Johan schreef:Nee voetballers die rennen echt 90 minuten lang over het veld.
Tevens hebben ze 15 minuten rust naar maar liefst 45 minuten voetballen.
Ook pakken ze elke kans aan om drinken te pakken aan de lijn. (waar niets op tegen is!)
De pauzes kunnen bij tennis veel sneller komen dan 5 minuten (2 games), maar het kan ook 20 minuten duren, en dan heb je ook 90 seconden.
Maar om even terug te komen waarom ik dat schreef.
Ik vind het belachelijk dat een topsporter, die elke dag sport, na 90 minuten kramp heeft.(niet allemaal gelukkig!)
Of omdat ze al 2 wedstrijden gevoetbald hebben, we waren zo moe..........
Een tennisser gemiddeld om de dag een wedstrijd.
Beetje raar verhaal. Appels met peren vergelijken. Tennissers komen nauwelijks van hun plaats, zeker als er verhoudingsgewijs veel geserveerd wordt met korte slagenwisselingen. Dan staan ze maar een beetje op de bal te wachten. Tennissers trekken geen sprints over de volle lengte van een voetbalveld en hoeven geen fysieke duels aan te gaan. Voetballers zijn getraind om een wedstrijd van 90 minuten en een beetje meer te spelen. Een voetbalwedstrijd duurt geen 6 uur. Dan hoef je daar ook niet voor te trainen.
Het feit dat tennissers een set van ruim 6 uur kunnen spelen duidt al aan dat het fysiek en conditioneel geen heel zware sport is.
Ik heb op internet nog verder onderstaande wetenswaardigheid gevonden (uit een badmintonclubblad, dat wel):
We kunnen ook een Wimbledon finale vergelijken met een finale van het WK badminton. De Wimbledonfinale duurde 198 minuten, de badmintonfinale 76 minuten. De tijd dat de bal en de shuttle effectief in spel waren bedroeg 18 respectievelijk 37 minuten. De intensiteit van het spel was bij de tenniswedstrijd dus 9 % en bij de badmintonwedstrijd bijna 49 %! De tennisspeler sloeg de bal in totaal 1004 keer, de badmintonner 1972 keer. De tennisser liep ruim 3 kilometer, terwijl de badmintonner ruim 6 kilometer aflegde. De badmintonspeler liep dus dubbel zo ver in de helft van de tijd en haalde bovendien het dubbele aantal slagen.
Voetballers lopen gemiddeld 12 a 13 kilometer per wedstrijd. Dat scheelt dus nogal met tennis!
Morele winnaars zijn slechte verliezers.