FC Dynamo Kyiv-AZ (di 15 sep, 20.00u (Oek) / 19.00u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Afbeelding Afbeelding

Historie tussen Dynamo Kyiv en AZ

W 0
G 0
V 1
DS 0-2

4 november 2010
47.Milevsky 1-0
61.Milevsky 2-0
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dat wordt dus toch EL.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 31 aug 2020, 13:41 Dat wordt dus toch EL.
Je droom komt uit.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

salmonyappi schreef: 31 aug 2020, 13:41 Dat wordt dus toch EL.
Hopelijk pas in 2021 ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

We hebben zeker kans. Geen publiek en misschien krijgt AZ wel wat meer ruimte om te voetballen.
60-40 schat ik de kansen in, maar als je 0-1 voorkomt is alles mogelijk.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 31 aug 2020, 14:32 Iedere club moet voor een loting doorgeven naar welke landen ze niet mogen reizen en uit welke landen er geen clubs toegelaten worden. Mocht er dan bij de loting toch clubs uit zulke landen aan elkaar gekoppeld worden, dan moet de thuisclub een neutrale lokatie voor de wedstrijd regelen. Naar Oekraïne mogen alleen noodzakelijke reizen plaatsvinden. Dan is het de vraag of een sportwedstrijd onder noodzakelijk valt.
2020-09-01 07_00_32-Window.jpg
2020-09-01 07_00_32-Window.jpg (76.64 KiB) 5895 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... mt/2020/09

Dinsdag 15 september om 19:00 onze tijd.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De wedstrijd is te zien bij Veronica.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/944247/.html

Levchenko waarschuwt AZ voor drie spelers: 'Hij is Oekraïne ontgroeid'
Gepubliceerd: Vrijdag 11 september 2020 om 12:18
Kopieer link
Deel op WhatsApp

AZ moet volgende week dinsdag in de Champions League-kraker tegen Dinamo Kiev op drie spelers letten: Viktor Tsygankov, Vitaly Buyalski en Carlos de Peña. VVCS-baas Evgeniy Levchenko waarschuwt voor de tegenstander uit Oekraïne.

Levchenko is achtvoudig international van Oekraïne en werkt in het land nog steeds als analist, waardoor hij goed op de hoogte is van de kracht van Dinamo Kiev. Eén van de potentiële gevaren is Tsygankov. "Een speler die op dit moment nog niet in optimale vorm is, maar die de afgelopen twee seizoenen echt goed heeft gepresteerd", zegt Levchenko. "Ik had ook wel verwacht dat hij dit jaar een stap naar het buitenland zou maken, want ik vind dat hij de Oekraïense competitie is ontgroeid."

AZ moet ook letten op middenvelder Buyalski en linksbuiten De Peña, spelers die volgens Levchenko het verschil kunnen maken. "Ook zij hebben hun optimale vorm nog niet weten te vinden, maar zij kunnen zeker voor problemen gaan zorgen bij AZ." De oud-speler van onder meer Vitesse en FC Groningen verwacht een gelijkopgaande strijd aanstaande dinsdag in Kiev. "Ik denk dat AZ en Dinamo ongeveer even veel kans hebben om door te gaan. Wel denk ik dat Dynamo een klein thuisvoordeel zal hebben, zelfs zonder publiek in het stadion."
Viktor Tsygankov https://www.sofasco ... kov/319735
Vitaly Buyalski https://www.sofascore. ... kyi/137677
Carlos de Peña https://www.sofascore.co ... ena/311394

https://www.transfermarkt.com/dynamo-ki ... verein/338
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 09 sep 2020, 09:56 De wedstrijd is te zien bij Veronica.
Op AZ.nl staat sinds een ruim halfuur geleden dat de wedstrijd te zien is op SBS6 en kijk.nl.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 11 sep 2020, 20:14 Op AZ.nl staat sinds een ruim halfuur geleden dat de wedstrijd te zien is op SBS6 en kijk.nl.
Ja, ik zag ook in de TV-gids later dat het gewijzigd was.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Zal Evjen stiekem geblesseerd zijn?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Aboukhlal. haha. AZ neemt de wedstrijd niet serieus.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 14 sep 2020, 08:04 Aboukhlal. haha. AZ neemt de wedstrijd niet serieus.
Mogen er max 6 op de bank. Dus dat wordt neem ik aan Druijf-Gudmundsson-Reijnders-Sugawara-Leeuwin-en dan Letschert of Clasie

Hij is alleen mee voor het geval dat Idrissi of Stengs niet fit is mag ik hopen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik ga wel lachen als Aboukhlal er 2 maakt zoals Gudmundsson deed.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 14 sep 2020, 08:59 Ik ga wel lachen als Aboukhlal er 2 maakt zoals Gudmundsson deed.
Dan moeten ze al 2 keer een bal tegen hem aanschieten, kleine kans. Maar als het gebeurt mag hij op een platte kar door de stad hoor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 14 sep 2020, 09:46 Dan moeten ze al 2 keer een bal tegen hem aanschieten, kleine kans. Maar als het gebeurt mag hij op een platte kar door de stad hoor.
Ach hebben we weer een nieuwe pispaal gevonden met zijn allen? Wat een kansloos geleuter, heel de voorhoede hapert in de voorbereiding en het is allemaal de schuld van Aboukhlal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 14 sep 2020, 10:35 Ach hebben we weer een nieuwe pispaal gevonden met zijn allen? Wat een kansloos geleuter, heel de voorhoede hapert in de voorbereiding en het is allemaal de schuld van Aboukhlal.
Wat de rest van de voorhoede doet komt voor hun rekening.
Dat Aboukhlal in het eerste van AZ nog nauwelijks een bal goed geraakt heeft en dat hij veel te vaak ballen laat lopen of naar de grond gaat komt toch echt voor de zijne.
Het is onbegrijpelijk dat hij nu is opgenomen in de eerste selectie voor een Europese wedstrijd.
Er zijn andere spelers die er echt wel meer aanspraak op maken, laat het hem eerst maar eens fatsoenlijk bewijzen voor een goede periode.

Ben benieuwd wat voor partij het gaat worden morgen, als we echt nog niet zitten waar we zijn moeten kan je ook net zo goed tegen een veegpartij aanlopen op dit niveau.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 14 sep 2020, 11:19 Wat de rest van de voorhoede doet komt voor hun rekening.
Dat Aboukhlal in het eerste van AZ nog nauwelijks een bal goed geraakt heeft en dat hij veel te vaak ballen laat lopen of naar de grond gaat komt toch echt voor de zijne.
Het is onbegrijpelijk dat hij nu is opgenomen in de eerste selectie voor een Europese wedstrijd.
Er zijn andere spelers die er echt wel meer aanspraak op maken, laat het hem eerst maar eens fatsoenlijk bewijzen voor een goede periode.

Ben benieuwd wat voor partij het gaat worden morgen, als we echt nog niet zitten waar we zijn moeten kan je ook net zo goed tegen een veegpartij aanlopen op dit niveau.
Man man man... Die blinde haat voor Aboukhlal slaat echt nergens op. Net als toen met Hatzidiakos en toen die opeens beter begon te spelen hoorde je niemand meer. Je hebt een type speler zoals hij nodig want hij heeft nou eenmaal specifieke kwaliteiten die de rest van de aanvallers minder of niet hebben. Laten we die jongen steunen en hopen dat hij wel gaat presteren in het eerste. Als hij nou ook geen inzet zou tonen dan kan ik de haat nog begrijpen maar die gast zet zich gewoon altijd goed in voor zover ik kan beoordelen.

Ik hoop dat deze wedstrijd Aboukhlal mag invallen om eventjes iedereen de mond te snoeren met een mooie countergoal.
.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Azzaandijk schreef: 14 sep 2020, 14:38 Man man man... Die blinde haat voor Aboukhlal slaat echt nergens op. Net als toen met Hatzidiakos en toen die opeens beter begon te spelen hoorde je niemand meer. Je hebt een type speler zoals hij nodig want hij heeft nou eenmaal specifieke kwaliteiten die de rest van de aanvallers minder of niet hebben. Laten we die jongen steunen en hopen dat hij wel gaat presteren in het eerste. Als hij nou ook geen inzet zou tonen dan kan ik de haat nog begrijpen maar die gast zet zich gewoon altijd goed in voor zover ik kan beoordelen.

Ik hoop dat deze wedstrijd Aboukhlal mag invallen om eventjes iedereen de mond te snoeren met een mooie countergoal.
Je moet wel duidelijk laten zien dat je over bepaalde kwaliteiten beschikt. Je hebt alleen maar iets aan een speler met diepgang en snelheid als hij ook iets met de bal kan. Anders had je net zo goed Usain Bolt kunnen aantrekken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie