FC Astana-AZ (do 7 nov, 21.50u (Kaz) / 16.50u (Ned))

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het is toch heerlijk al die posts tijdens, en vlak na de wedstrijd. Je wint verdorie met 0-5 in Kazachstan en nog staat het vol met mensen die lopen zeiken op Idrissi, Boadu en De Wit, of om te benadrukken hoe slecht Astana is. In plaats daarvan kan je ook gewoon eens trots zijn dat je die gasten met 0-5 wegpoetst in eigen huis en dat het inderdaad ook 0-8 of 0-9 had kunnen zijn. Dat je kritisch bent is prima, maar het is toch apart dat je na zo'n uitslag bijna meer negatieve dan positieve reacties ziet. Even ter vergelijking, Manchester United won op Old Trafford maar nipt met 1-0 van deze gasten. Dat was gewoon een Manchester United met Romero, Jones, Dalot, Rojo, Matic, Fred en Rashford. Lingard, Young en Mata vielen in.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik hoorde de commentator bij PSV gisteren na 90 minuten zeggen dat de Europese avond rampzalig was begonnen.
Van Basten had geen goed woord over voor Stengs na de eerste helft. AD heeft het over magere coefficientenpunten.

AZ krijgt veel te weinig credits. Zwakker dan Astana heb je ze niet hoor ik dan. Vorige week 1 zinnige opmerking gehoord: om Astana zo slecht te laten zijn moet je zelf heel goed kunnen voetballen.
AZ staat er heel erg goed voor i.t.t. tot de twee parels van de Nederlandse clubs in de Europa league. Ik ben trots op de mooiste club en stond te juichen toen Panta die fantastische goal maakte. Wat een heerlijke grote middelvinger maakt hij zeg naar al die mensen die hem voor alles uitmaakte en uitfloten
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Joostess schreef: 08 nov 2019, 09:50 Ik hoorde de commentator bij PSV gisteren na 90 minuten zeggen dat de Europese avond rampzalig was begonnen.
Van Basten had geen goed woord over voor Stengs na de eerste helft. AD heeft het over magere coefficientenpunten.

AZ krijgt veel te weinig credits. Zwakker dan Astana heb je ze niet hoor ik dan. Vorige week 1 zinnige opmerking gehoord: om Astana zo slecht te laten zijn moet je zelf heel goed kunnen voetballen.
AZ staat er heel erg goed voor i.t.t. tot de twee parels van de Nederlandse clubs in de Europa league. Ik ben trots op de mooiste club en stond te juichen toen Panta die fantastische goal maakte. Wat een heerlijke grote middelvinger maakt hij zeg naar al die mensen die hem voor alles uitmaakte en uitfloten
Eens. Eén aanvulling, Van Basten was wel terecht kritisch want hij verwacht meer van Stengs. Die was echt heel slordig in de eerste helft. Als je bestempelt wordt als toptalent van de buitencategorie dan word je ook zo beoordeeld. Dat vind ik niet zo erg. Hij vond met name dat AZ veel meer moest doen met de ruimtes die ze kregen. Wat betreft Panta is het inderdaad mooi. Maar ik vind het voor de hele defensie mooi. Die werd zo bekritiseerd aan het begin van het seizoen en nu hebben we de beste en meest stabiele defensie in Nederland en dat laten ze ook in Europees verband zien. En dan moet ik eerlijk toegeven dat ik ook verbaasd ben over de ontwikkeling van Hatzidiakos, al moet ik nog wel even zien hoe hij echt onder druk gaat spelen. Gister had je met Peter Wijker in het centrum ook nog wel de nul gehouden. Tegen PSV vond ik hem het eerste kwartier bijvoorbeeld niet heel zeker ogen. Na die rode kaart ging het toen wat makkelijker.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZ 4 Life schreef: 08 nov 2019, 09:27 Het is toch heerlijk al die posts tijdens, en vlak na de wedstrijd. Je wint verdorie met 0-5 in Kazachstan en nog staat het vol met mensen die lopen zeiken op Idrissi, Boadu en De Wit, of om te benadrukken hoe slecht Astana is. In plaats daarvan kan je ook gewoon eens trots zijn dat je die gasten met 0-5 wegpoetst in eigen huis en dat het inderdaad ook 0-8 of 0-9 had kunnen zijn. Dat je kritisch bent is prima, maar het is toch apart dat je na zo'n uitslag bijna meer negatieve dan positieve reacties ziet. Even ter vergelijking, Manchester United won op Old Trafford maar nipt met 1-0 van deze gasten. Dat was gewoon een Manchester United met Romero, Jones, Dalot, Rojo, Matic, Fred en Rashford. Lingard, Young en Mata vielen in.
Helemaal mee eens. De teksten hier op het forum zijn niet echt serieus te nemen. Landelijk media zoals VI komen al wekenlang superlateven tekort komt om AZ te beschrijven.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef: 08 nov 2019, 11:09 Helemaal mee eens. De teksten hier op het forum zijn niet echt serieus te nemen. Landelijk media zoals VI komen al wekenlang superlateven tekort komt om AZ te beschrijven.
Het is sneu dat als het hele team eigenlijk ondermaats speelt, dan toch weer the usual suspects commentaar krijgen. Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel snappen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Joostess schreef: 08 nov 2019, 09:50 Ik hoorde de commentator bij PSV gisteren na 90 minuten zeggen dat de Europese avond rampzalig was begonnen.
Van Basten had geen goed woord over voor Stengs na de eerste helft. AD heeft het over magere coefficientenpunten.

AZ krijgt veel te weinig credits. Zwakker dan Astana heb je ze niet hoor ik dan. Vorige week 1 zinnige opmerking gehoord: om Astana zo slecht te laten zijn moet je zelf heel goed kunnen voetballen.
AZ staat er heel erg goed voor i.t.t. tot de twee parels van de Nederlandse clubs in de Europa league. Ik ben trots op de mooiste club en stond te juichen toen Panta die fantastische goal maakte. Wat een heerlijke grote middelvinger maakt hij zeg naar al die mensen die hem voor alles uitmaakte en uitfloten
Hier het bewijs dat de vaderlandse voetbalcommentatoren geen flikker uitvoeren, iedereen die LASK Linz basht is namelijk af.
Mensen zullen het misschien nog wel herinneren, maar ik schreef Peter Michorl van LASK Linz naar AZ toe (nog altijd), waarom? omdat ik die club heb zien spelen vorig seizoen. die spelen voetbal dat vergelijkbaar is met dat van AZ en het is echt geen erbarmelijk niveau, PSV was gewoon naief en onderschatte de tegenstander volkomen tot 2 keer toe. Als een Utrecht of Sparta je partij kan bieden dan kan de nummer 2 uit Oostenrijk dat zeker.

Dan Astana, natuurlijk is Astana eigenlijk een tegenstander waarvan we vinden dat je gewoon moet winnen, gelukkig hebben we dat ook weer bewezen.
Na uitslagen als deze moeten zowel supporters als commentatoren hun snavel houden tenzij er complimenten worden gemaakt, zoals AZ 4 Life al aangeeft, Manchester United walste niet in dubbele cijfers over deze jongens heen in 2 wedstrijden... nouja nog niet, maar ze moeten 10-0 maken om de prestatie van AZ te evenaren.

Zullen we... ik weet niet... gewoon even JUICHEN?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 08 nov 2019, 13:08 Zullen we... ik weet niet... gewoon even JUICHEN?
Juichen en trots zijn, heel trots zelfs :bow: :bow: :bow:
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie