoopinfo volgt later.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Binnen twee weken op een totaal incourante locatie. Gaat prijzig worden, maar waarschijnlijk wel een leuke ervaring. Met een beetje mazzel met noorderlicht.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Enige achtergrondinformatie m.b.t. de speellocatie in Bodø:

- De stad ligt in het noorden van Noorwegen, nèt ten noorden van de poolcirkel. Voor de diehards: vanaf het AFAS-stadion is het ongeveer 30 uur rijden. Gelukkig ligt er ook een vliegveld in Bodø :).
- Doordat de stad zo noordelijk ligt, ligt er logischerwijs kunstgras in het Aspmyrastadion, ondanks het gematigde klimaat. Voor AZ niet eens zo nadelig, maar ik kan me voorstellen dat dit voor verschillende Europese tegenstanders als lastig kan worden ervaren. In de groepsfase en de tussenronde zijn dan ook alle thuiswedstrijden door Bodø/Glimt gewonnen. Ter voorbereiding zal Janssen ongetwijfeld goed gebruik maken van de kunstgrasvelden op het AZ-trainingscomplex.
- Er worden op verschillende sites verschillende capaciteiten genoemd m.b.t. het aantal toeschouwers. Als ik het goed begrijp is het maximaal aantal mogelijke toeschouwers in het stadion 8500, hoewel er tegen Celtic slechts 5800 supporters in het stadion waren (corona?). De website van Bodø zelf meldt een capaciteit van 4616, maar ook 8000 (?).

Al met al een bijzondere locatie.

Overigens is deze wedstrijd de eerstvolgende wedstrijd voor Bodø/Glimt, aangezien de Eliteserien nog midden in de winterstop zit.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DiepeMast schreef: 26 feb 2022, 11:13 Als ik het goed begrijp is het maximaal aantal mogelijke toeschouwers in het stadion 8500, hoewel er tegen Celtic slechts 5800 supporters in het stadion waren (corona?). De website van Bodø zelf meldt een capaciteit van 4616, maar ook 8000 (?).
In Noorwegen hebben ze alle Corona-maatregelen afgeschaft. Aan de samenvatting te zien zat het ook goed vol, dus ik vermoed dat de capaciteit van 5800 het meest logisch is. Misschien zijn er in Noorwegen staanplaatsen toegestaan, wat de capaciteit dan in nationale wedstrijden groter maakt (?).
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 25 feb 2022, 18:04 Binnen twee weken op een totaal incourante locatie. Gaat prijzig worden, maar waarschijnlijk wel een leuke ervaring. Met een beetje mazzel met noorderlicht.
Ik maak er zelf een klein reisavontuur van en vlieg op Trondheim om vandaar met de trein over de Northland Railway naar Bodo te reizen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Veel plezier alvast, moet leuk worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

DiepeMast schreef: 26 feb 2022, 11:13 Enige achtergrondinformatie m.b.t. de speellocatie in Bodø:

- De stad ligt in het noorden van Noorwegen, nèt ten noorden van de poolcirkel. Voor de diehards: vanaf het AFAS-stadion is het ongeveer 30 uur rijden. Gelukkig ligt er ook een vliegveld in Bodø :).
- Doordat de stad zo noordelijk ligt, ligt er logischerwijs kunstgras in het Aspmyrastadion, ondanks het gematigde klimaat. Voor AZ niet eens zo nadelig, maar ik kan me voorstellen dat dit voor verschillende Europese tegenstanders als lastig kan worden ervaren. In de groepsfase en de tussenronde zijn dan ook alle thuiswedstrijden door Bodø/Glimt gewonnen. Ter voorbereiding zal Janssen ongetwijfeld goed gebruik maken van de kunstgrasvelden op het AZ-trainingscomplex.
- Er worden op verschillende sites verschillende capaciteiten genoemd m.b.t. het aantal toeschouwers. Als ik het goed begrijp is het maximaal aantal mogelijke toeschouwers in het stadion 8500, hoewel er tegen Celtic slechts 5800 supporters in het stadion waren (corona?). De website van Bodø zelf meldt een capaciteit van 4616, maar ook 8000 (?).

Al met al een bijzondere locatie.

Overigens is deze wedstrijd de eerstvolgende wedstrijd voor Bodø/Glimt, aangezien de Eliteserien nog midden in de winterstop zit.
Ik weet ook niet precies wat de maximale capaciteit is, maar via een medewerker van AZ kreeg ik te horen dat er 404 kaarten voor het bezoekersvak zijn.

Dat lijkt me een aantal dat we niet gaan halen. Maar in dit geval zou ik graag zien dat ik ongelijk heb ;-)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 26 feb 2022, 11:13 Enige achtergrondinformatie m.b.t. de speellocatie in Bodø:

- De stad ligt in het noorden van Noorwegen, nèt ten noorden van de poolcirkel. Voor de diehards: vanaf het AFAS-stadion is het ongeveer 30 uur rijden..
Ik zat er serieus aan te denken, maar het is gewoon écht ver.

Kennen jullie iemand die dit gaat doen?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het k*tte van deze rondes is dat het allemaal zo kort voor de speeldatum bekend is tegen wie je speelt. Daarom kan ik in ieder geval niks meer regelen, terwijl ik deze wel echt leuk had gevonden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
pandAZ
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:30
Locatie: Alkmaar

Wij hebben met drie man geboekt. Mijn broer, zijn vriendin en ik. Woensdag heen en vrijdag terug. Beide keren overstap op Oslo. Woensdag avond mischien nog even hopen op het noorderlicht. En naar een prachtig mooi klein stadion.
Vak R
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 28 feb 2022, 15:20 Het k*tte van deze rondes is dat het allemaal zo kort voor de speeldatum bekend is tegen wie je speelt. Daarom kan ik in ieder geval niks meer regelen, terwijl ik deze wel echt leuk had gevonden.
De tegenstander is inderdaad pas kort van te voren bekend, maar dat AZ op 10 maart een uitwedstrijd zou spelen was wel al sinds 25 november bekend.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De kaartverkoop is gestart. Kaarten kosten €35,-.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 03 mar 2022, 08:27 De kaartverkoop is gestart. Kaarten kosten €35,-.
Nou ja, het was toch al een duur uitstapje.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vreemde gang van zaken in Noorwegen. Bodø/Glimt zou volgend weekend hun nationale seizoen beginnen met een bekerwedstrijd tegen een oude bekende van AZ (Aalesunds). Omdat ze zich volledig wilden focussen op de return tegen AZ, hadden ze verzocht om die bekerwedstrijd een week naar voren te halen. Dat kan niet doorgaan vanwege een COVID-uitbraak bij Aalesunds. Maar in plaats van de wedstrijd alsnog volgende week te laten spelen, krijgt Bodø/Glimt nu een walk-over.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nog corrupter dan de KNVB :lol:
_________________
"I don't know that!"
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Neem aan dat AZ Bodo niet onderschat na de winst op Roma en tweemaal winst op Celtic vorige maand. AZ mag Solbakken en Vegnesen wel in het vliegtuig meenemen.. helemaal solbakken als rechtsbuiten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik zag een kleine documentaire over Bodo Glimt op ESPN. Sterke tegenstander - en de uitslagen tegen Roma en Celtic spreken boekdelen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kreeg net bericht dat m'n vlucht van morgenochtend om 7.45 via Bergen naar Bodø is geannuleerd. Ben nu omgeboekt naar 6.45 via Oslo naar Bodø.

Enige probleem is nu dat ik die vlucht niet haal met de eerste trein vanaf Alkmaar. :evil: Noodgedwongen neem ik dan maar de laatste trein van vanavond. Gaat een lange en vermoeiende dag worden zo. :roll:
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Forza AZ schreef: 09 mar 2022, 18:00 Kreeg net bericht dat m'n vlucht van morgenochtend om 7.45 via Bergen naar Bodø is geannuleerd. Ben nu omgeboekt naar 6.45 via Oslo naar Bodø.

Enige probleem is nu dat ik die vlucht niet haal met de eerste trein vanaf Alkmaar. :evil: Noodgedwongen neem ik dan maar de laatste trein van vanavond. Gaat een lange en vermoeiende dag worden zo. :roll:
Geen forumgast die je even brengt naar Schiphol? 8)
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Geen Clasie op de foto's van de stadswandeling... Hopen dat hij wel gewoon fit is vanavond.
Plaats reactie