AZ-CFR 1907 Cluj (do 4 nov, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 04 nov 2021, 22:17 Ik zie precies hetzelfde maar weet dat bij supporter zijn ook hoort dat het niet altijd goed gaat. Dat zou jij ook moeten weten vanuit de eerste divisie. Nogmaals: als je zó negatief bent kan je volgens mij veel beter wat anders gaan doen.
Vanuit de Eerste Divisie ja. Toen had ik ook geen verwachtingen met beperkte voetballers uit de regio, voor 4 gulden in de stromende regen tegen schoppers uit een andere provincie. Maar als je jezelf als topclub wil presenteren en je stadion wil uitbreiden dan is dit niveau beschamend hoor vanaf 20 euro.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bertje schreef: 05 nov 2021, 07:00 Jansen
Trainer Pascal Jansen was over het geheel wel tevreden over het spel van AZ. 'Maar de slordigheden waren ook zichtbaar. Daar horen wij eigenlijk wel een hoger niveau te halen', reageerde de coach op het clubkanaal. Ook vond Jansen dat zijn spelers de schroom pas na de 2-0 van zich afgooiden en
Juiste analyse, geen speld tussen te krijgen. 2-0 winnen in een Europees duel is prima, nu het spel weer doorontwikkelen.

Dat we het Europees net zo goed doen als Feyenoord en daar de vlag uit gaat terwijl hier iedereen blasé zit te zeiken als er niet met meer dan 5-0 wordt gewonnen zegt veel.

Bij Feyenoord vieren ze een overwinning tegen Slavia Praag alsof ze de finale hebben gewonnen, hier neemt men nog geen eens de moeite om überhaupt naar het stadion te gaan. Schrijnende kaaskijkersmentaliteit.
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 05 nov 2021, 07:42 Vanuit de Eerste Divisie ja. Toen had ik ook geen verwachtingen met beperkte voetballers uit de regio, voor 4 gulden in de stromende regen tegen schoppers uit een andere provincie. Maar als je jezelf als topclub wil presenteren en je stadion wil uitbreiden dan is dit niveau beschamend hoor vanaf 20 euro.
Dat verzonnen idee dat AZ zichzelf als titelkandidaat profileert moet ook maar eens ophouden. Wie heeft dat bedacht? Waar staat deze doelstelling?

Beukema dit jaar in de VI
Maar vervolgens heb ik het ook wel echt afgesloten en ging de knop om naar AZ. Voor mij is dit natuurlijk een supergave stap. Ik kom bij een club met als doelstelling Europees voetbal halen… dat alleen is voor mij al iets prachtigs, want dat lag bij Go Ahead wel even anders, haha.'
Ook de Wit heeft het nergens over aanvallen van de top, een vierde plek is ook akkoord.
Ondanks de matige competitiestart is er bij hem zeker het geloof in een topvier-eindklassering. 'De doelstelling is en blijft de topvier en ik denk ook zeker dat wij dat kunnen halen. Maar dan zullen we het wel moeten laten zien, net als afgelopen zondag. Ik denk dat we genoeg kwaliteit hebben.'
Top 4 proberen dus ondanks een team in opbouw. En mochten we 5e of 6e worden dan moeten we wel Europees halen. Dat je zelf dingen verzint en eist betekent niet dat AZ een grote mond heeft. Die heb je dan zelf.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 07:48 Juiste analyse, geen speld tussen te krijgen. 2-0 winnen in een Europees duel is prima, nu het spel weer doorontwikkelen.

Dat we het Europees net zo goed doen als Feyenoord en daar de vlag uit gaat terwijl hier iedereen blasé zit te zeiken als er niet met meer dan 5-0 wordt gewonnen zegt veel.

Bij Feyenoord vieren ze een overwinning tegen Slavia Praag alsof ze de finale hebben gewonnen, hier neemt men nog geen eens de moeite om überhaupt naar het stadion te gaan. Schrijnende kaaskijkersmentaliteit.
Ik verbaas me ook over die kaaskijkersmentaliteit. Ik had een discussie op de tribune toen iemand mij vroeg wat ik van de wedstrijd vond en wat ik verwachtte. Ik gaf aan dat het spel niet goed was maar zolang de 3 punten maar binnen worden gehaald ik tevreden ben. Hij vond dat het publiek ook vermaakt moest worden en vond er dus niet veel aan. Mooi voetbal en een grote uitslag zie ik als een bonus.
.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Het was inderdaad geen spectaculaire wedstrijd, maar Europees is het vooral belangrijk om te winnen en de volgende ronde te halen. Dus ik ging tevreden naar huis. Daarnaast viel de sfeer me positief op, behalve de fluiters die zich af en toe na een slechte actie meenden te moeten laten horen (ook toen het rust was en AZ 1-0 voor stond...). Maar verder een Ben-Side die zich de hele wedstrijd heeft laten horen en af en toe ook goed hard en langdurig. Liever dit aan sfeer met 10.000 man dan al die dagjesmensen erbij die het toch nooit goed genoeg vinden. Dat gezeur over de dure kaarten vind ik ook overdreven. Dat passe-partout had een keurige prijs voor drie wedstrijden vind ik.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 05 nov 2021, 08:12 Het was inderdaad geen spectaculaire wedstrijd, maar Europees is het vooral belangrijk om te winnen en de volgende ronde te halen. Dus ik ging tevreden naar huis. Daarnaast viel de sfeer me positief op, behalve de fluiters die zich af en toe na een slechte actie meenden te moeten laten horen (ook toen het rust was en AZ 1-0 voor stond...). Maar verder een Ben-Side die zich de hele wedstrijd heeft laten horen en af en toe ook goed hard en langdurig. Liever dit aan sfeer met 10.000 man dan al die dagjesmensen erbij die het toch nooit goed genoeg vinden. Dat gezeur over de dure kaarten vind ik ook overdreven. Dat passe-partout had een keurige prijs voor drie wedstrijden vind ik.
Deze duels kosten echt geen pepernoot inderdaad.

En er is momenteel is een hele leuk jonge groep ultra's (zo heet dat tegenwoordig geloof ik) die voor veel reuring zorgt, erg leuk om te zien. Veel nieuwe liedjes met leuke teksten i.p.v. olé olé. Bezoeken ook trouw alle wedstrijden uit en thuis.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bombaman schreef: 04 nov 2021, 21:14 Als dat schot van Cluj op de paal 2 cm meer naar links was geweest was je volledig onnodig op 1-1 gekomen terwijl je de wedstrijd al lang en breed op slot had moeten gooien. Dat gelul iedere keer. Dit AZ doet me steeds vaker denken aan het tijdperk Brom. 1-0 voor en dan maar zakelijk uitspelen en van tijd tot tijd het deksel nog op de neus krijgen. Scheelde vandaag ook weer niks.
Geestig. Ik dacht gisteren precies hetzelfde. Maar dat komt omdat we opnieuw een trainer hebben die in allerlei angsten lijkt te leven.

Vond de analyse van MO7 over onze IJslander ook goed trouwens.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 08:21 Deze duels kosten echt geen pepernoot inderdaad.

En er is momenteel is een hele leuk jonge groep ultra's (zo heet dat tegenwoordig geloof ik) die voor veel reuring zorgt, erg leuk om te zien. Veel nieuwe liedjes met leuke teksten i.p.v. olé olé. Bezoeken ook trouw alle wedstrijden uit en thuis.
Publiek kreeg ook een uitgebreid compliment van de verslaggever. En was ook uitstekend te horen.

Toeschouwers dus in uitstekende vorm.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 08:21 Deze duels kosten echt geen pepernoot inderdaad.

En er is momenteel is een hele leuk jonge groep ultra's (zo heet dat tegenwoordig geloof ik) die voor veel reuring zorgt, erg leuk om te zien. Veel nieuwe liedjes met leuke teksten i.p.v. olé olé. Bezoeken ook trouw alle wedstrijden uit en thuis.
Top, zolang er maar geen Volendammers tussen gaan lopen dus. 😉

Ideetje om een nieuwe tekst op "De toreador" te introduceren?

Bijvoorbeeld (aangezien De Wit en Pavlidis meer beginnen te scoren):

Dit is het momento, AZ scoort die goal zo, Pavlidis De Wit, Karlsson ja hij zit, ja lalalala Sugawara...

En in het geval Karlsson kan je "hij zit" ook nog dubbel opvatten aangezien hij kan scoren maar ook regelmatig op de grond zit. 😂
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 05 nov 2021, 07:42 Vanuit de Eerste Divisie ja. Toen had ik ook geen verwachtingen met beperkte voetballers uit de regio, voor 4 gulden in de stromende regen tegen schoppers uit een andere provincie. Maar als je jezelf als topclub wil presenteren en je stadion wil uitbreiden dan is dit niveau beschamend hoor vanaf 20 euro.
Jij koopt ook geen bier meer omdat je gewend was 70 cent te betalen?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Wat wel mooi is dat we met deze resultaten en ook die van andere teams in de poule, met een gelijkspel uit bij Jablonec, niet alleen definitief kwalificeren voor knock out, maar ook als 1e in de poule gaan eindigen.

We hebben niet de sterkste tegenstander, maar wel lekker.
Mooie gelegenheid om in de laatste wedstrijd tegen Randers de jeugd (Peer, Taabouni, Veldhuis, Barasi) kans te geven
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Bob Ross schreef: 04 nov 2021, 19:49 De strategie was dat we 1-0 voorkwamen en geen risico's meer hoefde te nemen. Onbenul.
Geloof je dat echt zelf, dramapot, beetje pech speel je zelf nog gelijk. Niet om aan te horen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 07:48 Juiste analyse, geen speld tussen te krijgen. 2-0 winnen in een Europees duel is prima, nu het spel weer doorontwikkelen.

Dat we het Europees net zo goed doen als Feyenoord en daar de vlag uit gaat terwijl hier iedereen blasé zit te zeiken als er niet met meer dan 5-0 wordt gewonnen zegt veel.

Bij Feyenoord vieren ze een overwinning tegen Slavia Praag alsof ze de finale hebben gewonnen, hier neemt men nog geen eens de moeite om überhaupt naar het stadion te gaan. Schrijnende kaaskijkersmentaliteit.
Ik zou maar eens in overweging nemen dat het niveau van deze cup belabberd is. Wij zijn de UEFA al direct uitgegooid en daarmee was de doelstelling 2 al overboord. Dan kan iedereen wel doen alsof de conferencecup van het zelfde niveau is maar dat is een lachertje. Dat zij bij Feijenoord blij zijn dat zij ook een keer Europees winnen snap ik, die hebben al jarenlang op dat op dat platform niets gepresteerd. Het is wat Kenneth Perez gister al aangaf niveau 4e klasse amateur voetbal. AZ was gister waardeloos, ook als je 2 nul wint kan dat. En ja ik ben er ook zo een. Ik zie liever een mooie pot met verlies dan 1 nul winnen in een drama pot. Zij krijgen tonnen om ons te vermaken, wanprestatie. Dan nog zo'n kwakzalver als trainer....
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 07:48 Juiste analyse, geen speld tussen te krijgen. 2-0 winnen in een Europees duel is prima, nu het spel weer doorontwikkelen.

Dat we het Europees net zo goed doen als Feyenoord en daar de vlag uit gaat terwijl hier iedereen blasé zit te zeiken als er niet met meer dan 5-0 wordt gewonnen zegt veel.

Bij Feyenoord vieren ze een overwinning tegen Slavia Praag alsof ze de finale hebben gewonnen, hier neemt men nog geen eens de moeite om überhaupt naar het stadion te gaan. Schrijnende kaaskijkersmentaliteit.
Helemaal mee eens. Als ik dit forum lees heeft AZ de grootste kutsupporters in Nederland.
Stomme Noordhollanders met hun eeuwige gezeik.
AZ wint 2x van de kampioen van Roemenië. En nog is het niet goed.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 05 nov 2021, 12:46 Ik zou maar eens in overweging nemen dat het niveau van deze cup belabberd is. Wij zijn de UEFA al direct uitgegooid en daarmee was de doelstelling 2 al overboord. Dan kan iedereen wel doen alsof de conferencecup van het zelfde niveau is maar dat is een lachertje. Dat zij bij Feijenoord blij zijn dat zij ook een keer Europees winnen snap ik, die hebben al jarenlang op dat op dat platform niets gepresteerd. Het is wat Kenneth Perez gister al aangaf niveau 4e klasse amateur voetbal. AZ was gister waardeloos, ook als je 2 nul wint kan dat. En ja ik ben er ook zo een. Ik zie liever een mooie pot met verlies dan 1 nul winnen in een drama pot. Zij krijgen tonnen om ons te vermaken, wanprestatie. Dan nog zo'n kwakzalver als trainer....
Financieel lijkt er meer te rapen met vele overwinningen in de Con League dan met moeilijke potjes in de EL. Verschil in beloning is bijna verwaarloosbaar.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

kuifje schreef: 05 nov 2021, 13:57 Financieel lijkt er meer te rapen met vele overwinningen in de Con League dan met moeilijke potjes in de EL. Verschil in beloning is bijna verwaarloosbaar.
Ja dat is wel zo, en ook voor de coëfficiënt zijn de puntjes erg lekker.
Pot 1 in de conference league is nu bijna garantie voor overwinteren voor AZ. Zelfs met dit martel voetbal. Met een beetje geluk is de laatste 8 of laatste 4 gewoon haalbaar.

Al ben ik nog steeds van mening dat die potjes tegen Napoli, Manu en Sociedad indirect ook extra inkomsten opleveren. Kan echt het verschil maken als je in zulke wedstrijden laat zien dat je het tempo aankunt zoals Koopmeiners destijds. En dus ook qua transferwaarde en international worden genereert dat extra inkomsten. En het aanzien/media aandacht als club.

Maar we moeten nog wel even zorgen dat we uberhaupt weer Europees gaan spelen volgend jaar. Vierde plek of lager en je bent zeker van helemaal niets.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Rjansen17 schreef: 05 nov 2021, 12:46 Ik zie liever een mooie pot met verlies dan 1 nul winnen in een drama pot.
Hier begrijp ik helemaal niets van. Uiteraard wil iedereen het liefst mooi voetbal zien, maar AZ liever zien verliezen dan winnen. Dat nooit. Voetbal gaat er nu eenmaal om dat je wilt winnen. Als dat op een lelijke manier is, dan gaat dat altijd boven verlies.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Forza AZ schreef: 05 nov 2021, 15:07 Hier begrijp ik helemaal niets van. Uiteraard wil iedereen het liefst mooi voetbal zien, maar AZ liever zien verliezen dan winnen. Dat nooit. Voetbal gaat er nu eenmaal om dat je wilt winnen. Als dat op een lelijke manier is, dan gaat dat altijd boven verlies.
Als het om een belangrijke match gaat om bijvoorbeeld door te gaan in Europa mee eens, maar structureel wedstrijden winnen met saai voetbal (ajax onder De Boer) moet ik niet aan denken.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

multatuli schreef: 05 nov 2021, 15:10 Als het om een belangrijke match gaat om bijvoorbeeld door te gaan in Europa mee eens, maar structureel wedstrijden winnen met saai voetbal (ajax onder De Boer) moet ik niet aan denken.
Absoluut mee eens. Ik snap niet zo goed wat er nou zo leuk is aan naar oersaai voetbal te kijken (enkele wedstrijden daar gelaten). Zit je -in ieder geval 17 thuiswedstrijden competitie- 90 minuten op de tribune je een beetje te ergeren en kapot te vervelen. Ja, je kan wel ff lekker je frustraties van je afzeiken. Maar vervolgens blij zijn omdat je wel gewonnen hebt? Waar win je voor dan? Om een Europees ticket te halen zodat je je het volgende seizoen aan nóg meer kutwedstrijden kunt ergeren?

Ik snap best dat her niet alle wedstrijden gallery play kan zijn en dat verwacht ik ook niet. Maar je mag toch zeker wél verwachten dat je tegen dit soort tegenstanders, of tegen PEC Zwolle, wel iets meer dan 10 minuten enige vorm van amusement op de mat kan leggen. Na de 2-0 konden ze ineens wel een paar keer lekker combineren in plaats van tikkie breed, tikkie terug.

Noem me maar een azijnzeiker maar ik ben naast supporter ook liefhebber. En geen liefhebber van een dodelijk saai potje voetbal.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 05 nov 2021, 14:11
Maar we moeten nog wel even zorgen dat we uberhaupt weer Europees gaan spelen volgend jaar. Vierde plek of lager en je bent zeker van helemaal niets.
Conference League dan toch maar winnen, hebben we iig groepsfase EL volgend seizoen.

Het was gisteren niet goed, maar zeker ook niet zo slecht als uit bij Cluj. Ik heb me best vermaakt want ik verwachtte minder, tot ik door die zeikregen terug naar huis moest fietsen. Thuis aangekomen zag ik dat Union en Feyenoord een zeer zware pot voetbal speelden, welke vast komende zondag nog wel zijn weerslag zal hebben op het spel van Feyenoord. Bovendien heb ik helemaal niks met Hertha en wel wat met Union, dus prachtig dat het veld van de rivaal nu naar de tyfus is gespeeld. Al met al een geslaagd Europees avondje.

Maar tot de kwartfinale ga ik geen waarde hechten aan het niveau van de Conference League: dat is er nauwelijks.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie