Randers FC-AZ (do 16 sep, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Zo matig dit, de basisplaats van Dani de Wit is niet langer te verdedigen. Schandalig.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 16 sep 2021, 20:34 Het blijft vreemd dat positivisme hier wordt verkettert.
Nee, lekker met elkaar mee janken en zwelgen in negatief gezeik.
Ik zeg nergens dat AZ goed speelt, maar het vergrootglas over elke fout leggen is blijkbaar leuker dan hopen op een goede afloop.
En nog steeds lekker positief na een gelijkspel tegen een club met niveau keuken divisie/jong AZ? Dit gezegd hebbende had Jong AZ hier waarschijnlijk wel van gewonnen. Dit gelijkspel is een wanprestatie en bemoeilijkt het om 1e te worden in deze poule. Nu moeten de volgende wedstrijden wel gewonnen worden.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Och, dit is toch al jaren zo? Kan me maar weinig Europese duels herinneren die we met mooi voetbal winnen. Het is al jaren matig tegen minder goede europese teams
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bij de loting veerde ik 2 keer op toen er een prachtige tegenstander (ik meen Berlijn en Rennes) uit het balletje kwam, maar jammer genoeg doorgeschoven werden naar een andere pool. Gewoon van die tegenstanders waar je bij voorbaat zin in hebt om te kijken wat je er tegenin kan brengen.

Gisteren algaande de wedstrijd zag ik 16 fitte supergemotiveerde Denen die bij voorbaat zin hadden om te kijken hoe ver ze zouden kunnen komen. Met publiek dat aangewakkerd was door een nieuw avontuur....

En ja hoor het werkte elke bal, was goed, een bijdrage, of hooguit jammer. Bij een wat mindere actie keken ze elkaar aan met van die pretoogjes en je zag ze zeggen 'goeie poging man'.. een omhaal op je rug als assist wat een held. Verdedigen en verdedigen en dan een vrije trap 2-2 wat een held.

Met andere woorden AZ kon hier alleen maar verliezen en dat deden ze dan ook......
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 17 sep 2021, 07:23 Bij de loting veerde ik 2 keer op toen er een prachtige tegenstander (ik meen Berlijn en Rennes) uit het balletje kwam, maar jammer genoeg doorgeschoven werden naar een andere pool. Gewoon van die tegenstanders waar je bij voorbaat zin in hebt om te kijken wat je er tegenin kan brengen.

Gisteren algaande de wedstrijd zag ik 16 fitte supergemotiveerde Denen die bij voorbaat zin hadden om te kijken hoe ver ze zouden kunnen komen. Met publiek dat aangewakkerd was door een nieuw avontuur....

En ja hoor het werkte elke bal, was goed, een bijdrage, of hooguit jammer. Bij een wat mindere actie keken ze elkaar aan met van die pretoogjes en je zag ze zeggen 'goeie poging man'.. een omhaal op je rug als assist wat een held. Verdedigen en verdedigen en dan een vrije trap 2-2 wat een held.

Met andere woorden AZ kon hier alleen maar verliezen en dat deden ze dan ook......
Dus eigenlijk had AZ in de championsleague moeten spelen, want daar hadden we wel gewonnen van Bayern Munchen of Real Madrid :wink:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als je op een gegeven moment niet meer mee mag doen in de conference league, kom je dan weer in een andere league?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 17 sep 2021, 10:46 Als je op een gegeven moment niet meer mee mag doen in de conference league, kom je dan weer in een andere league?
De Loosers League.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 16 sep 2021, 20:28 Zo krijg je van iedereen die voetballend beter is + iedereen die goed is in standaardsituaties pakkie.


Maar Salmonyappi heeft vast een mooie dialoog over onze 100 kansen en hoe dit natuurlijk tegen het spelbeeld in is.
Dat is het verschil tussen rendement.

Voetballend beter zijn wil zeggen dat je beter bent in het creëren van kansen.

Dus eigenlijk moet de trainer dan zeggen: "wij waren vandaag veel beter in het creëren van kansen dan de tegenstander. Echter hun rendement was een stuk hoger dan bij ons. Zo lang ons rendement zo laag blijft zal het moeilijk blijven om goede resultaten te halen."
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 17 sep 2021, 04:04 En nog steeds lekker positief na een gelijkspel tegen een club met niveau keuken divisie/jong AZ? Dit gezegd hebbende had Jong AZ hier waarschijnlijk wel van gewonnen. Dit gelijkspel is een wanprestatie en bemoeilijkt het om 1e te worden in deze poule. Nu moeten de volgende wedstrijden wel gewonnen worden.
Je hebt mijn berichten na deze niet gelezen dus……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 17 sep 2021, 19:20 Je hebt mijn berichten na deze niet gelezen dus……..
Niet op het moment dat ik het postte :)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Waar ik me altijd enorm aan erger is spelers die zeggen: “dit kan natuurlijk niet zo, dit is AZ onwaardig, je moet zo’n wedstrijd over de streep trekken, ja het liep niet, we liepen achter de feiten aan” etc.
Waarom altijd pas achteraf! Recht je rug in het veld, godverdomme!
En op zo’n moment wens je een wat minder lieve begripvolle trainer…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 18 sep 2021, 17:07 Waar ik me altijd enorm aan erger is spelers die zeggen: “dit kan natuurlijk niet zo, dit is AZ onwaardig, je moet zo’n wedstrijd over de streep trekken, ja het liep niet, we liepen achter de feiten aan” etc.
Waarom altijd pas achteraf! Recht je rug in het veld, godverdomme!
En op zo’n moment wens je een wat minder lieve begripvolle trainer…….
Clasie was deze wedstrijd niet degene die verzaakte.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 19 sep 2021, 06:43 Clasie was deze wedstrijd niet degene die verzaakte.
Ik heb het niet over Clasie, anders had ik zijn naam wel genoemd; ik doel op spelers in het algemeen die dit zeggen, ook namens het team.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 19 sep 2021, 09:43 Ik heb het niet over Clasie, anders had ik zijn naam wel genoemd; ik doel op spelers in het algemeen die dit zeggen, ook namens het team.
Ik dacht dat je op Clasie doelde aangezien hij na de wedstrijd een duidelijk interview had waarin hij aangaf dat het gelijkspel AZ onwaardig was.
Plaats reactie