Celtic FC-AZ (wo 18 aug, 19.45u (Sch)/20.45u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Geen kaartverkoop voor AZ-supporters.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Gisteravond op vi.nl:
Celtic heeft zich versterkt met Joe Hart (34) en James McCarthy (30). Beide spelers tekenden een meerjarig contract bij de mogelijke tegenstander van AZ in de Europa League.

Met het tweetal haalt de Schotse topclub de nodige ervaring in huis. Voormalig Tottenham Hotspur-doelman Hart stond 75 keer onder de lat bij Engeland, terwijl McCarthy 43 caps voor Ierland achter zijn naam heeft staan. De middenvelder liep uit zijn contract bij Crystal Palace en kon transfervrij worden vastgelegd.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZuid-Scharwoude schreef: 04 aug 2021, 07:30 Gisteravond op vi.nl:
Lekker op tijd. Dan ben ik blij dat Pavlidis en Beukema al eerder zijn aangetrokken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 05 aug 2021, 17:28 Lekker op tijd. Dan ben ik blij dat Pavlidis en Beukema al eerder zijn aangetrokken.
Stonden er allebei gewoon in hoor.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 05 aug 2021, 18:05 Stonden er allebei gewoon in hoor.
Hebben we het over hetzelfde? :s
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 05 aug 2021, 21:11 Hebben we het over hetzelfde? :s
Je had het over het laat aantrekken van Mccarthy en Hart toch? Ik zie dat ik te vlug ben geweest en het is niet Mccarthy maar Mcgregor die speelde. Ik vrees dat wij in dezelfde positie gaan komen als Celtic met lastminute aankopen. We hebben zelf ook nog geen keeper en backs.

Beukema en Pavlidis waren inderdaad op tijd, maar zijn eigenlijk gehaald op posities die vorig jaar al tekort kwamen namenlijk Beukema voor Leeuwin/Vlaar en Pavlidis voor Druijf als concurrentie voor Boadu.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik hoop dat Koopmeiners en Wijndal nog wat voor ons kunnen betekenen. Het zijn misschien net de mensen die je nodig hebt om de groepsfase van de Europa League te halen.
Volgend jaar april weten we meer
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

galblazer schreef: 07 aug 2021, 15:06 Ik hoop dat Koopmeiners en Wijndal nog wat voor ons kunnen betekenen. Het zijn misschien net de mensen die je nodig hebt om de groepsfase van de Europa League te halen.
Wijndal nog steeds niet fit, dus daar zou ik niet op rekenen. Koopmeiners is ook de vraag, want de transfer kan elk moment een feit zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 05 aug 2021, 21:47 Je had het over het laat aantrekken van Mccarthy en Hart toch? Ik zie dat ik te vlug ben geweest en het is niet Mccarthy maar Mcgregor die speelde. Ik vrees dat wij in dezelfde positie gaan komen als Celtic met lastminute aankopen. We hebben zelf ook nog geen keeper en backs.

Beukema en Pavlidis waren inderdaad op tijd, maar zijn eigenlijk gehaald op posities die vorig jaar al tekort kwamen namenlijk Beukema voor Leeuwin/Vlaar en Pavlidis voor Druijf als concurrentie voor Boadu.
We hebben Hobie. Dat is echt wel een keeper.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

schoorl schreef: 10 aug 2021, 17:48 Dat betekend dus dat Karlsson tegen waarschijnlijk celtic de eerste wedstrijd geschorst is
Helemaal vergeten inderdaad. Die achterlijke rooie kaart toen, Kutzooi.

Ik weet al precies wat Jansen gaat doen. Gudmundsson weer op een plek in de voorhoede zetten waar hij niet optimaal rendeert zodat DeWit op 10 kan :evil:

Toch wel heel apart dan dat hij Pavlidis niet liet starten tegen Torino van de week. Met afwezigheid van Karlsson en de schaarste aan voorhoede spelers moet Pavlidis wel starten tegen Celtic. Dan wil je toch dat die jongen alvast wat ritme opdoet met het beoogde basiselftal.

Dit is eigenlijk ook de reden dat er nog een voorhoede speler bij moet. Zodra Karlsson er niet is moet je of met Aboukhlal én Evjen als wingers spelen (wat kwalitatief gewoon niet top is) of Aboukhlal met Gudmundsson en dan de Wit op 10 (waar Gudmundsson niet rendeert). Tevens heb je dan nauwelijks aanvallende wissels om in te brengen. Poku zie ik vooral als bonus optie, je kan en mag van hem eigenlijk niks verwachten op zn 17de.

Zwakke linker flank met Oosting en wie er ook in staat voor Karlsson.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Rangers heeft verloren in de CL en gaat daardoor verder in de EL, en speelt net als Celtic dan thuis volgende week. Het lijkt me dat ze niet beide op dezelfde dag thuis mogen spelen.

De regel is dan dat de club die als hoogste geëindigd is in de nationale competitie z'n gelote volgorde speelt en de andere z'n wedstrijd moet verplaatsen. Rangers was kampioen en Celtic 2e.
Ik dacht eerst dat Celtic-AZ dan mogelijk omgedraaid zou worden, maar aangezien de kaartverkoop voor de thuiswedstrijd op 26 augustus al begonnen is vermoed ik dat Celtic-AZ dan volgende week al op woensdag gespeeld gaat worden.
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Maar het zou ook zomaar kunnen dat er niets gebeurd. Er is immers geen uit publiek. Dat is volgens mij de voornaamste reden van de scheiding van wedstrijden.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De wedstrijd is één dag naar voren verschoven omdat op donderdag al een thuiswedstrijd van Rangers FC in Glasgow wordt gespeeld. Celtic mag niet op dezelfde avond ook thuis spelen.
Volgens AZ.nl start de wedstrijd om 20.45u. Dat is wel opvallend, want op datzelfde tijdstip worden er ook CL-wedstrijden gespeeld (o.a. Benfica-PSV). De UEFA staat normaal gesproken geen andere wedstrijden toe tegelijk met CL-wedstrijden.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik heb nu de samenvattingen van beide wedstrijden van Celtic gezien, maar ik ben niet onder de indruk:
Jablonec spelen als een stel amateurs. Ik denk serieus dat er 2e en 3e klasse amateurteams zijn die beter zijn dan Jablonec.
Dat gezegd hebbende gaf Jablonec alle ruimte weg (tot zelfs in hun eigen strafschopgebied) en kregen aan de andere kant ook genoeg kansen. Enige gevaarlijke punt van Celtic zijn de afstandsschoten. Als er niets raars gebeurd en AZ kan (behalve Wijndal) in de sterkste opstelling spelen (dus met Koopmeiners) moeten we dit Celtic kunnen verslaan.

https://youtu.be/mLKPsh5a2KY
https://youtu.be/XBwJChZbDWI
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 12 aug 2021, 21:11 De wedstrijd is één dag naar voren verschoven omdat op donderdag al een thuiswedstrijd van Rangers FC in Glasgow wordt gespeeld. Celtic mag niet op dezelfde avond ook thuis spelen.
Volgens AZ.nl start de wedstrijd om 20.45u. Dat is wel opvallend, want op datzelfde tijdstip worden er ook CL-wedstrijden gespeeld (o.a. Benfica-PSV). De UEFA staat normaal gesproken geen andere wedstrijden toe tegelijk met CL-wedstrijden.
Ik meen dat dat alleen voor het hoofdtoernooi geldt. Geen idee hoe ik daar op kom, maar er staat me iets van bij.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 13 aug 2021, 04:37 Ik meen dat dat alleen voor het hoofdtoernooi geldt. Geen idee hoe ik daar op kom, maar er staat me iets van bij.
Ja, blijkbaar is dat nog niet voor de laatste voorronde CL, ook al hoort die wel bij het centrale TV-contract. uefa.com meldt nu inderdaad ook woensdag 20.45u als aanvangstijd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Tickets voor Celtic-AZ beginnen bij 1 pond..

https://www.thescottishsun.co.uk/sport/ ... n-brigade/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De spelers van Celtic geven alles in de wedstrijd. Tenminste, tegen Jablonec was dat het geval. 2x 3-0 winst voor Celtic.
Geen verfijnd voetbal, maar wel een enorme inzet.
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jack schreef: 14 aug 2021, 19:28 De spelers van Celtic geven alles in de wedstrijd. Tenminste, tegen Jablonec was dat het geval. 2x 3-0 winst voor Celtic.
Geen verfijnd voetbal, maar wel een enorme inzet.
Weet je wel zeker dat je zelf scherp en gefocust bent? Check even de uitslagen van Jablonec - Celtic en Celtic - Jablonec. 😉
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZuid-Scharwoude schreef: 14 aug 2021, 21:01 Weet je wel zeker dat je zelf scherp en gefocust bent? Check even de uitslagen van Jablonec - Celtic en Celtic - Jablonec. 😉
Je hebt gelijk.. jablonec-celtic werd 2-4.
Glory Hunter
Plaats reactie