AZ-CFR 1907 Cluj (do 4 nov, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 07:55 Dat verzonnen idee dat AZ zichzelf als titelkandidaat profileert moet ook maar eens ophouden. Wie heeft dat bedacht? Waar staat deze doelstelling?
Ze willen toch niet aan ‘concurrent’ ajax verkopen? Dan wil je naar buiten toe graag een topclub zijn want anders slaat dat nergens op. Het staat inderdaad ook haaks op de doelstelling want die is volgens mij structureel top 4.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik schaam me echt kapot voor sommige reacties van 'supporters' hier. Als je voetballiefhebber bent of niet tegen verliezen kan dan ga je lekker naar Amsterdam of Manchester City ofzo. Liever verliezen dan lelijk winnen, hoe kom je erop.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 05 nov 2021, 08:12 Het was inderdaad geen spectaculaire wedstrijd, maar Europees is het vooral belangrijk om te winnen en de volgende ronde te halen. Dus ik ging tevreden naar huis. Daarnaast viel de sfeer me positief op, behalve de fluiters die zich af en toe na een slechte actie meenden te moeten laten horen (ook toen het rust was en AZ 1-0 voor stond...). Maar verder een Ben-Side die zich de hele wedstrijd heeft laten horen en af en toe ook goed hard en langdurig. Liever dit aan sfeer met 10.000 man dan al die dagjesmensen erbij die het toch nooit goed genoeg vinden. Dat gezeur over de dure kaarten vind ik ook overdreven. Dat passe-partout had een keurige prijs voor drie wedstrijden vind ik.
Die dagjesmensen zorgen dat er inkomsten zijn voor de club. Die kun je ook gewoon negeren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 17:32 Als je voetballiefhebber bent of niet tegen verliezen kan dan ga je lekker naar Amsterdam of Manchester City ofzo.
Want je mag/kan niet én voetballiefhebber, én supporter van AZ zijn?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bombaman schreef: 05 nov 2021, 18:36 Want je mag/kan niet én voetballiefhebber, én supporter van AZ zijn?
Nee, het ene sluit het andere soms uit. Als AZ 5-0 verliest tegen een geweldige tegenstander die mooi speelt en je hebt een topavond gehad ben je geen supporter maar een voetballiefhebber. Dat is uiteraard toegestaan in Nederland, maar dit is een supportersforum dus moet je niet verbaast zijn als er hier supporters komen die onvoorwaardelijk de club steunen geïrriteerd raken als andere de club omlaag halen.
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 05 nov 2021, 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 17:32 Ik schaam me echt kapot voor sommige reacties van 'supporters' hier. Als je voetballiefhebber bent of niet tegen verliezen kan dan ga je lekker naar Amsterdam of Manchester City ofzo. Liever verliezen dan lelijk winnen, hoe kom je erop.
Laat iedereen lekker op zijn eigen manier fan of supporter zijn. Voetbal hoort toch in de eerste plaatst amusement te zijn? Ik heb geen moeite met een nederlaag na een leuke wedstrijd tegen een betere tegenstander. Maar ik heb wel moeite met potjes als Groningen-uit.

Natuurlijk is 2-0 beter dan 3-5. En natuurlijk was het gewoon de kampioen van Roemenië maar we hebben allemaal kunnen zien dat ze in onze Hoofdklasse geen linker rijtje zouden spelen. Dan mag je best wat meer laten zien. En misschien was het wel 5-0 geworden als Gudmundsson die bal in een leeg doel had geschoten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 19:27 Dat is uiteraard toegestaan in Nederland, maar dit is een supportersforum dus moet je niet verbaast zijn als er hier supporters komen die onvoorwaardelijk de club steunen geïrriteerd raken als andere de club omlaag halen.
Het is een fanpage. Je moet dus ook niet verbaasd zijn als er hier fans komen die wat minder vaak naar wedstrijden gaan maar wel alles zien. En die misschien wat kritischer en rationeler naar die hele poppenkast kijken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 05 nov 2021, 19:36 Het is een fanpage. Je moet dus ook niet verbaasd zijn als er hier fans komen die wat minder vaak naar wedstrijden gaan maar wel alles zien. En die misschien wat kritischer en rationeler naar die hele poppenkast kijken.
Zou nog even goed boven kijken.

Maar verder is je conclusie juist en is het niet anders.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vind de term onvoorwaardelijk ook wat beladen. Als je trouwt is dat in principe ook for better and for worse, maar als ze met de halve straat vreemdgaat sta je waarschijnlijk ook niet meer te applaudisseren. Om maar even een zuiver fictief voorbeeld te gebruiken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 05 nov 2021, 19:50 Ik vind de term onvoorwaardelijk ook wat beladen. Als je trouwt is dat in principe ook for better and for worse, maar als ze met de halve straat vreemdgaat sta je waarschijnlijk ook niet meer te applaudisseren. Om maar even een zuiver fictief voorbeeld te gebruiken.
Ja, alleen heb je ook mensen die na 1 verkeerde blik meteen hun vrouw uitschelden, een klap geven en het uitmaken (ook weer puur fictief :wink: )

Enfin. Lang verhaal kort: iedereen mag hier posten wat ie wilt en fan zijn hoe hij dat wilt en ik heb te accepteren dat de meerderheid er hier anno 2021 anders inzit dan ik het graag zou zien. Ik geef het op.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 05 nov 2021, 19:50
maar als ze met de halve straat vreemdgaat sta je waarschijnlijk ook niet meer te applaudisseren
Tenzij er alleen maar mooie vrouwen in de straat wonen en je mee mag doen :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 19:58
de meerderheid
Dat valt nog wel mee denk ik. Maar als de prestaties beter worden (en de toegangsprijzen hoger) dan nemen de verwachtingen ook toe. Daar zul je aan moeten wennen want dat werkt overal zo.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Jij woont in Langedijk, dus dat is dan wel heel fictief :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 19:27 Nee, het ene sluit het andere soms uit. Als AZ 5-0 verliest tegen een geweldige tegenstander die mooi speelt en je hebt een topavond gehad ben je geen supporter maar een voetballiefhebber.
Als je uitsluitend dat soort wedstrijden bezoekt hoef je inderdaad niet per definitie supporter te zijn. Als AZ straks in de volgende ronde Spurs loot, die dan toevallig in bloedvorm zijn en AZ met 5-0 afdrogen, dan zal ik ongetwijfeld niet de mooiste avond van mijn leven hebben. Maar als AZ dan wel strijd heeft geleverd en er alles aan heeft gedaan om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten, dan vind ik dat minder erg dan wanneer je een wedstrijd à la Cluj of Jablonec speelt.
Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 19:27Dat is uiteraard toegestaan in Nederland, maar dit is een supportersforum dus moet je niet verbaast zijn als er hier supporters komen die onvoorwaardelijk de club steunen geïrriteerd raken als andere de club omlaag halen.
Dit is natuurlijk ook weer BS. Alsof je op basis van een kritisch berichtje op een forum kan bepalen wie de club wel of niet onvoorwaardelijk steunt. Maar goed, als jouw definitie van "onvoorwaardelijke steun" en "supporter in hart en nieren" is dat je alles wat er in de organisatie gebeurt van harte toejuicht en er totaal geen kritiek mag zijn op de uitvoering, dan ben ik inderdaad geen supporter nee.

Wanneer je niet kritisch bent en het allemaal wel prima vindt wat er gebeurt, interesseert het je doorgaans allemaal niet zoveel, is mijn ervaring.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zullen we maar een eind breien aan deze discussie? Het gaat al een tijdje niet meer over de wedstrijd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 05 nov 2021, 20:21 Jij woont in Langedijk, dus dat is dan wel heel fictief :wink:
Er wonen in mijn straat gelukkig alleen maar lelijke mannen. Dus de kans dat mijn vrouw hier vreemdgaat is vrij klein :wink:

Ohja, on-topic. Wat een kutwedstrijd!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 05 nov 2021, 19:58 Enfin. Lang verhaal kort: iedereen mag hier posten wat ie wilt en fan zijn hoe hij dat wilt en ik heb te accepteren dat de meerderheid er hier anno 2021 anders inzit dan ik het graag zou zien. Ik geef het op.
=D>
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ons driehoekje staat erin :lol:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Perry schreef: 11 nov 2021, 15:07 Ons driehoekje staat erin :lol:
:lol:

Mooi voorbeeld ook van hoe statistieken alleen niet het hele verhaal vertellen.

Hatzidiakos heeft de bal één keer minder naar Martins Indi gespeeld dan andersom trouwens. 😉
Plaats reactie