Schop een forummer

Kritiek, opmerkingen en ideeën mbt de fanpage en het forum kun je hier kwijt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 27 jun 2022, 19:59 Natuurlijk is het een kleine moeite en ik lees m'n berichten ook meestal terug. Maar ik mis na een lange werkdag ook wel eens iets. Dat jij er dan flink geïrriteerd van raakt en flinke misverstanden verwacht door een verkeerde auto-correctie zegt meer over jouzelf dan over het betreffende bericht. Mijn tip: maak je niet zo druk of gebruik je tijd om na te denken over wat er zou hebben moeten staan. Meestal lukt mij dat ook bij anderen en in dit geval begrepen enkele andere forummers ook wat wr had moeten staan. Het is dus mogelijk.
Het was een opmerking in het algemeen, toevallig nu met dit als voorbeeld. Nogmaals, ook weer in het algemeen, het is een kleine moeite, dat is het enige wat ik zeg. Als je ziet wat sommigen posten…… Ik ben overigens niet de enige en ook niet de eerste die er iets over zegt. Een autocorrectie overkomt mij ook wel eens. Ik doel meer op de “me moeder” en “kijk is uit je doppen”-voorbeelden. Natuurlijk weet ik wat er bedoeld wordt maar het komt soms op me over als totale desinteresse.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 27 jun 2022, 14:36 In reactie op jou, Bombaman, maar niet als schop naar jou persoonlijk: ik ben inderdaad één van de weinigen die z’n stukje naleest en zorgt dat het voor andere leesbaar is, dat klopt. Het is soms flink irritant hoeveel domme fouten er getypt worden. Verder geen poging tot discussie, noch zeiken, slechts een verzoek.
"Anderen" of "andere personen".

En nu kappen met zeiken en mierenneuken over een autocorrectie die prima te begrijpen is. Basta.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 27 jun 2022, 21:59 "Anderen" of "andere personen".

En nu kappen met zeiken en mierenneuken over een autocorrectie die prima te begrijpen is. Basta.
Je begrijpt het gewoon niet……het gaat niet om die autocorrectie, maar eh, klaar hoor. 😶😶😶
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 27 jun 2022, 22:14 Je begrijpt het gewoon niet……het gaat niet om die autocorrectie, maar eh, klaar hoor. 😶😶😶
Ik begrijp je Yappie. Het is ook een teken van respect en moeite doen.
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 06 jul 2022, 07:12 Hoe zeg je dat je niet voetbal in brede zin volgt, zonder te zeggen dat je geen voetbal in brede zin volgt :wink:

Vanheusden heeft jarenlang het stempel 'groot talent' gehad en geprijkt op de lijstjes met toptalenten van de wereld. Hij heeft ook zijn matches in het eerste van Standard gespeeld en is voor een aanzienlijke som gewisseld naar Inter (en weer terug naar Standard, en weer terug naar Inter voor een cumulatieve transfersom van inmiddels tegen de 30 miljoen). Met 76 matches in het eerste van Standard waaronder zo'n 14 Europese wedstrijden is Vanheusden geeen onbekende. Vanheusden mag zich ook Rode Duivel noemen, hij heeft zijn debuut voor België gemaakt en een aantal keer in de selectie gezeten. Helaas hebben zware knieblessures (ons niet onbekend bij onze toppers) roet in het eten gegooid.

Het is dus niet vreemd als iemand zegt deze jongen te kennen of te volgen.
Kuifje in disguise?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 07 jul 2022, 03:54 Kuifje in disguise?
Nee zuivelduivel is Last Scout in disguise 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een mooie verzameling aan flauwigheden waar ik niet op hoef te reageren :wink: .

Ik hoop overigens dat de harde aanpak in het transfergeruchten topic blijft... want het gaat wederom helemaal nergens over daar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Neem maar is een kijkje door dit topic gedurende het seizoen.
Je blijft het maar doen, he?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 07 jul 2022, 19:58 Je blijft het maar doen, he?
Wie blijft het maar doen? Je kunt de naam van de persoon die je quote toch gewoon laten staan? Lijkt me een kleine moeite. Voor je het weet heb je een forum vol verwarring. :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 07 jul 2022, 21:27 Wie blijft het maar doen? Je kunt de naam van de persoon die je quote toch gewoon laten staan? Lijkt me een kleine moeite. Voor je het weet heb je een forum vol verwarring. :wink:
Sorry………..😊.
Door de ergernis even vergeten: Schoorl
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 14 jul 2022, 17:27 En ff dimmen met je wijsneuzerige toontje, ben niet je kleine broertje.
Dit is een beetje een hype ofzo.

Dit soort reacties zijn totaal overbodig, het is gewoon een gesprek.
Als je denkt dat een discussie belerend is zodra iemand zijn vragen/argumenten/opmerkingen een beetje van onderbouwing voorziet dan hebben ze bij FvD nog wel plek voor je.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

DeZuivelDuivel schreef: 14 jul 2022, 17:44 Dit is een beetje een hype ofzo.

Dit soort reacties zijn totaal overbodig, het is gewoon een gesprek.
Als je denkt dat een discussie belerend is zodra iemand zijn vragen/argumenten/opmerkingen een beetje van onderbouwing voorziet dan hebben ze bij FvD nog wel plek voor je.
OF

Je doet wat met de tips. Je bent vrij belerend in je toonzetting, dat kan natuurlijk komen omdat je typt ipv spreekt. Ik ben vast niet de enige!

Maar wel blij dat ook jij de FvD een partij vol met kneuzen vindt. =D>
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 22 jul 2022, 13:07 Ik ben het wel eens met de opmerkingen van FugAZi.
Genoeg mensen die opdoken centraal achter de spits en er was veel meer beweging en variatie dan bijvoorbeeld Antti doet voorkomen.
Probleem gisteren was dat de meeste spelers onzuiver waren in passes, aannames en afronden. En dat Evjen een dissonant was.
Geen echte schop, maar het valt mij op dat het forum zich vaak langs vergelijkbare lijnen verdeelt.
Zou het dan toch in bepaalde opzichten neerkomen op smaak? :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 13:21 Geen echte schop, maar het valt mij op dat het forum zich vaak langs vergelijkbare lijnen verdeelt.
Zou het dan toch in bepaalde opzichten neerkomen op smaak? :wink:
Welke lijnen zijn dat? Ik zie vooral heel veel mensen die als het ware het voetbal van ajax 95 als uitgangspunt nemen (overheersen en dikke uitslagen) en alles wat niet zo is als slecht bestempelen. Ik mis realisme, voetbal heeft een evolutie doorgemaakt, het is eigenlijk een schande als je in blok verdedig dat tegenstanders er tussendoor kunnen voetballen, dat kan gewoon amper als je het goed uitvoer (kijk maar naar AZ - Napoli, ajax-AZ). Het zijn vaak de standaard situaties en ballen met wat geluk of kwaliteit van de buitencategorie die het verschil maken. Andersom is in duizenden wedstrijden bewezen dat de verdedigers die in een blok verdedigen ook altijd een kans krijgen vanwege de ruimte in de rug. Dat gezegd hebben en er van uit gaan dat er haast geen kleine ploegen meer zijn waar je overheen wals, kan je ook Tuzla city in schalen. Dan is het aantal gecreëerde kansen niet slecht te noemen, de variatie niet slecht te noemen en kan je misschien over ongeluk of niet helemaal scherp praten, nog niet helemaal fit (Odgaard) etc etc. Maar de boel afbranden, schande roepen en weet ik wat voor vergroot woorden om de shit aan te dikken er gebruikt wordt slaat gewoon nergens op en gillen dat de details of verkeerde spelers opgesteld staan al helemaal niet, want dat kan pas als je nul kansen hebt gehad. Ik mis vooral realisme en neem een heleboel zeiksnorren al heel lang niet meer serieus met hun natte droom van ajax 95.

Edit:
En ja voetbal tegen de 'kleinere' ploegen is saaier geworden als ze in een blok spelen. Maar uit het perspectief van de 'kleine' ploeg zoals AZ tegen Napoli vinden we onszelf geweldig.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 23 jul 2022, 09:23 Welke lijnen zijn dat? Ik zie vooral heel veel mensen die als het ware het voetbal van ajax 95 als uitgangspunt nemen (overheersen en dikke uitslagen) en alles wat niet zo is als slecht bestempelen. Ik mis realisme, voetbal heeft een evolutie doorgemaakt, het is eigenlijk een schande als je in blok verdedig dat tegenstanders er tussendoor kunnen voetballen, dat kan gewoon amper als je het goed uitvoer (kijk maar naar AZ - Napoli, ajax-AZ). Het zijn vaak de standaard situaties en ballen met wat geluk of kwaliteit van de buitencategorie die het verschil maken. Andersom is in duizenden wedstrijden bewezen dat de verdedigers die in een blok verdedigen ook altijd een kans krijgen vanwege de ruimte in de rug. Dat gezegd hebben en er van uit gaan dat er haast geen kleine ploegen meer zijn waar je overheen wals, kan je ook Tuzla city in schalen. Dan is het aantal gecreëerde kansen niet slecht te noemen, de variatie niet slecht te noemen en kan je misschien over ongeluk of niet helemaal scherp praten, nog niet helemaal fit (Odgaard) etc etc. Maar de boel afbranden, schande roepen en weet ik wat voor vergroot woorden om de shit aan te dikken er gebruikt wordt slaat gewoon nergens op en gillen dat de details of verkeerde spelers opgesteld staan al helemaal niet, want dat kan pas als je nul kansen hebt gehad. Ik mis vooral realisme en neem een heleboel zeiksnorren al heel lang niet meer serieus met hun natte droom van ajax 95.

Edit:
En ja voetbal tegen de 'kleinere' ploegen is saaier geworden als ze in een blok spelen. Maar uit het perspectief van de 'kleine' ploeg zoals AZ tegen Napoli vinden we onszelf geweldig.
Het was in dit geval daadwerkelijk goedbedoeld. Ik snap niet waar dat ajax verwijt opeens vandaan komt want vanuit mijn optiek en die van anderen hangen 'jullie' met Jansen een soort Frank de Boer-Hollandse School adept aan.

Ik had het over het feit dat je er net zoals in de politiek misschien wel een totaal andere visie op voetbal op kan nahouden. Bij mijzelf herken ik echt wel dat als ik mijn favoriete AZ spelers ga opnoemen dat het rijtje verassend veel gelijkenissen heeft die ik kort samen zou kunnen vatten als 'functioneel fysiek krachtig voor de positie'. Midtsjö, Svensson, Poulsen, Koopmeiners en nu Kerkez bijvoorbeeld om een rijtje te pakken (we kunnen zeker ook verder terug, maar het gaat om het punt). Daar hoort bijvoorbeeld bij dat ik ook een hekel heb aan het Hollandse School idee van de meevoetballende doelman. Een echt goede lijnkeeper waardeer ik stukken meer dan een keeper die goed mee kan voetballen. En daarin vind ik dus telkens wel herkenbarre forumlieden aan mijn zijde. Maar ik zie het andersom dus ook gebeuren, dat is alles.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Is het nou zo moeilijk om even je post na te lezen op foutjes voor je ‘m verstuurd? Natuurlijk weet ik meestal wel welk woord of welke speler bedoeld wordt, maar ik zie in diverse topics bijv. Kerkus, kerces, keres verschijnen, en dat is het topje van de ijsberg.

Noem me maar een zeikerd, maar ik vind het vaak zeer ergerlijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

FugAZi schreef: 23 jul 2022, 09:23 Ik zie vooral heel veel mensen die als het ware het voetbal van ajax 95 als uitgangspunt nemen (overheersen en dikke uitslagen) en alles wat niet zo is als slecht bestempelen.

(...)

Ik mis vooral realisme en neem een heleboel zeiksnorren al heel lang niet meer serieus met hun natte droom van ajax 95.
Wat bazel jij nou met je ajax 95? Stiekem je eigen guilty pleasure?

Ik verlang terug naar de manier van spelen onder Co. Periodes onder Van Gaal. Het voetbal onder die rattenkop van een Slot. Dat, gecombineerd met de -ieder seizoen door AZ uitgesproken- ambitie om attractief en aanvallend voetbal te spelen, maakt voor mij het afgelopen seizoen en de start van dit seizoen meer dan teleurstellend ja. Het lijkt verdomme wel een politieke partij.

Spreek dan gewoon je ambitie uit om met risicoloos, oersaai en supervoorspelbaar voetbal elke wedstrijd proberen met 1-0 voor te komen en dan de wedstrijd gecontroleerd uit te spelen. Dan kan ik volgend seizoen een afweging maken of ik voor dat soort spel mijn seizoenskaart al dan niet wil verlengen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 23 jul 2022, 10:32 Is het nou zo moeilijk om even je post na te lezen op foutjes voor je ‘m verstuurd? Natuurlijk weet ik meestal wel welk woord of welke speler bedoeld wordt, maar ik zie in diverse topics bijv. Kerkus, kerces, keres verschijnen, en dat is het topje van de ijsberg.

Noem me maar een zeikerd, maar ik vind het vaak zeer ergerlijk.
#-o
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bombaman schreef: 23 jul 2022, 10:36#-o
😂🫢☺️
Je hebt helemaal gelijk. (En je bent waarschijnlijk de enige die het opvalt 😉).
Maar dat maakt al het andere niet minder erg. 😡
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 23 jul 2022, 10:34 Wat bazel jij nou met je ajax 95? Stiekem je eigen guilty pleasure?

Ik verlang terug naar de manier van spelen onder Co. Periodes onder Van Gaal. Het voetbal onder die rattenkop van een Slot. Dat, gecombineerd met de -ieder seizoen door AZ uitgesproken- ambitie om attractief en aanvallend voetbal te spelen, maakt voor mij het afgelopen seizoen en de start van dit seizoen meer dan teleurstellend ja. Het lijkt verdomme wel een politieke partij.

Spreek dan gewoon je ambitie uit om met risicoloos, oersaai en supervoorspelbaar voetbal elke wedstrijd proberen met 1-0 voor te komen en dan de wedstrijd gecontroleerd uit te spelen. Dan kan ik volgend seizoen een afweging maken of ik voor dat soort spel mijn seizoenskaart al dan niet wil verlengen.
Ik steun altijd de Nederlandse club tegen buitenlandse club. Maar ja ik had net zo goed de periode Co of Gaal bij AZ kunnen nemen maar die zijn alleen nooit zo overheersend geweest.
Co had zich nu ook stuk gelopen op de evolutie van het voetbal (anders was zijn erfenis qua speelstijl er nog wel geweest) , van Gaal loopt zich nu letterlijk nog steeds stuk op kleinere tegenstanders in een blok (het gaat pas lopen als je het geluk hebt snel die 1e en 2e te maken).
Nog niet zo lang terug, waren er nog teams in de eredivisie die nog lekker naïef waren en bleven aanvallen zoals de Hollandse school dat vroeger voorschreef, Slot heeft net zulke draken van wedstrijden gespeeld met zijn - gespreide bedje waarin hij wereld talenten had- maar daar viel meestal (letterlijk Boadu in het strafschopgebied) of uiteindelijk wel een goal, die Pavlidis afgelopen seizoen in heel veel instanties niet maakte. Winnen doet vergeten hoe slecht het soms was.
Volgens mij mis jij eigenlijk voornamelijk het meest naïeve en makkelijke tegenstanders. Voetbal is heel saai geworden met dat spelen in een blok en hopen op een counter. Maar dat is niet iets wat je AZ echt kwalijk kan nemen toch?
Laatst gewijzigd door FugAZi op 23 jul 2022, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie