AZ-CFR 1907 Cluj (do 4 nov, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Langedijk schreef: 04 nov 2021, 19:54 Hatzidiakos niet vanwege die zoveelste domme gele kaart. Gudmundsson niet vanwege de 3 100% kansen die hij weer verkloot (doelpunt tel ik ook mee want die was normaal afgekeurd). De beste actie van de wedstrijd was trouwens wel van hem: het blokken van de rebound na dat schot op de paal van Cluj. Sugawara vond ik de beste omdat hij dit keer niet hoefde te verdedigen.
Die 'domme' gele kaart van Hatzidiakos was anders toevallig een prachtige sliding op de bal.
Vond de gele kaart van jouw MOTM toch echt iets dommer.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 04 nov 2021, 19:47 Oh jawel hoor, met alle liefde. Sommige mensen laten hun supportersschap niet afhangen van prestaties maar zijn gewoon trouw. Ideetje voor je.
De vaste kern blijft wel komen ja. Maar ze hebben het stadion toch uitgebreid zodat er meer mensen in kunnen? Dan moet je wel reclame maken. Dit was niet om aan te gluren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 04 nov 2021, 19:56 Die 'domme' gele kaart van Hatzidiakos was anders toevallig een prachtige sliding op de bal.
Vond de gele kaart van jouw MOTM toch echt iets dommer.
Ik vond de sliding onnodig op dat moment. En Sugawara is inderdaad ook dom, die kan gewoon niet verdedigen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Sint Willibrord 2, Heliomare 0.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Weer een glorieuze overwinning van het machtige AZ. Nou ja, nummer 1 in de poule is gewoon mooi. Lekker nog meer Europese wedstrijden. Welke is de ergste die je kunt loten eigenlijk. Daar hoop ik op.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 04 nov 2021, 20:01 Sint Willibrord 2, Heliomare 0.
:lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 04 nov 2021, 20:01 Sint Willibrord 2, Heliomare 0.
Lekker jezelf omlaag halen, sneu. Ga lekker biljarten als je het niet leuk vindt. Niemand verplicht je om heen te gaan.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bob, je bent een aardige gozer, maar als jij je de afgelopen weken niet afvraagt waar je naar zit te kijken dan vrees ik dat er iets in je waarnemingsvermogen niet helemaal in orde is.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Resultaat goed, maar ik word wel een beetje moe van dat 'Frank de Boer'-voetbal.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik neem bij elke wedstrijd een AZ-speler op de korrel. Ik hou hem dan extra in de gaten hoe hij loopt, zich aanbied enz. Is best leerzaam en geeft de saaie delen van een wedstrijd wat meer inhoud dan alleen de bal te volgen. Vandaag heb ik Gudmundsson op die manier 90 minuten gevolgd. Daar wordt je echt heel verdrietig van. Zijn ruimtelijk inzicht is op zich wel ok, maar het aantal keren dat hij een bal aanneemt, niet echt controleert maar tegen een tegenstander aanschiet die op een paar meter staat te verdedigen (en dus zonder aan een paaseeractie of wat dan ook toe te komen) was vandaag echt ongelofelijk. Die vrijwel identieke vorm van balverlies is hem zeker vijf keer overkomen. Voor iemand die op het veld staat vanwege zijn vermeende techniek (voor duelkracht stel je hem niet op) vond ik het echt verbijsterend. Daarnaast maakt hij dus hands bij de 1-0 (dat zag ik meteen) en mist hij een open kans op de 2-0. Vervolgens gaat het hele team over op een variant van walking voetbal, waardoor het vastlopen nog voorspelbaarder werd. Deze jongen heeft gewoon echt niet het vermogen om geconcentreerd en functioneel te spelen. Ik vind dat er dan eigenlijk niks overblijft waarom hij speeltijd zou moeten krijgen. De enige logische conclusie is dat er nauwelijks concurrentie is op zijn positie. Als je nou ergens moet willen doorselecteren om een beter, meer solide elftal te bouwen dan is het (naast de achterhoede) op zijn positie.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

MO7 schreef: 04 nov 2021, 20:43 Ik neem bij elke wedstrijd een AZ-speler op de korrel. Ik hou hem dan extra in de gaten hoe hij loopt, zich aanbied enz. Is best leerzaam en geeft de saaie delen van een wedstrijd wat meer inhoud dan alleen de bal te volgen. Vandaag heb ik Gudmundsson op die manier 90 minuten gevolgd. Daar wordt je echt heel verdrietig van. Zijn ruimtelijk inzicht is op zich wel ok, maar het aantal keren dat hij een bal aanneemt, niet echt controleert maar tegen een tegenstander aanschiet die op een paar meter staat te verdedigen (en dus zonder aan een paaseeractie of wat dan ook toe te komen) was vandaag echt ongelofelijk. Die vrijwel identieke vorm van balverlies is hem zeker vijf keer overkomen. Voor iemand die op het veld staat vanwege zijn vermeende techniek (voor duelkracht stel je hem niet op) vond ik het echt verbijsterend. Daarnaast maakt hij dus hands bij de 1-0 (dat zag ik meteen) en mist hij een open kans op de 2-0. Vervolgens gaat het hele team over op een variant van walking voetbal, waardoor het vastlopen nog voorspelbaarder werd. Deze jongen heeft gewoon echt niet het vermogen om geconcentreerd en functioneel te spelen. Ik vind dat er dan eigenlijk niks overblijft waarom hij speeltijd zou moeten krijgen. De enige logische conclusie is dat er nauwelijks concurrentie is op zijn positie. Als je nou ergens moet willen doorselecteren om een beter, meer solide elftal te bouwen dan is het (naast de achterhoede) op zijn positie.
Verkeerde topic. Kan bij speler zelf.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 04 nov 2021, 20:43 Ik neem bij elke wedstrijd een AZ-speler op de korrel. Ik hou hem dan extra in de gaten hoe hij loopt, zich aanbied enz. Is best leerzaam en geeft de saaie delen van een wedstrijd wat meer inhoud dan alleen de bal te volgen. Vandaag heb ik Gudmundsson op die manier 90 minuten gevolgd. Daar wordt je echt heel verdrietig van. Zijn ruimtelijk inzicht is op zich wel ok, maar het aantal keren dat hij een bal aanneemt, niet echt controleert maar tegen een tegenstander aanschiet die op een paar meter staat te verdedigen (en dus zonder aan een paaseeractie of wat dan ook toe te komen) was vandaag echt ongelofelijk. Die vrijwel identieke vorm van balverlies is hem zeker vijf keer overkomen. Voor iemand die op het veld staat vanwege zijn vermeende techniek (voor duelkracht stel je hem niet op) vond ik het echt verbijsterend. Daarnaast maakt hij dus hands bij de 1-0 (dat zag ik meteen) en mist hij een open kans op de 2-0. Vervolgens gaat het hele team over op een variant van walking voetbal, waardoor het vastlopen nog voorspelbaarder werd. Deze jongen heeft gewoon echt niet het vermogen om geconcentreerd en functioneel te spelen. Ik vind dat er dan eigenlijk niks overblijft waarom hij speeltijd zou moeten krijgen. De enige logische conclusie is dat er nauwelijks concurrentie is op zijn positie. Als je nou ergens moet willen doorselecteren om een beter, meer solide elftal te bouwen dan is het (naast de achterhoede) op zijn positie.
Jammer dat je dan deze keer niet naar de jou vervloekte Pantelis hebt gekeken, want die deed het echt prima.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Bob Ross schreef: 04 nov 2021, 19:45 Welke problemen bedoel je? We winnen 2-0. Verwend gedrag.
Als dat schot van Cluj op de paal 2 cm meer naar links was geweest was je volledig onnodig op 1-1 gekomen terwijl je de wedstrijd al lang en breed op slot had moeten gooien. Dat gelul iedere keer. Dit AZ doet me steeds vaker denken aan het tijdperk Brom. 1-0 voor en dan maar zakelijk uitspelen en van tijd tot tijd het deksel nog op de neus krijgen. Scheelde vandaag ook weer niks.

Zelfs Wijndal geeft toe dat het allemaal veel te sloom was. Dat het leek alsof niemand zin had om de bal te krijgen. Maar volgens jou was het allemaal weer geweldig omdat de punten weer binnen zijn. Nou, chapeau hoor. Ik zie liever wat meer spektakel, als ik het leuk vind om naar een trage pot met balletjes breed en terug te kijken dan ga ik wel naar het 8e van SVW kijken.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 nov 2021, 21:00 Jammer dat je dan deze keer niet naar de jou vervloekte Pantelis hebt gekeken, want die deed het echt prima.
Zij hadden twee heel beperkte aanvallers. Wij vier verdedigers. Chapeau hoor dat je het dan bij een bal op de paal weet te houden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

MO7 schreef: 04 nov 2021, 20:01 Sint Willibrord 2, Heliomare 0.
:lol:
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 04 nov 2021, 20:27 Bob, je bent een aardige gozer, maar als jij je de afgelopen weken niet afvraagt waar je naar zit te kijken dan vrees ik dat er iets in je waarnemingsvermogen niet helemaal in orde is.
Ik zie precies hetzelfde maar weet dat bij supporter zijn ook hoort dat het niet altijd goed gaat. Dat zou jij ook moeten weten vanuit de eerste divisie. Nogmaals: als je zó negatief bent kan je volgens mij veel beter wat anders gaan doen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 2, forum 0. Zakelijke, zuinige overwinning. Niet sprankelend, maar als we alle kansen aan beide zijden voor doelpunten gaan tellen dan is het 4-1. Goed gedaan.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 04 nov 2021, 22:17 Ik zie precies hetzelfde maar weet dat bij supporter zijn ook hoort dat het niet altijd goed gaat. Dat zou jij ook moeten weten vanuit de eerste divisie. Nogmaals: als je zó negatief bent kan je volgens mij veel beter wat anders gaan doen.
Mee eens.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bij dit soort overwinningen moet je altijd even in het achterhoofd houden dat AZ er als club wat aan verdient.
Als Pavlidis bijvoorbeeld nog een paar keer scoort in de Conference League dan heeft hij zijn transferbedrag terug verdient.
Of je hem dan stom vind of niet maakt dan niet eens uit.

Voor Gudmundsson idem (hoewel je natuurlijk door twee moet delen als ze beiden scoren in dezelfde wedstrijd).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Jansen
Trainer Pascal Jansen was over het geheel wel tevreden over het spel van AZ. 'Maar de slordigheden waren ook zichtbaar. Daar horen wij eigenlijk wel een hoger niveau te halen', reageerde de coach op het clubkanaal. Ook vond Jansen dat zijn spelers de schroom pas na de 2-0 van zich afgooiden en dat ze meedogenlozer in de afwerking hadden moeten zijn.

:lol:
Plaats reactie