AZ-SC Dnipro-1 (do 3 nov, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

galblazer schreef: 04 nov 2022, 13:57 Goed sfeertje weer op de Benside. Molenaartribune gaat ( heeeel) langzaam ook overstag qua sfeer. Wanneer was dat seizoen ook weer toen we Waterreus een half jaar hadden? Kan er niet weer zoiets bedacht worden voor de tweede seizoenshelft? Verhulst kan echt niet meer.
2007-2008 meen ik.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Sir Robbert schreef: 04 nov 2022, 15:39 Napoli is 2 seizoenen geleden toch? Thuis ook een prima pot toen, ook thuis prima tegen Sociedad. Jaar daarvoor nog een mooie pot tegen United. Afgelopen 2 seizoenen loten we gunstig in de Conference League, door onze coëfficiënt. Wel een beetje typisch dat je alleen de nederlagen benoemd, en Antwerp, een mooie pot is dan weer lucky. Het leest als een half leeg glas.
Antwerp een mooie pot? Niet lucky? tegen 9 man wisten we in de laatste minuut nog gelijk te maken, als ik me goed herinner.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

galblazer schreef: 04 nov 2022, 13:57 Goed sfeertje weer op de Benside. Molenaartribune gaat ( heeeel) langzaam ook overstag qua sfeer. Wanneer was dat seizoen ook weer toen we Waterreus een half jaar hadden? Kan er niet weer zoiets bedacht worden voor de tweede seizoenshelft? Verhulst kan echt niet meer.
Ik denk niet dat Waterreus nog zin zal hebben :P
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Vi
Groepswinnaars AZ en Feyenoord

Als groepswinnaars genieten AZ en Feyenoord een 'beschermde' status. Tussen haakjes, want dit betekent dat ze in de achtste finale van hun toernooi tegen een winnaar uit de play-offronde spelen. Vooral voor Feyenoord kan er zomaar een grote naam uit de koker komen op 24 februari. Denk aan Manchester United, Barcelona, Juventus of oude bekende AS Roma. Ook AZ kan met flinke weerstand te maken krijgen, Anderlecht, FC Twente-bedwinger Fiorentina of Lazio zijn potentiële tegenstanders.
Wat is er “beschermd” aan het feit dat we nu een winnaar uit de tussenronde , dus een afvaller uit de EL, kunnen treffen? Dan komt de vrees voor directe uitschakeling van AZ alweer wat dichterbij.

Ik ben ook tegen het feit dat als je eigenlijk in de poulefase voor de CL/EL bent uitgeschakeld maar je dan tóch nog Europees mag blijven spelen. Allemaal financiële vangnetten voor de falende rijke clubs……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 05 nov 2022, 10:14 Wat is er “beschermd” aan het feit dat we nu een winnaar uit de tussenronde , dus een afvaller uit de EL, kunnen treffen? Dan komt de vrees voor directe uitschakeling van AZ alweer wat dichterbij.
De beschermde status is vooral dat je niet hoeft te spelen in de 2e ronde in februari en dus automatisch al in de 1/8e finale zit. Qua tegenstanders in die 1/8e finale maakt het niet heel erg veel verschil of je nu een andere groepswinnaar treft of een nummer 3 uit de EL (als die winnen van een nummer 2 uit de CoL):

groepswinnaars
Basaksehir
West Ham
Villarreal
Nice
Djurgarden
Sivasspor
Slovan Bratislava

nummers 3 EL
Bodø/Glimt
AEK Larnaca
Ludogorets
Braga
Sheriff
Lazio
Qarabag
Trabzonspor
salmonyappi schreef: 05 nov 2022, 10:14Ik ben ook tegen het feit dat als je eigenlijk in de poulefase voor de CL/EL bent uitgeschakeld maar je dan tóch nog Europees mag blijven spelen. Allemaal financiële vangnetten voor de falende rijke clubs……….
Vanaf 2024 worden deze "vangnetten" afgeschaft. De poulefases van alle toernooien worden dan uitgebreid van 32 naar 36 clubs en de beste 24 gaan door naar de knock-out fase van hun eigen toernooi.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 05 nov 2022, 11:59 De beschermde status is vooral dat je niet hoeft te spelen in de 2e ronde in februari en dus automatisch al in de 1/8e finale zit. Qua tegenstanders in die 1/8e finale maakt het niet heel erg veel verschil of je nu een andere groepswinnaar treft of een nummer 3 uit de EL (als die winnen van een nummer 2 uit de CoL):

groepswinnaars
Basaksehir
West Ham
Villarreal
Nice
Djurgarden
Sivasspor
Slovan Bratislava

nummers 3 EL
Bodø/Glimt
AEK Larnaca
Ludogorets
Braga
Sheriff
Lazio
Qarabag
Trabzonspor


Vanaf 2024 worden deze "vangnetten" afgeschaft. De poulefases van alle toernooien worden dan uitgebreid van 32 naar 36 clubs en de beste 24 gaan door naar de knock-out fase van hun eigen toernooi.
Dank je voor de duidelijke uitleg!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 05 nov 2022, 12:33 Dank je voor de duidelijke uitleg!
Een ander voordeel van groepswinnaar is dat je in de 1/8e finale de return thuis speelt. Zeker nu de uitdoelpuntenregel is afgeschaft is dat een voordeel bij een eventuele verlenging.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AZA'dam schreef: 04 nov 2022, 20:31 Antwerp een mooie pot? Niet lucky? tegen 9 man wisten we in de laatste minuut nog gelijk te maken, als ik me goed herinner.
Natuurlijk zat het niet tegen, maar dat is als supporter toch een heerlijke pot met bijbehorende ontlading? Dat een analist op TV zonder affiniteit met AZ dat dan heel negatoef benaderd, soit. Maar als supporter was het toch prachtig, mooie beelden ook van het uitvak waar iedereen over elkaar heen viel.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 05 nov 2022, 11:59 Vanaf 2024 worden deze "vangnetten" afgeschaft. De poulefases van alle toernooien worden dan uitgebreid van 32 naar 36 clubs en de beste 24 gaan door naar de knock-out fase van hun eigen toernooi.
Dan zijn er bye's voor sommige clubs ofzo? Als elke ronde de helft af valt hou je er 3 over
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 06 nov 2022, 06:51 Dan zijn er bye's voor sommige clubs ofzo? Als elke ronde de helft af valt hou je er 3 over
Hetzelfde systeem als nu al in de EL en CoL geldt. De beste 8 plaatsen zich direct voor de 1/8e finales.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Blijft vaag. Met 36 clubs heb je 9 poules. Dus de 8 poulewinnaars met de meeste punten/doelsaldo plaatsen zicht direct? Nou ja, ik zie het volgend jaar wel 8)
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 06 nov 2022, 13:32 Blijft vaag. Met 36 clubs heb je 9 poules. Dus de 8 poulewinnaars met de meeste punten/doelsaldo plaatsen zicht direct? Nou ja, ik zie het volgend jaar wel 8)
Er zijn dan geen poules meer. Ieder club speelt tegen 6 (CoL) of 8 (CL en EL) verschillende tegenstanders (tegen 3 of 4 clubs thuis en tegen 3 of 4 andere clubs uit) en daarvan wordt één grote ranglijst gemaakt. Daarvan gaan de nummers 1 t/m 8 naar de 1/8e finales, de nummers 9 t/m 24 naar de "tussenronde" en zijn de nummers 25 t/m 36 uitgeschakeld.
Plaats reactie