Celtic FC-AZ (wo 18 aug, 19.45u (Sch)/20.45u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 18 aug 2021, 21:10

salmonyappi is het helemaal eens met zijn zuinige beleid, nou bedankt voor deze geweldige zeperd weer!
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb alleen (waarschijnlijk onterecht, maar dat zal blijken) nog wat meer geduld. Het is bijna alsof je míj́ de schuld geeft van deze twee nederlagen……

Ik baal net zo hard van deze twee resultaten en zie ook dat het absoluut (nog) niet loopt en een aantal spelers te kort komt.
Ik ben alleen niet zo dat ik meteen vind dat niemand er wat van kan en dat de trainer direct op moet zouten. Het voordeel van de twijfel heet dat.
Maar zeer zeker zorgelijk!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Zeer spijtig dat dit Celtic niet in eigen huis te kakken is gezet na hun uitzendrechten verhaal. Europees onwaardig. Niet dat AZ dat niet is…

Je mist gewoon 2 backs en een vleugelaanvaller… Had je die (op tijd) gehaald had je gewoon van dit Celtic gewonnen.

Dan maar niveau lager en tegen FC Verweggistan, momenteel het niveau van AZ.

Zie het somber in volgende week, geen idee wie het doelpunt moet maken…
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 18 aug 2021, 22:07 Hoe kom je daar nou bij? Ik heb alleen (waarschijnlijk onterecht, maar dat zal blijken) nog wat meer geduld. Ik ben alleen niet zo dat ik meteen vind dat niemand er wat van kan en dat de trainer direct op moet zouten. Het voordeel van de twijfel heet dat.
Maar zeer zeker zorgelijk!
Oprechte vraag, niet met nare ondertoon ofzo.
Maar geduld waarvoor? We spelen toch het hele seizoen voor deze potjes? Dat is toch het seizoensdoel, "De Europa league halen". Het halen van de voorrondes voor het aankomende jaar lijkt soms wel belangrijker dan het verzilveren van de behaalde posities van het afgelopen seizoen.
En dat dan volgend jaar weer, en weer en weer. Soort vicieuze cirkel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Smit260 schreef: 18 aug 2021, 22:24 Zeer spijtig dat dit Celtic niet in eigen huis te kakken is gezet na hun uitzendrechten verhaal. Europees onwaardig. Niet dat AZ dat niet is…

Je mist gewoon 2 backs en een vleugelaanvaller… Had je die (op tijd) gehaald had je gewoon van dit Celtic gewonnen.

Dan maar niveau lager en tegen FC Verweggistan, momenteel het niveau van AZ.

Zie het somber in volgende week, geen idee wie het doelpunt moet maken…
Die rechtervleugelverdediger is er gewoon (Aslak Fonn Witry heet hij). Maar dan heb je wel een trainer nodig die hem opstelt....
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wat heeft AZ toch een zeikerige supporters.

Missen bovendien de helft van de wedstrijd omdat ze zonodig zichzelf profilerend hele verhalen moeten intikken.

@Kilkenny: Sluit aub de wedstrijdtopics tijdens de wedstrijd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Smit260 schreef: 18 aug 2021, 22:24 Zeer spijtig dat dit Celtic niet in eigen huis te kakken is gezet na hun uitzendrechten verhaal. Europees onwaardig. Niet dat AZ dat niet is…

Je mist gewoon 2 backs en een vleugelaanvaller… Had je die (op tijd) gehaald had je gewoon van dit Celtic gewonnen.

Dan maar niveau lager en tegen FC Verweggistan, momenteel het niveau van AZ.

Zie het somber in volgende week, geen idee wie het doelpunt moet maken…
Europees onwaardig??
Best wel een lekker potje dacht ik.
Over 2 backs beginnen en een vleugelaanvaller slaat nergens op. Sugawara speelde prima, en Oosting had het wat lastiger maar had geluk dat zijn 2 slippertjes geen tegendoelpunt kostte.
dit in tegenstelling tot het gepruts van die verschrikkelijke eikel van een Gudmundsson en het gestuntel van Psycho letschert (hier ging een bijna gebruikelijke zeperd van Koopmeiners aan vooraf) .
Om doelpunten te maken hadden we Boadu en kregen we Pavlidis maar die laatste , ging Jansen tot vanavond niet opstellen.
In mijn ogen is er een onsamenhangend aanvalsspel , Aboukhlal gaat allen voor eigen succes en wat te denken van die geniale schwalbe na 5 minuten. gudmundsson kan helemaal geen doelpunten maken, Dani deWit is niet meer de afmaker van voor zijn blessure, en wat opvalt hij kan een hoger baltempo niet aan, volledig gedesorienteerd gaat die bal maar weer naar de achterste lijn en dan zijjn we weer bij Bruno &Timo.
Van wie gaan we doelpunten verwachten dan? is dezelfde vraag. Ik zou er allen niet vanuit gaan dat 2 andere backs daarvoor gaan zorgen
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Sorry maar zeggen dat Sugawara goed heeft gespeeld daar ga ik echt niet mee in. Hij heeft letterlijk 80% van zijn balcontacten de eerste helft ingeleverd bij de tegenstander.

Lijkt wel alsof men alleen de laatste 20 min van de wedstrijd heeft onthouden, waarin hij geen fouten meer maakte.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

multatuli schreef: 18 aug 2021, 22:51 Die rechtervleugelverdediger is er gewoon (Aslak Fonn Witry heet hij). Maar dan heb je wel een trainer nodig die hem opstelt....
Doelde met (op tijd) ook op hem, als hij een weekje eerder was gehaald stond hij vanavond gewoon in de basis denk ik.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

bk wcm schreef: 19 aug 2021, 00:00 Europees onwaardig??
Best wel een lekker potje dacht ik.
Over 2 backs beginnen en een vleugelaanvaller slaat nergens op. Sugawara speelde prima, en Oosting had het wat lastiger maar had geluk dat zijn 2 slippertjes geen tegendoelpunt kostte.
dit in tegenstelling tot het gepruts van die verschrikkelijke eikel van een Gudmundsson en het gestuntel van Psycho letschert (hier ging een bijna gebruikelijke zeperd van Koopmeiners aan vooraf) .
Om doelpunten te maken hadden we Boadu en kregen we Pavlidis maar die laatste , ging Jansen tot vanavond niet opstellen.
In mijn ogen is er een onsamenhangend aanvalsspel , Aboukhlal gaat allen voor eigen succes en wat te denken van die geniale schwalbe na 5 minuten. gudmundsson kan helemaal geen doelpunten maken, Dani deWit is niet meer de afmaker van voor zijn blessure, en wat opvalt hij kan een hoger baltempo niet aan, volledig gedesorienteerd gaat die bal maar weer naar de achterste lijn en dan zijjn we weer bij Bruno &Timo.
Van wie gaan we doelpunten verwachten dan? is dezelfde vraag. Ik zou er allen niet vanuit gaan dat 2 andere backs daarvoor gaan zorgen
Uiteindelijk ben je een team en als het team niet in balans is komt er druk bij andere spelers die niet altijd terecht zijn.
Ik snap je frustratie maar dit nou eenmaal het beleid van AZ, wie zijn wij om daar wat te vinden denken ze dan? Als AZ liever 3-4 miljoen bespaart en haar selectie pas in speelronde 4 of 5 in orde wilt hebben is dat hun goed recht. AZ wilt altijd zo goedkoop mogelijk en na het DSB debacle snap ik het wel, ze willen geen miljoenen pompen om voor de prijzenpot van de EL te spelen, als ze die ook hadden misgelopen met versterkingen was AZ verder van huis. Kijk maar naar PSV, als zij zich niet plaatsen voor de CL moeten ze volgende zomer weer veel verkopen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Zonder enige twijfel is sugawara een van de zwakste schakels en Oosting is totaal geen verdediger, wie bedenkt dat, om over die enorme kans maar te zwijgen. Abouklal praat ik niet eens meer over. Scorende middenvelders ontbreken. En een trainer die net als vorig seizoen, toen onopvallend door goede spelers, keer op keer blundert, dat mag als startende hoofdtrainer maar niet bij een top 3 ploeg. Wel moet ik zeggen dat de selectie de verantwoordelijkheid is van Max Huijberts, maanden de tijd gehad en er staat geen vervanger voor koopmeiners en de rest is zo laat ingestroomd dat het wel even gaat duren voordat AZ constant zal zijn. Weg EL dank je Max na twee drama jaren dak en corona begin je zo...... Wel zie ik al wedstrijden een prima keeper, laat daar nou wel een vervanger te zijn aangekocht😁
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 19 aug 2021, 06:56 Zonder enige twijfel is sugawara een van de zwakste schakels en Oosting is totaal geen verdediger, wie bedenkt dat, om over die enorme kans maar te zwijgen. Abouklal praat ik niet eens meer over. Scorende middenvelders ontbreken. En een trainer die net als vorig seizoen, toen onopvallend door goede spelers, keer op keer blundert, dat mag als startende hoofdtrainer maar niet bij een top 3 ploeg. Wel moet ik zeggen dat de selectie de verantwoordelijkheid is van Max Huijberts, maanden de tijd gehad en er staat geen vervanger voor koopmeiners en de rest is zo laat ingestroomd dat het wel even gaat duren voordat AZ constant zal zijn. Weg EL dank je Max na twee drama jaren dak en corona begin je zo...... Wel zie ik al wedstrijden een prima keeper, laat daar nou wel een vervanger te zijn aangekocht😁
Volgens mij stond Koopmeiners er zelf nog…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Evjen fan
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 dec 2020, 11:16

Ik werd weer helemaal gek van het maar blijven proberen om op te bouwen terwijl er door Celtic vol druk werd gezet. In de Eredivisie kan dat tegen de meeste ploegen maar niet tegen Celtic. Je geeft hierdoor 2 doelpunten weg!
Eerste helft speelde Verhulst, beste man aan AZ-zijde, op een gegeven moment Koopmeiners in die met zijn rug naar het Celtic doel, op de eigen 16 meter, staat terwijl er 3 man druk op hem zet. Het liep net goed af maar dan denk ik echt waarom? Het levert helemaal niets op, ros die bal gewoon naar voren op Pavlidis en ga daar weer vanuit voetballen. Dit zien die gasten na een paar minuten toch zelf ook wel?
Dit doen echt alleen Nederlandse ploegen opbouwen om het opbouwen.
Laatst gewijzigd door Evjen fan op 19 aug 2021, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Smit260 schreef: 19 aug 2021, 06:48 Doelde met (op tijd) ook op hem, als hij een weekje eerder was gehaald stond hij vanavond gewoon in de basis denk ik.
Jansen had hem nu ook gewoon in de basis kunnen zetten. Hij heeft dit seizoen al meer competitiewedstrijden gespeeld, dus is fitter en scherper dan de andere AZ spelers. Slot zet die nieuwe Noor toch ook meteen in de basis en die speelt ook meteen goed.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

multatuli schreef: 19 aug 2021, 07:25 Jansen had hem nu ook gewoon in de basis kunnen zetten. Hij heeft dit seizoen al meer competitiewedstrijden gespeeld, dus is fitter en scherper dan de andere AZ spelers. Slot zet die nieuwe Noor toch ook meteen in de basis en die speelt ook meteen goed.
Tsja elke trainer is anders, desniettemin moet je niet vergeten dat Slot (in potentie) een veel betere trainer/coach is dan Jansen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Smit260 schreef: 19 aug 2021, 07:54 Tsja elke trainer is anders, desniettemin moet je niet vergeten dat Slot (in potentie) een veel betere trainer/coach is dan Jansen.
Welke van de 2 beter is moet nog blijken. Bij AZ hebben ze beide fouten gemaakt waardoor AZ belangrijke wedstrijden heeft verloren.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Smit260 schreef: 19 aug 2021, 06:55 Uiteindelijk ben je een team en als het team niet in balans is komt er druk bij andere spelers die niet altijd terecht zijn.
Ik snap je frustratie maar dit nou eenmaal het beleid van AZ, wie zijn wij om daar wat te vinden denken ze dan? Als AZ liever 3-4 miljoen bespaart en haar selectie pas in speelronde 4 of 5 in orde wilt hebben is dat hun goed recht. AZ wilt altijd zo goedkoop mogelijk en na het DSB debacle snap ik het wel, ze willen geen miljoenen pompen om voor de prijzenpot van de EL te spelen, als ze die ook hadden misgelopen met versterkingen was AZ verder van huis. Kijk maar naar PSV, als zij zich niet plaatsen voor de CL moeten ze volgende zomer weer veel verkopen.
AZ heeft een begroting van 27 mio waarvan misschien nog geen eens 20 mio zonder transferinkomsten binnenkomt.
Maar de oplossing volgens velen is om die begroting op te trekken naar 35 mio ...
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Smit260 schreef: 19 aug 2021, 06:48 Doelde met (op tijd) ook op hem, als hij een weekje eerder was gehaald stond hij vanavond gewoon in de basis denk ik.
Had nu al gekund hoor. Die jongen is er al ruim 2 weken. Maar als je hem niet durft op te stellen en je onsamenhangend veldspel niet wilt veranderen, tja, dan stel je zo iemand gewoon niet op. Simpel toch ?
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

kuifje schreef: 19 aug 2021, 08:24 AZ heeft een begroting van 27 mio waarvan misschien nog geen eens 20 mio zonder transferinkomsten binnenkomt.
Maar de oplossing volgens velen is om die begroting op te trekken naar 35 mio ...
Maar de vraag...... waar zijn de 110 miljoen transferinkomsten, met de ca. 30 miljoen aan transferaankopen, is toch per saldo zo een 70 tot 80 miljoen inkomsten van de laatste 5 jaren dan gebleven. Ja een trainingscomplex van + 30 miljoen, maar die betaal je niet even cash. Dus waar zijn die tientallen miljoenen dan gebleven ?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Nog even een positieve noot: Het was wel een schitterende wedstrijd voor de voetballiefhebber. 2 aanvallende ploegen die er vol voor gingen. Balen van het resultaat, maar de wedstrijd heb ik wel van genoten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Verdiend verloren gisteren al was het verschil in feite minder groot. Volgens xpg was het 1,17 tegenover 0,84. Met andere woorden, AZ heeft zelf de kansen niet afgemaakt. 2-1 was een juist resultaat geweest.

Niettemin is het ergste dat dit Celtic gewoon te pakken is. De ploeg van vorig seizoen in vorm wint deze pot. Deze ploeg kan niet veel beter en momenteel zit er ook niets in de pijplijn dat beterschap belooft. Witry kan Suguwara nog komen vervangen, er is een nieuwe keeper en Wijndal missen we ook nog een tijd. Midsjo heeft ook nog tijd nodig om in vorm te komen en anderzijds moet straks Clasie of Reijnders de vervanger worden van Koopmeiners.

En wie gaat ze maken inderdaad? AZ heeft een schrijnend gebrek aan scorend vermogen. Als daar deze window niets meer aan wordt gedaan dan zal het nog veel wedstrijden met hangen en wurgen gaan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie