AZ-BK Häcken (do 25 jul, 20.30u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wat een armoede zeg.

Ik heb me 90 minuten lopen irriteren aan Calvin - ik ga voor Oranje- Stengs. Tussen de 20 en 30 aanvallen zijn door hem gestrand omdat hij één of andere moeilijke dribbel aangaat of denkt vanaf 30 meter wel even de bal in de kruising te schieten. Het is echt niet uit te leggen dat Stengs mocht blijven staan en Midstjo, Gudmondsson en Wuytens gewisseld werden. Het is mooi geweest met al die excuses. In de rust doen Kieft en Derksen ook weer mee met dat hand boven zijn hoofd houden. 'Hij speelt vandaag wat bleu', was de conclusie. Hij speelt niet bleu, hij speelde mokerslecht.

Boadu volledig onzichtbaar. Iedere bal die je hem geeft met een verdediger in zijn rug ben je kwijt. En dan kan je zeggen dat hij geen ballen krijgt, maar die krijgt hij wel. Hij doet er alleen niets mee. Als je op de counter speelt kan je met hem spelen maar anders heb je weinig aan hem.

Idrissi viel goed in.. 3 a 4 keer man voorbij en gevaarlijke voorzetten. Dat is nou een flankspeler zoals dat ooit bedoeld is. Hopelijk gaat hij zijn vorm hervinden, hij oogde scherp.

Vandaag vond ik overigens niet dat het centrale duo een probleem was, die redden zich redelijk tot goed. Het was vooral een gebrek aan kwaliteit in de passing en in de zestien. Geen enkel toptalent gezien.
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 25 jul 2019, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het was helemaal niks. Je mag blij zijn dat ze er niet per ongeluk nog eentje in prikken aan de overkant, alhoewel dat hun gebrek aan bijdrage in deze pot geen eer aan zou doen.

Het ontbrak aan energie, ideeën voorin, iemand voorin die gewoon de bal pakt en op doel ramt in plaats van eindeloos pielen. Koopmeiners was ongewoon slordig, Vlaar wordt zichtbaar roestig, Wuytens voert alleen zijn taak uit en niets meer, Svensson is niet zo goed centraal als aan de zijkant, Boadu is zo licht dat hij beter nog even kan rijpen bij onder-19. Stengs loopt met een partij arrogantie over dat veld dat is niet mis. Til mist zoals altijd de neuronen om een plotselinge kans op een logische manier om te zetten in een doelpoging. Gudmundsson had geen ruimte om iets te betekenen.

Midtjsø was wel oké, Sugawara kan goed voetballen maar niet als aanvaller. Wijndal krijgt een een duim omhoog voor de inzet. Idrissi is de beste voetballer van dit team en Bizot en Hatzidiakos hebben niets gedaan.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Bob Ross schreef: 25 jul 2019, 20:41 Wat een armoede zeg.

Ik heb me 90 minuten lopen irriteren aan Calvin - ik ga voor Oranje- Stengs. Tussen de 20 en 30 aanvallen zijn door hem gestrand omdat hij één of andere moeilijke dribbel aangaat of denkt vanaf 30 meter wel even de bal in de kruising te schieten. Het is echt niet uit te leggen dat Stengs mocht blijven staan en Midstjo, Gudmondsson en Wuytens gewisseld werden. Het is mooi geweest met al die excuses. In de rust doen Kieft en Derksen ook weer mee met dat hand boven zijn hoofd houden. 'Hij speelt vandaag wat bleu', was de conclusie. Hij speelt niet bleu, hij speelde mokerslecht.

Boadu volledig onzichtbaar. Iedere bal die je hem geeft met een verdediger in zijn rug ben je kwijt. En dan kan je zeggen dat hij geen ballen krijgt, maar die krijgt hij wel. Hij doet er alleen niets mee. Als je op de counter speelt kan je met hem spelen maar anders heb je weinig aan hem.

Idrissi viel goed in.. 3 a 4 keer man voorbij en gevaarlijke voorzetten. Dat is nou een flankspeler zoals dat ooit bedoeld is. Hopelijk gaat hij zijn vorm hervinden, hij oogde scherp.

Vandaag vond ik overigens niet dat het centrale duo een probleem was, die redden zich redelijk tot goed. Het was vooral een gebrek aan kwaliteit in de passing en in de zestien. Geen enkel toptalent gezien.
Geheel mee eens.
klotsen
Supporter
Berichten: 245
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:02

Dit is het moment in het jaar waarop het dromen van de voorbereidingsperiode plaatsmaakt voor de realiteit.
Helaas speelt Stengs nog steeds om alle duels te vermijden en gokt op bevliegingen om dit te vergoeilijken. Zo kun je als team niet spelen en zo geraak je ook nooit in het NL elftal.
Ook weer ellende om de vroegvertrekkers van AZ te zien, ik was ze bijna vergeten.
Laatst gewijzigd door klotsen op 25 jul 2019, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

AZRickGrimesAZ schreef: 24 jul 2019, 20:46 Ik heb er echt veel zin in, lekker zo'n wedstrijd die ergens om gaat. Elftal vol met talentvolle spelers uit eigen jeugd, top!

Maar dit heb ik eerder gehad en dan ging het vaak mis.. #-o

Spannend!
Ik trap er ieder jaar weer in.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

klotsen schreef: 25 jul 2019, 20:49
Ook weer ellende om de vroegvertrekkers van AZ te zien, ik was ze bijna vergeten.
Ik vond dat ze nog lang bleven zitten. Als ik direct uit mijn werk met 36 graden betaald naar dit voorspelbare gekloot had moeten kijken dan had ik het einde waarschijnlijk ook niet gehaald.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Alle spelers van Hacken zullen volgende week 30 cm naar voren staan omdat ze thuis spelen, dus komt er iets meer ruimte👍.

Dit was vastzetten en geroutineerd verdedigen door club hegje, hebben ze goed gedaan, ze waren zelfs kansrijk, een corner halen leek wel gevierd als een overwinning. Van Gaal zei dat elke tegenstander amateur of niet altijd een kans krijgt, nou Hegje had er bijna 2.
Ik vond de variatie in het AZ spel qua positie wel interessant, er wordt veel gewisseld met de posities met en zonder wissels.

Geen uitgoal tegen, goed uitgangspunt, 1 doelpunt maken in return telt meteen dubbel.

Kramp faken als je al weet dat je zo gewisseld gaat worden is zo doorzichtig, blijkbaar had Hegje het nodig om die trukendoos erbij te halen, zegt eigenlijk genoeg, volgende week 1-1 en door.....
Gebruikersavatar
kamikAZe
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 okt 2005, 12:28

Wat een drama..
Gewoon doorgaan waar ze vorig seizoen mee geëindigd zijn..
Waar heeft Stengs zoveel krediet aan te danken? Na de zoveelste mislukte voorzet van zijn voet,klonk er wat boegeroep van de tribune,en meneer Calvin,het ontbreekt me aan zelfkennis, Stengs, vond het nodig om er cynisch voor te klappen..Arrogante l*l..

En dan die wissels...Wuytens eruit halen voor een rechtsback en die dan rechts voor zetten..
Gudmundsson eruit en Stengs laten staan,en als klap op de vuurpijl een middenvelder eruit halen voor een verdediger...Echt heel logisch... [-X
Brom wissels,of was het vorig seizoen de hand van Slot? :roll:

En dan is het doel de groepsfase te halen...
Met dit team,gaat dat zeker niet lukken.
Bedankt Max..
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kamikAZe schreef: 25 jul 2019, 21:54 Wat een drama..
Gewoon doorgaan waar ze vorig seizoen mee geëindigd zijn..
Waar heeft Stengs zoveel krediet aan te danken? Na de zoveelste mislukte voorzet van zijn voet,klonk er wat boegeroep van de tribune,en meneer Calvin,het ontbreekt me aan zelfkennis, Stengs, vond het nodig om er cynisch voor te klappen..Arrogante l*l..

En dan die wissels...Wuytens eruit halen voor een rechtsback en die dan rechts voor zetten..
Gudmundsson eruit en Stengs laten staan,en als klap op de vuurpijl een middenvelder eruit halen voor een verdediger...Echt heel logisch... [-X
Brom wissels,of was het vorig seizoen de hand van Slot? :roll:

En dan is het doel de groepsfase te halen...
Met dit team,gaat dat zeker niet lukken.
Bedankt Max..
Gaan we nou klagen over Sugawara? die was toch echt zo slecht nog niet? Ja hij had die mispeer voor de goal, maar dat had Stengs net zo goed en dat kan eens gebeuren.

Vond de inbreng van Sugawara (Waarbij de door sommigen zo gewenste zet van Koopmeiners naar achteren halen ook werd toegepast) toch een vrij aardige vondst.
Idrissi voor Gudmundsson was ook niet meer dan normaal en hij heeft er niet te lang mee gewacht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

kamikAZe schreef: 25 jul 2019, 21:54 Wat een drama..
Gewoon doorgaan waar ze vorig seizoen mee geëindigd zijn..
Waar heeft Stengs zoveel krediet aan te danken? Na de zoveelste mislukte voorzet van zijn voet,klonk er wat boegeroep van de tribune,en meneer Calvin,het ontbreekt me aan zelfkennis, Stengs, vond het nodig om er cynisch voor te klappen..Arrogante l*l..

En dan die wissels...Wuytens eruit halen voor een rechtsback en die dan rechts voor zetten..
Gudmundsson eruit en Stengs laten staan,en als klap op de vuurpijl een middenvelder eruit halen voor een verdediger...Echt heel logisch... [-X
Ja, dat viel mij ook op. Spelen als een krant en dan zo reageren op gefluit als je vlak voor tijd weer eens een voorzet zo over de achterlijn schiet. Vlaar liep gelijk naar hem toe na het laatste fluitsignaal. Hoop dat hij flink aangesproken zal worden op zijn mentaliteit. Hij heeft veel krediet omdat we weten dat hij bijzondere kwaliteiten heeft, die er helaas het laatste jaar zelden uit komen, maar als hij dergelijke arrogante trekjes gaat vertonen wordt het tijd dat hij een tijdje de bank warm mag gaan houden.

Inmiddels houd ik mijn hart vast want het begint er erg op te lijken dat het een herhaling wordt van vorig seizoen, namelijk meteen d'r uit gekegeld worden door een club waar ik nog nooit van gehoord had. De woorden van Tankovic indachtig 'Häcken is degelijk en thuis heel sterk'. Ook nog eens cupfighter met een aantal volwassen broodvoetballers. Bij de bookmakers kun je veel geld verdienen met inzetten op AZ als winnaar.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Bob Ross schreef: 25 jul 2019, 20:41 Wat een armoede zeg.

Ik heb me 90 minuten lopen irriteren aan Calvin - ik ga voor Oranje- Stengs. Tussen de 20 en 30 aanvallen zijn door hem gestrand omdat hij één of andere moeilijke dribbel aangaat of denkt vanaf 30 meter wel even de bal in de kruising te schieten. Het is echt niet uit te leggen dat Stengs mocht blijven staan en Midstjo, Gudmondsson en Wuytens gewisseld werden. Het is mooi geweest met al die excuses. In de rust doen Kieft en Derksen ook weer mee met dat hand boven zijn hoofd houden. 'Hij speelt vandaag wat bleu', was de conclusie. Hij speelt niet bleu, hij speelde mokerslecht.

Boadu volledig onzichtbaar. Iedere bal die je hem geeft met een verdediger in zijn rug ben je kwijt. En dan kan je zeggen dat hij geen ballen krijgt, maar die krijgt hij wel. Hij doet er alleen niets mee. Als je op de counter speelt kan je met hem spelen maar anders heb je weinig aan hem.

Idrissi viel goed in.. 3 a 4 keer man voorbij en gevaarlijke voorzetten. Dat is nou een flankspeler zoals dat ooit bedoeld is. Hopelijk gaat hij zijn vorm hervinden, hij oogde scherp.

Vandaag vond ik overigens niet dat het centrale duo een probleem was, die redden zich redelijk tot goed. Het was vooral een gebrek aan kwaliteit in de passing en in de zestien. Geen enkel toptalent gezien.
Volledig eens, maar als er geen bal vaste spits is dan stelt Til ook niets voor. Daarnaast, wat is er met Ouwejan? Het automatische duo idrissi, veruit de beste AZ-er, uit elkaar. Deze jonge jongen is en veel te klein en een voorzet vergeet het maar.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

DeZuivelDuivel schreef: 25 jul 2019, 20:15 Je komt toch tot randje 16/achterlijn iedere keer, daar gaat het om, dat de bal dan niet aankomt bij de spelers die voor de doelmond staan... ja dan hoop ik inmiddels op een wat egocentrischere Idrissi die de volgende bal er gewoon zelf in probeert te peren vanuit een moeilijke hoek.
Hou toch op man, idrissi is de enige speler die zijn man WEL voorbij kwam, hij ontstijgt dit niveau. Ja waardeloze tweede helft competitie gespeeld, maar je ziet waarom deze jongen en international is en snel weggekocht gaat worden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

klotsen schreef: 25 jul 2019, 20:49 Dit is het moment in het jaar waarop het dromen van de voorbereidingsperiode plaatsmaakt voor de realiteit..
Exact.

Alle beleid - verdedigers mogen me gewoon een PB sturen. Ik besef dat een publiekelijk excuus na zo'n wedstrijd iets te pijnlijk is.

Parels van de jeugdopleiding Boadu en Stengs ... die gingen het wel even doen.

Nog even over Vlaar: die speelde ook gewoon weer slecht. Paar keer onnodig balverlies in de verdediging om vervolgens keihard in zijn eentje terug te rennen. Verder stond hij in de eerste helft weer als een oud wijf te dekken en was hij verantwoordelijk voor die paar gevaarlijke momenten. Maar goed. Hij doet zijn best. Hij kan er verder ook niets aan doen dat hij wordt opgesteld.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Laten we het erop houden dat er nog veel werk aan de winkel is... het kan alleen maar beter gaan de komende wedstrijden
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Rjansen17 schreef: 26 jul 2019, 07:29 Hou toch op man, idrissi is de enige speler die zijn man WEL voorbij kwam, hij ontstijgt dit niveau. Ja waardeloze tweede helft competitie gespeeld, maar je ziet waarom deze jongen en international is en snel weggekocht gaat worden.
Dat is sowieso onzin, Gudmundsson kwam zijn man ook voorbij, leverde de bal vervolgens wel in, ook Sugawara en Svensson kwamen tot aan de achterlijn.
Overigens zei ik helemaal niets negatiefs over Idrissi, misschien even de eenzijdige azijn uit je ogen halen.

Ik geloof er in dat de speelwijze tijd nodig heeft om in te slijten en dat wanneer de voorhoede daadwerkelijk beter gaat omspringen met al die voorzetten, dan wel effectief gaat combineren over de grond in plaats van die rare halfhoge voorzetten te geven... we een stuk verder zullen zijn.
Moeten er spelers bij? ja dat ook, want waar er voorin nog ontzettend veel rek is zag je gisteren dat een goeie counter ons gelijk fataal is, die bal op de lat van ?Yassin? had nooit mogen gebeuren op het niveau dat AZ nastreeft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

DeZuivelDuivel schreef: 26 jul 2019, 09:26 Dat is sowieso onzin, Gudmundsson kwam zijn man ook voorbij, leverde de bal vervolgens wel in, ook Sugawara en Svensson kwamen tot aan de achterlijn.
Overigens zei ik helemaal niets negatiefs over Idrissi, misschien even de eenzijdige azijn uit je ogen halen.

Ik geloof er in dat de speelwijze tijd nodig heeft om in te slijten en dat wanneer de voorhoede daadwerkelijk beter gaat omspringen met al die voorzetten, dan wel effectief gaat combineren over de grond in plaats van die rare halfhoge voorzetten te geven... we een stuk verder zullen zijn.
Moeten er spelers bij? ja dat ook, want waar er voorin nog ontzettend veel rek is zag je gisteren dat een goeie counter ons gelijk fataal is, die bal op de lat van ?Yassin? had nooit mogen gebeuren op het niveau dat AZ nastreeft.
Dat was een fout van Vlaar.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Zal ik er dan maar een paar positieve noten tegenaan gooien :D. Vond Idrissi goed invallen. Gaat dreiging vanuit, gelijk 2 man erop. Koopmeiners had een aantal fantastische passes op de stropdas (en ook een paar hele slechte), Bizot houdt de 0 door die kans van Hacken in de 2e helft te stoppen.
Sugawara valt goed in. En wat mij opviel is dat alle spelers wilden dat hij de bal kreeg. Veel vertrouwen kennelijk opgebouwd voor zo'n jonge speler nog. En de analyse van Slot na afloop is een verademing (en daarmee zeg ik niets over zijn voorganger :P ). Geen wissels om het wisselen maar met een idee erachter die hij ook nog eens heel duidelijk uitlegt. Zelfs een soort masterclass voor kijkers die minder verstand van tactiek hebben (moi), door de 'met de punt naar voren' nog even uit te leggen. Zo heeft AZ TV er weer een kijker bij.

Heb ik dan helemaal niets te klagen? Uiteraard wel! Vond AZ toch wel slordig, de gemakzuchtigheid van Stengs die al vaak is benoemd ronduit irritant en maar twee kansen weggegeven maar die waren wel gelijk levensgroot.

Tot slot nog een pluim voor die 99 van Hacken. Vond hem samen met die nummer 10 ontzettend irritant maar na de wedstrijd stond hij wel nog een minuut of 5 selfies te maken met supporters van Hacken/Turkije en AZ. Mooi om te zien.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 26 jul 2019, 09:30 Dat was een fout van Vlaar.
En wie roept er al maanden dat Vlaar ook een jaartje ouder wordt en het eeuwige leven niet heeft :wink:
Het is gewoon de lijn die je in de voorbereiding ook al zag, waar scherpere aanvallers dit in de voorbereiding wel hebben uitgebuit.
Hoe zou het zijn gegaan als jeremeejef of hoe heet ie? de daadwerkelijke spits van Hacken, wel in het veld gestaan had?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

DeZuivelDuivel schreef: 26 jul 2019, 09:38 En wie roept er al maanden dat Vlaar ook een jaartje ouder wordt en het eeuwige leven niet heeft :wink:
Zo'n beetje het halve forum volgens mij.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

In de moordende hitte, tegen een uiterst defensieve tegenstander een zeer moeizame wedstrijd gezien. Ondanks bijna de gehele wedstrijd een overwicht en een aantal grote kansen gehad. Hacken is bijna niet over de middenlijn geweest en heeft twee kansen gehad. Goed was het allerminst, en vaak slordig, maar sommige mensen dramatiseren het wel onwijs. Gezien de hitte hebben ze wel veel energie in de wedstrijd gelegd. Pluspunt vond ik trouwens Owen Wijndal. Verdedigend speelde hij uitstekend en zat hij er kort op. Aanvallend kwam veel gevaar van hem. Zijn voorzetten kwamen niet altijd aan, maar die twee mega kansen van Stengs werden wel door hem aangegeven. Ik ben benieuwd of Ouwejan zijn plek terugkrijgt als hij weer helemaal wedstrijdfit is.
Plaats reactie