AZ-Real Sociedad de Fútbol (do 26 nov, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wedstrijdbeeld is totaal anders dan de eerste wedstrijd. AZ heeft zowaar wat in te brengen. Benieuwd hoe dit verder gaat.

...

En direct een topkans via Wijndal, na een mooie pass van Stengs. Jammer dat keeper de bal van Koopmeiners weet weg te tikken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Mooi schot van Stengs. Die keeper van Sociedad heeft nu al meerdere ballen over de zijlijn gejaagd. Zit duidelijk niet lekker in de wedstrijd. Schiet maar meer van afstand en dan direct er op voor de mogelijke afvallende bal.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 26 nov 2020, 20:17 Precies hetzelfde als in de uitwedstrijd. AZ kan de bal niet vasthouden en raakt snel in paniek onder druk. Veel balverlies. Ook duels worden meestal verloren en de 2e bal is bijna altijd voor Real Sociedad. Doodergerlijk.
Ach kom met je “precies hetzelfde als in de uitwedstrijd “! Het is toch een totaal andere wedstrijd..,,,..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ staat veel beter gepositioneerd dan de vorige keer en zet beter druk. Je kunt zien dat hun gewoon een klasse ploeg zijn aan de manier hoe ze AZ vast zetten. Als het meezit kun je een resultaat halen. Ruimte licht er wel voor een lekkere AZ counter.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2020, 20:39 AZ staat veel beter gepositioneerd dan de vorige keer en zet beter druk. Je kunt zien dat hun gewoon een klasse ploeg zijn aan de manier hoe ze AZ vast zetten. Als het meezit kun je een resultaat halen. Ruimte licht er wel voor een lekkere AZ counter.
AZ speelt verdedigender. Slot vond AZ in de uitwedstrijd te aanvallend. AZ lijdt veel te gemakkelijk balverlies. Het is precies hetzelfde als in de uitwedstrijd.

Bruggink zit te genieten. Nou, dan weet je het wel. Een kwestie van tijd.

Zoveel balverlies als AZ lijdt zou onder Van Gaal nooit voorkomen.
Laatst gewijzigd door Jack op 26 nov 2020, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Allereerst; ik ben erg tevreden over dit AZ en realiseer mij dat et altijd wel iets te zeiken blijft.

Dat gezegd te hebben toch een paar puntjes:
- Midtsjo moet ook eens weten dat niet ieder balcontact in een actie vooruit opgelost moet worden. Neemt weer bij vlagen te veel risico wat ons in de CL voorronde ook al heeft genekt. Daarbij zijn deze tegenstanders zeker niet gek.

- Bizot toch weer een paar keer zien proberen op te bouwen over de grond door het midden terwijl de spelers kort gedekt stonden, leert deze gast het nou nooit?

- Gele kaarten wel erg snel gegeven, zeker gezien deze bij Isaksson niet werd gegeven.

- Karlsson heeft het wat moeilijk op dit niveau.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2020, 20:39 AZ staat veel beter gepositioneerd dan de vorige keer en zet beter druk. Je kunt zien dat hun gewoon een klasse ploeg zijn aan de manier hoe ze AZ vast zetten. Als het meezit kun je een resultaat halen. Ruimte licht er wel voor een lekkere AZ counter.
De 1e helft is vermakelijk en spannend met zelfs kansen voor AZ. Zo moeten Europese wedstrijden altijd zijn. Nu maar hopen dat ze het de 2e helft kunnen volhouden en dan mazzel hebben dat er een bal binnen valt.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Jack schreef: 26 nov 2020, 20:51 AZ speelt verdedigender. Slot vond AZ in de uitwedstrijd te aanvallend. AZ lijdt veel te gemakkelijk balverlies. Het is precies hetzelfde als in de uitwedstrijd.

Bruggink zit te genieten. Nou, dan weet je het wel. Een kwestie van tijd.
Fox1 Jack! Volgens mij zit je PSV te kijken...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2020, 16:16 "Calvin Stengs denkt dat hij de ervaringen die hij in Oranje opdeed goed kan gebruiken wanneer hij met AZ in de Europa League speelt. De vleugelaanvaller viel uitstekend in tegen Spanje en daar denkt hij voordeel uit te kunnen halen"

Meneer de vedette gaat het doen vanavond. Emmen was blijkbaar te min voor spelers van zijn statuur. Laat het maar weer eens zien dat je die plek bij het Nederlands elftal verdiend zou ik zeggen.
Je ziet het toch. Hij is tegen dit soort tegenstanders gemotiveerder, speelt nu tegen zo een tegenstander sterker dan tegen spelers van niceau Emmen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik hoop wel dat AZ weet te winnen. Zou niet logisch zijn, maar ja.. .'t blijft voetbal.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Goede eerste helft, matige scheids. Door zijn toedoen krijgt Svensson geel, want er ging een overtreding op Karlsson aan vooraf. Fluit ook echt voor elk klein tikje, dus waarom daar dan niet?

Ik begin me wel een beetje te ergeren aan Svensson, waar is die aanvalsdrift gebleven? Hij draait heel vaak terug (staat al niet opengedraaid) en dan wordt AZ vaak onder druk gezet. Moet ook erg oppassen met geel. Ik zou Sugawara brengen.

Come on AZ!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Martens1986 schreef: 26 nov 2020, 21:02 Goede eerste helft, matige scheids. Door zijn toedoen krijgt Svensson geel, want er ging een overtreding op Karlsson aan vooraf. Fluit ook echt voor elk klein tikje, dus waarom daar dan niet?

Ik begin me wel een beetje te ergeren aan Svensson, waar is die aanvalsdrift gebleven? Hij draait heel vaak terug (staat al niet opengedraaid) en dan wordt AZ vaak onder druk gezet. Moet ook erg oppassen met geel. Ik zou Sugawara brengen.

Come on AZ!
Jij hebt jong AZ nec niet gezien, anders zou je niet beginnen over sugawara. Wat was die slecht.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Paar mooie kansen van AZ. :)
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Jammer, balletje van Boadu wordt net van richting veranderd. Kom op Myron, je hebt 20 minuten. Volle bak jagen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Wat een dramatische fluitist.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Als je als scheids voor zulke lichte dingen fluit en geel geeft, had 1 van die 2 momenten (De Wit, Midsjo) wel een pingel moeten zijn.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kaarten worden nu wel erg makkelijk uitgedeeld aan AZ.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

balen. Een gelijkspel zonder doelpunten.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Klopt, ik baal ook. Gemiste kans hoor.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Klasse pot van AZ. Zonde dat we niet scoren. Die lelijke macedonier had zich als doel gesteld om 50 vrije trappen te geven, chapeau hoor het is hem gelukt.
Plaats reactie